Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problemy z silnikiem Pathfinder V6 4.0 2005


Gość Narwaniec

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Narwaniec

Witam

Jak widac jestem nowy na forum dlatego prosze o wyrozumialosc w razie potkniec co do dzialu w ktorym pisze formy lub innych bledow...

 

Jestem wlascicielem nissana FRONTIERA v6 4.0 2005 automat czyli buda to Navara a silnik i skrzynia to Pathfinder,samochod przyplynol ze stanow w zeszlym roku 2008 w czerwcu z przebiegiem 22tys mil teraz ma 66 tys mil zaraz po zakupie zagazowalem "Bydlaka" (tak go pieszczotliwie nazwali znajomi) nie mialem zadnych problemow. Okolo 15 tys mil temu wymienilem swiece na ngk irydowe,a troszke wczesniej zaczelo sie delikatne szarpanie na jalowym biegu wyczowalne tylko na gazie, oczywiscie udalem sie do gazowniika on cos podlubal wydawalo sie ze jest oki ale NIE, w tym momencie sa wyczowalne wibracje silnika objaw jak by co ktorys cykl spalania cos bylo nie tak,okreslil bym to jako wybijanie z rytmu,jednak przy wysokich obrotach wszystko jest oki dociagam do 6 tys nie ma zadnych objawo spadku lub braku mocy ani tym podobnych objawow, tylko na jalowym biegu trzesie sie jak staruszek z parkinsonem i to tez nie zawsze tym momencie nie ma roznicy czy to gaz czy benzyna

Bylem u najleprzego "magika" od elektromechaniki w mojej oklicy ktory ma serwis jednej z bardzo znanych marek ,po ponad godzinnej diagnostyce i"przeleceniu"przez wszystkie mozliwe testy stwierdzil i opcje w kompie diagnostycznym wyszlo ze wszystko jest ok... ale trzeba glowice sciagac bo zawory maja za duzy badz za maly luz i przepuszczaja spaliny doszukali sie dziwnego poglosu w wydechu itp... oczywiscie od gazu ... nie bede komentowal tej diagnozy ...

spalanie,moc wszystko bez zmian od kad go kupilem

jezlei ktos mial podobny przypadek prosze o kontakt na forum badz bezposrednio na emeila www.jacekczcz@o2.pl

 

dziekuje z gory i pozdrawaim

 

ps.jaki olej do automatu poza orginalem nissana bo cena za litr zwlaszcza przy 8 litrach w serwisie poraza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szczureczek

Witam Kolegę

Mam takiego samego niby bydlaka. Ładnie lata. Co do nierównej pracy jak jest na gazie i benzynie zmień świece na platynowe!, takie są zalecane do naszego auta i wtedy zobacz czy trzęsie. Koszt 6 szt około 212 zł tyle płaciłem po moich upustach. Tylko NGK platyna, nie Bosch ani żaden inny. Olej do skrzyni Valvoline MAXLIFE przetestowałem już i lata ładnie. Pamiętaj o zmianie oleju w skrzynce i mostach ( tu polecam Mobil ). Jeżeli są dziwne pogłosy w wydechu sprawdziłbym jeszcze katalizatory, sypią się.

U mnie lekko obroty pływają jak przełącza się na gaz albo na benzynie ale to jak się nie rozgrzeje. Ale to minutę dwa jak ruszę za szybko. Zazwyczaj odpalam i czekam około 2 minut zanim trochę się wszystko nagrzeje, zimą dopóki go trochę nie odśnieżę...

 

Są jeszcze jakieś objawy? Bierze olej czy coś? Napisz jakiej firmy masz poszczególne podzespoły gazowe i ile Ci pali?

 

 

ps. Właśnie dzwoniłem do swojego mechanika o powiedział tylko platyna. Jeżeli chcesz dobrego to mam w Łodzi. Mieszkam teraz w Toruniu ale w Łodzi się urodziłem i tam go jakiś czas temu poznałem. Z Częstochowy do Łodzi godzina jazdy a wszystko Ci porobi, wszystkie oleje itp.

 

A teraz może tak być że te świeczki nie przepalały Ci i poszło paliwo w wydech i rozwaliło katy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jednak te luzy zaworowe - na gazie zawory mają tendencje do podpierania się - miałem dokładnie te same objawy w mitsubishi - wszystkie wydechowe były podparte (jak się słuchało pracy silnika z wydechu to było wrażenie że wypada zapłon co jakiś czas na którymś cylindrze i nierówno pracował). Na gazie kontrola luzu zaworowego to podstawa. Proponuje sprawdzać co 20-30 tyś km - oszczędzi to sporo wydatków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zakres regulacji już się skończył - nie wiem jak jest w tym silniku bo go nie znam ale objawy tak jak pisałem wcześniej miałem identyczne w mitsubishi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Narwaniec

hm no to wymienie jeszcze raz te swieczki na nowe mnie chlop przekonywl ze te irydowe tez beda oki wiec zalozylem do auta, nissan najmniej ile mi spalil to 15.5 na 100 ale nie jechalo sie fajnie,ciagle patrzac na obroty,srednie spalanie w cyklu mieszanym to jakies 18l/100 samo miasto,korki dobija do 22l oczywiscie nie oszczedzajac ani zbytnio nie szarzujac,

wracajac do oleju przekladniowego to poprosze o konkretny symbol oleju,co ile wymieniasz w mostach i skrzynce??o ile sami zalewacie nim skrzynie,odezwij sie w sprawie tego mechanika z lodzi moze on ogarnie co i jak z tymi obrotami

przyszlo mi do glowy ze moze jakis czujnik polozenia walka ale nic nie wykazalo w diagnostyce wiec juz sam nie wiem

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam

Jak widac jestem nowy na forum dlatego prosze o wyrozumialosc w razie potkniec co do dzialu w ktorym pisze formy lub innych bledow...

 

Jestem wlascicielem nissana FRONTIERA v6 4.0 2005 automat czyli buda to Navara a silnik i skrzynia to Pathfinder,samochod przyplynol ze stanow w zeszlym roku 2008 w czerwcu z przebiegiem 22tys mil teraz ma 66 tys mil zaraz po zakupie zagazowalem "Bydlaka" (tak go pieszczotliwie nazwali znajomi) nie mialem zadnych problemow. Okolo 15 tys mil temu wymienilem swiece na ngk irydowe,a troszke wczesniej zaczelo sie delikatne szarpanie na jalowym biegu wyczowalne tylko na gazie, oczywiscie udalem sie do gazowniika on cos podlubal wydawalo sie ze jest oki ale NIE, w tym momencie sa wyczowalne wibracje silnika objaw jak by co ktorys cykl spalania cos bylo nie tak,okreslil bym to jako wybijanie z rytmu,jednak przy wysokich obrotach wszystko jest oki dociagam do 6 tys nie ma zadnych objawo spadku lub braku mocy ani tym podobnych objawow, tylko na jalowym biegu trzesie sie jak staruszek z parkinsonem i to tez nie zawsze tym momencie nie ma roznicy czy to gaz czy benzyna

Bylem u najleprzego "magika" od elektromechaniki w mojej oklicy ktory ma serwis jednej z bardzo znanych marek ,po ponad godzinnej diagnostyce i"przeleceniu"przez wszystkie mozliwe testy stwierdzil i opcje w kompie diagnostycznym wyszlo ze wszystko jest ok... ale trzeba glowice sciagac bo zawory maja za duzy badz za maly luz i przepuszczaja spaliny doszukali sie dziwnego poglosu w wydechu itp... oczywiscie od gazu ... nie bede komentowal tej diagnozy ...

spalanie,moc wszystko bez zmian od kad go kupilem

jezlei ktos mial podobny przypadek prosze o kontakt na forum badz bezposrednio na emeila www.jacekczcz@o2.pl

 

dziekuje z gory i pozdrawaim

 

ps.jaki olej do automatu poza orginalem nissana bo cena za litr zwlaszcza przy 8 litrach w serwisie poraza

Witam, wiem że temat bardzo stary - nietstey dla mnie aktualny . Kolego Narwaniec udało Ci się przypadkiem rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witaj, mam podobne objawy z tym że dodatkowo zniknął mi olej z silnika.

Fakt że przyzwyczajony do tego że nie brał oleju przestałem być czujny i sprawdziłem pierwszy raz w tym roku, a na bagnecie sucho.

Sprawdziłem bo ostatnio kontrolka oleju gaśnie mi z opóźnieniem.

Wlałem 2 litry i teraz będe obserwował co się dzieje. Drgania silnika nadal mam wyczuwalne na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

He he koledzy a ja kupiłem Frontiere z brakiem kompresji na jednym cylindrze od bardzo uczciwego gościa masakra , mam pytanie bo będę robił silnik tak mówią mechanicy albo kupię nowy inny , czy może ktoś coś podpowiedzieć , bardzo dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...