Gość gritz Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Od kilku dni jestem właścicielem Almery 1.5 HB z 2003 roku. Jest to jednocześnie mój pierwszy samochód Oczywiście jak to chyba zawsze z używanym autem jest kilka rzeczy do zrobienia. Jeden problem już rozwiązałem: wibracje na kierownicy przy prędkościach 120-150 km/h. Poczytałem i dziś założyłem do auta nowe felgi i nowe zimówki Nokian. Auto wyleczone, problem ustapil calkowicie. Poprzednie felgi byly pokrzywione jakby ktos nimi podjezdzal pod krawezniki 100 km/h. Ale są jeszcze dwie rzeczy które nie dają mi spokoju: Skrzynia biegów: czasami (nie da się konkretnie stwierdzic kiedy) nie wchodzi jedynka. Zatrzymuje samochód, wciskam sprzeglo a jedynka nie chce wejsc. Wystarczy wcisnac sprzeglo jeszcze raz, lub wrzucic dwojke i potem jedynke aby problem ustapil. Podobnie jest ze wstecznym. Nie ma jednak zadnych zgrzytow, po prostu opor. Dodatkowo biegi wydaje mi sie ze wchodza dosc opornie. Sprzeglo lapie bardzo wysoko (wlasciwie przy samym koncu). Bede jechal po swietach do serwisu, sprawdzimy co jest nie tak. Ale jak dla mnie to jest sprzeglo do wymiany. Czy to moze byc cos nie tak ze skrzynia? Elektyka: Podczas jazdy nagle padły mi glosniki z tyłu. Radio jest firmowe zabudowane. Nie wiem czym to może być spowodowane, po prostu dojezdzalem do swiatel, a tu niemiła niespodzianka. To jakiś znany problem w Almerach, czy zwiastuje to częste wizyty u elektryka? Poza ww. mankamentami z auta jestem zadowolony. Swietnie sie prowadzi i jest dosc przestronne. Bylbym wdzieczny za wskazowki i zycze Wszystkim Wesolych Swiat!! Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Odnośnie problemów z biegami zacząłbym od wymiany płynu sprzęgłowego. Niedziałające głośniki z tyłu - sprawdź połączenia, kostkę przy radiu. Może coś z końcówką mocy w radiu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 (edytowane) Co do biegów - pewnie docisk w sprzęgle już zużyty. W mojej almie też ciężko się wpina biegi, tylko że dodatkowo mam twardy pedał. Sprawdziłem to i sprzęgło nadaje się do wymiany. Żeby było wszystko jak należy wymienia się cały komplet sprzęgła. Nie ma żadnej opcji regulacji. Mam ten sam rocznik, ale motor 2.2 dCi i koszt tej imprezy to około 800zł za sprzęgło LUK'a. Do Twojego pewnie będzie sporo tańsze. Wątpię, że to skrzynia. Najlepiej najpierw zastosuj się do zaleceń kolegi wyżej. Edytowane 23 Grudnia 2009 przez csm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gritz Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 (edytowane) Dzięki za odpowiedź! Narazie sprawdzałem ilość płynu sprzęgłowego i jest praktycznie maks. W przyszłym tygodniu jak pojadę do serwisu to postaram sie wymienić ten płyn. Ale chyba utwierdzam się w przekonaniu że to sprzegło, bo biegi na postoju z wyłączonym silnikiem chodzą idealne. Mam też wrażenie, że sprzęgło się ślizga delikatnie na 3 biegu. Dodatkowo autko ma hak i pewnie kilka razy jezdzilo z przyczepą kempingową. Jak sprawdzałem to cały komplet to 350 - 500 zł zależnie od firmy (AISIN, VALEO). Jeśli się okaże, że to sprzęgło to jaką firmę polecacie (LUK, VALEO, AISIN)? Adam Edytowane 23 Grudnia 2009 przez gritz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 To że masz stan maksymalny płynu sprzęgłowego to dobrze ale chodzi też o jego zużycie. Ten płyn jest silnie hydroskopijny. Oryginalnie Almera chodzi na sprzęgle LUK. Myślę że każda z firm, które wymieniłeś będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 24 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2009 W rodzinie był N14, N15 i N16 i we wszystkich 1 i wsteczny czasami stawiały opór. Wystarczy puścić pedał sprzęgła i spróbować jeszcze raz. Nie przejmowałbym się tym. Co do samego sprzęgła: ewidentnie coś jest nie tak, powinno łapać dość nisko. Osobiście zacząłbym od regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adr7 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 sprzęgło do wymiany, albo luk albo sachs osobiscie wybralbym luk'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 A ja przed miesiącem kupiłem Sachs a w pudełku był Luk - podobno normalna sytuacja, sprawdzałem na innych forach, również zagranicznych i też były takie przypadki. Kupuj Luk, jest ok 100 zł tańsze od Sachs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gritz Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Hmm no więc samochód był w serwisie. Jeśli chodzi o biegi to sprzęgło było rzeczywiście spalone, więc wymieniłem komplet. Łapie niżej i ogólnie 10 razy lepsze wrażenia z jazdy. Natomiast problem z niewchodzącą jedynką i wstecznym pozostał. Inne biegi wchodzą lekko. Mam takie wrażenie, że to włącza się blokada przed wrzuceniem jedynki przy zbyt wysokiej liczbie obrotow (a wrzucam przy 800). Po puszczeniu i wcisnieciu sprzegla, lub wrzuceniu wstecznego wchodzi juz idealne. Czy można ten mechanizm zabezpieczający jakoś sprawdzic? Pozdrawiam i dziekuje za dotychczasowa pomoc Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Natomiast problem z niewchodzącą jedynką i wstecznym pozostał. Inne biegi wchodzą lekko. Mam takie wrażenie, że to włącza się blokada przed wrzuceniem jedynki przy zbyt wysokiej liczbie obrotow (a wrzucam przy 800). Po puszczeniu i wcisnieciu sprzegla, lub wrzuceniu wstecznego wchodzi juz idealne. Czy można ten mechanizm zabezpieczający jakoś sprawdzic? U mnie problem "chrupiącej" jedynki i niewchodzącego wstecznego też występuje, ale nie ma z tym wielkiego problemu, jedynka lubi wejść "na 2 razy" tz w połowie czuć delikatny opór. Wsteczny od czasu do czasu nie wchodzi, jednak wystarczy wrzucić inny bieg i potem wejdzie. Myślę, że do grona winowajców można zaliczyć synchronizator, ale tylko w przypadku jedynki bo z tego co wiem wsteczny nie posiada takiego. U mnie była wymiana łożysk i oleju w skrzyni, ostatnio sprzęgła, mimo to problem nie ustąpił. Jeżeli można zapytać, to ile Cię skasowali za wymianę sprzęgła i gdzie to robiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gritz Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 U mnie problem "chrupiącej" jedynki i niewchodzącego wstecznego też występuje, ale nie ma z tym wielkiego problemu, jedynka lubi wejść "na 2 razy" tz w połowie czuć delikatny opór. Wsteczny od czasu do czasu nie wchodzi, jednak wystarczy wrzucić inny bieg i potem wejdzie. Myślę, że do grona winowajców można zaliczyć synchronizator, ale tylko w przypadku jedynki bo z tego co wiem wsteczny nie posiada takiego. U mnie była wymiana łożysk i oleju w skrzyni, ostatnio sprzęgła, mimo to problem nie ustąpił. Jeżeli można zapytać, to ile Cię skasowali za wymianę sprzęgła i gdzie to robiłeś? Hmm robiłem to tutaj: http://www.moto-market.pl/japan-service/ Wymiana sprzegła + sprzęgło 900 zł. Dodatkowo było jeszcze pare rzeczy robionych i jestem dość zadowolony. Ta jedynka mi nie przeszkadza, ale jest to irytujące. Pojawia się opór mniej więcej po środku i to taki, że nie da rady na siłe. Po wrzuceniu dwójki, albo puszczeniu i wcisnieciu sprzegla wchodzi idealnie. Hmm bede szukal Dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Missiakkuss Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Mam dokładnie ten sam problem i byłem u jednym warsztacie to pierwsze hasło, że skrzynia do wymiany ... Czy ktoś robił coś podobnego na południu Polski, najlepiej woj. śląskie? U mnie czasem są problemy z wbiciem jedynki oraz wstecznego. Zawsze mam z tym do czynienia gdy samochód jest rozgrzany, gdy wyjeżdżam rano z garażu nie ma żadnych problemów, gdy stoję rozgrzanym samochodem na światłach prawie zawsze jest problem z jedynką. Ze wstecznym jest podobnie, ale ma to miejsce gdy zgaszę silnik i po kilku minutach wracam do samochodu - przy wstecznym jest takie charakterystyczne chrząkniecie - jakby wrzucać bieg bez sprzęgła ... Jakoś z tym jeżdżę, ale sądzę, że na wiosnę trzeba będzie to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam Jeśli jedynka nie chce wejść za pierwszym razem, a możesz ją wbić po puszczeniu i wciśnięciu sprzęgła to na 90% synchronizator, najczęściej leci od wrzucania 1 biegu w czasie jazdy, generalnie 1 bieg jest od ruszania i powinno się go wbijać dopiero gdy auto stoi lub jedzie bardzo wolno. w innym przypadku jeśli wrzucamy jedynkę podczas jazdy np 50 oczywiście z wciśniętym sprzęgłem zażynamy synchronizator, co do wstecznego to jest niesynchronizowany i czasami ma prawo nie wchodzić Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość puchacho Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Ja mam ten sam przypadek z 1dynką i wstecznym.Jakoś sie przyzwyczaiłem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek1979 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Witam! Jesli komus to pomoze ,to tez mialem problemy z biegami i wymienilem poduszke pod skrzynia biegow ( 80 zl )i jest narazi cacy,na ogledzinach nie bylo widac ze byla ona uszkodzona .ale jak ja wyjalem to sie okazalo ze jest cala popekana i skzrynia troszke opadla. P.s Poduszka znajduje sie z tylu. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 (edytowane) A gdzie jest ta poduszka, bo u mnie pod skrzynią jest plasykowa ochrona, przykręcana śrubkami i nic poza tym??? Wracając do problemu, to u mnie z tą jedynką nie jest tak źle i jest to zmienny problem. W czasie jednej krótkiej jazdy może być tak, ze wchodzi bez problemu albo z problemami, z lekkim "chrupnięciem" po środku ale wchodzi. Ciepło, zimno, rozgrzany czy nie, to nie ma znaczenia. A opis mechanika, że skrzynia do wymiany jest zbyt ogólny. Darowałbym sobie. Mnie też mówili, że do wymiany a wystarczyła wymiana łożysk i uszczelniacza. Z kolei przy wstecznym jest problem, pojawia się "od święta" i wystarczy zmienić bieg na inny i jest już dobrze. To chyba dlatego, że nie ma tam synchronizatora po prostu. Ja się i do jednego i do drugiego przyzwyczaiłem i nie stanowi to dla mnie kłopotu. P.S. Dzięki za link do serwisu, pracuję niedaleko więc dobrze wiedzieć. Niedaleko przy ul Hipotezy (jadąc Krakowską do Centrum) jest zakład. Robiłem u nich łożysko w kole , zbieżność, łącznik stabilizatora. W miarę szybko i rozsądnie cenowo. http://www.moto-market.pl/cs-autoserwis/ Edytowane 8 Stycznia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marianek1979 Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 Do kolegi "jasia" ta poduszka znajduje sie z tylu silnika na dole ,ja opisuje almere n16 2001r 1,8 benzyna ,nie wiem czy w innych jest tak samo,ponizej zamieszczam zdjecie tej poduszki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) Do kolegi "jasia" ta poduszka znajduje sie z tylu silnika na dole ,ja opisuje almere n16 2001r 1,8 benzyna ,nie wiem czy w innych jest tak samo,ponizej zamieszczam zdjecie tej poduszki: Dzieki, szczerze mówiąc to spodziewałem się jakiegoś gumowego elementu, no chyba że to co jest wewnątrz obręczy jest gumowe i amortyzuje to małe kółeczko w środku. Muszę zajrzeć do manuala i poczytać trochę o tym... P.S. Czy ktoś z Was wie czy wibracje drążka na jałowym biegu w naszych dieslowych Almerach to normalka czy efekt np zużytej poduszki opisywanej w wątku? Edytowane 12 Stycznia 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yarof15 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Witam;) chciałbym się poradzić kolegów ponieważ mam taki problem że jak wrzucam 4 bieg auto zamula...;/ nie ma siły żeby jechać, musze zredukpowac na 3 przeciągnąć go do 80km/h i dopiero 4 wrzucić. wcześniej takiego problemu nie miałem. Autko to Almera 2.2Di 2002r. Prosze o jakieś porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość monik Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 To że masz stan maksymalny płynu sprzęgłowego to dobrze ale chodzi też o jego zużycie. Ten płyn jest silnie hydroskopijny. Oryginalnie Almera chodzi na sprzęgle LUK. Myślę że każda z firm, które wymieniłeś będzie OK. w mojej n16 sprzęgło łapie też wysoko. kwestia przyzwyczajenia. wsteczny też czasami muszę wrzucić po wysprzęgleniu (zdarza się może raz w tygodniu). tak było od nowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vrx Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Witam. Pozwólcie, że odkurzę ten wątek, bo temat brzmi bardzo podobnie - problem z biegami, jednak u mnie wygląda to odrobinę inaczej. Jeżdzę moją Almerą N16 od 2 miesięcy, sprowadzona, 1.5 HB 2001 r. (QG15DE). Z biegami jest tak, że najczęściej mam trudność z wrzuceniem wstecznego przy czym nie chodzi o to, że nie mogę go wepchnąć, tylko występuje nieprzyjemny zgrzyt. Po ostatnich upałach okazało się, że przy ponad 30*C na dworze i przejechaniu ok 15km, kłopot pojawia się też przy pozostałych biegach, i to wszystkich, po prostu zgrzyty i problem z wrzuceniem biegu. Średnio jedna na 10 zmian biegów przy nagrzanej skrzyni kończy się większym lub mniejszym zgrzytem. Jeśli chodzi o sprzęgło to łapie moim zdaniem na normalnej wysokości, nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się uślizgnięcie. Nie mam pojęcia czy i kiedy wymieniany był olej w skrzyni, ale być może jest za rzadki skoro pogarsza się po nagrzaniu? Luzy na gałce nie występują. Auto według wszystkich, raczej autentycznych, dokumentów i licznika ma przejechane 36.000 km. Na co mogą Waszym zdaniem wskazywać takie objawy? Na pewno skończy się na wizycie u mechanika, ale chciałbym tam pojechać z jakąkolwiek świadomością na temat problemu i zorientowany w kosztach naprawy. Z góry dzięki za uwagi, Marcin. Edytowane 4 Lipca 2012 przez vrx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 (edytowane) Na początek to bym sprawdził stan oleju.. Bo raczej wątpliwe, aby padły Ci wszystkie synchronizatory na raz Poza tym synchronizatory jak padają to dają o sobie znać najpierw przy wysokich obrotach.. Możesz sprawdzić, czy na pewno wajcha od sprzęgła przy skrzyni jest do końca wciskana jak wciskasz na pedał.. A co do przebiegu.. no takie to ze świecą szukać... Nie mówię, że takich przebiegów nie ma bo są u mnie w rodzinie np.: Laguna 99' 2.0 25tys, ford focus '06 1.6 18tys a i tak wszyscy inni myslą, że cofane dlatego te auta jak były sprzedawane to rodzinie //ale od obcej osoby cięzko takie auto dostać... poza tym dzisiaj każdy podrabia ksiaźeczki i cofa licznik... jak dla mnie auto benzynowe ma średnio od 10 do 15 tys rocznie.. i tak trzeba liczyć, że auto 10-letnie ma ze 150tys .. czyli np.: 136tys.. np.: teraz większość kombi w dieslu.. które są sciagane jako 2-3 latki z niemiec, czyli po gwarancji typu ford focus, opel astra .. mają w ogłoszeniach po 30-150tys max a tak na prawdę ja szukałem auta i jezdziłem do aso to 99% samochodow miało cofniety przebiegu z 200-400tys.. tak 2-3 letnie auta! .. Edytowane 5 Lipca 2012 przez Majkel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Auto według wszystkich, raczej autentycznych, dokumentów i licznika ma przejechane 36.000 km. No wybacz, ale 36000km i problemy ze skrzynią? To auto powinno być w stanie fabrycznym, dosłownie zero oznak zużycia, silnik idealnie czyściutki i suchy, bez nalotu rdzy. Ktoś trochę przegiął z cofnięciem. W Twoim przypadku to bym raczej obstawiał na winę sprzęgła, a nie skrzyni - jedynie weź sprawdź stan oleju w skrzyni, czy jest. Zapewne kończy się docisk sprzęgła, ale to tylko moje przypuszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Koledzy niech najpierw wymieni olej na nowy. Skrzynia tez cięzko mi chodziła jak był stary olej. Po wymianie oleju biegi wchodzą jak ta lala. Wymieniłem olej 1,5 miesiaca temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vrx Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Dzięki za opinie Jeśli chodzi o przebieg to faktycznie niczego nie można być pewnym, zdaję sobie sprawę, że wszystko da się podrobić i przerobić. Autko jest ogólnie w doskonałym stanie - zawieszenie, wnętrze, blacha itd, nie mam powodów do narzekań, tylko ta skrzynia. Jednak mimo małego (teoretycznie) przebiegu to auto ma 11 lat, jeśli w tym czasie olej w skrzyni nie był wymieniany lub jakoś go ubyło to efekt jest zrozumiały. Oby sama wymiana pomogła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.