Gość arti77 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Witam Jestem początkującym użykownikiem Nissana Almery N16 o poj. 1.5. Auto kupiłem w sobotę. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka silnika i do tej pory się świeci. Zapaliła mi się gdy jechałem na gazie. Sprzedający uprzedził mnie o tym iż taka sytuacja może się zdarzyć, bo gaz jest suchy i komputer wychwyci to jako ubogą mieszankę. Polecił żebym w takich przyadkach przełączał na benzynę i po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolka gaśnie. Tak też zrobiłem, jednakże przejechałem już ponad 50 km i kontrolka nadal świeci. Po Świętach mam zamiar wymienić łańcuszek rozrządu, bo przed Świętami nikt w warsztatach nie chciał mnie już porzyjąć. Nie wiem czym ta świecąca kontrolka może być spowodowana. Czy rzeczywiście komputer wychwyca to jako błąd z powodu jazdy na gazie? A może to już pierwsze oznaki żeby wymienić łańcuszek rozrządu? Samochód mam od kilku dni i trudno mi zauważyć jakieś nieprawidłowości w jego działaniu. jednakże według mnie jest zbyt mułowaty jak na 90 km. Kolejną rzeczą jaką zauważyłem to to, że lubi wysokie obroty i na niskich biegach dość głośno pracuje gdy się go rospędza i wrzuca kolejne biegi. Proszę o jakiś głos doradczy co to może być i czy moge nadal jeżdzić czy lepiej poczekać i po świętach udać się z nim na badanie komnputerowe. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Wątpię aby to był łańcuch. Jego się wymienia jedynie w psporadycznych przypadkach. Proponuję najpierw zczytać kod błędu sposobem opisanym na forum lub podjechać do warsztatu, który ma taką możliwość. Potem w zależności od błędu coś się wymyśli. Z tego co piszesz to nasuwa mi się na myśl problem z zaworem EGR - jest cały czas otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Cześć prawdopodobnie będzie to katalizator lub sonda .Niestety gaz szybciej zużywa te części, ale warto spróbować jak radzi CI kolega THEANT zczytaj kod błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muchamati2 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Podepnij pod kompa bedziesz wiedział o co chodzi i co go boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arti77 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 (edytowane) Wielkie dzięki za pomoc. Po Świętach od razu jadę podpiąć go pod kompa. A na razie chyba nie będę jeździł, lepiej dmuchać na zimne. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt. Edytowane 25 Grudnia 2009 przez arti77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jankbkak Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Kolego samochodem jeździć możesz to pomarańczowa kontrolka tylko będzie więcej palił oczywiście na benzynie bo gaz ma swój komputer i powinno być ok,ale mam pytanie ile ma przejechane twoja bryka i czy szarpie jak jedziesz na benzynie lub gazie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arti77 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Kolego samochodem jeździć możesz to pomarańczowa kontrolka tylko będzie więcej palił oczywiście na benzynie bo gaz ma swój komputer i powinno być ok,ale mam pytanie ile ma przejechane twoja bryka i czy szarpie jak jedziesz na benzynie lub gazie . Raczej szarpania nie zuważyłem. Jest tylko lekko mułowaty. A co do przebiegu to 91000 tys. Mało, ale przebieg pewny na 100%. Witam Byłem na badaniu diagnostycznym, które wykazało zbyt ubogą mieszankę paliwa (wszytsko przez ten gaz). Wszystko pozostałe ok. Oczywiście błąd mi zresetowano, ale już po kilku dniach znowu lampka dała o sobie znać. Nie wiem czy to już teraz mam jeździć z taką zapaloną pomarańczową lampką, przecież w przypadku odpukać poważniejszej awarii nie będę mógł stosunkowo szybko zareagować. A mam jeszcze pytanie, czy przy przeglądzie technicznym nie przyczepią się do tej świecącej się lampki. Poradźcie proszę coś, czy nie ma sposobu na to żeby ta lampka przestała się zapalać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kipps Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Raczej szarpania nie zuważyłem. Jest tylko lekko mułowaty. A co do przebiegu to 91000 tys. Mało, ale przebieg pewny na 100%. Witam Byłem na badaniu diagnostycznym, które wykazało zbyt ubogą mieszankę paliwa (wszytsko przez ten gaz). Wszystko pozostałe ok. Oczywiście błąd mi zresetowano, ale już po kilku dniach znowu lampka dała o sobie znać. Nie wiem czy to już teraz mam jeździć z taką zapaloną pomarańczową lampką, przecież w przypadku odpukać poważniejszej awarii nie będę mógł stosunkowo szybko zareagować. A mam jeszcze pytanie, czy przy przeglądzie technicznym nie przyczepią się do tej świecącej się lampki. Poradźcie proszę coś, czy nie ma sposobu na to żeby ta lampka przestała się zapalać? jeśli jest to problem ze zbyt ubogą mieszanką na gazie, i masz instalacje sekwencyjną, to rozwiązaniem bedzie zapewne odwiedzenie gazownika i niech on dobierze skład mieszanki tak, zeby check sie nie zapalał. ale to fakt ze przy gazie check lubi sie czasem zaświecić... mi też czasem pomruga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 jeśli jest to problem ze zbyt ubogą mieszanką na gazie, i masz instalacje sekwencyjną, to rozwiązaniem bedzie zapewne odwiedzenie gazownika i niech on dobierze skład mieszanki tak, zeby check sie nie zapalał. ale to fakt ze przy gazie check lubi sie czasem zaświecić... mi też czasem pomruga Pisałem wiele razy. Powtórzę po raz kolejny. PRZY PRAWIDŁOWO ZAMONTOWANEJ INSTALACJI LPG KONTROLKA CHECK ENGINE NIE MA PRAWA SIĘ ZAPALAĆ PRZY JEŹDZIE NA LPG!!! Zapalanie się w/w kontrolki może wskazywać na: 1. Błędy w montażu instalacji/ 2. Skandalicznie źle ustawioną instalację. Sterowniki benzynowe Nissana Almery wyjątkowo dobrze tolerują instalację LPG i gazownik znający się na fachu nie powinien mieć absolutnie żadnych problemów z poprawnością montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arti77 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Pisałem wiele razy. Powtórzę po raz kolejny. PRZY PRAWIDŁOWO ZAMONTOWANEJ INSTALACJI LPG KONTROLKA CHECK ENGINE NIE MA PRAWA SIĘ ZAPALAĆ PRZY JEŹDZIE NA LPG!!! Zapalanie się w/w kontrolki może wskazywać na: 1. Błędy w montażu instalacji/ 2. Skandalicznie źle ustawioną instalację. Sterowniki benzynowe Nissana Almery wyjątkowo dobrze tolerują instalację LPG i gazownik znający się na fachu nie powinien mieć absolutnie żadnych problemów z poprawnością montażu. Nie ma instalacji gazowej sekwencyjnej. Kontrolka pali mi się już non stop przeszło 3 tygodnie. Pytałem już kilka osób mającyh związek z mechaniką samochodową i większość twierdzi, że nie ma na to sposobu i tak musi zostać. Jednak to co napisałeś, przekonało mnie żeby wybrać się do jakiejś firmy montującej instalację gazową, zapytać się w czym jest problem i w końcu pozbyć się tego problemu. Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże i pozbędę się problemu świecącej kontrolki. Po niedzieli napiszę co i jak. Aha.. zna ktoś może jakąś dobrą firmę montującą instalacje gazowe ze Słupska bądż okolic. Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.