Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 Świecąca pomarańczowa kontrolka silnika

Gość arti77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem początkującym użykownikiem Nissana Almery N16 o poj. 1.5. Auto kupiłem w sobotę. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka silnika i do tej pory się świeci. Zapaliła mi się gdy jechałem na gazie. Sprzedający uprzedził mnie o tym iż taka sytuacja może się zdarzyć, bo gaz jest suchy i komputer wychwyci to jako ubogą mieszankę. Polecił żebym w takich przyadkach przełączał na benzynę i po przejechaniu kilkunastu kilometrów kontrolka gaśnie. Tak też zrobiłem, jednakże przejechałem już ponad 50 km i kontrolka nadal świeci. Po Świętach mam zamiar wymienić łańcuszek rozrządu, bo przed Świętami nikt w warsztatach nie chciał mnie już porzyjąć. Nie wiem czym ta świecąca kontrolka może być spowodowana. Czy rzeczywiście komputer wychwyca to jako błąd z powodu jazdy na gazie? A może to już pierwsze oznaki żeby wymienić łańcuszek rozrządu? Samochód mam od kilku dni i trudno mi zauważyć jakieś nieprawidłowości w jego działaniu. jednakże według mnie jest zbyt mułowaty jak na 90 km. Kolejną rzeczą jaką zauważyłem to to, że lubi wysokie obroty i na niskich biegach dość głośno pracuje gdy się go rospędza i wrzuca kolejne biegi. Proszę o jakiś głos doradczy co to może być i czy moge nadal jeżdzić czy lepiej poczekać i po świętach udać się z nim na badanie komnputerowe. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Wątpię aby to był łańcuch. Jego się wymienia jedynie w psporadycznych przypadkach. Proponuję najpierw zczytać kod błędu sposobem opisanym na forum lub podjechać do warsztatu, który ma taką możliwość. Potem w zależności od błędu coś się wymyśli.

Z tego co piszesz to nasuwa mi się na myśl problem z zaworem EGR - jest cały czas otwarty.

Wielkie dzięki za pomoc. Po Świętach od razu jadę podpiąć go pod kompa. A na razie chyba nie będę jeździł, lepiej dmuchać na zimne. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.

Edytowane przez arti77