Gość doktorkidler Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 Witam wszystkich użytkowników borykam sie z nie lada problemem jestem szczesliwym posiadaczem nissana primery P12 kombi z 2004 r oststnio podczas rozruhu zapala mi sie czerwona lampka sygnalizujaca check engine (zlokalizowana na dole deski w prawym dolnym rogu)i swieci sie cały czas dopiero w chwili gdy samochód złapie odrobine temperatury po ponownym rozruchu gasnie....i teraz pytanie co to moze być???? Dodam tylko ze wszystkie filtry wymieniłem przed zima problem powstał gdy pojawiły sie te duze mrozy,paliwo jak do tej pory też było oki tankuje ciagle na tej samej stacji benzynowej i nigdy nie było problemu.....??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 mialem to samo najprawdopodobniej padla ci swieca zarowa 99% ze to to. u mnie objawialo sie to tak : rano wchodzac do auta zapalala sie check engine i palila sie non stop poki nie uruchomilem ponownie auta ktore z kolei musialo troszke pochodzic by sie rozgrzac, jak sie troche rozgrzalo gdy wlaczalem silnik lampka sie nie zapalala sie , ale gdy np auto stal o pare h (np jak bylem w pracy) i silnik oziebl to znow sie palila , mowiono mi ze to moze byc blad ktory trzeba bedzie wykasowac- strata kasy , mowiono mi ze to filtr paliwa - wymienilem na nowy nic to nie dalo , no i ktorys uzytkownik powiedzial mi ze to swieca co sprawdzilo sie u mnie w 100% btw moje auto to wp12 1,9 dci 2003r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wels Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 też tak mam i to na 99.99 świeczki, zapala mi się zawsze gdy podczas rozruchu zapala się kontrolka świeczek, jak auto jest na tyle ciepłe że świeczek do rozruch nie używa ti i czerwonego motorka nie ma. ps. ile moga kosztować świeczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 25 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2009 No własnie ile te swiece moge kosztować ??? A tak na marginesie to ile ich jest ?????? http://www.allegro.pl/item863371663_champion_swieca_zarowa_primera_qashqai_tiida.html znalazłem cos takiego nie wiem czy konkretnie o to chodzi wydaje mi sie ze jednak to jest to chociaz z tego co słyszałem to raczej polecaja BOSCHa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lik10 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2009 koledzy w p12 sa 4 świeczki polecam wymienic na NGK cala operacja wymiany z materiałem kosztowala mnie 200 zł w warsztacie zaprzyjaznionym. swieczka NGK ok 70 zł/szt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 (edytowane) tez placilem 70 zl a nie ma czasem tam 5 swiec? Edytowane 27 Grudnia 2009 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 27 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2009 Dzis mi powiedział taki znajomy mechanior ze to jest wadliwy filtr paliwa ze ponoć p 12 maja jakisz czujnik bo gdyby to były swiece to by auto ciezko paliło i by kopcił nierówno silnik pracował a u mnie nie ma takich objawów... i teraz mam zagadke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość art777777 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 witam mam ten sam problem co doktorkidler jak cos sprawdzicie dajcie znac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Powiedzmy sobie ze jestem po diagnostyce.....przy okazji po podłaczeniu do kompa pokazał sie jakis tam błąd czujnika fazy wału korbowego czy cos tam i mechaniory z serwisu wymyslły ze to bedzie rozrząd bo juz 118 tyś i nie był robiony to juz czas na niego po wymianie miało byc dobrze nie jest jak check sie swiecił tak sie swieci do tego jakos lipnie to wszytsko złożyli bo cos mi tam w tym silniku teraz puka (wrażenie takie jakby koń w cwale biegł) i jutro znów jade do tego serwisu na poprawke ,mechanior powiedział ze ten cały rozrząd był tak luzny ze sie dziwi ze nie przeskoczył wymyslili ze trzeba wymienic czujnik to tez ma byc na jutro w zwiazku z tym znów sie pojawie w serwisie i znów mechaniory beda sie pocić co z tego wyjdzie nie wiem jutro po wizycie w serwisie napisze co i jak..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) To ja podepnę się pod temat - W/P12 2.2 dCi 2005. Przyszła zima, noc -20stC i przymarznięte paliwo (inteligentnie zapomniałem o uszlachetniaczu do paliwa na zimę). O ile samochód odpalił bez większego problemu to droga do pracy była cokolwiek "ciężka". Obroty falowały, samochód trochę szarpał, aż w końcu stracił moc. Po 40 minutach chodzenia na biegu jałowym ruszył jednak już normalnie. Jednak następnego dnia na tablicy zapaliła się kontrolka "check engine" na desce rozdzielczej, właśnie nie tego samego dnia kiedy był mróz tylko następnego kiedy mróz był już lżejszy (jakieś -10stC). Od tego momentu mam loterię - raz przy zapaleniu silnika pracuje on normalnie, tzn wchodzi na obroty swobodnie i ciągnie całymi swoimi 140-oma końmi, a czasami pomimo wciśniętego pedału gazu silnik rozkręca się leniwie i blokuję cały ruch na ulicy wlekąc się. Muszę również uważać podczas postoju z włączonym silnikiem, ponieważ jeśli samochód jedzie już normalnie to podczas np. postoju przed czerwonym światłem często z powrotem się zamuli. Pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie silnika oraz ruszanie z wysokich obrotów. Raz zdarzyło mi się również, że podczas jazdy nagle spadła moc i samochód po prostu zwolnił. Zgodnie z poradami i wnioskując z sytuacji pogodowej wymieniłem filtr paliwa (dawno nie był wymieniany) oraz sprawdziłem wszystkie świece. Wymiana filtra nic nie dała, a świece są bez zarzutu. Akumulator Bosch Silver nowy. Check engine dalej się świeci, a samochód dalej zamula. Nie odczytałem jeszcze kodu błędu ale może ktoś z forumowiczów ma pomysł co może być przyczyną powyższego? Edytowane 30 Grudnia 2009 przez darrex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adzig Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witam miałem ten sam problem, jak temperatura spadła do zera i poniżej zapalała się lampka check engine, po rozgrzaniu samochodu przy nast. rozruchu wszystko było OK. Ponieważ miałem również problemy z rozruchem P12 przy niskich temp. wymieniłem akumulator na nowy. Od tego czasu lampaka chek engine nie zapaliła się nigdy nawet przy temp. -11C Podejrzewam że w moim przypadku zapalanie tej lampki powodowane było dużym prądem ładowania zimnego akumulatora. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów. Zbyszek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Jak wyżej napisane, akumulator nowy i dobrze naładowany. Kontrolka świeci się cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość art777777 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 do adzig ja mam podobny problem i nie wiem jak to załatwic kontrolka zawodnienia filtra paliwa swieci a po rzgrzaniu silnika i ponownym uruchomieniu juz nie swieci a moze jak wymieniłes akumulator tzn odpiąc od klem cos sie zresetuje i bedzie ok musze sprawdzic oraz swiece Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Kolejna porcja wiadomości odnosnie pieknej czerwonej lampki .... BYłem dzis znów w serwisie ponownie rozebrali cały rozrzad szukajac wady.....złożyli i znów to samo dziwne stuki i ciagle lampka swieci sie na czerwono i drażni oko wtem jak grom z jasnego nieba pojawił sie jakis fachman i stwierdził ze skoro komputer pokazuje jakis błąd fazy rozrzadu (czy cos w podobie) to musi to byc usterka zlokalizowana w okolicy czujnika stad wymontowali koło pasowe co jest na wale korbowym i co sie okazało???? Jakież to wielki zdziwienie fachmany miały bo okazało sie ze to koło składa sie z dwóch częsci a powinno tylko z jednej dokonali ponownej analizy i zamówili "uszkodzoną cześć" ma byc na jutro wiec ponownie udam sie majstrów by podzielić ich trud...Dodam jeszce tylko ze stwierdzili ze zamowionego wczesniej czujnika kontroli faz rozrzadu czy jakos tam jak to sie nazywa nie beda montować bo to sie mija z celem i chwała im za to bo az sie boje pomysleć ile sobie zaspiewaja za te swoje operacje jutro kolejny dzień walki z motoryzacja..... Do wszytskich którzy maja jakies problemy proponuje pojechac na stacje diagnostyuczna z prawdziwego zdarzenia i podpiąc auto pod kompa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość speed Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Koledzy. Jesli zapali sie czerwona lampka check engine i gasnie dopiero jak sie silnik nagrzeje, to proponuje sprawdzic swiece zarowe. Na 99% do wymiany 1 szt.. Świeca firmy Champion w sieci FOTA to koszt ok 35-39 zł. Mialem taki problem 2 tygodnie temu przy pierwszych mrozach. sprawdznie świecy zajmie max 3 minuty. Wystarczy przewod ok 50cm i akumulator Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Podłączyłem dzisiaj ELM327 i komputer pokazał mi kod "błędu czujnika ciśnienia paliwa"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 To mnie jak podłączyli kompa pokazał ise błąd fazy połozenia walu korbowego czy cos tam jak wymianiłem czujnik to pokazuje teraz awarie wtryskiwacza.....chyba naprawde zabiore auto z serwisu i pojade do jakiegos garażowego eksperta zeby wymienił siwece.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 dokladnie doktorkidler pisalem ci to zaraz po napisaniu przez ciebie tego topicu ..... 100% swiece ja mialem tak samo wrecz identycznie , mam nadzieje ze twoj problem jest rownie błachy i ze podziekujesz fachmanom z servisu btw ile cie skasowali jesli wolno wiedziec? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 w sumie za wymiane rozrzadu i tego czujnika 3000 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość art777777 Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 witam byłem sprawdzić w swoim autku świece i rzeczywiście jedna była spalona wymieniłem i jutro zobaczymy czy magiczna czerwona lampka zgaśnie mam nadzieje że tak zgasła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 U MNIE LAMPKA ZGASŁĄ BO OKAZAŁO SIE ZE SWIECA BYŁA WALNIETA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 (edytowane) a nie mowilem..., ale musiales pol ayta wymienic najpierw zanim swiece sprawdziles:D Edytowane 16 Stycznia 2010 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wels Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 też miałem tak samo, ta śmieszna czerwona kontrolka czekaeinige, i oczywiście świeca, czwarta więc nawet ładnie primka paliła przy mrozach. Dziwny masz serwis. Nawet w instrukcji obsługi pisze że że ta lampka odpowiada za filrt paliwa, jeśli jest zawodniony i świeczki. I tylko za to. Więc czemu najsamwpierw tego ci nie sprawdzili??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 widzicie bo ze mna jest tak ze ja zupełnie nie mam pojecia o motoryzacji, stad te moje czasem i moze dziwne posty zawsze naprawiałem auta w serwisach tak tez było i teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 wszystko ok ale w servisie zazwyczaj ceny sa bardzo zawyzone , sa tez rzeczy ktore wypada zrobic w servisie ale tutaj masz przyklad ze jest tam totalny wyzysk wciskaja ludziom scieme i baaardzo slabo znaja sei na rzeczy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.