Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] 2.0D FALOWANIE OBROTÓW!!


Gość antosss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam almere n-15 2,0d nie wiem jaka może być przyczyna falowania obrotów z 600-1000. Rozrząd zrobiłem kompletny razem z filtrami i olejem, może miał ktoś już coś takiego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz który rok tej almerki, bo były kładzione dwa silniki diesla zależnie od wieku. Pod maską masz linkę od gazu?

Chodzi o to, czy motor to CD20 czy może CD20E - w nowszych almach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja również nabyłem Almerę 2.0 d '98 (silnik CD20E) i również zauważyłem skoki obrotów a zjawisko to ma miejsce zawsze po kilku minutach od odpalenia auta na zimnym silniku do momentu uzyskania przez niego optymalnej temperatury pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może byc kilka - u mnie był to na przykład uszkodzony układ diodowy a alternatorze - silnik CD20E.

Może być to tez drobna awaria czujnika położenia wału, czujnika prędkości obrotowej, brudny układ paliwowy lub zużyte wtryskiwacze lub luźny pasek napędu pompy wtryskowej...

Edytowane przez Mlody666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@antosss

To masz benzynę, czy diesla?

Ja nic nie wiem, jakoby na rynek niemiecki diesle wychodziły słabsze, ale jeśli tak było to proszę o informację - chętnie się dowiem czegoś więcej.

Wracając do tematu, to masz silnik CD20E z pewnością, czyli za większość rzeczy odpowiada sterownik silnika.

Ja nie mam takich problemów, ale mam starszy silnik - CD20.

Falowanie jest zawsze, tzn. na ciepłym i zimnym silniku - czy zawsze, czy tylko w jakichś szczególnych sytuacjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze co do tych obrotów coś więcej.

Przed wymianą rozrządu też tak miałeś?

Generalnie najpierw dobrze by było gdybyś przeprowadził procedurę diagnostyczną - podłącz maszynę pod komputer - wydaje mi się, że CD20E ma taką możliwość.

Przyczyn falowania może być parę - kolega wspomniał o alternatorze. Elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku też może być powodem tego stanu rzeczy. Elektrozawór znajduje się od spodu pompy wtryskowej. Może być jeszcze elektrozawór przepustnicy - przy filtrze powietrza.

Czujnik położenia wału korbowego też może mieć coś do rzeczy.

Wszystko to może mieć coś wspólnego.

Edytowane przez kojak85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie najpierw dobrze by było gdybyś przeprowadził procedurę diagnostyczną - podłącz maszynę pod komputer - wydaje mi się, że CD20E ma taką możliwość.

Może być jeszcze elektrozawór przepustnicy - przy filtrze powietrza.

 

Mają złącze OBD prostokątne za klapką z bezpiecznikami w kabinie z lewej strony kierownicy. Ktoś mi kiedyś napisał, że kody błyskowe są takie same jak w Primerze, ale nigdy nie próbowałem tego w Sunnym i nikt o tym na forum chyba nie pisał.

 

Może być jeszcze elektrozawór przepustnicy - przy filtrze powietrza.

 

Wątpię - ja u siebie na włączonym silniku odpinałem i wpinałem złączkę od tego zaworku, cięgno opadało i się podnosiło i ciężko było stwierdzić, że silnik inaczej pracuje. Ta klapka może powodować dymienie przy dużym obciążeniu, ale raczej nie falowanie. Przy wyłączonym silniku cięgno powinno być na dole. Na luzie - na maksa na górze (czyli klapa maksymalnie ogranicza zasysanie powietrza z filtra). Przy zwiększonych obrotach i obciążenie cięgno powinno opadać, ale tego jeszcze nie sprawdzałem. :D

 

Jako użytkownik CD20E sugeruję odpięcie czujnika temperatury tego z szarą wtyczką (od złączki, od czujnika chyba niebieska). Znajduje się on od strony rozrządu. Sygnał z tego czujnika idzie do kompa, który decyduje o zwiększeniu prędkości obrotowej na zimnym silniku. Przy odpiętym czujniku zapala się check engine i włącza śmigło, a obroty zostają takie jakie mają być na ciepłym, chyba że coś innego jest nie halo.

 

Czujnik wału też prawdopodobny - według tabelki z serwisówki po angielsku do bliźniaczego CD20T z działu Primera. Można go jakoś sprawdzić miernikiem elektrycznym na wtyczce, ale ja nic z tego nie rozumiem - nie znam się na elektryce.

Edytowane przez Rudy89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kuchar1985

witam mam almere 2,0 D 98r takie same objawy i przyczyna jest jedna "potencjometr pedału gazu" mamy panowie i panie o tyle nieszczęście że mamy pedał gazy elektroniczny a nie na lince po pewnym czasie się zużywa i przycina czasem silnik przechodzi w stan awaryjny i jest kicha szczególnie na światłach czy rondzie kilka opcji usunięcia usterki 1. rozebrać przeczyścić nasmarować i złożyć albo 2. wymienić na używke lub nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam almere 2,0 D 98r takie same objawy i przyczyna jest jedna "potencjometr pedału gazu" mamy panowie i panie o tyle nieszczęście że mamy pedał gazy elektroniczny a nie na lince po pewnym czasie się zużywa i przycina czasem silnik przechodzi w stan awaryjny i jest kicha szczególnie na światłach czy rondzie kilka opcji usunięcia usterki 1. rozebrać przeczyścić nasmarować i złożyć albo 2. wymienić na używke lub nowy

 

Też miałem z tym problemy, oto co wiem:

 

"Opcja 2"

Nowy odpada, bo kosztuje ok. 3000 zł komplet pedał+ potencjometr razem z taką ramką, na którym są zamocowane.

Używanego moim zdaniem nie ma co szukać, bo:

-mało ich na "rynku"

-zacinający się można przywrócić do dobrego stanu

-używki często są po dużych przebiegach i czasem są źle przechowywane, pomazane tymi białymi ohydnymi markerami i nie zawszwe sprawdzone

 

ROZWIĄZANIA:

1. Wyjęcie, czyszczenie smarowanie.

Nie da się wyjąć potencjometra bez kanału lub podnośnika. Można odkręcić kilka śrubek kluczem nasadkowym ale wtedy okaże się że coś blokuje od dołu a u góry nie ma już nic do odkręcenia. Mi wyjął to elektryk, bo nie mam w Wawie dostępu do kanału, a z tym naprawdę ciężko jeździć. Przeciścili i nasmarowali ale po 2 miesiącach powróciło, bo dali za mało lepki smar albo za mało i się wytarł. Wtedy zrobiłem rozwiązanie pośrednie - 2.

2.-Zdejmujemy plasticzek pod kierownicą - ja mam Sunnego Traveller nie wiem jak to wygląda w Almie ale u mnie są 4 śrubki.

-fotel na max na tył i na kolana!

-bierzemy średni pędzelek szkolny - np. 8-kę :D i rozprowadzamy smar po takiej zielonej sprężynce (to ona się zacina) (moim zdaniem najlepiej silikonowy - bo nie niszczy plastików, jest lepki i odporny na wysoką temp.) wciskamy też pedał i smarujemy w ten sposób również z tyłu sprężynki, wciskamy na różne sposoby pedał, by rozprowadzić smar i dalej smarujemy itd. Można też najpierw zebrać stary i wycierać w szmatkę pędzelek a dopiero później nakładać nowy.

-zakładamy plastik i śmigamy

 

Uwagi:

-żadne spreje i oleje nie pomagają

-Check engine to nie awaria elektroniczna tylko wychwycenie przez kompa zacięcia potencjometra (dzięki dodatkowemu czujniczkowi "spoczynku" pedału gazu)

-jak coś to na Gadu-Gadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, u mnie jest to samo- widać że to częsty problem. Nie jestem pewien czy te obroty są związane bezpośrednio z zacinającym się potencjometrem, ale fakt faktem u mnie występują oba objawy (obroty stoją wysoko przy zimnym silniku, regularnie falują jak się nagrzewa, stoją nisko jak już jest ciepły). Gaz w moim y10 co jakiś czas przytnie, ale dawno check engine się nie zapaliło. Z drugiej strony kojarzę, że kiedyś jadąc w korku zapaliło mi się check engine i obroty falowały mimo ciepłego silnika - ale nie sugerujcie się tym, bo pewien nie jestem.

Podobny temat jest w dziale o sunnych.

Pozdrawiam i liczę, że ktoś zweryfikuje nasze przypuszczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, u mnie jest to samo- widać że to częsty problem. Nie jestem pewien czy te obroty są związane bezpośrednio z zacinającym się potencjometrem, ale fakt faktem u mnie występują oba objawy (obroty stoją wysoko przy zimnym silniku, regularnie falują jak się nagrzewa, stoją nisko jak już jest ciepły). Gaz w moim y10 co jakiś czas przytnie, ale dawno check engine się nie zapaliło. Z drugiej strony kojarzę, że kiedyś jadąc w korku zapaliło mi się check engine i obroty falowały mimo ciepłego silnika - ale nie sugerujcie się tym, bo pewien nie jestem.

Podobny temat jest w dziale o sunnych.

Pozdrawiam i liczę, że ktoś zweryfikuje nasze przypuszczenia

 

Jestem 100% pewny skąd się bierze ten check- symulowałem zacięcie potencjometra i się zaświecił, ale falowania u mnie nie było, tylko JEDNOSTAJNE zwiększenie obrotów. A ci nie przeszkadza ten gaz? Nie przesmarujesz sobie?

Edytowane przez Rudy89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem 100% pewny skąd się bierze ten check- symulowałem zacięcie potencjometra i się zaświecił, ale falowania u mnie nie było, tylko JEDNOSTAJNE zwiększenie obrotów. A ci nie przeszkadza ten gaz? Nie przesmarujesz sobie?

To, że check engine zapala się jak pedał zostanie zablokowany popieram w 100%- było o tym też w innym temacie. Chwilowo nie mam czasu, żeby się tym zająć,mimo, że jest to troche uciążliwe. Falowanie, którego tyczy się ten temat musi mieć gdzieś indziej przyczynę. Ktoś sugerował w temacie o sunnych że może to być wina jakiś czujników na skrzyni biegów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że check engine zapala się jak pedał zostanie zablokowany popieram w 100%- było o tym też w innym temacie. Chwilowo nie mam czasu, żeby się tym zająć,mimo, że jest to troche uciążliwe. Falowanie, którego tyczy się ten temat musi mieć gdzieś indziej przyczynę. Ktoś sugerował w temacie o sunnych że może to być wina jakiś czujników na skrzyni biegów...

 

U mnie te czujniczki nie działają i będę próbował je przywrócić do sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 83tomek83

Ja w swoim mam coś takiego, że kiedy samochód jest na luzie to silnik ma około 650 obrotów, a wystarczy, że wrzucę np dwojkę i cały czas trzymając wciśnięte sprzęgło obroty podnoszą się do około 850. Czy to ma jakiś związek z tymi czujnikami w skrzyni ?? i czy to niepokojący objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim mam coś takiego, że kiedy samochód jest na luzie to silnik ma około 650 obrotów, a wystarczy, że wrzucę np dwojkę i cały czas trzymając wciśnięte sprzęgło obroty podnoszą się do około 850. Czy to ma jakiś związek z tymi czujnikami w skrzyni ?? i czy to niepokojący objaw?

 

 

No ja właśnie chcę podobnie mieć:D, bo u mnie to nie działa. Poza tym masz chyba za małe obroty- powinno być chyba ok.700 na ciepłym na luzie, co pewnie powoduje telepanie jak w autosanie:D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość 83tomek83

Też mi się wydawało, że troche za niskie mam te obroty, ale narazie nic nie ruszałem. W sumie jakoś nie zauważyłem żeby szczególnie mocno telepało silnikiem. Z tego co czytałem w manualu "sam naprawiam" to na pompie wtryskowej jest jakaś srubka odpowiedzialna za wysokość obrotów na biegu jałowym, więc w wolnej chwili będę musiał się tym pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem ten sam problem, skoki od 600 do 1000 obrotów.. okazało się, że wystarczyło wyczyścic i popsikac 'kontaktem' śruby mocujące kable do karoseri tj. masy od alternatora i koło akumulatora. Poza tym przesmarowałem i posprawdzałem wszystkie kostki i wtyki łączące wiązki ;) po tych paru drobnych zabiegach problem miną.. może posprawdzaj te masy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Mandragon25

Witam!! Może mi pomożecie z moją almerą 1999 2.0 D otóż mam problem z obrotami. A wygląda to tak: na ciepłym silniku i jakimkolwiek biegu, po puszczeniu pedału gazu obroty wieszają się na 1500 i auto dalej jedzie zamiast zwalniać, natomiast w momencie wyluzowania spadają do 700 i jest ok, występuje to też na luzie jak mu przygaruje do ok 3000 po czym puszczam i obroty spadają ale na moment zatrzymują się na 1500 po czym spadają do normy. problem nie występuje podczas jazdy z bardzo małą prędkością dopóki wskazówka prędkościomierza się nie uniesie. Macie jakieś wskazówki? Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Może czujnik o biegów?

Edytowane przez Mandragon25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlody666

Witam!! Może mi pomożecie z moją almerą 1999 2.0 D otóż mam problem z obrotami. A wygląda to tak: na ciepłym silniku i jakimkolwiek biegu, po puszczeniu pedału gazu obroty wieszają się na 1500 i auto dalej jedzie zamiast zwalniać, natomiast w momencie wyluzowania spadają do 700 i jest ok, występuje to też na luzie jak mu przygaruje do ok 3000 po czym puszczam i obroty spadają ale na moment zatrzymują się na 1500 po czym spadają do normy. problem nie występuje podczas jazdy z bardzo małą prędkością dopóki wskazówka prędkościomierza się nie uniesie. Macie jakieś wskazówki? Komputer nie wyświetla żadnych błędów. Może czujnik o biegów?

 

A może potejcjometr pedału gazu umarł?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość misiek200888

Witam.

Czy te usterkowe potencjometry da się jakoś zastąpić? (nie mówię tu o kupnie nowego bądź używanego ale też od wersji 2.0d)

Ktoś się spotkał z podobnym rozwiązaniem tego problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...