Gość megg Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witam, Mam problem z moim sunnym 1.4 3d hatchback 87km 94r., nie mam pojęcia co to może być toteż zakładam nowy temat, a mianowicie podczas jazdy strasznie rzuca (buja) autem trudno mi określic czemu ale napewno nie ma to związku z silnikiem, mam wrażenie że auto ma krzywe koła(felgi?)-coś jak ósemka w rowerze i kołysze sie raz na prawą raz na lewą stronę co daje wrazenie, przy szybszej jeździe, dużego trzęsienia całym autem, jakby się miało rozpaść. Wydaje mi się ze to trzęsienie jest z tyłu, być może zawieszenie-nie znam się toteż proszę o poradę, jeżeli ktoś miał podobny problem. Kolega mi powiedział że mam duże dziury(przeżarte od rdzy) w nadkolach z tyłu i może amortyzatory już nie maja się na czym trzymać(?). Jestem kobietą toteż ciężko mi się wypowiadać o usterkach samochodowych, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc Z góry dziękuję Ps.Do administratora: jeżeli jest już taki temat to proszę o przeniesienie, ale naprawdę nie znalazłam czegoś podobnego i trudno mi prosić o poradę w innych, gdyż nie mam pojęcia co się zepsuło w moim aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kejk Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dziewczę Miłe, Ty lepiej tę furę szybko (w sensie czasu, a nie prędkości) do mechanika zawieź zanim Ci np. koło odpadnie. Ja bym nie przekraczał 20 km/h. Najczęściej taki efekt dają walnięte opony lub felgi, ale może być poważniej. Na pustej drodze jedź wolniutko i niech ktoś za Tobą idzie/jedzie obserwując co się dzieje z kołami. Plus ogląd opon i felg na stojaka. Można też unieść tył podnośnikiem (bez ręcznego, na biegu i zablokowany dodatkowo przód cegłami) i kręcić rękami kołem. Też powinno być widać co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janes Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dziewczę Miłe, Ty lepiej tę furę szybko (w sensie czasu, a nie prędkości) do mechanika zawieź zanim Ci np. koło odpadnie. Ja bym nie przekraczał 20 km/h. Najczęściej taki efekt dają walnięte opony lub felgi, ale może być poważniej. Na pustej drodze jedź wolniutko i niech ktoś za Tobą idzie/jedzie obserwując co się dzieje z kołami. Plus ogląd opon i felg na stojaka. Można też unieść tył podnośnikiem (bez ręcznego, na biegu i zablokowany dodatkowo przód cegłami) i kręcić rękami kołem. Też powinno być widać co i jak. pszepraszam ze nie na temat samochod ale nie wiem jak dodac temat na strone. moze mi ktos pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość itkas Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 popieram przedmowce mianowicie najpierw trzeba sprawdzic koła (znajomy miał w "ZX-ie" jedna fele krzywa i bujało autem na prawo i lewo) (iny mial luzne koło tez bujało) no i sprawdz kielichy ( jest to miejsce w bagazniku zauwazysz po odchyleniu boczka) czy nie sa zgnite i czy faktycznie maja sie w czym trzymac, a pozniej do mechanika... Jesli nie bardzo sie znasz najpierw samemu poogladaj zeby ci kitow nie wciskał bo oni lubia to robic;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 własnie,najlepiej zeby był to ktos zaufany albo chociaz jako taki facet który troche sie zna na zeczy do wstepnych ogledzin,bo niebardzo bezbiecznie tak jezdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bober Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 bezpiecznie.... nieezpiecznie.. nie idzie tego jednoznacznie ztwierdzić, nawet gdy opona czy felga jest zniekształcona trudno doprowadzić do jej peknięcia.. największy problem to jak pd d*pie dostaje zawieszenie o tej trzęsiawki.. miałem kiedyś dosłownie parkinsona na kierownicy, strasznie mi się zdeformowały i to raptownie wszystkie opony.. Zupełnie nie wiem dlaczego.. czyba był na nie czas po wymianie opon jak reką odjoł.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość megg Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Witam, Zostało naprawione, moje opony szlag trafił- nie wiedziałam że opona może wyglądać jak teren górzysty, jakieś druty w oponie powychodziły, generalnie wielkie zdziwienie pana mechanika że mi nic nie wybuchło podczas jazdy, niestety przez ogumienie moje łożyska lekko ucierpiały na tym-ale "da się jeździć", tak więc dziękuje za porady i podpowiedzi co do mojej usterki. Pozdrawiam serdecznie i Szczęśliwego Nowego Roku! Ps. Do administratora: jeżeli istniej potrzeba można zamknąć temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zaper76 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 oponki na 100% mialem to samo jak jechalem z holandi myslalem ze wytrzesie mnie na maxa zmienilem opony i ucichlo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość aBa Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Bla bla bla...po 1 objawy: rzuca podczas jazdy po prostej,równej,czy przy dziurkach? Jak przy dziurkach to amorki 2:nie przy dziurkach-szarpak każda stacja kontoli jest w to wyposażona koszt ok.20pln(jeden podzespół) 3:nie-zawieszenie bez luzów to koła do wyważenia ok 10pln/sztuka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.