Gość szymitsu Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witam, jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Od trzech lat mam to autko. Jest naprawdę niezłe, nie zawiodło nawet w długich trasach poza granicami Polski. Ale rok temu moja mam miała w nim nieprzyjemne zdarzenie - w trasie gościem z przeciwnego pasa rzuciło i zakręciło ... letko wbił się w lewy przód. Auto naprawione blacharsko (nie chciałem się go pozbyć bo jest to naprawdę fajny samochód). Niestety od momentu odebrania go z warsztatu (już jakieś pół roku) nikt nie jest w stanie (czyt. mechanicy) mi go naprawić (okazało się to dopiero na początku jesieni, gdy temp. zewn. spadła). Ba, nawet zdiagnozować. Może do rzeczy : Auto z trudem odpala, po wielokrotnym kręceniu rozrusznikiem. Jak już odpali, to faluje i przy nawet lekkim dodaniu gazu od razu gaśnie. Wymienione są świece, kable, filtry, akumulator, palec, kopułka. Sam zabrałem się za poszukiwanie przyczyn i w necie znalazłem opis odczytu kodu usterek, ale coś nie jest tak. Mam komputer z numerem 80 (tak generalnie to jest wersja 2.0 benzyna. silnik chyba CA20, 8 świec,1990 rok), czyli 2 diody. Czerwona (podobno zlicza się dzisiątki) oraz zielona (jedności). Komputer posiada 5 trybów samodiagnostyki, ale ja sprawdzam numer 3. Ściągnałem opis z chomika (książkę kodów, usterek do nissanów). Niby tam jest wszytsko opisane, ale jak włączę zapłon i przekręcę w lewo śrubkę (a właściwie potencjometr w kompie) to diody palą się bez przerw (a powinny mignąć raz, dwa i po trzecim trzeba przekręcić w prawo. U mnie nie gasną, no to i tak przekręcam w prawo i migną raz długo, potem dwa razy długo i następnie trzy, cztery oraz pięc, ale już szybko. Nijak nie ma takiego kodu usterki. Może ma Ktoś jakis pomysł co robię nie tak lub miał podobny problem. ??? Bardzo proszę o pomoc, gdyż , jak dotą ani jeden mechanik nie zaczął diagnozy od sprawdzenia owych kodów, tylko wróżą... Udało mi się sprawdzić ... wyskakuje numer 13, czyli uszkodzenie czujnika temp. płynu chłodzącego lub jego obwodu. Niestety nie wiem, który to czujnik, a w sklepie z częściami także nie potrafią doradzić...Czy ktoś wie, o który czujnik chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klfsolec Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 szymitsu jest tutaj w temacie serwisówka pralki a jak ci nie pomoże to zapraszam na spota grupy Bydgoszcz 10 stycznia jestem na stronie jak w podpisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bort Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 Miałem ten sam problem w moim Nissanie Bluebirdzie - jak spadały temperatury to bardzo trudno lub wcale nie mogłem go odpalić. Przyczyną była uszkodzona wtyczka przy czujniku temperatury cieszy co powodowało, że komputer nie załączał ssania automatycznego ponieważ nie dostawał sygnału o tym, że silnik jest zimny. Jeszcze dzisiaj wrzucę Ci fotkę, gdzie u mnie występuje ten czujnik (silnik CA18ET) - da Ci to pogląd gdzie go szukać u siebie. Tutaj paluchem trzymam kabel do tego czujnika cieczy. Zanim podejmiesz się wymiany czujnika sprawdź samą wtyczkę - są to już wiekowe samochody i elementy więc może zwyczajnie nie kontaktuje. Może wystarczy zastosować preparat to czyszczenia i smarowania styków (u mnie konieczna była wymiana wtyczki). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Milator Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Sprawdz sonde. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majda1990 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Tez bym sprawdził sonde na twoim miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.