korzen Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę ten temat ale pomyślałem że któryś z kolegów może miał podobny problem po wymianie kolektora. Przed świętami wymieniłem kolektor wydechowy na ssac 4-2-1 (przesunięta druga sąda zaraz za pleciąnkę) i po przejechaniu ok 2200 km zapalił sie check engine. Zwarłem piny i lapka checka wymrygała 10 razy długo i 4 krótko oraz 2 długo i 10 krótko. Może ktoś wie co te kody oznaczają bo jakoś nie mogę nigdzie znaleźć. Skasowałem błędy i na razie jest ok oprócz tego że w przedziale miedzy 4tyś a 4,5 tyś obrotów auto ma spadek mocy no i po przegazowaniu schodzi na chwile zbyt nisko z obrotów prawie gaśnie i poczym powraca do nominalnych obrotów biegu jałowego. Myślę że to zbieg okoliczności że problemy pojawiły się po wymianie kolektora. Może coś padło ze względu na warunki w jakich przejechał ten samochód ostatnie 2000 km od -15 do -32 non stop śnieg no i norweskie góry. No i mam jeszcze jedno pytanie czy P11 144 nie ma w orginalnym kolektorze wydechowym drugiego kata, jak demontowałem to wyglądem przypominał katalizator jest zupełnie inny niż w P11 przed liftem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 30 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 A widziałeś temat: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/ masz tam do ściągnięcia plik z kodami, liczysz że ktoś znajdzie kod za Ciebie ? Jak już będzie wiadomo co oznacza kod to będzie można coś wyrokować. Ja po zmianie wydechu też miałem checka, auto gasło, nie zapalało i takie tam. Teorii było mnóstwo do póki nie kupiłem interfejsu - okazało się że uszkodzony był czujnik położenia wału - rzecz mało związana z wydechem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2009 (edytowane) Chyba doszedem według mnie wychodzi 0420 czyli wysokie zużycie katalizatora nr1. Wychodzi na to że P11 144 ma kata w orginalnym kolektorze wydechowym i dlatego wywala checka bo go tam teraz nie ma. Wniosek SSAC 4-2-1 nie jest do końca kombatybilny z Sr 20 w P11 144 bo checka wywala, co z tym zrobić jak sie znowu wyświetli?????? Edytowane 31 Grudnia 2009 przez korzen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 No jakoś dziwna sytuacja Bombel , Zuru mają już długo kolektor 4-2-1 i nic nie pisali o tym katalizatorze i problemach z check Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ROKI Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 A mi sie cos kojarzy ze trzeba cos zmienic wlasnie, nie pamietam ale chyba sonde w inne miejsce przespawywali - trzeba sie dopytac ich i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen Opublikowano 31 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 No właśnie też sie zdziwiłem bo czytałem o P11 144 z tymi kolektorami , no ale nikt z kolegów nie zrobił trasy 2 tyś km zaraz po zamontowaniu. Co do sondy to jest przeniesiona zaraz za plecionkę no i co ciekawe po skasowaniu błędu samochód teraz zaczął ciągnąć równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 31 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2009 A mi sie cos kojarzy ze trzeba cos zmienic wlasnie, nie pamietam ale chyba sonde w inne miejsce przespawywali - trzeba sie dopytac ich i tyle Tak przespawywali ponieważ przeszkadzała w wybraniu wstecznego biegu (jak dobrze pamiętam ) większy opis na temat tego kolektora w P11.144 : http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49286-p11144-kolektor-wydechowy/ i nic nie jest wspomniane o problemach No właśnie też sie zdziwiłem bo czytałem o P11 144 z tymi kolektorami , no ale nikt z kolegów nie zrobił trasy 2 tyś km zaraz po zamontowaniu. Co do sondy to jest przeniesiona zaraz za plecionkę no i co ciekawe po skasowaniu błędu samochód teraz zaczął ciągnąć równo. No ale co to ma za znaczenie że po zamontowaniu odrazu 2k km . Do dnia dzisiejszego to mają i by coś pisali , a zrobili już więcej tys. km a czy ty swój kolektor owinąłeś bandażem termoodpornym ? i jak jest z temperatura pod maską nie topi ci np. przewodu od sondy lambda i reszty , odwiedziłeś może hamke ? kolektor + seryjny wydech ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Nie owijałem kolektora ale chyba to zrobię, temperatura pod maską jest ok, przewody od sondy też. Mamy zimę wiec jest dobrze ale latem rzeczywiście może być za ciepło bez taśmy. Reszta wydechu jest orginał , a hamowni nie odwiedziłem bo czasu nie było tylko 5 dni w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sznurek Opublikowano 1 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Myślałem że już lato miałeś za sobą . ale ok dzięki za odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen Opublikowano 1 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2010 Siedze dumam i przypomniało mi sie że checka wywaliło jakieś 20 km po ostatnim tankowaniu, czy ten błąd może wywalać jak jest coś nie tak z paliwem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomiw Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Bankowo druga lambda odpowiada za kontrolę stanu katalizatora. Umieść ją na "ślepej kiszce" odsunietą trochę od głównej rury i powinno być ok. Zdjęcia jak to ma wyglądać masz w moim temacie w projektach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 2 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 może mocowanie na drugą sondą za głęboko masz wpspawane... i to może być przyczyną CE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen Opublikowano 2 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2010 Nie wiem co rozumiesz przez za głęboko. Wyciołem króciec do sondy na spawie i wywierciłem otwór za plecionką wierłem 18mm wspawałem jak było w orginale no i idealnie osiowo do otworu. Kat przy wymianie wyglądał prawie jak nowy. Checka wywaliło znowu wczoraj jak wracałem z sylwka, co ciekawe wywala przy spokojnej równomiernej jeżdzie a nie przy pedałowaniu. Zalałem dzisiaj v powera tylko 95 bo w Norwegii 99 jak na lekarstwo, przejechałe ok 30 km i jest ok zwarłem zworki i jest 0000 , jak będę miał chwile wezme prime na podnośnik i sprawdzę połączenia 2 dondy może tam coś sie zesrało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 montaż widzę że prawidłowy, może mechanicznie sondę masz uszkodzoną albo odpiętą, może przewody się skręciły i wyrwały. Generalnie już trochę P11.144 lata w długie trasy też i z SSAC nie było żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korzen Opublikowano 4 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 (edytowane) Chyba znalazem przyczynę podniosłem prime na podnośniku i okazało się , żę koska i kabel od drugiej sondy są trochę mokre od wody. Zamontowałem wcześnie kostkę w innym miejscu niż było orginalnie, bardziej z tyłu i co się okazało tam właśnie ścieka woda z podszybia albo z tyłu maski. Przeniosłem kostkę w prawie to samo miejsce jak było w orginale. Od zatankowania v powera check engine nie zaświecił jest teraz 240km może to ta mokra kostka albo lipne paliwo wprowadzało zamieszanie. Prima nie ma lekko codziennie po nocy 20-30 cm śniegu na samochodzie. Jeśli chodzi o kolektor to owijać go taśmą czy wszyscy mają taśmę na tych kolektorach ??? Co do poprawy osiągów po montażu czuję różnicę od ok 3tyś, niestety nie zdążyłem sie zchamować w Polsce a tutaj mam 200 km do najbliższej hamki, no i nie wiem czy na kolcach nie było by przekłamań. Pozdr... Edytowane 4 Stycznia 2010 przez korzen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 Przekłamań na kolcach nie bedzie, hamownia mierzy moc strat... Co do bandarza to jak się nie ścigasz po torze to nie warto go stosować... Dwururka idzie blisko miski olejowej i dodatkowo podgrzewa olej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.