Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Jak zmniejszyc spalanie 2.0td


Maciek90
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Otoz problem jest taki ze moja prima 2.0 td bardzo duzo pali.Czy go cisne czy nie zawsze duzo pali.Na pelnym baku robie 400-500km.

Stad moje pytanie.Co posprawdzac, bo niemozliwe zeby tyle palila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0TD powinien palić do 8.5 litra. Najpierw sprawdź przepływomierz. W manualu jest jak to zrobić. No a jak to nie wina przepływomierza to pozostaje wziąć się za pompę. Niewielki wpływ na podwyższone zużycie paliwa ma sama jakość paliwa. Moja nyska pali średnio 7 litrów a jak kupowałem paliwo na Bliskiej to było nawet 7.5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zbiornik dziurawy? Mi też jara zimą 10/100km po mieście i mam ze jak zgaszę checka(18) na dobre to się zmieni.

Zbiornik nie jest dziurawy.

 

2.0TD powinien palić do 8.5 litra. Najpierw sprawdź przepływomierz. W manualu jest jak to zrobić. No a jak to nie wina przepływomierza to pozostaje wziąć się za pompę. Niewielki wpływ na podwyższone zużycie paliwa ma sama jakość paliwa. Moja nyska pali średnio 7 litrów a jak kupowałem paliwo na Bliskiej to było nawet 7.5 litra.

Zawsze tankuje na lotosie zawsze dynamika,przEplywka jest ok.

Tak jak obliczylem to spalanie waha sie w granicach 12-13/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Otoz problem jest taki ze moja prima 2.0 td bardzo duzo pali.Czy go cisne czy nie zawsze duzo pali.Na pelnym baku robie 400-500km.

Stad moje pytanie.Co posprawdzac, bo niemozliwe zeby tyle palila.

ile to ma nalatane??filtr powietrza/paliwa potem wtryski, pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile to ma nalatane??filtr powietrza/paliwa potem wtryski, pompa

Nalatane ma 176tys. w lato wymienialem filtr powietrza,paliwa. Trudno bede sie musial przyzwyczaic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który to rocznik i jaka pewność że przebieg oryginalny

Jakie masz napięcie na przepływce że mówisz OK. To że filtry wymieniałeś w wakacje nie oznacza że są czyste.

Jeśli miałeś grzebane przy rozrządzie, to może być źle ustawiony. Tak jak poprzednio sprawdż wtryski i świeczki i do tego EGR, a dalej to zostaje nastawnik i pompa. Nie można powiedzieć jedno znacznie, zrób to i będzie spokój. Musisz wykluczyć wszelkie możliwości.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość longer 81

Ja na pełnym zbiorniku robię jakieś 700 km.i jeszcze jadę bez zapalonej kontrolki rezerwy na stacje zatankować - tankuje na Rafineri Paliw,myślę że paliwo OK.

 

CO ZROBIŁEM :

 

- zmieniłem filtr paliwa

- pompiarz czyścił i regulował pompę paliwową

- wymieniałem pasek rozrządu,myślę że rozrząd ustawiony OK

- no i oczywiście po zlikwidowaniu błędu ( 47 ) - co najważniejsze ( CHECK ) zgasł,autko zaczęło normalnie chodzić,bo wcześniej w trybie awaryjnym na pewno więcej palił !

- z ilości spalania paliwa jestem zadowolony !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam od 1 właściciela , nalatane 196 tys.Filtry nowe, świczki nowe , przepływka nowa,wszystko sprawdzane a spaliła mi teraz ponad 8 litrów po mieście.W lecie ok 6.5-7l Ten typ to chyba tak ma ,że łyka 8L .jak miałem filtr powietrza czarny i padniętą przepływkę to się w 10L nie mieściłem a o checku i kodzie 18 nie wspominając. Więc jak mi pali teraz 8L to się nie przejmuje , przecież go nie sprzedam ze wzgl. że łyka(z1L) więcej niż np.passat 1.9tdi którym też śmigam.A pomysły na oszczędzanie mi się skończyły- skoro ja będę śmigał jak emeryt ,to gnoje mi cenę litra ropki podniosą jak teraz i znowu d*pa :rolleyes2:

z oszczędzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chmielo Smigaj do "KUWEJTU"smile.gif Tam i jakość paliwa też lepsza jak sam lejesz na pewnej "Zaprawce"

Ciekawe spostrzeżenie. Mój traktor młodszy a ma więcej przejechane od waszychbiggrin.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam p11 kombiaka, palila mi duzo ok 10 litrow, ostatnio mialem awarie i wymienilem alternator, rozrusznik, pompa ustawiona i wyczyszczona, czujnik polozenia walu, aku. teraz nie straszny mi mroz, leje normalne paliwko z uszlachetnaiczem i nie oszczedzam na gazie, dzinnie przelatuje ok 100km, a przejechane ma juz 300ts i spalanie tera w cyklu miejskim to 6,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę że jeszcze możesz sprawdzić czy hamulce z tyłu się nie zapiekły (a lubią się zapiekać) ale one by podniosły spalanie o góra 0.5 litra/100km. Oczywiście zakładam że Twoje autko nie kopci w jakiś przesadny sposób. (jeśli kopci to napisz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łoj tam przezywacie ile pali :P pali tyle ile musi wiadomo ze zima sie zrobiła sinik wolniej się nagrzewa, wolniej jeździmy bo warunki nie sprzyjają, to wszystko ma odzwierciedlenie w naszych bakach mi to kolo 9 w zimie łyknie i wcale się nie dziwie bo czasami jade pare kilometrow nawet silnik sie nie rozgrzeje a trzeba wysiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawa z tym rowerem to pomimo oszczędności w baku masz też wielkie w czasie, bo wielkomiejskie korki to koszmar. Osobiście po mieście to śmigam starym rowerem crossowym( nie zwiną jak pójdę na piwo smile.gif ) przez parki i ścieżki jeśli tylko pogoda na to pozwala, bo jechanie dystansu 4 km przez 30-40 minut to mnie nie bawi, a i przy okazji na dziury nie narzekam bo puzzle kładą równo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jakie te miasta macie tak naprawdę. Ja na co dzień odpalam auto na 10 minut to nie ma się co dziwić, że podjeżdża pod 10 litrów. Z powrotem jak wracam to 40 min stoje w korku. Więc sądzę, że jak na tylko małe zakorkowane miasto spalanie 9-10 jest ok. Wypadam na trasę 180 km w jedną stronę to spada do 6,3 l/100 przy tym czasem (kilka razy wśród tych 180 km) przegonie go na maksymalnym budziku, dobrze to robi na wyczyszczenie nagarów, turbiny, wtrysków i nie ma żadnego dymienia. Dymienie jest jak silnik klepie dwa miesiące maksymalnie do 1500 obrotów. Wtedy trzeba wyskoczyć i przegonić chabetę po drodze, żeby przepalić syf.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze raz wspomnę jedną ważną kwestię. Jak wyjadę sobie w drogę minimum 10 km w jedną stronę to spalanie jest 6-6,5 max. Jak jestem w ciągłym niekończącym się korku gdzie 90% podjeżdżam a nie jadę to niestety spalanie jest pod 10 litrów. I jest różnica w miastach - jak jeździłem po Warszawie to spalanie było w granicy 7-7,5 litra a w 200 tyś mieście do tego ciasnym zamiast jechać to stoisz i spalanie musi rosnąć. Jest jeszcze jedna kwestia : mnie tam w zimie sporo mniej pali, jest żwawszy i biorąc pod uwagę brak intercoolera oraz zasady fizyki wszystko by się zgadzało, powietrze jest zimne i więcej tlenu jest w cylindrze (taki naturalny intecooler) no i przy takich mrozach klima nie smiga co dodatkowo nie obciąża silnika. Mi tam im cieplej tym gorzej jeździ ( w upałach 30 stopni w cieniu ) robi się wołowaty. Jak temp. powietrza spada to jest sporo lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

w lato bylo dobrze, robilem na pelnym zbiorniku 650km czyli niecale 8l. bo mam rezerwe 12l. a teraz od jesieni zaczal robic 550km, wiec chyba przez temperature nizsza wiecej pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam p11 kombiaka, palila mi duzo ok 10 litrow, ostatnio mialem awarie i wymienilem alternator, rozrusznik, pompa ustawiona i wyczyszczona, czujnik polozenia walu, aku. teraz nie straszny mi mroz, leje normalne paliwko z uszlachetnaiczem i nie oszczedzam na gazie, dzinnie przelatuje ok 100km, a przejechane ma juz 300ts i spalanie tera w cyklu miejskim to 6,5 litra.

 

Te 100km dziennie po mieście śmigasz / 6,5l. Bo mi to tyle na trasie bierze. To tylko pozazdrościć. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi też tyle w trasie bierze 6-6,5 l .

A w miescie na krótkich trasach to z 8 spokojnie.

Ale mżna sie przyzwyczaić do traktorka.

A tobie kolego jak pali ponad 6 w mieście to tylko pozazdrościć. To na trasie jestem ciekawy ile wciagnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A czy na spalanie maja wplyw uszczelki pod wtryskiwacze? Bo jak mialem remont silnika to wkrecilem wtryski z starymi podkladkami, i teraz sie troche poca. A jest jakis domowy sposob na sprawdzenie ktory wtrysk leje paliwem, tak u siebie patrzylem to do 3k obr. jest ok a od 3k zaczyna kopcic na czarno i trwa to tylko do 4k obr, to normalne czy jednak te wtryski leja <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie wtrysku to koszt 5 zeta od sztuki jeśli sam je wykręcisz. Co do kopcenia na czarno to zacznij najpierw od sprawdzenia EGR. Podkładki pod wtryski to też nie majątek i jak będziesz wyciągał wtryski do sprawdzenia to od razu je wymień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR-a nie mam, odrazu go wywalilem, a te wtryski gdzie mozna sprawdzic za taka cene?

 

a i jakie tam powinny byc podkladki jaki rozmiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...