george Opublikowano 3 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2010 Witam. Ponieważ sprawa jest kosztowna; zastanawiam się. Powszechnie chip tuning wykonuje się na silnikach diesla - przyrost mocy jest tu zdecydowanie większy niż na silniku benzynowym. Pisząc chip tuning mam namyśli zmianę oprogramowania pamięci eprom w naszym ECU, nie implementację rezystora powodującą jedynie mały wzrost mocy/momentu kosztem zwiększonego zużycia paliwa Chcę zapytać, czy ktoś z Was robił w modelu N15 z silnikiem benzynowym chip tuning, a jeśli tak, to jak z perspektywy czasu lub przejechanych km ocenia tą sprawę (osiągi, zużycie paliwa, wpływ na eksplatację silnika). Jeśli ktoś robił chip tuning bo wcześniej zmieniał układ dolotowo-wylotowy - niech też wrzuci swoje spostrzeżenia. Przeglądając tematy forum, zdaje sobie sprawę, że w cenie chip tuningu mógłbym zrobić tuning mechaniczny i mieć to samo (może nawet ciut więcej), ale nie mogę mieć wszystkiego naraz Dzięki za wszystkie sugestie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lipass Opublikowano 6 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2010 niestety, o ile dobrze pamiętam to w Nissanach chip nic nie daje - jedyne wyjście to SA... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
george Opublikowano 7 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Hej. Skoro po wstawieniu moda np. dolot, robi się ECU Master (czyli poprawia program sterujący) tak by z moda wyciągnąć 100%, to chyba w normalnych warunkach też coś można poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomas.ns Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 a właśnie może sie podepne ma ktoś może wsad z ECU od GA16DE ?? tego 100 konnego ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek14047 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam mam 1.5 benz n16 i też kiedyś chodził mi po głowie ten pomysł nawet się już umówiłem u znajomego i on mi powiedział że bezpiecznie i właściwie max z tego silnika można wycisnąć 110 KM aktualnie jest 90. Mówił że takie firmy obcym osoba nie robią tego albo robią ale raptem za 900 pln 5 -7 KM bo trzeba zgrać mapy i troche nad nimi posiedzieć i zwyczajnie się im nie chce bo za dużo roboty a za 900 wkładaja gotowy box ogólnie bez znajomego nieopłacalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
george Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 No tak! Trochę w między czasie podzwoniłem po tunerach i wychodzi na to, że chip tunning w tym modelu to wydatek w granicach 1000 - 1300zl, przyrost mocy ok. 7 do 9 kM i to przy zadbanym silniku. Poradzono mi, żebym założył "świnkę", będzie taniej i efekt podobny. Teraz zapoznaję temat świnek (ECU Master) od podszewki. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B52 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 7-9 koni powiadają? Heh, może być trudne do uzyskania. Bez żadnych innych modów, nie jestem przekonany, czy jest w ogóle sens instalować świnkę. U mnie po przyspieszeniu zapłonu, modzie rozrządu rozrządu, CAI i zmienionym całym układzie wydechowym (SSAC, reszta 2,25 cala na dwóch tłumikach Magnaflow), świniak dał może ze 2 konie w peaku. Inna sprawa, że podniósł np. moment obrotowy nawet o 20 Nm w zakresie obrotów 2000-5000, co spowodowało, że auto zaczęło jeździć dużo lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.