Gość darrex Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Witam w nowym roku. Po pierwszych mrozach zaniemógł mi silnik w P/W12 2.2 DCi 2005r. Stracił obroty, zaczał szarpać (po nagrzaniu przestał). Po jakimś czasie pokazał sie na tablicy "check engine". Mając nadzieję, że to sprawa zamarzniętego paliwa i filtra paliwa jeździłem jeszcze kilka dni, po czym zaraz po świętach wymieniłem filtr paliwa na nowy. Przy okazji sprawdziłem również świece żarowe. Jak się okazało filtr paliwa był czyściutki (pomimo tego, że dawno nie wymieniany), a swiece żarowe sprawne. Samochód w dalszym ciągu jeździ w trybie serwisowym, od czasu do czasu tylko po odpaleniu pozwala na "normalną jazdę", ale po którymś postoju na swiatłach z powrotem traci obroty i ledwo się rusza. Po podłączeniu swojego ELM 327 komputer odczytał błąd "czujnika ciśnienia paliwa" P0089. Z tego co udało mi się znaleźć jest to kod, który wyświetla się przy awarii pompy wtryskowej. Ściślej błąd ten wskazuje na awarię zaworu regulacji ciśnienia. Objawy zgadzają się z opisywanymi przez innych internautów więc ta awaria jest raczej pewna. Oglądając pompę wtryskową oraz studiując serwisówkę (chociaż serwisówka dotyczyłą 2.2 DTi) nie zauważyłem aby coś takiego jak "zawór regulacji ciśnienia" zajdował się gdzieś na zewnątrz pompy Denso i był wymienny. I tu moje pytanie do osób, które już się z tym tematem spotkały: czy faktycznie zawór, który znajduje się w pompie jest wymienny, ewentualnie czy można coś takiego dostać czy jest to już raczej kwestia wymiany całej pompy (jakoś nie uśmiecha mi się obecnie wykosztować się na całą :/)? W przypadku możliwości wymiany czy możliwa jest ona w dobrym zakładzie regeneracji pomp wtryskowych (jest taki tu w Trójmieście) czy (niestety) wymagana jest wizyta w ASO? I jeszcze jedno pytanie - co może być przyczyną tego błędu? Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal801 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Tak to jest błąd czujnika wysokiego ciśnienia jest on dostępny w aso koszt ok 700 zl. Aso wprowadziło później te czujniki do sprzedaży bo nie opłacało się im wymieniać całych pomp z powodu uszkodzonego czujnika. Wymiana czujnika nie jest skomplikowana (wtyczka i dwie śruby) ale dostać się do niego jest troche gorzej mało miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 4 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2010 Dzięki michal801 za informację. Dzisiaj z kolei stałą się dziwna rzecz. Pomyślałem sobie, że skoro błąd wynika z awarii układu wtryskowego to może w pierwszej kolejności spróbuję go "przeczyścić". Kupiłem za 27 zł preparat STP do czyszczenia układu wtryskowego i wlałem do zbiornika w zagęszczeniu x2 czyli całą butelka na 30l paliwa. Kontrolka zgasła, silnik pracował normalnie. Po około pół godzinie jazdy jednak znów samochód się zamulił i kontrolka znów się zaświeciła... Ale coś jednak zareagowało ponieważ wcześniej "check engine" nie gasł. Spróbuję więc pojeździć z tym preparatem, zobaczę jeszcze parę dni co zdziała, w końcu nic nie tracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 daj znac co i jak po tej kuracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Kontrolka już się nie świeci, silnik chodzi jak dawniej. Od czasu do czasu po jednak się przymuli. Myślę, że za kilka dni będę wiedział czy "kuracja" dała pomyślny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norni Opublikowano 1 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2010 witam mam tez ten problem tez jest błąd P0089 dzwonie po serwisach i jak narazie mówia mi ze ten zawór jest na listwie i wymienic trzeba całą listwę koszt 4800zł w chorzowie napiszcie jak poradziliście się z problemem z góry dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 witam mam tez ten problem tez jest błąd P0089 dzwonie po serwisach i jak narazie mówia mi ze ten zawór jest na listwie i wymienic trzeba całą listwę koszt 4800zł w chorzowie napiszcie jak poradziliście się z problemem z góry dzieki Zawór wysokiego ciśnienia jest w pompie wtryskowej. Koszt "kompletu naprawczego" to ok 700zł. Nie trzeba wymieniać żadnej listwy. Poza tym, listwę możesz kupić używaną w dobrym stanie do 1000zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norni Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Zawór wysokiego ciśnienia jest w pompie wtryskowej. Koszt "kompletu naprawczego" to ok 700zł. Nie trzeba wymieniać żadnej listwy. Poza tym, listwę możesz kupić używaną w dobrym stanie do 1000zł. gdzie mam szukać owego zaworu bo serwisach nissana wciskają mi tą listwe znajomy tez mówił ze jest w pompie ten zawór a na dodatek samochód zaczął dymic i juz nie pomaga wyłączanie i włączanie silnika non stop jest mułowato jedzie .a obr. nie sięgają nawet 3000 tyś pedał gazu wcisniety do dechy porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darrex Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 gdzie mam szukać owego zaworu bo serwisach nissana wciskają mi tą listwe znajomy tez mówił ze jest w pompie ten zawór a na dodatek samochód zaczął dymic i juz nie pomaga wyłączanie i włączanie silnika non stop jest mułowato jedzie .a obr. nie sięgają nawet 3000 tyś pedał gazu wcisniety do dechy porażka Jeśli dymi i nie reaguje na ponowny rozruch silnika to raczej jednak nie ten zawór. Zawór (wtyczka z kablami), o którym pisałem znajduje się w pompie wtryskowej, widocznej tylko z dołu samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norni Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Jeśli dymi i nie reaguje na ponowny rozruch silnika to raczej jednak nie ten zawór. Zawór (wtyczka z kablami), o którym pisałem znajduje się w pompie wtryskowej, widocznej tylko z dołu samochodu. komputer pokazuje błąd P0089 - moze juz całkiem padnął ten zawór.albo jeszcze turbo zdechło ????? albo...juz sam niewiem gdzie moge kupić ten zawór bo w serwisie to oni swoją gadke mają nie idzie sie z nimi dogadać DARREX powiedz mi gdzie kupie ten zawór turbo miałem tez padniete juz wymienione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
umik Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Ostatnio walczyłem z moją P12 2,2DCI 2004r. Mianowicie zmuszony byłem do wymiany pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.(Zła jakość paliwa pompa i wtryskiwacze skorodowały !!!) Opiszę kilka spostrzeżeń odnośnie kodu p0089: Błąd wyświetla się: 1. Fuel pump (uszkodzona pompa paliwa) 2. Air mixed with fuel (powietrze wymieszane z paliwem) 3. Lack of fuel (wyciek paliwa) 4. Fuel rail pressure sensor (Uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa) Przede wszystkim należy nauczyć (ecu,czujnik ciśnienia,zawór regulacyjny)system.Ważne żeby wykonywać wszystkie czynności z zegarkiem. W tym celu włączamy zapłon zapalamy silnik i rozgrzewamy do normalnej temperatury ostatnie 30 sekund na wolnych obrotach. Wyłączamy zapłon czekamy 10 sekund i włączamy zapłon czekamy 3 sekundy i powtarzamy 5 razy wciśnięcie i puszczenie pedału gazu do oporu krótko w czasie nie dłuższym niż 5 sekund , czekamy 7 sekund naciskamy pedał gazu do oporu i czekamy 10 sekund puszczamy pedał gazu,kontrolka silnika powinna zacząć mrugać wyświetlając numer błędu.10=0 10=0 8=8 9=9 (p0089)celem skasowania i nauczenia systemu naciskamy pedał gazu do oporu i trzymamy 10 sekund puszczamy i system powinien wyświetlić cztery zera.Jeżeli błąd będzie się dalej wyświetlał należy kolejno sprawdzać: Nieszczelność układu, czujnik ciśnienia paliwa,zawór regulacyjny ciśnienia pompy,pamiętając za każdym razem o nauczeniu systemu nowych ustawień.Pamiętać należy że nie wystarczy zwykłe usunięcie błędu komputerem.Mam nadzieję że wszystko jest jasne w razie pytań postaram się odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
troosi Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 Witam, Czy powyższa procedura ma zastosowanie również w przypadku almery N16 1,5dCi? Podczas diagnozy programem DDT2000 otrzymałem dokładnie ten sam kod błędu. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcio_100 Opublikowano 12 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2011 Witam, mam ten sam problem w moim X-trail 2.2 DCI. Darrex oraz innych, którzy przerabiali ten problem proszę o jakieś wskazówki, jak się uporaliście. Oprócz tego błedu pokazuje jeszcxze błąd przepływomierza P0101 MAF SENSOR. Spadek mocy, turbina włącza się tylko czasami, kontrolka check engine była ale po skasowaniu komputerem narazie zgasła, dymienia nie zaobserwowałem. Proszę o info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwach Opublikowano 19 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2012 witam ,mam podobny problem z primerą 2.2dci 2002r. ciężko odpala raz za razem kręcąc rozrusznikiem jak odpali potrafi zgasnąć jak zimna to brak mocy po rozgrzaniu potrafi normalnie reagować ale też i zgaśnie przy odpalaniu bardzo niechętnie reaguje na pedał gazu i czasami zadymi na czarno co dziwne to nic nie wyświetla na kompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.