muchamati2 Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 Witam mam pytanie do posiadaczy tino otóz mam 2.2 di i od poczatku kiedy kupiłem moje tino 1,5 roku temu nie raz ciezko wchodzi 3 bieg. Musze nie raz troche poszperac zeby weszła 3 czy wszyscy tak mają??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skoczekx Opublikowano 7 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2010 podobno w tino to normalne, gdyż dużo osób narzeka na 3. ja mam 1.8 i też niekiedy musze jej dłużej poszukać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mirx Opublikowano 8 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2010 podobno w tino to normalne, gdyż dużo osób narzeka na 3. ja mam 1.8 i też niekiedy musze jej dłużej poszukać... Witam u mnie podobna sytuacja z tym że jeśli przerzuca sie z dwójki na 3 -kę to wszystko ko ale z 4-ki na 3-ke to jest problem ale radzę sobie z podwójnym wysprzęglaniem czyli luz przygazówka i bieg i jest ok pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogerowaty Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Witam mam pytanie do posiadaczy tino otóz mam 2.2 di i od poczatku kiedy kupiłem moje tino 1,5 roku temu nie raz ciezko wchodzi 3 bieg. Musze nie raz troche poszperac zeby weszła 3 czy wszyscy tak mają??? może mają i nie wiedzą że to leczale zależy czy jakiekolwiek czynności serwisowe robiłeś przy skrzyni po lekturze tego forum wyniosłem właśnie problem z biegami i przy zakupie wiedziałem czego szukać i fakt był dokładnie taki objaw po przyjechaniu do kraju i w pierwszym 1k km skrzynia została rozebrana i oczom ukazał sie widok porażający mam jeszcze oryginalne łożyska z przebiegu +/- 150kkm ... powierzchnie ślizgowe wyorane jak na torze bobslejowym ... dla zainteresowanych foto po małym serwisie całkiem miło przekłada biegi ... mogło być lepiej ale nie wszystko miałem po ręką z innego dawcy na przekładkę a jeszcze by się coś do wymiany znalazło być może to wina poprzedniegu użytkownika i braku wymiany oleju ... niewiadomo co zalane ... może fabryczny ? olej zalałem Castrol syntetyk ... może troche przesada ale można tanio kupić jak się poszuka (ilość motywuje), wycieków brak łożyska wałków szczęście takie że współczesny zamiennik made in Japan kosztuje coś kole 50,00 ... no tu żartów nie ma główne łożysko cena troche zaporowa >300,00 a w serwisie można sprawdzić jak ktoś sie chce zestresować o ile poprzedni kierownik nie był "dentystą" jeden objaw to troche wróżenie ... czekanie na kolejne objawy to bardziej precyzyjna diagnoza o ile to nie jest nagiminne i tylko przy jednym przełożeniu opisany objaw może pasować do synchronizatora ... 3 bieg w warunkach miejskich jest bardzo intensywnie eksploatowany może wystarczy 2x sprzęgło wcisnąć bez operowania gazem ... co też może sugerować problem z synchronizatorami olej w skrzyni podlega wymianie wbrew temu co niektórzy piszą, serwis też zaleca wymianę, chyba w serwisówce 60kkm w normatywnych warunkach przewidzieli typ oleju Nissan ZX tajemniczo brzmi ale to popularna oliwa ino troche dużo tego wchodzi nie wiem czy pomogłem sama wymiana oleju troche pomaga ale nie wyleczy zużycia mechanicznego, koszt akceptowalny, "na podwórku" można zrobić ... ino oliwe odstawić w opisanym baniaku jak masz dostęp do zaufanego warsztatu to śmiało na podnośnik i otworzyć dziada i wałki wyciągnąć, koszt j/w plus to co wyjdzie i czas ... na oko w 500-600 powinno sie udać nawet jak jakieś łożyska czy syncho się trafi nie trzeba skrzyni zdejmować, rozpina się lewą kolumnę ze sworznia ... osłona, obudowa ze stadem śrub i z oporami ale się da i dostęp prawie komfortowy co po otworzeniu się okarze, zabezpieczyć się należy w dostęp do łożysk, synchro i oliwe ... gorzej jak coś na wałkach to dawcy szukać może Siedlce pomogą przy okazji jakiś podróży skoro jeszcze jeździ z relacji serwisu ASO wynika że 3 roczniki tak miały, szczególnie przy silnikach 1.8-2.0 i 2.2DI do roku 2003 w skrzyniach 5b, później się chyba połapali i tylko pojedyncze przypadki się trafiają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 muchamati2 poszukaj tematów w dziale Almera o skrzyniach biegów, temat znany i szeroko omawiany. A czy przypadkiem, nie cieknie Ci z uszczelniacza półosi? Dużo osób,, w tym ja, podobne usterki robiło u Dmowskiego w Siedlcach http://lukaszdmowski.prv.pl/ Jeżeli z uszczelniaczem jest w porządku, sądzę, że wymiana oleju rozwiąże temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.