Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Drgania kierownicy


Gość Taktak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy 100-120 występują drobne drgania kierownicy może ktoś powie jak to naprawić.

Wymieniłem opony i amortyzator poprzeczny ( stabilizator) koła wyważone zbieżność ustawiona na badaniach technicznych wszystko ok. brak luzów itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie to samo.

Co innego wyważyć same koła na maszynie a co innego wyważyć koła razem z półosiami na samochodzie (bez ich zdejmowania z samochodu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy 100-120 występują drobne drgania kierownicy może ktoś powie jak to naprawić.

Wymieniłem opony i amortyzator poprzeczny ( stabilizator) koła wyważone zbieżność ustawiona na badaniach technicznych wszystko ok. brak luzów itp.

Taktak,

Miałem podobny problem jak Ty.

Walczyłem z nim bardzo długo i intensywnie.

Wyważanie, doważanie, zawieszenie, nowe opony, znowu wyważanie i doważanie, etc..

Okazało się ( przy wymianie uszczelniaczy półosi ) że do wymiany jest łożysko zwrotnicy.

Po jego wymianie drżenie (szarpanie) kierownicy "magicznie" zniknęło jak ręką odjąć.

Jazda znowu sprawia przyjemność.

Nie było żadnych wcześniej luzów, juk u Ciebie.

Jak już polegniesz, to sprawdź łożysko. Stawiam na nie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez yedreck
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ok dzieki pojade wymienic

mam pytanie czy wymieniles to lozysko i czy pomoglo, bo zmagam sie z tym samym problemem?, czy drgania nasilaly sie przy odejmowaniu gazu na tych predkosciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy wymieniles to lozysko i czy pomoglo, bo zmagam sie z tym samym problemem?, czy drgania nasilaly sie przy odejmowaniu gazu na tych predkosciach?

 

 

 

wymień te łożyska to dość częsta przyczyna, ja robiłem to w swoim k 160 a wczoraj w samuraiu,

 

http://picasaweb.google.pl/rowinxx/MojeAutko#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

miałem podobny kłopot.

U mnie w patrolu Y61 występowało drgania (delikatne) przy prędkości w zakresie 95-100 km/h.

Wystarczyło przyśpieszyć lub zwolnić - ustępowało.

Nie dawało mi to spokoju.

Po którymś tam wyważeniu i wymianie przednich opon poddałem się.

Ostatnio skorzystałem z oferty magicznego "śrutu" czy też "piasku" wsypywanego do środka opony.

I o dziwo zadziałało!

Skończyły się dygotania i wszystko jest cacy.

Tutaj link do serwisu w, którym mi to wyważenie zrobili.

 

http://www.wulkanizacja-warszawa.pl

 

Zresztą ten serwis polecam jako przyzwoity, może nie najtańszy, ale wiedzą o co chodzi w oponach do terenówek i mają odpowiednie maszyny do wyważania.

Tytułem wyjaśnienia, nie mam żadnych związków z tym warsztatem, to nie jest ordynarna kryptoreklama.

Nie suszcie mi głowy, jeśli tam ktoś pojedzie i nie będzie zadowolony :-))

Może tylko u mnie to zadziałało???

Nie wiem też czy takie wyważanie "dynamiczne" nie jest ze szkodą dla innych mechanizmów, które to pozostają nadal niewyważone???

Wulkanizatora zarekomendował mi znajomy mechanik (naprawia mi patrola dokonując cudów za rozsądne pieniądze) i jestem zdecydowanie zadowolony - a przećwiczyłem przedtem kilku wulkanizatorów "artystów"... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich na forum a tym bardziej posiadaczy Patrola!

Wracając do tematu mam ten sam problem 80 - 90 km/h i kierownica ręce urywa

Wymieniono i sprawdzono:

- koła wyważone, wymieniane na inne i bije

- końcówki drążka kierowniczego, wymienione i bije

- zbieżność ustawiona, auta nie ściąga i bije

- zestaw naprawczy zwrotnicy Marks4wd, w tym łożyska zwrotnic, wymienione i bije

- nie ma znaczenia czy napęd jest 4H czy 2h,

- trochę mniej bije w momencie szybkiego przyspieszania 50% tego co jest i przy hamowaniu 100% bicia przy "przechodzeniu" przez 80 km/h

 

a teraz to co może mieć jakiś wpływ choć nie sądzę:

 

- urwana szpilka i tym samym koło dokręcone na 5 śrób

- ktoś pisał żeby krzyżak na wale napędowym wymienić ale luzów żadnych nie ma więc powodów nie widzę

- sprzęgiełka automatyczne raczej dobre bo nic w nich nie strzela choć to nie ma chyba żadnego wpływu

 

no i tak od miesiąca wymieniam i sprawdzam i dalej nic nie pomaga a przyznam że mocno to denerwujące ;/

jak ktoś ma jakiś jeszcze pomysl lub ktoś miał ten problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o pomoc.

Dzięki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

też miałem kiedyś takie objawy ale przy osobowym,nic nie pomagało wyważanie więc podnosłem przód auta kumpel wlaczył 2 bieg i obserwowałem koła,okazało sie ze jedno lekko bije na boki zamiana kół miejscami to samo,więc zaczalem rozbierac wszystko po kolei i okazało sie ze dostał sie kawałek rdzy miedzy tarcze i piaste co powodowało nierówne przyleganie,wyczysciłem wszystko i jak reką odjął,wiec koledzy auto w góre i obserwacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podczas jazdy 100-120 występują drobne drgania kierownicy może ktoś powie jak to naprawić.

Wymieniłem opony i amortyzator poprzeczny ( stabilizator) koła wyważone zbieżność ustawiona na badaniach technicznych wszystko ok. brak luzów itp.

 

 

 

 

 

Zmagam się z takim samym problemem. Czy wymieniałeś może łożysko zwrotnicy ?? Pomogło ??

 

Zmagam się z takim samym problemem. Czy wymieniałeś może łożysko zwrotnicy ?? Pomogło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że koło było na wyważarce nie znaczy, że jest wyważone. Kiedyś jak mi wyważyli w Poznaniu, to biło jakby koła miały odlecieć. Zatrzymałem się, zerwałem wszystkie ciężarki i jakoś dojechałem. Na starej, zużytej wyważarce nie da się wyważyć. W Patrolach jest też problem ze stalowymi felgami - nie można ich stabilnie osadzić na stożku typowych wyważarek. Nie doszedłbym do tego ale jak kupiłem Parcha nie było żadnego bicia. Po roku profilaktycznie wrzuciłem na wyważarkę i okazało się, że jest kaszana. Po trzeciej próbie pan przyznał, że na tej maszynie nie potrafi wyważyć, bo stożek nie taki i nie może stabilnie osadzić koła. W trzech innych serwisach było to samo. Dopiero w serwisie dla tirów jako tako sobie poradzili. Niektórzy stosują kulki do wnętrza opony. Tak to już jest - w Patrolach nic nie jest łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz wyważał ponownie, to po wyważeniu poproś żeby jeszcze raz założyli koło na wyważarkę i sprawdzili. Jeśli drugi pomiar wykaże niewyważenie wyważarka nie nadaje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na seryjnych kołach powwinno się latać patrolem jak autem osobowym (bynajmniej ja tak miałem )

im większe koła tym problem zaczyna bardziej występować

miałem 35" maxxsy mt i po szosie jazdy nie było , brakowało po 70deko , jak przód wyważyłem do 10 deko to już było możliwie

teraz na 35"at-kach mam wyważone i kiera biła przy chamowaniu , dzisiaj wymieniłem tarcze z klockami i problem znikł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy mogą też być spowodowane zużyciem wału napędowego; nie tylko krzyżaków, ale również kompensacji długości wału. Łatwo sprawdzić - nie powinien być wyczuwalny żaden luz poprzeczny na wale przy mocnym szarpaniu ręką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...