Gość Taktak Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Podczas jazdy 100-120 występują drobne drgania kierownicy może ktoś powie jak to naprawić. Wymieniłem opony i amortyzator poprzeczny ( stabilizator) koła wyważone zbieżność ustawiona na badaniach technicznych wszystko ok. brak luzów itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 próbowałeś wyważyć koła na samochodzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Taktak Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Kola wyważone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 To nie to samo. Co innego wyważyć same koła na maszynie a co innego wyważyć koła razem z półosiami na samochodzie (bez ich zdejmowania z samochodu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Taktak Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 A gdzie to robią jestem z Wawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 A gdzie to robią jestem z Wawy 14-ta odpowiedź w TYM TEMACIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Wyważ kuleczkami i będziesz miał z głowy http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/13/6846.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yedreck Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 (edytowane) Podczas jazdy 100-120 występują drobne drgania kierownicy może ktoś powie jak to naprawić. Wymieniłem opony i amortyzator poprzeczny ( stabilizator) koła wyważone zbieżność ustawiona na badaniach technicznych wszystko ok. brak luzów itp. Taktak, Miałem podobny problem jak Ty. Walczyłem z nim bardzo długo i intensywnie. Wyważanie, doważanie, zawieszenie, nowe opony, znowu wyważanie i doważanie, etc.. Okazało się ( przy wymianie uszczelniaczy półosi ) że do wymiany jest łożysko zwrotnicy. Po jego wymianie drżenie (szarpanie) kierownicy "magicznie" zniknęło jak ręką odjąć. Jazda znowu sprawia przyjemność. Nie było żadnych wcześniej luzów, juk u Ciebie. Jak już polegniesz, to sprawdź łożysko. Stawiam na nie. Pozdrawiam. Edytowane 14 Stycznia 2010 przez yedreck Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Taktak Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Ok dzieki pojade wymienic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość netaz Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Ok dzieki pojade wymienic mam pytanie czy wymieniles to lozysko i czy pomoglo, bo zmagam sie z tym samym problemem?, czy drgania nasilaly sie przy odejmowaniu gazu na tych predkosciach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rowinx Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 mam pytanie czy wymieniles to lozysko i czy pomoglo, bo zmagam sie z tym samym problemem?, czy drgania nasilaly sie przy odejmowaniu gazu na tych predkosciach? wymień te łożyska to dość częsta przyczyna, ja robiłem to w swoim k 160 a wczoraj w samuraiu, http://picasaweb.google.pl/rowinxx/MojeAutko# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrolY61warszawa Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 Witam, miałem podobny kłopot. U mnie w patrolu Y61 występowało drgania (delikatne) przy prędkości w zakresie 95-100 km/h. Wystarczyło przyśpieszyć lub zwolnić - ustępowało. Nie dawało mi to spokoju. Po którymś tam wyważeniu i wymianie przednich opon poddałem się. Ostatnio skorzystałem z oferty magicznego "śrutu" czy też "piasku" wsypywanego do środka opony. I o dziwo zadziałało! Skończyły się dygotania i wszystko jest cacy. Tutaj link do serwisu w, którym mi to wyważenie zrobili. http://www.wulkanizacja-warszawa.pl Zresztą ten serwis polecam jako przyzwoity, może nie najtańszy, ale wiedzą o co chodzi w oponach do terenówek i mają odpowiednie maszyny do wyważania. Tytułem wyjaśnienia, nie mam żadnych związków z tym warsztatem, to nie jest ordynarna kryptoreklama. Nie suszcie mi głowy, jeśli tam ktoś pojedzie i nie będzie zadowolony :-)) Może tylko u mnie to zadziałało??? Nie wiem też czy takie wyważanie "dynamiczne" nie jest ze szkodą dla innych mechanizmów, które to pozostają nadal niewyważone??? Wulkanizatora zarekomendował mi znajomy mechanik (naprawia mi patrola dokonując cudów za rozsądne pieniądze) i jestem zdecydowanie zadowolony - a przećwiczyłem przedtem kilku wulkanizatorów "artystów"... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość susid Opublikowano 31 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2011 Witam wszystkich na forum a tym bardziej posiadaczy Patrola! Wracając do tematu mam ten sam problem 80 - 90 km/h i kierownica ręce urywa Wymieniono i sprawdzono: - koła wyważone, wymieniane na inne i bije - końcówki drążka kierowniczego, wymienione i bije - zbieżność ustawiona, auta nie ściąga i bije - zestaw naprawczy zwrotnicy Marks4wd, w tym łożyska zwrotnic, wymienione i bije - nie ma znaczenia czy napęd jest 4H czy 2h, - trochę mniej bije w momencie szybkiego przyspieszania 50% tego co jest i przy hamowaniu 100% bicia przy "przechodzeniu" przez 80 km/h a teraz to co może mieć jakiś wpływ choć nie sądzę: - urwana szpilka i tym samym koło dokręcone na 5 śrób - ktoś pisał żeby krzyżak na wale napędowym wymienić ale luzów żadnych nie ma więc powodów nie widzę - sprzęgiełka automatyczne raczej dobre bo nic w nich nie strzela choć to nie ma chyba żadnego wpływu no i tak od miesiąca wymieniam i sprawdzam i dalej nic nie pomaga a przyznam że mocno to denerwujące ;/ jak ktoś ma jakiś jeszcze pomysl lub ktoś miał ten problem i udało mu się go rozwiązać to proszę o pomoc. Dzięki pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viper126p Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 też miałem kiedyś takie objawy ale przy osobowym,nic nie pomagało wyważanie więc podnosłem przód auta kumpel wlaczył 2 bieg i obserwowałem koła,okazało sie ze jedno lekko bije na boki zamiana kół miejscami to samo,więc zaczalem rozbierac wszystko po kolei i okazało sie ze dostał sie kawałek rdzy miedzy tarcze i piaste co powodowało nierówne przyleganie,wyczysciłem wszystko i jak reką odjął,wiec koledzy auto w góre i obserwacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość seba1975 Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam.Koła zakładałeś inne nowe czy poprostu inne? Miałem ten probem finał był taki że kupiłem nowe felgi i opony temat zakończony. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygmuś Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Podczas jazdy 100-120 występują drobne drgania kierownicy może ktoś powie jak to naprawić. Wymieniłem opony i amortyzator poprzeczny ( stabilizator) koła wyważone zbieżność ustawiona na badaniach technicznych wszystko ok. brak luzów itp. Zmagam się z takim samym problemem. Czy wymieniałeś może łożysko zwrotnicy ?? Pomogło ?? Zmagam się z takim samym problemem. Czy wymieniałeś może łożysko zwrotnicy ?? Pomogło ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max233 Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Witam ja tez to mam i moze to nie ma nic wspólnego ale może, ja mysle ze to cos z drazkami kierowniczymi bo tylko na nich mam luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 To, że koło było na wyważarce nie znaczy, że jest wyważone. Kiedyś jak mi wyważyli w Poznaniu, to biło jakby koła miały odlecieć. Zatrzymałem się, zerwałem wszystkie ciężarki i jakoś dojechałem. Na starej, zużytej wyważarce nie da się wyważyć. W Patrolach jest też problem ze stalowymi felgami - nie można ich stabilnie osadzić na stożku typowych wyważarek. Nie doszedłbym do tego ale jak kupiłem Parcha nie było żadnego bicia. Po roku profilaktycznie wrzuciłem na wyważarkę i okazało się, że jest kaszana. Po trzeciej próbie pan przyznał, że na tej maszynie nie potrafi wyważyć, bo stożek nie taki i nie może stabilnie osadzić koła. W trzech innych serwisach było to samo. Dopiero w serwisie dla tirów jako tako sobie poradzili. Niektórzy stosują kulki do wnętrza opony. Tak to już jest - w Patrolach nic nie jest łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygmuś Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Dzięki za informacje. Mimo 3 - krotnego wyważania spróbuje ponownie. a co do łożysk zwrotnicy wymieniłm i nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Jak będziesz wyważał ponownie, to po wyważeniu poproś żeby jeszcze raz założyli koło na wyważarkę i sprawdzili. Jeśli drugi pomiar wykaże niewyważenie wyważarka nie nadaje się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 na seryjnych kołach powwinno się latać patrolem jak autem osobowym (bynajmniej ja tak miałem ) im większe koła tym problem zaczyna bardziej występować miałem 35" maxxsy mt i po szosie jazdy nie było , brakowało po 70deko , jak przód wyważyłem do 10 deko to już było możliwie teraz na 35"at-kach mam wyważone i kiera biła przy chamowaniu , dzisiaj wymieniłem tarcze z klockami i problem znikł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2012 Takie objawy mogą też być spowodowane zużyciem wału napędowego; nie tylko krzyżaków, ale również kompensacji długości wału. Łatwo sprawdzić - nie powinien być wyczuwalny żaden luz poprzeczny na wale przy mocnym szarpaniu ręką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.