Łysenko71 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam, W kwietniu wymieniłem sprzęgło w swoim nissanie, stare miało przejechane 200 tyś i miało prawo się skończyć, nowe sprzęgło marki Valeo, przejechałem na nim 4 tys km, i szlag je trafił, pewnego dnia ruszyłem ze świateł i drugiego biegu wrzucić juz nie mogłem, sprzęgło zostało w podłodze, zaciągnąłem samochód do mechanika tego samego co wcześniej i okazuje się że jest spalone.Czy to jest możliwe??? czy mechanik mnie robi w trąbe??. Zaznaczam że jeżdze samochdem spokojnie i głównie stoi on na parkingu, fakt że po wymianie sprżegła raz była palona guma na ręcznym przez jakieś dziesięć sekund a ale to było w czerwcu a sprzęgło padło w grudniu. Co myślicie na ten temat????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Witam, W kwietniu wymieniłem sprzęgło w swoim nissanie, stare miało przejechane 200 tyś i miało prawo się skończyć, nowe sprzęgło marki Valeo, przejechałem na nim 4 tys km, i szlag je trafił, pewnego dnia ruszyłem ze świateł i drugiego biegu wrzucić juz nie mogłem, sprzęgło zostało w podłodze, zaciągnąłem samochód do mechanika tego samego co wcześniej i okazuje się że jest spalone.Czy to jest możliwe??? czy mechanik mnie robi w trąbe??. Zaznaczam że jeżdze samochdem spokojnie i głównie stoi on na parkingu, fakt że po wymianie sprżegła raz była palona guma na ręcznym przez jakieś dziesięć sekund a ale to było w czerwcu a sprzęgło padło w grudniu. Co myślicie na ten temat????? Kolego jak kupiłeś PHC VALEO to mogło się to zrobić - straszne badziewie made in korea . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysenko71 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Kolego jak kupiłeś PHC VALEO to mogło się to zrobić - straszne badziewie made in korea . a mechaniur twierdził że sprzęgło jest jednym z lepszych:) a może poprostu zamontował jakieś używane badziewie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość evo-P11 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 ja mylse ze zebys zmienil mechanika. Bo ten prawdopodobnie wymienil Ci "samo sprzeglo" czyli tylko tarcze sprzeglowa a nie wymienil docisku oraz lozyska. Pozatym ja sam piszesz spszesz sprzeglo w podlodze masz tzn. ze albo siadl docisk aleb lozysko albo wysprzeglik wiec nic zwiazanego z tarcza moral: przy wymianie sprzegla wymien mechanika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_S Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 A moze sie linka zerwala tylko, skoro piszesz ze w podlodze zostalo? Mechanik cie w trabe robi raczej bo spalone sprzeglo o nie jest usterka ktora powstaje gwaltownie - to dluzszy proces - trzeba regularnie upalac sprzeglo zeby nie moc wbic biegu. Sprawdz linke sprzegla - koszt wymiany to max 50 zl co w porownaniu z calym sprzeglem jest niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 co do phc valeo to nie jest to takie badziewie.ja mam własnie takie wymienione na poczatku maja,i 12 tysi juz przejechałem,i jest wszystko git,moim zdaniem coś albo ktos inny zawinił.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) Bez obrazy ale 12 tyś.to chyba jeszcze troszeczkę za mało,żeby można było ocenić Edytowane 12 Stycznia 2010 przez Mike_83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 (edytowane) wiem mike_83,przeciez sie nie obrazam hihi ;-),i wiem ze to jest mało,ale po pierwsze mam ciezka noge i nie oszcedzam modela ;-)co nie znaczy ze nie dbam,a po drugie w civicu 1.5 D15z7,116kucy mam tej marki sprzęgło od dwuch lat,no i civic w szególnosci ma ciezki żywot,klub speed ridersi HTW daje o sobie znac no i narazie git.co nie mówie ze w primeze tak pochodzi,choc fajnie by było,pozyjemy zobaczymy Edytowane 12 Stycznia 2010 przez Chemik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysenko71 Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 (edytowane) Witam, Wracam do tematu sprzęgła w moim nissanie, w styczniu 2010, wymieniłem sprzęgło, na nowym przejechałem 10tyś, i oto co mi się przytrafiło w piątek szybki start ze świateł, sprzęgło i już nie mogłem wybić pierwszego biegu, jechać dalej na tej jedynce też nie mogłem bo samochód poprostu przestał jechać, jak puszczam sprzęgło pojawia się odgłos identyczny do tego który pojawia się przy próbie wbicia biegu bez sprzęgła. Na wciśniętym sprzęgle coś chrobocze jakby coś gdzieś się rozleciało, odgłos chrobotania nasila się wraz ze zwiększaniem obrotów silinika, i jeszcze jedno przy zgaszonym silniku pomiomo że samochód ma wbity pierszy bieg, można go spokojnie pchać nie stawia żadnych oporów. I co myślicie na powyższe? Edytowane 1 Marca 2011 przez Łysenko71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Witam, Wracam do tematu sprzęgła w moim nissanie, w styczniu 2010, wymieniłem sprzęgło, na nowym przejechałem 10tyś, i oto co mi się przytrafiło w piątek szybki start ze świateł, sprzęgło i już nie mogłem wybić pierwszego biegu, jechać dalej na tej jedynce też nie mogłem bo samochód poprostu przestał jechać, jak puszczam sprzęgło pojawia się odgłos identyczny do tego który pojawia się przy próbie wbicia biegu bez sprzęgła. Na wciśniętym sprzęgle coś chrobocze jakby coś gdzieś się rozleciało, odgłos chrobotania nasila się wraz ze zwiększaniem obrotów silinika, i jeszcze jedno przy zgaszonym silniku pomiomo że samochód ma wbity pierszy bieg, można go spokojnie pchać nie stawia żadnych oporów. I co myślicie na powyższe? Że nie posłuchałeś kolegów i nie zmieniłeś mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysenko71 Opublikowano 1 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Że nie posłuchałeś kolegów i nie zmieniłeś mechanika a no nie zmieniłem, tym razem już zmienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 ja bym stawiał na ściętą tarcze sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 1 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2011 Może "mechanik" założył tarczę odwrotnie ("tyłem do przodu")? Czytałem o takich przypadach, nawet na tym forum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysenko71 Opublikowano 18 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2011 (edytowane) Może "mechanik" założył tarczę odwrotnie ("tyłem do przodu")? Czytałem o takich przypadach, nawet na tym forum... nie no że takie cuda są możliwe to nie wiedziałem Witam, Wracam do tematu sprzęgła w moim nissanie, w styczniu 2010, wymieniłem sprzęgło, na nowym przejechałem 10tyś, i oto co mi się przytrafiło w piątek szybki start ze świateł, sprzęgło i już nie mogłem wybić pierwszego biegu, jechać dalej na tej jedynce też nie mogłem bo samochód poprostu przestał jechać, jak puszczam sprzęgło pojawia się odgłos identyczny do tego który pojawia się przy próbie wbicia biegu bez sprzęgła. Na wciśniętym sprzęgle coś chrobocze jakby coś gdzieś się rozleciało, odgłos chrobotania nasila się wraz ze zwiększaniem obrotów silinika, i jeszcze jedno przy zgaszonym silniku pomiomo że samochód ma wbity pierszy bieg, można go spokojnie pchać nie stawia żadnych oporów. I co myślicie na powyższe? Niestety to nie sprzęgło, to najzwyczajniej w świecie skrzynia biegów dokonała żywota, nadaje się tylko na złom nie no że takie cuda są możliwe to nie wiedziałem Niestety to nie sprzęgło, to najzwyczajniej w świecie skrzynia biegów dokonała żywota, nadaje się tylko na złom o jeżeli kogoś to interesuje to sypnął się mechanizm różnicowy robiąc przy okazji totalną demolke w skrzyni. kupiłem drugą skrzynie za 700pln w sklepie Nissan Części w Warszawie na ul. Młodnickiej 19 tel. 22 879 76 35, mają dużo części i praktycznie wszystko dostępne z dnia na dzień i jak ktoś z poza Warszawy to mają też wysyłke Pozdro6000 W Edytowane 20 Marca 2011 przez Łysenko71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 19 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2011 Sprzęgło mi się powoli kończy, i nie wiem ile kaski odkładać. Możecie podpowiedzieć ile taka "przyjemność" wynosi ? Primera P11 1.6V Sorki za OT... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łysenko71 Opublikowano 20 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Sprzęgło mi się powoli kończy, i nie wiem ile kaski odkładać. Możecie podpowiedzieć ile taka "przyjemność" wynosi ? Primera P11 1.6V Sorki za OT... Zależy jakie sprzęgło kupisz, ja pierwsze zamontowałem Valeo i razem z robocizną kosztowało mnie ok 500pln, drugie założyłem jakieś podobno lepsze ale nie pamiętm jakie i cały koszt to było ok 700pln, generalnie nie jest to jakaś strasznie droga impreza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 (edytowane) Grimm najlepiej zadzwoń do warsztatu, albo kilku bo ceny mogą się dużo różnić i spytaj o koszt takiego zabiegu. dowiedz się jeszcze ile kosztuje w sklepie samo sprzęgło i będziesz miał pełny obraz. jak dobrze poszukasz i popytasz to zobaczysz jakie różnice w cenach mają warsztaty. np. w IC sprzęgło Valeo za 342zł. Edytowane 20 Marca 2011 przez nowak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Dzięki za info, poszukam w takim razie Valeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryspin Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 A co sadzicie o sprzegle SACHS drozsze ale czy lepsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 A co sadzicie o sprzegle SACHS drozsze ale czy lepsze ? Gdybyś miał to zakładać do VW, to bym napisał, że tak a do Nissana to trudno powiedzieć. Jak się dobrze założy komplet, to czy Valeo czy Sachs to pojeździsz. Jak ktoś założy byle jak albo samą tarczę to się posypie szybko. W poprzednim aucie założyłem Valeo po kupnie, zrobiłem 100kkm przy naprawdę sporych obciążeniach i silnik się zdążył skończyć, a sprzęgło po demontażu było w bardzo dobrym stanie, więc i made in Korea dało radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Ja do swojego założyłem Aisin, 390zł w IC, mechanik stwierdził, że sprzęgło ok, sprzedawca jak się pytałem też powiedział, że do japończyka lepiej japońskie założyć... No i Coobcio Aisina montuje w autach, które robi (nie w tych typowo torowych oczywiście). Ja po 2tys. od wymiany nie narzekam, przy czym na Valeo prawie nowe pewnie też bym złego słowa nie powiedział. Ale z opinii z forum wiem, że nie wszyscy byli z Valeo zadowoleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Panowie, czy w 1,6 benz. 99' jest jakaś możliwość regulacji wysokiego sprzęgła? Od dłuższego czasu wystarczy pomuskać sprzęgło na 5-10cm i można śmiało wbijać bieg bez chrobotania. To objaw kończącego się sprzęgła? Jak była zima to rano przy wciśniętym sprzęgle trochę rzęziło, jak się nagrzał to nie było słychać. Kusi mnie żeby to sprzęgło wymnienić bo czasami jak zmieniam z dwójki na trójke to pojawia się taki huk(jakby docisk nie zadziałał, ale na wyższych biegach bez zastrzeżeń) a z jedynki na dwójke chrobotanie. Dzisiaj Primerka w warsztacie : Amory Kayaba 320 pln (tył) Odboje i oslony 99zł (sachs) Klocki tył 80zł Wymiana oleju (Texaco) Robocizna 300pln (Euro-Tim Bydgoszcz) Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEGWAN Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Panowie Wmieniłem sprzęgło na valeo cieszko wchodzi bieg 1i2 a wsteczny zgrzyta jaka przyczyna p11 1800 sil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bikerenko Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2011 Byłem dzisiaj u mechaniora z podejrzeniem "wysokiego sprzęgła", odpalił, popróbował i życzył mi wesołych Świąt i oczywiście mogę robić to sprzęgło jeśli nie mam co z kasą robić. Powiedział, że ok, sprzęgło ma luz, chwyta w normalnym położeniu, nie ślizga się i nie jest twarde. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wserwis Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Sprzęgło wymiana. A więc ja zaufałem firmie Valeo kupiłem cały komplet. Wytrzymał 20 tys i padł docisk. Poprzedni luk oryginał zrobił 170 tys. Powiem szczerze, że różnica spora. Czy jeszcze raz kupić Valeo ? Teraz czeka mnie wymiana. Co zatem macie w swoich primerach i co polecacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.