Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera N15 - Stuki przy zmianie położenia


Gość CrioX
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem a raczej zagwozdkę.

 

Podczas jazdy i gwałtownym zahamowaniu ( nurkowanie ) słychać serię stuków gdy koła się zblokują...w miarę równych odstępach. Do momentu zatrzymania pojazdu...

Gdy na drodze było sucho pukanie było słyszalne tylko podczas poderwania go spod świateł ( jedno puknięcie ).

 

Sytuacja obecnie wygląda tak.

Hamowanie - pukanie do momentu zatrzymania się ( tylko gwałtowne z zablokowaniem kół )

Ruszanie - jedno puknięcie

Podczas jazdy - sporadyczne jedno puknięcie

Pozycja kół bez znaczenia.

 

Dźwięk dochodzi z rożnych miejsc,lub to po prostu złudzenie.

Głownie z przodu, do tego puknięcie czuć na pedale hamulca.

 

Z zawieszenia wykluczam amortyzatory ( komplet przód + tył ).

Przed wymianą było podobnie...

 

 

Ktoś miał podobnie ? To bardzo frapujące szczególnie że to dość głośne... :mellow:

Moze wiecie co to może byc zanim wymienię całe zawieszenie ? :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumowa tuleja koncowki drazka reakcyjnego -> u mnie stukało własnie tak jak mówisz, z biegiem czasu stukało podczas równej jazdy.

przy ruszaniu to u mnie był sworzeń wahacza. Może naprowadzi Cie to na trop. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem a raczej zagwozdkę.

 

Podczas jazdy i gwałtownym zahamowaniu ( nurkowanie ) słychać serię stuków gdy koła się zblokują...w miarę równych odstępach. Do momentu zatrzymania pojazdu...

Gdy na drodze było sucho pukanie było słyszalne tylko podczas poderwania go spod świateł ( jedno puknięcie ).

 

Sytuacja obecnie wygląda tak.

Hamowanie - pukanie do momentu zatrzymania się ( tylko gwałtowne z zablokowaniem kół )

Ruszanie - jedno puknięcie

Podczas jazdy - sporadyczne jedno puknięcie

Pozycja kół bez znaczenia.

 

Dźwięk dochodzi z rożnych miejsc,lub to po prostu złudzenie.

Głownie z przodu, do tego puknięcie czuć na pedale hamulca.

 

Z zawieszenia wykluczam amortyzatory ( komplet przód + tył ).

Przed wymianą było podobnie...

 

 

Ktoś miał podobnie ? To bardzo frapujące szczególnie że to dość głośne... :mellow:

Moze wiecie co to może byc zanim wymienię całe zawieszenie ? :angry:

Witam.

Jeżeli chodzi o stuki przy hamowaniu - czy nie jest to przypadkiem system ABS /system zapobiegający blokowaniu się kół przy hamowaniu/...?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem a raczej zagwozdkę.

 

Podczas jazdy i gwałtownym zahamowaniu ( nurkowanie ) słychać serię stuków gdy koła się zblokują...w miarę równych odstępach. Do momentu zatrzymania pojazdu...

Gdy na drodze było sucho pukanie było słyszalne tylko podczas poderwania go spod świateł ( jedno puknięcie ).

 

Sytuacja obecnie wygląda tak.

Hamowanie - pukanie do momentu zatrzymania się ( tylko gwałtowne z zablokowaniem kół )

Ruszanie - jedno puknięcie

Podczas jazdy - sporadyczne jedno puknięcie

Pozycja kół bez znaczenia.

 

Dźwięk dochodzi z rożnych miejsc,lub to po prostu złudzenie.

Głownie z przodu, do tego puknięcie czuć na pedale hamulca.

 

 

 

Z zawieszenia wykluczam amortyzatory ( komplet przód + tył ).

Przed wymianą było podobnie...

 

 

Ktoś miał podobnie ? To bardzo frapujące szczególnie że to dość głośne... :mellow:

Moze wiecie co to może byc zanim wymienię całe zawieszenie ? :angry:

obawiam się że to przeguby napędowe,ew.poduszki silnika,ale to raczej tylko przy ruszaniu i gwałtownym hamowaniu no i nie cyklicznie. Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze CrioX że dalej biedaku ze skrzynią wojujesz :( U mnie też coś stuka jak wrzucam 1 bieg ale że to w momęcie wprowadzenie dzwigni w odpowiednie położenie to olewam ten fakt bo to pewnie drobiazg. Nie wiem co Ci poradzić - miałem na Spocie posłuchac no ale niestety nie mogłem w niedzielę dotrzeć - bałem się o prawko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt nie doczytałem że teraz chodzi o koła. Tak mi przyszło do głowy że może tarcze by należało sprawdzić czy są proste, no ale wtedy czuł byś to na kierownicy... Jeżeli porobiło Ci się tak przy obecnych warunkach pogodowych to może gdzieś się dostało błota pośniegowego i zamarzło a teraz hałasuje. Jak nie dysponujesz ciepłym garażem to poczekaj na odwilż, albo na otwarcie galerii Mazowia może tam będzie cieplejszy niż w Wiśle parking ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy manszety(gumowe osłony) na przegubach masz całe,jeśli popękane to przeguby złapały syf i kicha...czyli do wymiany.

N15-to samochód prawie doskonały,poza 5 elementami:

1.opornica-w aso 220zł naprawa samemu-5.40zł

2.łożyska w skrzyni biegów-często padają(120kkm-200kkm)

3.problematyczny rozrząd w niekturych modelach(wrażliwy na zbyt "rzadki" olej.najlepiej lać 10w30

4.korozja progów i nadkoli z tyłu

5.padające mech.wycieraczek.

POZA TYM TO AUTO NIE DO WYJ...NIA :devil:

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sobote jade do mechesa na dokładne przyjrzenie się problemowi ;)

Tymczasem gdy na ulicach zrobiło sie "czarno" i przyszedł kilkunastostopniowy mroź, pukanie ustało <_<

 

Coś przymarzło czy jak, nie wiem... Wiem jednak ze cos sie działo i samo sie nie naprawiło, więc wróci... :unsure:

 

No i zwrócę szczególną uwage na to o czym pisaliście.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez CrioX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...