Gość krzysiek_maxpar Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Witam wszystkich szukałem trochę na ty forum opisu do mojego przypadku ale nie nalazłem więc piszę. Wszystko zaczęło się od zawieszenia termostatu. Motorek się trochę przygrzał i szlak trafił uszczelkę pod głowicą. Oczywiście wymiana uszczelki, planowanie głowicy, drugi termostat ( to też był przebój bo u mnie nie mają termostatu innej firmy jak JC auto a to nie jest najlepsza część tej firmy - 3 sztuki używałem i wszystkie szrot. Kupiłem w końcu na allegro i O'K). Po wyregulowaniu rozrządu samochód przestał zapalać. raz palił raz nie palil a jak odpalił to tyłu nie było widać tryle dymu. nadmieniam że zanim zobaczył mechanika wszystko chodziło super zima nie zima do około -15 stopni cyk i chodzi. Fachowcy stwierdzili że wtryski leją wymienili więc końcówki wtryskiwaczy. Było dobrze do mrozów. Teraz samochód odpala bardzo ciężko. Silnik łapie ale muszę długo trzymać na rozruszniku żeby sam zaczął chodzić jak już złapie to noga z gazu i na wolnych obrotach chodzi już super około 800 obr/min. oczywiście świece żarowe też wymienione i sprawdzone przekaźniki itp. Jak zaczyna łapać silnik dostaje okropnych wibracji jakby wszystko miało się urwać, po puszczeniu rozrusznika zgaśnie. Proszę o pomoc co zrobić zęby tego uniknąć. koledzy w pracy sugerują żeby zwiększyć dawkę rozruchową silnika, ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Bardzo proszę nie piszcie żeby dać do pompiarza bo to nie wchodzi w grę najbliższy jest jakieś 100 km ode mnie i tez nie cieszy się dobrą renomą. Morze jest na pompie jakaś śrubka którą wystarczy lekko przekręcić żeby wzbogacić dawkę rozruchową. Bardzo proszę o pomoc Krzysiek Nissan Primera p10 2,0D rocznik 1992 - pompa zoltrax czy jakoś tak (na pewno nie bosch tylko ta druga) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Pompa to ZEXEL sterowana linką więc można ustawić dawkę paliwa tą śrubą Nie wiem czy te pompy mają przyśpieszacz kąta wtrysku(takie niby ssanie) tak jak pomby Bosch Ve Budowa i działanie pomp VE Bosch masz tutaj http://www.zss.lublin.pl/html/motor/28.%20Rozdzielaczowe%20pompy%20wtryskowe%20firmy%20BOSCH%20typu%20VE.pdf O jakiej dawce rozruchowej mowa Ci twoi doradcy to pewnie tacy sami fachowcy jak ci mechanicy Jeżeli masz problemy z uruchomieniem Traktora i jak w końcu ci się to uda, a stoisz w kłębach białego, gryzącego,śmierdzącego ropą dymu, to masz przestawiony kąt wtrysku, który zapewne jest wynikiem źle ustawionego rozrządu. Osobiście nic bym nie kręcił,przy pompie, bo zwiększenie minimalnej dawki paliwa nic nie da, przy przestawionym statycznym kącie wtrysku.Tą śrubą to regulujesz obroty biegu jałowego Jest jeszcze taka możliwość że padł przekaźnik od świec. Sprawdź czy świece dostają prąd ( na listwie łączącej jest napięcie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 dawke startową to mozesz podniesc ale jezeli pompą steruje komputer.. jezeli świece grzeją ustawić kont wtrysku jak radzą. jest na dole pompy takie urzadzenie tzw przespieszacz (ssanie) dochodzą do tego 2 weże z płynem chłodzącym(łatwo znajdziesz) sprawdz czy działa.. tu będzie tak myśle twój problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzysiek_maxpar Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Dzięki za pomoc jutro sobota, może uda się w końcu ustawić. A co do przekaźnika to był sprawdzany jest O,K. Regulator biegu jałowego też jest w porządku, jak się silnik rozgrzeje to spadają leciutko obroty, a wypycha się bolczyk od regulatora. Spróbuję jeszcz raz poszukać kogoś od rozrządu. U mnie MECHESY za ustawienie rozrządu biorą 350 oczywiście nie w warsztacie tylko w stodole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 to za 350 zł poszukaj sobie wszystkiego co powiesił o dieslu kolega and_pec poczytaj ,poczytaj raz jeszcze i sam sobie sprawdzisz . jezeli pasek wał rozrządu -wałek rozrządu dobrze założony i pasek wałek- pompa wtryskowa też. silnik powinien palić na zimno w całym zakresie ustawienia pompy.... rególacjia na pompie jest tylko do dostrojenia ze tak powiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Polecam ten temat. Masz tam z autodaty opis ustawienia rozrządu także do CD20 (nie sugeruj się tytułem) Jakieś nieżle wypasione muszą kieć te stodoły i fachowców też pewnie niezłej klasy skoro takie ceny krzyczą, bo jak mnie pamięć nie myli to u mnie biorą połowę tej stawki w szanowanym warsztacie http://forum.nissank...__fromsearch__1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Jakieś nieżle wypasione muszą kieć te stodoły i fachowców też pewnie niezłej klasy skoro takie ceny krzyczą, bo jak mnie pamięć nie myli to u mnie biorą połowę tej stawki w szanowanym warsztacie widzisz bo ile powierzchni ma warsztat a ile stodoła. no z czegoś muszą to opłacić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blacksentinel Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Jak rozrusznik dlugo kreci przed odpaleniem i do tego bialy dym jest po odpaleniu to bankowo masz przestawiony rozrzad. Do tego silnik powinien byc slabszy w czasie pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.