Gość nissan116 Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Witam. Mam kilka pytań dotyczących Almery N15 1.6/90KM i N16 1.8/114KM. 1. Który silnik ma wyższy moment obrotowy? 2. Która Almera będzie bardziej bezawaryjna? 3. Który mniej spali? 4. Która będzie lepiej współpracowała z LPG? 5. Która ma lepsze osiągi? 6. Jakie są największe minusy a jakie największe plusy obydwu Nismo ? Z góry dzięki za odpowiedzi P.S Sorry za te "który" i "która" z pkt-ów 1-5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 (edytowane) Witam. Mam kilka pytań dotyczących Almery N15 1.6/90KM i N16 1.8/114KM. 1. Który silnik ma wyższy moment obrotowy? 2. Która Almera będzie bardziej bezawaryjna? 3. Który mniej spali? 4. Która będzie lepiej współpracowała z LPG? 5. Która ma lepsze osiągi? 6. Jakie są największe minusy a jakie największe plusy obydwu Nismo ? Z góry dzięki za odpowiedzi P.S Sorry za te "który" i "która" z pkt-ów 1-5 1-n16 2-n15 3-n15 4-nie polecam-obydwie go nie lubią jak już to tylko sekwencja 5-porównywalne 6-n15 bezawaryjność niezniszczalność silników(zero wycieków) i zawieszeń(poza amorkami tył)ale słabe blachy progów i tyl.błotników i czasami problemy z łańcuchem,i łożyska skrzyni biegów. 6-n16 o nowsze roczniki w dobrej cenie,wiele lepsze bezpieczeństwo ,wyposazenie,sztywność blach,minusy to czujniki wału,rozrząd,spalanie,reflektory,korozja tylnej klapy w niekt.rocznikach i ogólnie dużo większa awaryjność.opinia o n15 w serwisach a.s.o.-najlepszy nissan w histori od sunnyego 1.6 sr: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/nissan/almera/i-hatchback-1.6-sr,slx-90km.html 1.8 http://www.wroom.pl/dane,techniczne,nissan,almera,1,8i,1999;9860.html Edytowane 16 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 minusy to czujniki wału,rozrząd,spalanie,reflektory,korozja tylnej klapy w niekt.rocznikach i ogólnie dużo większa awaryjność Owszem jeśli chodzi o roczniki po 03.2003 i młodsze. N16 przed liftem nie miały problemów np. z reflektorami i rozrządem. Ale jeśli chodzi o N16 1.8b to często miały one problem z braniem oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Owszem jeśli chodzi o roczniki po 03.2003 i młodsze. N16 przed liftem nie miały problemów np. z reflektorami i rozrządem. Ale jeśli chodzi o N16 1.8b to często miały one problem z braniem oleju. mojego kolegi rocznik 2000,1.5pb po 98kkm wymiana rozrządu,korozja tylnej klapy(gwarancja)i kilka mniejszych dolegliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pemo_ Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Owszem jeśli chodzi o roczniki po 03.2003 i młodsze. N16 przed liftem nie miały problemów np. z reflektorami i rozrządem. Ale jeśli chodzi o N16 1.8b to często miały one problem z braniem oleju. Wersje po liftingu produkowali juz przynajmniej od 12.2002, tak dla jasnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Ok, chodziło mi o to kiedy przestali produkować Almery HB w Anglii. Bo faktycznie pierwsze próby liftu były wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soda Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Ad.3 Myślę ,że spalanie będzie porównywalne. Ogólnie N15 cieszy się lepszą opinią, ale wydaje mi się, że kupując auto 10 letnie i starsze ( w przypadku n15 ) wszystko zależy od poprzedniego właściciela. Jedyna N15 nad jaką moim zdaniem warto się zastanowić to GTi. Jak N16 to tylko przed fl, chyba że masz ochotę na Renault Almera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 No nie powiedział bym że jak N15 to tylko GTI a to dlatego że po pierwsze znalezienie egzemplaza w dobrym stanie graniczy z códem i są problemy z częściami takimi jak na przykład reflektory. Mechanicznie raczej wszystko jest do kupienia ale z detali które wyróżniają GTI na ulicy to tylko ASO a ceny tam są zawrotne. Ja jeżeli miał bym jeszcze raz kupować N15 wybrał bym 1.6 wersja S albo któryś z limitowanych GX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soda Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nie wiem czy zauważyłeś Mlody, że napisałem "...moim zdaniem...". Po moich wcześniejszych doświadczeniach z autami z kraju kwitnącej wiśni - jakoś mnie nie jara posiadanie 75KM, albo 90KM auta. W ofercie brakuje czegoś pomiędzy S a GTi, a w N16 to w ogóle tragedia - najmocniejszy silnik benzynowy 114 KM Códem - faktycznie możesz nic nie znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nissan116 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dzięki chłopaki Jeśli tylko uda mi się sprzedać moje Audi A6 to będę szukał N15 1.6 90km, chyba że jeszcze trafi się jakiś fajny Peugeot 306 z 2.0 HDI 90km. Pozdro Jak by ktoś chciał to mogę sprzedać super A6 2.5 TDI skóra itd GG 13549694 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Dzięki chłopaki Jeśli tylko uda mi się sprzedać moje Audi A6 to będę szukał N15 1.6 90km, chyba że jeszcze trafi się jakiś fajny Peugeot 306 z 2.0 HDI 90km. Pozdro Jak by ktoś chciał to mogę sprzedać super A6 2.5 TDI skóra itd GG 13549694 jeśli z polskiego a nie niemieckiego rynku to ma 1.6-100KM(73KW)LUB 1.487KM(64KW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nie wiem czy zauważyłeś Mlody, że napisałem "...moim zdaniem...". Po moich wcześniejszych doświadczeniach z autami z kraju kwitnącej wiśni - jakoś mnie nie jara posiadanie 75KM, albo 90KM auta. W ofercie brakuje czegoś pomiędzy S a GTi, a w N16 to w ogóle tragedia - najmocniejszy silnik benzynowy 114 KM Códem - faktycznie możesz nic nie znaleźć No ja też jak każdy wyrażam jedynie swoje zdanie i nie chciałem Cię urazić zaprzeczając Twojemu. Po prostu dużo łatwiej znaleźć zadbane 100 konne 1.6 niż GTI. Wiadomo każdy chciał by GTI ale niewielkim nakładem pracy i środków można z 1.6 wycisną 150 żwawych kucy więc chyba szkoda czasu na oglądanie wskrzeszanych GTI spawanych z 4. Wystarczy przejrzeć allegro i ładnie widać że 1 na 10 GTI jest wart zainteresowania i nadaję się do bezproblemowej codziennej eksploatacji. A tak w ogóle to temat chyba można zamknąć gdyż autor uzyskał odpowiedź której szukał - jakimś cUdem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość uchmanek Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 ...niewielkim nakładem pracy i środków można z 1.6 wycisną 150 żwawych kucy ... Oooo a jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soda Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Też właśnie chciałbym się dowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vulture30 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 To ja moze porównam N15 1,4 87KM i N16 1,5 pb 98KM 2005 bo takimi jezdze 1. N16 (ok117 i ok136) 2. N15 podniosła bardzo wysoko poprzeczkę , wiec N16 ciezko bedzie jej dorównac. W moim wypadku ani N15 (140000km) ani N16 (50000km) (odpukać) nie miały awarii. N15 wymiania: kocówka drązka, sprzegło, amorki i po 13 latach rdza w koło. 3. N15, ale N16 nie wiele więcej (wg mnie warte tych13KM) 4. Niewieim 5. zdecydowanie N16 6. N15 -rdza, ale zobaczmy co powie N16 za 8 lat :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 (edytowane) To ja moze porównam N15 1,4 87KM i N16 1,5 pb 98KM 2005 bo takimi jezdze 1. N16 (ok117 i ok136) 2. N15 podniosła bardzo wysoko poprzeczkę , wiec N16 ciezko bedzie jej dorównac. W moim wypadku ani N15 (140000km) ani N16 (50000km) (odpukać) nie miały awarii. N15 wymiania: kocówka drązka, sprzegło, amorki i po 13 latach rdza w koło. 3. N15, ale N16 nie wiele więcej (wg mnie warte tych13KM) 4. Niewieim 5. zdecydowanie N16 6. N15 -rdza, ale zobaczmy co powie N16 za 8 lat :] 5- według mnie i papierów- n15 n15-12.6 12,8s/100 n16-13,1 lub 13,8 w słabszym wydaniu. 3-sporo więcej,a te 11KM(matematyka) przy ogromnej różnicy masy giną z kretesem Edytowane 22 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam. Mam kilka pytań dotyczących Almery N15 1.6/90KM i N16 1.8/114KM. 1. Który silnik ma wyższy moment obrotowy? 2. Która Almera będzie bardziej bezawaryjna? 3. Który mniej spali? 4. Która będzie lepiej współpracowała z LPG? 5. Która ma lepsze osiągi? 6. Jakie są największe minusy a jakie największe plusy obydwu Nismo ? Z góry dzięki za odpowiedzi P.S Sorry za te "który" i "która" z pkt-ów 1-5 Ad.1 Regułą jest że większa pojemność to i większy moment ale jak porównamy ciężar N15 i N16 to może się okazać że ta różnica nie jest tak duża. Nie było pytania o bezpieczeństwo bierne - tutaj chyba jednak N16 górą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qmpel Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 Witam. Jestem posiadaczem N16 z 2001r(przed lf) co moge podpowiedzieć to, że napewno trzeb zwrócić uwage na tylną klape zwłaszcza w okolicach szyby. Warto też wyjąć klucz z bagażnika i sprawdzić czy wszystkie nakrętki się odkręcają u mnie jest problem z PP. Jeśli chodzi o motor (2.2 Di 100KM) to polecam jest na łańcuchu, nie mam z nim żadnych problemów, jedynie spalanie spore (jeśli się jeździ tylko po mieście =/). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrpok Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 (edytowane) jeżeli chodzi o spalanie to n16 zależy z którym silnikiem ... ja mam 05 r. 1.5 dCi i mi w trybie mieszanym 5.2 wychodzi na pełnym baku w przeliczaniu przejechanych km dodam jeszcze, że mój akurat nissan po rozkodowaniu vin jest produkcji japońskiej i póki co jest bezawaryjny i liczę, że tak pozostanie ... miałem renówkę z silnikiem dCi i powiem, że w kosztach jest to bardzo tani silnik tzn rozrząd itp. no ale jeżeli chodzi o moją almerę kupiłem dość młodą i czas pokaże co tam będzie się klarować Edytowane 15 Września 2011 przez adrpok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.