Gość janpet Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Witam, to moj pierwszy post na forum, wiec prosze o wyrozumialosc Mam almerke 1,5dci z przebiegiem 87tys z salonu, rocznik 2004. Auto bylo od nowki w rodzinie (uzywane przez mame) i teraz przeszlo w moje rece, ale 82km sie troche malo zrobilo po pewnym czasie Wiec mam pytania: 1. Gdzie mozna bezpiecznie i w miare tanio zachipowac to autko, jak w tytule, tak zebym nie musial jezdzic z noclegiem nigdzie. 2. Czy oplaca mi sie jeszcze cos przerobic samemu zanim pojade tam, zeby ewentualnie miec wiekszy skok mocy (np z tych rzeczy w poradnikach na forum opisanych) ? 3. Czy to auto w normalnie jezdzi 195km/h, czy mi sie moze trafila lepsza seria ? Albo po prostu zarzynam dobry silnik ?? 4. Czy da sie wcisnac 17' bez koniecznosci ich prostowania 3 razy w roku ? Na lato mam fabryczne 15' ale sie po prostu zastanawiam Dzieki z gory za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Zanim zrobisz chiptuning, należałoby zmienić wydech który seryjnie blokuje turbinę, i poprawić dolot. Potem można chipować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 (edytowane) Witam, to moj pierwszy post na forum, wiec prosze o wyrozumialosc Mam almerke 1,5dci z przebiegiem 87tys z salonu, rocznik 2004. Auto bylo od nowki w rodzinie (uzywane przez mame) i teraz przeszlo w moje rece, ale 82km sie troche malo zrobilo po pewnym czasie Wiec mam pytania: 1. Gdzie mozna bezpiecznie i w miare tanio zachipowac to autko, jak w tytule, tak zebym nie musial jezdzic z noclegiem nigdzie. 2. Czy oplaca mi sie jeszcze cos przerobic samemu zanim pojade tam, zeby ewentualnie miec wiekszy skok mocy (np z tych rzeczy w poradnikach na forum opisanych) ? 3. Czy to auto w normalnie jezdzi 195km/h, czy mi sie moze trafila lepsza seria ? Albo po prostu zarzynam dobry silnik ?? 4. Czy da sie wcisnac 17' bez koniecznosci ich prostowania 3 razy w roku ? Na lato mam fabryczne 15' ale sie po prostu zastanawiam Dzieki z gory za odpowiedzi co do 17" to w polskich warunkach lepiej sobie daruj,miałem w civic 2006 i nie byla to przyjemność ale wygląd był,to fakt. Edytowane 16 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janpet Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 a ile mnie wyniesie wydech i dolot ? jest szansa ze z chipowaniem zmieszcze sie w 2tys ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 16 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2010 Powiem tak przewałkowałem temat modyfikacji 1.5 dci , powiem Ci tak co u mnie jest zrobione mapa ,przeniesiona tablica rejestracyjna a w starym miejscu wycięta dziura lepsze chłodzenie intercoolera fabrycznie znajduje on się 3/4 pod zderzakiem w miejscu tablicy, robienie dolotu jest bardzo kosztowne w tym modelu i nieopłacalne , ta turbina będzie za szybko wkręcać się na obroty u mnie wystarczyło odseparowanie odmy od dolotu i filtr k&n a raczej wkładka , co do wydechu to miałem pełen przelot na 2 tłumikach o średnicy 2,5 cala bez katalizatora , mam miejsce parkingowe w małym garażu podziemnym w piwnicy bloku na 4 samochody i po manewrach parkowania bez kata było dosyć nieprzyjemnie po prostu jebb jelczem wiec ,mam seryjny wydech z katalizatorem , ale na jednym tłumiku .Z pierdoł po każdej wymianie filtra weź w rękę taśmę izolacyjna i owiń dokładnie miejsce oczywiście po zdjęciu pokrywy silnika , włącz silnik przyłóż tam rękę i zobacz ile ucieka w tym miejscu zimniuteńkiego cennego powietrza z intercoolera , już wiesz po co ci ta taśma temat przerobiony w paru innych almerach z tym silnikiem .Oczywiście możesz tak jak kolega napisał zrobić dolot i wydech z kwasa ,ale umówmy sie to co mam u siebie to jest bezpieczny szczyt modyfikacji silnika można pokusić się o egr a raczej jego usuniecie, powodzenia w modyfikacjach i pamiętaj o grzaniu i chłodzeniu turbo te suszareczki bo duże to to nie jest lubią padać przy złym traktowaniu ogólnie ten silnik jest wdzięczny jeżeli dbasz o jednostce ja wymieniam olej i filtry co 10 000 lub 15 000 km warto . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 lewandoree: Popraw interpunkcję bo tego się nie da normalnie czytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 wina safari i mac os x , automatycznie formatuje tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 wina safari i mac os x , automatycznie formatuje tekst czyli ty po prostu nie wiesz gdzie dać przecinek czy kropkę ? No nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Pumba tak czytam twoje posty i często ograniczają się nie potrzebnie do takich głupich komentarzy . To nie forum pt . filologia polska ,pisałem to na szybko o gramatykę zadbałem , podzieli się kolega konkretnymi informacjami na zadane pytanie ,czy kolejny post będzie w stylu "forumowego hatera" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Pumba tak czytam twoje posty i często ograniczają się nie potrzebnie do takich głupich komentarzy. Cieszę się że czytasz moje posty. Pewnie zauważyłeś że się ja łatwo czyta - staram się dbać o interpunkcję. Aha, NIEPOTRZEBNIE się denerwujesz ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Spokój Panowie, bez zbędnego OT. Rozmowę możecie prowadzić na PW lub w hyde parku, oczywiście bez atakowania czy obrażania innego forumowicza. Co do pisowni, rozumiem, że niektórzy z ortografią mogą być na bakier ( od tego też są słowniki, nie tylko książkowe ), ale postawić przecinek czy kropkę i zacząć zdanie z wielkiej litery, to raczej nie problem systemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janpet Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 (edytowane) Widze, ze dyskusja zeszla troche z tematu No dobra, to chyba zrobie tak jak lewandoree pisze, tylko ze i tak chcialbym zrobic ten wydech, wiec czy ktos ze szczecina wie gdzie ??? ew. jakby gdzies blisko bylo poza, ale i tak to chyba zajmie kilka dni zanim zrobia ? no i jaki koszt bylby mniej wiecej, zalezy mi bardziej duzo na jakosci, zeby bylo dobrze spasowane i nie latalo gdzies po bokach i w miare estetycznie, a nie jakies dupiaste wielkie rury z tylu i oczywiscie z korzyscia dla mocy, a kase jakos uzbieram a na chipa pojade jak sie zrobi cieplej (czytaj bede miec kase) do zdunskiej woli do alltuning, bo sporo osob pisalo ze sa niezli, a ceny tez lepsze niz tutaj, nawet jak dolicze paliwo. Milo by tez bylo jakby ktos napisal jak mu ten silnik sie sprawuje, bo nadal nie wiem jak z ta predkoscia maksymalna aha, i o co chodzi z "odseparowaniem odmy od dolotu" ? reszte rozumiem no i jak z usunieciem egr i lampka check engine ?? jakies 2 miesiace temu byl czyszczony w ASO bo palila sie kontrolka caly czas ( wzieli 200zl, "po rabatach i znajomosci", ale nie ja placilem) ?? da sie tak usunac zeby na stale auto uznalo ze nie ma problemu ? podobno jest jakis czujnik ktory jest tuz obok i potem pokazuje blad jak nie ma egr z gory dzieki Edytowane 18 Stycznia 2010 przez janpet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 (edytowane) podobno jest jakis czujnik ktory jest tuz obok i potem pokazuje blad jak nie ma egr Dokładnie tak, ale jak na razie nikt sobie z forum z tym nie poradził. Edytowane 19 Stycznia 2010 przez theant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Odłączenie egr za pomocą wyjęcia wtyczki jest możliwe tylko w 1.9 dci .Możną zrobić tak , kupić na allegro po taniości, egr podłączyć go do kostki i zamontować gdzieś luzem pod maska .Stary zostawić przykręcony w seryjnym miejscu , ważne zęby był w pozycji zamkniętej .Dodatkowo zaślepić rurkę idąca od kolektora wydechowego ,coś takiego dzisiaj wymyśliłem co wy na to ? .Co do prędkości maksymalnej ja taka uzyskałem dopiero po mapie ,seryjnie leciał nie więcej niż 180. Odseparowanie odmy od dolotu to ,najlepszy sposób na polepszenie charakterystyki silnika i gwarancja tego ze w układzie dolotowym nie będzie zbierał się olej .Sa dwa wyjścia zastosować tzw oil catch tank lub puścić wężyk idący od silnika pod silnik ,a rurę dolotowa zaślepić gdzie szedł oryginalnie .Mam tak u siebie ale zamontuje oil catch tank z racji tego ze czasem czuje w kabinie opary . Mam kompletny wydech do tego silnika przelotowy ,na 2 tłumikach przelotowy bez katalizatora 2,25 cala ze stali aluminiowanej , nie było mnie stać na kwas , chcesz czekam na pw mieszkam w Warszawie . Na wydechu przejechane 15 000 km ,z racji ze nie jest z kwasu na 2 lata wystarczy pewnie .Myślę jednak ze po jego założeniu zobaczysz ze jest naprawdę głośno , bo cichy to on nie był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Możną zrobić tak , kupić na allegro po taniości, egr podłączyć go do kostki i zamontować gdzieś luzem pod maska .Stary zostawić przykręcony w seryjnym miejscu , ważne zęby był w pozycji zamkniętej .Dodatkowo zaślepić rurkę idąca od kolektora wydechowego ,coś takiego dzisiaj wymyśliłem co wy na to ? Nie zadziała bo czujnik temperatury za zaworem EGR tym dokupionym będzie miał zły odczyt względem stopnia otwarcia samego zaworu. Potrzebna by była elektronika, która by sprytnie emulowała czujnik temperatury względem sygnałów sterujących silniczkiem krokowym zaworu. Jak dotąd nie spotkałem się nigdzie z takim rozwiązaniem (dlatego nadal są pytania o EGR w silnikach DCi), ale myślę że dałoby się to zrobić, tylko trzeba by porządnie przysiąść, zbudować elektronikę (to jest akurat najprostsze) i napisać odpowiedni program do tego urządzenia (to jest najtrudniejsze). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janpet Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 no dobra, a jest jakas roznica w mocy miedzy 2x przelotowy, a przelotowy+przelotowo-komorowy ?? czy tylko w dzwieku ? gdzies na forum znalazlem ze ten drugi zestaw by byl okolo 1700zl, troche drogo, ale jezeli ma byc kwas dobrze zrobiony to wydole jakos jeszcze musze znalezc kogos dobrego w szczecinie kto to zrobi, a z tym na razie lipa dzieki za odpowiedzi wszystkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sushi Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam, nie wydaje mi sie zeby to byl cudowny silnik do przerobek, bo jest mocno usterkowy. Poza tym, sadze ze z malego gowienka(chodzi o silnik 1.5 dCi K9K)sportowej bestii nie zrobisz, wiec nie wiem czy jest sens pakowac kase. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Czemu od razu gownienka? ,jak miałem przelot to przy okazji jakiś zlotów ulicznych np przy lotnisku Okęcie , hondziarze pytali się czy pod maska jest 1.8 turbo, trochę się zdziwili jak usłyszeli ze to 1.5 dci .Nie rozumiem takiego wrogiego nastawienia .Usterkowy silnik ,hmm ? chyba mam szczęście .Mam druga almere w firmie 230 tys przebiegu ,jedyne usterki to : wymiana szczotek alternatora i regeneracja wspomagania elektrycznego, łączny koszt bez robocizny 550 zl .Usterkowy silnik , możne i tak ,ale sporo tych jednostek jeździ np w kangoo ,a w rekach tzw przedstawiciela handlowego chyba czołg jest nie usterkowy . Nie lubię takich tzw forumowych haterow , chłopak chce mieć niepowtarzalny samochód ,ukłony dla niego ,a modyfikacje które mu zaproponowałem bardziej usprawniają jego żywotność :oil catch tank od odmy same plusy , brak kata również same plusy .Co do pytania o rodzaj wydechu , ja bym zrobił down pipe do pierwszego tłumika i zostawił serie .Mimo ze to diesel , przy 2,5 tys obr/min jest głośno . Jeszcze egr , w silniku 1.9 dti pomaga same zaślepienie rurki idąca od kolektora wydechowego do układu egr .Już nie wiem co mam o tym myśleć ,dla ciekawostki skutki egr i odmy w najnowszym rs4 po 60 000 km problem dotyczy ogonie fsi takie ot skutki odmy i egr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sushi Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Kolego ja przejechalem osobiscie ponad 150 kk(dodam ze jestem jego pierwszym i jedynym wlascicielem)i bardzo mocno zlosci mnie ten silnik. Nadmienie, ze wszystkie przeglady robione w serwisie (w czasie gwarancji). Zapewniam Cie, ze wiem co pisze i nie rzucam slow na wiatr. Trafil Ci sie jakis wybitnie malo usterkowy egzemplarz(a moze to japonski prototyp he he) albo zasiadasz na miejsce kierowcy sporadycznie lub po prostu zrobiles te tysiace kilometrow na miejscu przeznaczonym dla pasazera! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Aso bym się nie chwalił ,nie serwisuje tam i samochodów od zakończenia gwarancji znając ich praktyki , przypuszczam ze płacąc za przegląd mogli nic nie zrobić ,nie wiem czy chciałbyś to usłyszeć ale znajomy który pracuje w aso nissana na puławskiej (Warszawa ) opowiadał mi o praktykach panujących w autoryzowanych serwisach , już nie mówiąc o kosztach podstawowa zasada w okresie gwarancji w obu samochodach robiłem sam miedzy przeglądy we własnym zakresie olej filtry łącznie z filtrem paliwa wymieniany co 10 000 max 15 000 km , jest to jakaś bzdura te 30 000 tys km ,albo celowe zagranie żeby się psuł .Druga sprawa nie rzucam slow na wiatr , jakby mi się psuł to albo bym go sprzedał ,albo nie pisał ze wszystko jest ok , może rzeczywiście mam farta ,Współczuje takie egzemplarza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 Też uważam, że wymiana oleju po więcej niż 15.000km to proszenie się o kłopoty m.in. z turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sushi Opublikowano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam. Na to, ze zdarza sie, iz pracuja niekompetentne osoby w ASO nie mamy wplywu. Ale przynajmniej mozemy takie miejscowki omijac z daleka. Zreszta wawka, to specyficzny rejon kraju, wiec nie ma sie co dziwic. "albo nie pisał ze wszystko jest ok" - wiec przeciez pisze he he. Nie wspolczuj mi, bo masz taki sam silnik a lepiej przygotuj sie na rozne niespodziewanki, ktore i Tobie i mnie przygotowalo renault. Co do wymiany oleju - to nie odkryles ameryki- 15 tys max. No i na koniec kwintesencja wymiany naszych zdan- NIE PISZEMY NA TEMAT!!! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (edytowane) Kolego ja przejechalem osobiscie ponad 150 kk(dodam ze jestem jego pierwszym i jedynym wlascicielem)i bardzo mocno zlosci mnie ten silnik. Nadmienie, ze wszystkie przeglady robione w serwisie (w czasie gwarancji). Zapewniam Cie, ze wiem co pisze i nie rzucam slow na wiatr. Trafil Ci sie jakis wybitnie malo usterkowy egzemplarz(a moze to japonski prototyp he he) albo zasiadasz na miejsce kierowcy sporadycznie lub po prostu zrobiles te tysiace kilometrow na miejscu przeznaczonym dla pasazera! nie pomyślałeś że to Tobie trafił się wybitnie felerny egzemplarz???wedłóg rankingu(po wymianie wtrysków,utwardzeniu wału i wielu innych detalach) to jeden z najmniej usterkowych silników do 1,6 pojemności.wszystko może się zepsuć a szczegulnie osprzęt (bo to problemy z nowoczesnymi dieslami)przy jakości naszego PALIWA:( Edytowane 25 Stycznia 2010 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewandoree Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 kolejny zadowolony uzytkownik, ktory rzuca slowa na wiatr ,pozdrawiam i dzieki za wsparie ,po 5 latach wiem ze w tej cenie nic lepszego bym nie kupil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.