Gość m@niek Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam wszystkich. Posiadam almerę 2.0 d z 97 r. Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika, tylko na wolnych obrotach wskazówka spada do zera i po chwili zapala się lampka check. Po lekkim dogazowaniu gaśnie, i ponownie zapala się kontrolka. Nadmieniam, że silnik pracuje normalnie cały czas, nie przerywa ani nie gaśnie. Proszę o porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falo Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Witam Poszukaj na forum za pomocą wyszukiwarki.Coś tam piszą .Ja zaś mam problem z licznikiem kilometrów(nie nalicza).Wyczytałem na forum,że może to być wina braku masy,sprawdziłem styki wtyczek do licznika i dalej to samo .Mam w pracy dobrego elektryka ,pogadam z nim może coś uda się wykombinować.Jak będę coś wiedział to dam znać.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m@niek Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 Słyszałem,że przyczyną może być awaria czujnika (ale praca silnika jest normalna), lub wysycha kondensator za licznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2010 To nie kondensator - wtedy wariuje obrotomierz i szaleje po skali. To najprawdopodobniej czujnik prędkości obrotowej gdzieś ma zwarcie (albo coś nie łączy). Ja z tym jeżdżę od 2 lat i nic się nie dzieje złego wiec nie ma się czym martwic, tylko wkurza oko. Oczywiście jeżeli zrobisz to daj znać co to było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falo Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Witam Problem nie naliczania kilometrów w mojej almerce nadal aktualny.Wymieniłem kondensatory i nic to nie pomogło.Proszę pomóżcie!!!Co może być przyczyną nie liczenia kilometrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Jak licznik analogowy to problemem może być sam jego napęd. A rozwiązał ktoś problem z obrotomierzem opadającym do 0?? Ja może w końcu pod koniec miesiąca wezmę sprawę na warsztat no ale to jeszcze nic pewnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość malyzck Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 Ja mam ten sam problem nie nalicza kilometrow, a obrotomierz odzywa sie raz na 100km -- podskoczy do 6 tysi i opada, albo poskacze od 0-3 przez jakis czas. mysle ze sie przyda kazdemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falo Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Witam Po wizycie u fachowca od elektryki i elektroniki działanie licznika poprawiło się.Rozebraliśmy cały licznik na części pierwsze i okazało się,że płytka jest zaśniedziała(zielona).Powyczyszczał wszystko przesmarował i działa.Ciekawe jak długo.Wyjeżdżę zbiornik i dam znać czy czyszczenie pomogło.Przy okazji wymieniłem podświetlenie licznika na niebieskie ledowe ,diody walcowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrd Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Witam wszystkich. Posiadam almerę 2.0 d z 97 r. Od jakiegoś czasu po rozgrzaniu silnika, tylko na wolnych obrotach wskazówka spada do zera i po chwili zapala się lampka check. Po lekkim dogazowaniu gaśnie, i ponownie zapala się kontrolka. Nadmieniam, że silnik pracuje normalnie cały czas, nie przerywa ani nie gaśnie. Proszę o porady. Witam, To jestem trzeci, który w Almerze, i to nawet identycznej 2.0 D z 97 r., ma opisywany problem. Czy już go ktoś rozwiązał i może doradzić, co należy zrobić, aby pozbyć się tego problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2010 Wygląda na to że nikt jeszcze tematu nie ruszył. Ja miałem sie brać teraz ale finanse wypadły słabiej niż myślałem i tak z tym jeżdżę, już trzeci rok leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motalm Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 cyt.M@niek-Słyszałem,że przyczyną może być awaria czujnika (ale praca silnika jest normalna), lub wysycha kondensator za licznikiem To nie kondensator - wtedy wariuje obrotomierz i szaleje po skali.... Witam.Na wstępie zaznaczę ze jestem całkowicie zielony w kwestii elektroniki ale mimo to postanowiłem rozkręcic zegary w mojej almerce n15 żeby zobaczyć co jest odpowiedzialne za szalejącą po skali wskazówke obrotomierza.Czy może mi ktoś podpowiedzieć który kondensator należy wymienić (jakies foto lub nazwe)bo tam znalazłem 2 lub 3 kondensatory.A przy okazji co znaczy że kondensator jest wyschnięty??? I drugie pytanie -na zegarach nie palą mi 2 z 3 żaróweczek W5W-kupiłem nowe na pewno dobre mimo to dalej nic.Sprawdziłem bezpieczniki-również one sa w porządku.Na końcu sprawdziłem folię na tyłach zegarów i tam faktycznie prąd nie dochodzi (po sprawdzeniu na nowych żarówkach )Jakie jest lekarstwo na to zeby tą folię tak naprawić żeby prąd tam dochodził.Dodam ze styki czyste a i folia w tych miejscach dobrze naciągnięta tak na 90 %.Warto naprawić czy lepiej szukać na szrocie lub allegro całego zegara i po prostu wymienić???Z góry dzieki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.