mar30 Opublikowano 14 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2011 W samochodach tych olej wymienia się co 20 tyś lub raz w roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 To powiedzmy, że wymieniam raz w roku. Nie patrzę na 20 tyś, tylko 10 tyś. Po za tym ja ciągnę przyczepę kempingowa 1200kg. Więc częstrza wymiana jest wskazana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 (edytowane) powinno rozwiazac problem co do olejow w silnkiku di Edytowane 24 Grudnia 2011 przez jacek22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 24 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2011 @jacek22: dzięki za info. Już nie martwi mnie tak bardzo fakt, że mój traktor jest zalany 15W40 Mam nadzieję, że na razie temperatury nie zejdą poniżej -10 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 wyglada na to ze najwazniejsze aby olej spełniał normy a ten15w40 w zime moze ciezko krecic a przez gestosc dłuzej dotrze do wszystkich czesci kanalikami przez co po odpaleniu moze chodzic jak traktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lisekp1289 Opublikowano 25 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 ja w swojej primerze mam juz prawie 220 tyś. i ciagle leje TOTAL 5W40 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sf1 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 (edytowane) Witam, postanowiłem sprawdzić historię zalewania mojego traktorka. U Niemiaszków zalewany był od nowości 3 razy co 20tys. km olejem 5W40, a potem kolejne 3 razy też co 20tys. olejem 5W30. Mnie przy wymianie w PL zalali Castrol Magnatec 5W40 i chyba wtedy zaczęło trochę cieknąc w jednym miejscu. Pewnie teraz zaleję innym olejem, tylko zastanawiam się czy lać 5W40 czy 10W40. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez sf1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Niemcy, jak widać trzymają się rad producentów silników dizla i rzadko wlewają oleje inne niż 5/30 lub 5/40. U mnie w papierach było tak samo. I nadal jeżdżę na 5/30 a mam ponad 227tyś km. Co do Castrolu, to jest on olejem "dobrze płuczącym", więc może się i nadaje, ale tylko do nowych silników i do póki nie zacznie cos ciec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sf1 Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam, postanowiłem sprawdzić historię zalewania mojego traktorka. U Niemiaszków zalewany był od nowości 3 razy co 20tys. km olejem 5W40, a potem kolejne 3 razy też co 20tys. olejem 5W30. Mnie przy wymianie w PL zalali Castrol Magnatec 5W40 i chyba wtedy zaczęło trochę cieknąc w jednym miejscu. Pewnie teraz zaleję innym olejem, tylko zastanawiam się czy lać 5W40 czy 10W40. Gość w serwisie polecił mi Mobil Super 2000 Diesel. Zastanawiam się co robić, bo tak jak wyżej napisałem samochód był zalewany 5W40, potem 5W30, po sprowadzeniu znowu 5W40, a ten Mobil widzę, że jest tylko 10w40. Poza tym znalazłem na necie, że jest jeszcze Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40. Mam silnik 2,2 DCI 112KM. Ktoś coś doradzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 półsyntetyk może nieco przytkać wycieki a co to za 'jedno miejsce'? może lepiej wymienić uszczelkę, niz zagęszczać olej? wg strony Mobil zalecane oleje do tego silnika to: REKOMENDOWANY Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 (a) POLECANY Mobil Super 2000 X1 10W-40 (a) nie używać CG-4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sf1 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) No i zalałem Mobil 1 5W50. Na razie nie zauważyłem nic niepokojącego. Co więcej ustało lekkie dzwonienie łańcucha na zimnym silniku. Teraz już nie pamiętam, ale pojawiło się ono chyba po zalaniu Castrolem. Edytowane 27 Stycznia 2012 przez sf1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Ale młynek z tymi olejami no to z innej beczki -może Kujawski byłby niezły !! Edytowane 27 Stycznia 2012 przez benio36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 może byłby niezły wiem, że się czepiam, ale ortografia na tym forum strasznie kuleje wracając do oleju - ja wiosną robie płukankę po mineralnym i zaleję Motul X-cess 5w40 oby nigdzie nie ciekło :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 (edytowane) Burning - o olejach juz dałem mały pliczek dla informacji, ale masz tu mały cytat z tego pliku..... .........Zmiana gęstości oleju W historii motoryzacji wielokrotnie stawiano tezę rodem z maluchów, poldków i "ruuskich pobied" o krajowej ksywie "Warszawa", że z czasem (wraz z przebiegiem) należy używać coraz gęstszych olejów (czytaj mineralnych). Po pierwsze jest to bzdura (jeśli chodzi o zastosowanie w japończykach) a po drugie jest to bzdura jeśli chodzi o dzisiejsze czasy. Jeśli ktoś kupił japończyka zalanego olejem mineralnym to niech nie pyta się co ma zrobić, tylko niech wymienia na "półsyntetyczne smarowidło silnikowe". Tę procedurę zrealizowało wiele osób z bardzo pozytywnym skutkiem. Jeśli silnik nie jest krańcowo zniszczony to nie będzie to miało żadnych negatywnych skutków ubocznych. Jeśli silnik jest dogorywający to i tak nic mu nie pomoże prócz remontu... Eksploatowanie japończyków na silniku mineralnym kończy się bardzo szybkim zapiekaniem pierścieni olejowych w tłokach. Silniki serii (DiTD/CR) dostosowane są do oleju o gęstości przede wszystkim 5w30. Wiele wskazuje na to, że przedwczesne zużycie wałka rozrządu oraz hałas vacum pompy jest wynikiem także niewłaściwego oleju. Vacum pompa – jak powiedział jeden z mechaników - doszczelnia się olejem, więc jego gęstość ma tutaj znaczenie. Zbyt gęsty olej niedostatecznie smaruje też wałek rozrządu (szczególnie na zimnym silniku) co jest powodem przedwczesnego zużycia......... Edytowane 27 Stycznia 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 27 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2012 może byłby niezły wiem, że się czepiam, ale ortografia na tym forum strasznie kuleje wracając do oleju - ja wiosną robie płukankę po mineralnym i zaleję Motul X-cess 5w40 oby nigdzie nie ciekło :/ Czepiasz się kolego ale niech Ci będzie błędy poprawione!!!! Jak już tak wnikasz w ortografię to robie pisze się przez ę na końcu !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 benio36 - faktycznie nie docisnąłem przycisku [Alt] mirekg9 - plik ten czytałem szczegółowo i uważnie Dziś przy -10st. Celsiusza olej mineralny wdał się we znaki - rozrusznik zakręcił, silnik wykonał kilka obrotów i zgasł. Niezbyt mocny akumulator podjął potem jeszcze tylko dwie próby kręcenia (świece żarowe zjadają swoje Amperki). Mam nadzieję, że to nie wina zamarzniętego kondensatu na filtrze paliwa, bo nie chce mi się wymontowywać na mrozie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 No i zalałem Mobil 1 5W50. Na razie nie zauważyłem nic niepokojącego. Co więcej ustało lekkie dzwonienie łańcucha na zimnym silniku. Teraz już nie pamiętam, ale pojawiło się ono chyba po zalaniu Castrolem. No i zalałem Mobil 1 5W50. Na razie nie zauważyłem nic niepokojącego. Co więcej ustało lekkie dzwonienie łańcucha na zimnym silniku. Teraz już nie pamiętam, ale pojawiło się ono chyba po zalaniu Castrolem. Zasada jest jedna zawsze trzeba zmieniać olej wedle zasady z lepszego na gorszy tzn jak masz zalany 5W40 to mozesz zmienić olej na 10W40 ale nigdy odwrotnie!!!!!! W niemczech popełnili błąd zmieniając olej z półsyntetyka na syntetyk!!!!! Z prostej przyczyny nowoszesne oleje 5W30 5W40 syntetyczne maja w sobie środki myjące, silniki pracujące na tych olejach nie maja nagaru. Te oleje sie nie zwęglaja. Jak wlejesz ojej taki do silnika który chodził na minerale lub pósuntetyku wypucze wymyje wszystki nagar, zwęglony olej..... w rezultacie czego dojdzie do nieszczelności i pojawią sie wycieki!!!! Ja radzę zalać półsyntetykiem 10W40 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 ta zasada dotyczy polonezów chyba jeśli coś cieknie, to należy rozebrać, zeszlifować i uszczelnić, a potem dalej lać syntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zasada jest jedna zawsze trzeba zmieniać olej wedle zasady z lepszego na gorszy tzn jak masz zalany 5W40 to mozesz zmienić olej na 10W40 ale nigdy odwrotnie!!!!!! W niemczech popełnili błąd zmieniając olej z półsyntetyka na syntetyk!!!!! Z prostej przyczyny nowoszesne oleje 5W30 5W40 syntetyczne maja w sobie środki myjące, silniki pracujące na tych olejach nie maja nagaru. Te oleje sie nie zwęglaja. Jak wlejesz ojej taki do silnika który chodził na minerale lub pósuntetyku wypucze wymyje wszystki nagar, zwęglony olej..... w rezultacie czego dojdzie do nieszczelności i pojawią sie wycieki!!!! Ja radzę zalać półsyntetykiem 10W40 pozdrawiam Kolego, skończ się udzielać bo pierd... jak głupi. Największe farmazony, jakie kiedykolwiek widziałem. Syntetyk można lać do każdego silnika, chyba, że bierze litr na 1000km, to wtedy jest to ekonomicznie nieopłacalne... Lepszy olej = lepsze smarowanie a w szczególności po rozruchu zimnego silnika. Osobiście posiadam auto, które jeździło na mineralnym ("bo taniej, a to olej i to olej, smaruje tak samo" - słowa poprzedniego właściciela), po zakupie zaraz spuszczony, zrobione płukanie silnika i zalany syntetyk. I tak już trzecia zmiana oleju leci, między zmianami brak dolewek, olej po 15tys. km nie robi się czarny, ma barwę ciemno-żółtą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 W przeciwiestwie do ciebie kolego wiem co piszę. Natomiast ty piszesz bo tak uważasz... i jesteś w błędzie. Poczytaj trochę lektury na temat taki, na jaki chcesz coś napisać. Bo właśnie przez takich ludzi jak ty robi sie syf na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 (edytowane) mar30 - wiem, że mineral uszczelnia, bo zasyfia silnik (czymże jest nagar, jeśli nie syfem, który nie powinien się w silniku znajdować?!) Wiem też, że japońskie diesle (ani nowoczesne silniki w ogóle) nie lubią mineralnego, bo mają dość wąskie kanaliki olejowe, które łatwo zapchać. Widziałem niejeden silnik, który jeździł na pełnym syntetyku 300tys i był czyściutki i niejeden, który po niecałych 200tys. jazdy na mineralnym był zawalony nagarem. Wiem, że gdy silnik bierze 1litr oleju co 1,5tys. km to warto zalać mineralnym jako półśrodek przed remontem. Bo wiem też, że jeśli coś cieknie, to należy uszczelnić, a nie zasyfić z poważaniem PS: zalanie syntetykiem bezpośredniu po mineralnym jest o tyle groźne, że może dojść do oderwania kawałków nagaru i zatkania kanalików olejowych. Dlatego używa się płukanek dodawanych do starego oleju przed zmianą. Detergenty zwarte w płukance usuwają nagar powierzchniowo - powoli i stopniowo rozpuszczając go w starym oleju, przez około 15-20minut pracy na biegu jałowym na wolnych obrotach (zalewać koniecznie na ciepły silnik!). Wtedy spuszczamy stary olej wraz z całym szlamem i spokojnie zalewamy syntetyk. Jeśli cieknie - należy uszczelnić. Niedawno w firmie ojca sprzedaliśmy dostawczaka - diesla Isuzu, który zrobił bez remontu ponad 700tys. Całe życie na pełnym syntetyku. Całe życie w długich trasach, z czego w jedną stronę na pusto, a w drugą załadowany ciężkim towarem (uszczelki pod głowicę ). Nie wymagał dolewek Edytowane 31 Stycznia 2012 przez Burning Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sf1 Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Zasada jest jedna zawsze trzeba zmieniać olej wedle zasady z lepszego na gorszy tzn jak masz zalany 5W40 to mozesz zmienić olej na 10W40 ale nigdy odwrotnie!!!!!! W niemczech popełnili błąd zmieniając olej z półsyntetyka na syntetyk!!!!! Z prostej przyczyny nowoszesne oleje 5W30 5W40 syntetyczne maja w sobie środki myjące, silniki pracujące na tych olejach nie maja nagaru. Te oleje sie nie zwęglaja. Jak wlejesz ojej taki do silnika który chodził na minerale lub pósuntetyku wypucze wymyje wszystki nagar, zwęglony olej..... w rezultacie czego dojdzie do nieszczelności i pojawią sie wycieki!!!! Ja radzę zalać półsyntetykiem 10W40 pozdrawiam Tak na marginesie - nigdzie nie napisałem, że zmienili z półsyntetyka na syntetyk lub odwrotnie. Cały czas był lany syntetyk 5W30 lub 5W40! Zastanawiałem się tylko nad zmianą na półsyntetyk, Ostatecznie zostawiłem syntetyk, a zmieniłem tylko firmę - z Castrola Na Mobil 1. Samochód nie bierze oleju, jeszcze ani razu nie dolewałem nic między wymianami. Wyciek jest symboliczny i pojawia się okazjonalnie, więc na razie nie ruszam. Edytowane 2 Lutego 2012 przez sf1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 a propos mało popularnych marek - mój zaprzyjaźniony hurtownik poleca teraz Gulf cena za syntetyki dobra, w Fordzie 1,8 16V benzyna działa jak złoto, spróbuję u siebie przy najbliższej wymianie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Santoryn Opublikowano 2 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2012 (edytowane) Witam Ja akurat jestem w trakcie niepożądanego acz koniecznego remontu związanego z odejściem na emeryturę sprzęgła które wytrzymało 225 tysięcy i wyzionęło ducha (z jednej strony z okładziny śladowe ilości z drugiej jakieś 1.5 milimetra oras sieczka z blaszek między okładzinami). Od dnia w którym pojawił sie w PL to znaczy od 2007 roku miałem lany półsyntetyk Mobil 1 10W40 i mechanicy doradzili mi żeby nie kombinować tylko lać taki sam bo jest dobrym olejem i spokojnie można śmigać 15 tysięcy. Do skrzyni miałem zamotke ale w końcu zdecydowałem sie też na Mobil 85/90 i też półsyntetyk. Dodam że auto stoi przed garażem , w nocy temperatura zjechała do -27 stopni ale ani z odpaleniem ani ze zmianą biegów nie mam najmniejszych problemów - maksymalnie trzykrotne obrócenie rozrusznika budzi go do pracy. P.S. Dodam że silnik to 1.4 75 KM Edytowane 2 Lutego 2012 przez Santoryn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjw77 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 witam ponowie. mam pytanie związane z wymianą oleju a mianowicie jaki olej byłby najbardziej odpowiedni ponieważ tak naprawdę nie wiem jaki był zalewany przez poprzedniego właściciela (jaka marka)- to po pierwsze, a po drugie ile oleju powinienem kupić, na forum znalazłem że jest to koło 8l (?) co myślicie o oleju Motul? Jakie 8 l kolego 6 powinieneś załatwić sprawe , ja leje mobila 10w 40, wymiana co 10 tyś. i wszystko jest ok. jak chcesz to szukaj preferowanego przez nissana ale ja sobie odpuściłem po rozmowie z kolego mechanikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.