Gość gruszka86 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam! Kupiłem niedawno Almerę sedan z '98, silnik CD20E. Podczas jazdy, szczególnie przy 2 i 3 biegu, w zakresie obrotów >1500 gdy puścimy pedał gazu czuć dość silne szarpnięcie. Druga sprawa, gdy przytrzymamy go na obrotach równych 1500 to szarpie cały czas. Ale efekt występuje tylko na prostej drodze przy jednostajnej jeździe na bardzo wąskim zakresie obrotów po przekroczeniu których ustaje. Podczas przyspieszania oraz rozsprzęglania/zasprzęglania żadnych niedogodności nie odczuwam. Silnik przy największych mrozach odpala bez problemu, nie kopci, spalanie w mieście wychodzi ok 7,5 l/100km. Jaka może być przyczyna problemu ?? Obstawiacie problem z silnikiem czy może jego zawieszenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 A czasem pedał gazu nie tnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gruszka86 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Czytając wiele wątków na forum, też wziełem to pod uwagę. Może to i być jego wina, ale ani razu nie zauważyłem żeby kontrolka "Check Engine" się zapaliła podczas jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mlody666 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Skoro jaki piszesz problem dotyczy małego zakresu obrotów może "check" nie zdąży "załapać" u mnie się zapala więc wiem że trochę mu zajmuje zaświecenie się jeżeli wystąpi błąd (w moim przypadku z pomiarem obrotów). Jeżeli pedał tnie delikatnie to czasie wystarczy go rozruszać - u mnie trochę przycinał jak go kupiłem ale moja ciężka noga załatwiła problem i już od pukać prawie dwa lata gra i tańczy Po prostu jak ktoś miał taki a nie inny styl jazdy że trzymał pedał praktycznie w jednym położeniu to się to położenie "wyrobiło". Odważniejsze operowanie gazem (ale tylko na ciepłym silniku) może pomoże Poza tym może to być równie dobrze problem filtrów albo ustawienia silnika - nie powiem dokładnie o który parametr chodzi bo nie wiem ale były na forum takie przypadki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 83tomek83 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2010 Też mam w swoim podobnie na drugim i trzecim biegu, że jadąc równomiernie, jak popuszczę lekko gaz to czuć takie skokowe szarpnięcie (przyhamowanie) auta. Obstawiam, że to coś z tym pedałem gazu (z tego co kojarzę to jest tam elektroniczna regulacja), bo miałem to przed i po wymianie rozrządu, oleju i wszystkich filtrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gruszka86 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 A orientujecie się może, czy da się własnoręcznie zdemontować pedał by rozebrać i wyczyścić potencjometr ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rudy89 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 Od środka nie da się. Trzeba mieć kanał. Ja posmarowałem pędzelkiem od środka i gra. Bo to wszystko wina takiej zielonej sprężtnki i braku smaru na niej. Fakt, że wciskanie do oporu chwilo pomaga. A żadnej elektronicznej regulacji tam nie widziałem. Tylko jakaś śrubka jest na potencjometrze chyba regulacyjna właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.