Gość Roonek Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam wszystkich!!! Przedstawię mój problem Odpaliłem zimny samochód i przejechałem nim ok. 10 km, po czym zauważyłem że temperatura podskoczyła pod czerwone pole, zatrzymałem się zgasiłem silnik, a tam dym spod maski, z tym że dym nie wydobywał się w okolicach chłodnicy tylko w okolicach filtra oleju, zauważyłem że zimne powietrze leci z ogrzewania Dodam że miałem jeszcze włożony karton przed chłodnicą. Olej sprawdziłem, niby jest wszystko ok. Wcześniej temperatura nigdy nie podchodziła ponad połowę nawet latem w korkach i upale. Proszę o poradę, co to może być Silnik 2.0 16V, jedno puktowy wtrysk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Termostat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 raczej termostat jak wyzej napisano,a apropo kartonu ,nie rób tego wiecej,niejestem zwolennikiem tych zeczy,oczywiscie jesli bedzie z -20-30ponizej zera no ewentualnie mozna tam sobie jakos 1/3 przysłonic chłodnicy,ale generalnie jesli mamy sprawny termostat i cały układ chłodzenia silnik powinien a nawet musi i bedzie odpowiednio dogrzany bez kartonów jakis tam.pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wels Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 jak ci zimnym wali z nawiewów do możesz nie mieć płynu w chłodnicy. albo ten płyn nie ma cyrkulacji. Jeżeli jeszcze masz gaz, to bardzo możliwe że płyn ci gdzieś spłyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 To ze plynu nie ma to raczej niemozliwe bo Roonek napisal ze dym nie leci z okolic chlodnicy tylko z okolic filtra oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wels Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 jak mu nie działa ogrzewanie, a motor się gotuje to na 95% albo nie ma płynu chłodzącego, albo układ chłodzący mu się zapowietrzył. Jeżeli ma płyn, to ja bym spróbował odpowietrzyć układ. nie za bardzo wiem jak się to robi w nissanie, ale we dajewo nexia to się ściskało na przemian te grube gumowe rury co to ze chłodnicy wychodzą, oczywiście zbiornik wyrównawczy musiał był otwarty. Jak w nim bulgotało to znaczy że było powietrze. Wtedy się ściskało te rury, aż przestało bulgotać. a że mu dym leci z okolic spraw olejowych, to nie dziwne, bo przecież motor jest zgrzany. Szkoda że kolega nie napisał jak u niego właśnie z płynem. Z drugiej strony jak nie ma płynu to i niema co dymić z okolic chłodnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 W obieg mały wpięta jest nagrzewnica. Jak silnik jest ciepły to z nawiewów powinno dmuchać ciepłym. Termostat puszcza płyn na chłodnice w celu odprowadzenia nadmiaru ciepła. Jeśli silnik się zagotował a z nawiewów leciało zimne powietrze to ja bym stawiał na brak płynu, albo zarżniętą pompę wodną. Co do tektury, to u siebie w traktorze mam zasłoniętą całą (no może 5 cm nie) i nic mi się nie gotuje i nie przegrzewa, nawet przy temp +5*C na dworze. Jeżdżę na klimie i silnik zawsze wychładzany jest przez wentylatory od środka, a chłodnica jest nowa i drożna zalana Castrol Anti-Freeze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 koło filtra oleju to właśnie pompa wody wiec moze tam coś siadło skoro była para...o ile dobrze pamiętam jest tam wpięty chyba powrót od nagrzewnicy wiec moze wąż moze nie wiem... najlepiej zalać i sprawdzić na postoju skąd sie leje...uszczelka to raczej nie tak szybko w tym silniku a peknięcie głowicy tez nie.. teraz co do tego zastawiania chłodnic auto nawet ostro pałowane da sobie rade z zakryta chłodnicą nawet przy wiossenej temp.. po to jest wiatrak i on wychlodzi bedzie dłuzej śmigał ale da rade(sprawdzone przez wlasną głupote)teraz nawet nie wiem jak byśmy mieli sprawny termostat to zakrycie chłodnicy dużo daje.. każdy kto sprawdzał węze kiedys wie ze zanim otworzy sie termostat to wąż od chłodnicy na którym nie ma termostatu jest gorący a z nim kawałek chłodnicy...poza tym podczas jazdy lodowate powietrze wpada przez odkrytą chłodnice na silnik studzi go w ten sposób bardzo skutecznie...to tyle kto chce niech sobie zakrywa kto nie chce nie musi... ale ze sprawnym wentylatorem karton nie spowoduje przegrzania nawet ciepłą wiosną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.