Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N15 który nie łapie temperatury...


Gość Szymcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od dłuższego czasu zauważyłem że auto strasznie długo się nagrzewa. Naprawdę trwa to bardzo bardzo długo więc zacząłem drążyć temat i dowiedziałem się, że prawdopodobnie jest to wina termostatu.

Jak myślicie co jeszcze mogło by mieć na to wpływ?

Jeżeli to termostat to chciałem go od razu kupić i przekręcić bo z tego co zauważyłem to pewnie się poleje trochę płynu, więc chciałbym uniknąć parokrotnego odkręcania pokrywy termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to się zastanów czy przypadkiem nie nagrzewa Ci się długo odkąd przyszły konkretne mrozy. U mnie ostatnio tez trwa to zdecydowanie za długo - zawsze jak dojechałem do pracy to był już ciepły a teraz ledwo wskazówka się podniesie :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej to wina termostatu. Przysłoń sobie chłodnicę tekturą i jeśli będzie poprawa to wymień termostat.

Przy tak niskiej temperaturze tektura Ci nie zaszkodzi. Ale patrz na jej wskaźnik - jeśli temperatura przekroczy dopuszczalną wartość - połowa skali - to wyjmij tekturę. Możesz przysłonić z pół chłodnicy i będzie ok.

Może to być jak piszą koledzy wina temperatury otoczenia - wszystko zależy od dystansu jaki przejeżdżasz. Ale jeżeli Twoim zdaniem to za długo to spróbuj tektury. Ja tak robiłem zimą w VW i było super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekiedy sytuacja wygląda tak, że w końcu przy wjeździe na a4 autko już cieplutkie, a po kilkunastu km przy dużej prędkości spada do tak małej że jak się zatrzymuje to działa ssanie. To by oznaczało że w momencie jak obieg płynu chłodniczego nie jest potrzebny to i tak jest- wina termostatu. Teraz się już zgadzają objawy czy szukać jeszcze czegoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest teraz tak,że jeżeli jadę nawet dosyć długi dystans,sto wskazówka podnosi się tak do 1/3 skali,a jak po rozpoczęci jazdy stanę na kilkanaście minut i nie gaszę silnika,to wskazówka podnosi się do połowy,to po ruszeniu opada tylko trochę i temperatura jest znośna.(ala 1.4 zalana petrygiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem się przejechać, zrobiłem parę km i oczywiście wskazówka temperatury nawet nie drgnęła. Górny wąż od wody był w miarę ciepły = płynie woda na zimnym silniku. Jutro rano kupię i zmienię termostat i mam nadzieję że to będzie to i moja nyska znów będzie grzała się normalnie = mniej paliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to jest to wina termostatu. Bo jest cały czas otwarty i działa duży obieg - czyli chłodzi Ci płyn przez chłodnicę.

Jak się już nawet zagrzeje to potem temperatura spada przy szybszej jeździe jak jest zimno na dworze - zjawisko normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem się przejechać, zrobiłem parę km i oczywiście wskazówka temperatury nawet nie drgnęła. Górny wąż od wody był w miarę ciepły = płynie woda na zimnym silniku. Jutro rano kupię i zmienię termostat i mam nadzieję że to będzie to i moja nyska znów będzie grzała się normalnie = mniej paliła.

ja przed kupnem bym najpierw sprawdził termostat(chodź też na to stawiam:wykręć do nacztnia na nitce ,podgrzewasz powinien się otwierać przy chyba ok.87stopniach a jak schładzasz to zamykać.może to nagrzewnica i po co wywalać kasę bez sprawdzenia????

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawdziłem i tak: jedna fot pokazuje jak wygląda zimny a druga jak ciepły. Na trzecim widać że kiedy jest zimny w uszczelce jest mały luz (a może wcale nie taki mały). Czy to może być tego wina?

 

Drugie pytanie jak to złożyć, a dokładnie co zrobić jak już złożę wszystko, coby układ nie był zapowietrzony (ulało się chyba ze dwa lity płynu). Myślałem że może wyleje do końca i naleje zupełnie świeży- tylko jak? I ile mieści się płynu?

dsc01227p.th.jpg

dsc01226b.th.jpg

dsc01228a.th.jpg

Edytowane przez Szymcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra sprawdziłem i tak: jedna fot pokazuje jak wygląda zimny a druga jak ciepły. Na trzecim widać że kiedy jest zimny w uszczelce jest mały luz (a może wcale nie taki mały). Czy to może być tego wina?

 

Drugie pytanie jak to złożyć, a dokładnie co zrobić jak już złożę wszystko, coby układ nie był zapowietrzony (ulało się chyba ze dwa lity płynu). Myślałem że może wyleje do końca i naleje zupełnie świeży- tylko jak? I ile mieści się płynu?

dsc01227p.th.jpg

dsc01226b.th.jpg

dsc01228a.th.jpg

moim zdaniem do wymiany (sprawdź przed kupnem luz nowego ,ale u mnie na 99% nie było żadnej szczeliny.

żeby dolać płynu .odkręć zbiorniczek wyrównawczy i korek wlewu wlej umiarem odpal(po zakręceniu korków!)sprawdź po chwilce dolej jeśli potrzeba płynu .nic ci się nie zapowietrzy tylko pamiętaj przy wlewaniu pomału i otwarte obydwa korki.

co do wymiany to nie pamiętam ale spustowy to chyba jest na dole chłodnicy a ilość sprawdź w instrukcji lub w necie bo zabij nie pamientam.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra jutro kupie (mam nadzieję że będzie od razu) i montuje. Płynu tys dokupię coby mi nie zabrakło i będę dolewał do chłodnicy.

Ostatnia sprawa: czy pokrywę termostatu czymś uszczelniać (nie ma tam żadnej uszczelki i w sumie to było na silikonie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korek spustowy jest na dole chłodnicy po lewej stronie - tak mi się zdaje jak stoisz przodem do maski. Drugi jest w bloku, ale z bloku to już nie spuszczaj.

I tak jak kolega mówił nalej najpierw do chłodnicy po sam korek, i do wyrównawczego - tutaj trochę więcej niż do max. Odpalasz i w pewnym momencie zaciągnie z wyrównawczego płyn więc dolewasz i tak w kółko dopóki nie przestanie ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...co do wymiany to nie pamiętam ale spustowy to chyba jest na dole chłodnicy a ilość sprawdź w instrukcji lub w necie bo zabij nie pamientam.

 

Dla benzyny:

 

Ciecz chłodząca

Ilość w samochodach z mechaniczną skrzynką

przekładniową:

— wersje bez klimatyzacji: 5,6 dm3;

— wersje z klimatyzacją: 5,9 dm3.

 

Dla diesla:

 

Ciecz chłodząca

Ilość:

— wersje bez klimatyzacji: 4,9 dm3;

— wersje z klimatyzacją: 5,2 dm3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie ,też mam podobny problem z temperaturą silnika.Posiadam Nissana Almere z 96r 1.6 SLX,problem u mnie polega na tym że czy przejadę 15km czy 120 km strzałka o temp,silnika jest cały czas na zero,brak ciepłego powietrza na każdym poziomie dmuchawy,powietrze jest ciepłe tylko przy kratce,zauważyłem ze rzadko kiedy z maski znika szron,tak jak bym jeżdził cały czas zimnym samochodem.

 

Bardzo bym prosił o poradę ,czy to też termostat? tej zimy także nastąpił brak ładowania na akumulatorze,no i poszły progi :angry: ,macie może jakiegoś poleconego blacharza,mechanika na terenie Warszawy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw dziękuj wszystkim za pomoc.

Wymiana termostatu pomogła i teraz naprawdę łapie dobrze temperaturę.

Pokrywę termostatu osadziłem na silikonie (cienkiej warstwie) bo uszczelka od kompletu nie pasowała. Sprawdziłem i nie cieknie. Oczywiście myślałem żeby dać więcej silikonu ale: ciężko go tam umieścić i nie chciałem żeby się dostał do układu.

 

Z tego co już ogarnąłem to najpierw sprawdź ten termostat bo może masz go zupełnie zepsutego, a naprawa to nie duży wydatek. Ok. 35pln za termostat i tyle samo za duży baniak płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...