Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Prostuje temat co MOCY i momentu obrotowego silnikow QG 1.6 i 1.8 DE :-]


Gość majki22pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Co czytam jakis temat... widze jak podajecie błedne dane co do mocy i NM silniczkow QGDE. Silniki projektowalo Aichi Machine Industry, Japan.

 

Silnik QG16DE:

 

Aluminiowy blok, systemem zmiennych faz rozrządu no i MPI. QG16DE, 1,6 L (1597 cc) 4 cylindrowy silnik DOHC 16v i regulacja czasu faz rozrzadu (VTC). Produkuje 118 KM / 6000 obr / min oraz 165 Nm / 4000 obr. / min.

 

QG18DE:

 

Silnik jest dostrojony do osiągania większego momentu obrotowego przy niskich obrotach kosztem mocy przy wysokich obrotach silnika. Zawdzieczamy to rzecz jasna dzieki VTC. Moc - 126 KM (94 kW) przy 6000 obr / min. i moment obrotowy 174 Nm/2400obr. Roznica pomiedzy dwoma silnikami w ilosci Nm nie wielka, ale QG18 ciagnie juz prawie z samego dolu.

 

Naprawde nie wiem skad braliscie te 106 i 116 KM :] Po malej modyfikacji dolotu to naprawde niezle motory :]

post-28060-1264336694,0598_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcinbergen

Witam

 

Co czytam jakis temat... widze jak podajecie błedne dane co do mocy i NM silniczkow QGDE. Silniki projektowalo Aichi Machine Industry, Japan.

 

Silnik QG16DE:

 

Aluminiowy blok, systemem zmiennych faz rozrządu no i MPI. QG16DE, 1,6 L (1597 cc) 4 cylindrowy silnik DOHC 16v i regulacja czasu faz rozrzadu (VTC). Produkuje 118 KM / 6000 obr / min oraz 165 Nm / 4000 obr. / min.

 

QG18DE:

 

Silnik jest dostrojony do osiągania większego momentu obrotowego przy niskich obrotach kosztem mocy przy wysokich obrotach silnika. Zawdzieczamy to rzecz jasna dzieki VTC. Moc - 126 KM (94 kW) przy 6000 obr / min. i moment obrotowy 174 Nm/2400obr. Roznica pomiedzy dwoma silnikami w ilosci Nm nie wielka, ale QG18 ciagnie juz prawie z samego dolu.

 

Naprawde nie wiem skad braliscie te 106 i 116 KM :] Po malej modyfikacji dolotu to naprawde niezle motory :]

Modell:NISSAN PRIMERA P11 Motor:QG18DE Volum:1769 KW:84 HK:114 rok:2000 Reg. dato:19991029 i z opisu wynika ze moj motor ma 84kw i 114KM wiec o co chodzi z tymi 126KM??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kupowałem czujnik położenia wału do 1.8 i w sklepie mieli katalog, gdzie właśnie była pozycja pod 1.8 114KM - 1.8 z 126KM - koleś w sklepie dopytywał którą wersję mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie! Pisza tak w ksiazkach serwisowych itp. itd. nie wszedzie oczywiscie... Takze spotkalem sie ze sklepem/serwisem gdzie podawali faktyczna moc! W karcie pojazdu, ktora dostalem przy zakupie primerki w salonie mam wpisane 110KM?! Z reszta na chłopski rozum... sami wiecie jak te silniczki ciagną. To w koncu silniki nowej generacji montowane w P12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P12 ten silnik jest inaczej zestrojony - gdzieś widziałem specyfikację i te z P12 mają kilka koni więcej (2)ale kosztem momentu - max moment obrotowy jest wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznaczali je chyba symbolami QG18DD... 130KM , ale faktycznie ciagnely dopiero od 2800obr. a nie od 2400 jak DE. Dobrze, ze chociaz ktos sie ze mna zgadza :]

 

Wsadzili w nie chyba NEO Di Direct-Injection a w QGDE montowali jeszcze MPI. Nowe wtrysk a KM a tak malo przybylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...