Gość zbyszek19 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Gdzie się znajduje filtr paliwa? Mam problem, gdyż w samochodzie pali się kontrolka czerwona filtru paliwa diesal'a. Czy można się poruszać samochodem czy trzeba wymienić filtr od razu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś48 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 (edytowane) Filtr paliwa mieści się pod podszybiem po lewej stronie filtra powietrza. Wymiana dość uciążliwa, łatwiej jest ewentualnie spuścić wodę z filtra od dołu (z kanału) po uprzednim odkręceniu osłony dolnej silnika. - ale jeśli ktoś robi to pierwszy raz to się trochę napracuje. Nie polecam procedury tzw. instrukcyjnej bo jest skomplikowana i na 100 % coś tam się pourywa (spinki od mocowania podszybia). Można pojeździć ale z racji na żółto palącej się w tym czasie kontrolki silnika, ale w ten sposób uniemożliwiamy elektroniczną kontrolę pracy innych podzespołów. Jeszcze jedna uwaga: ten rodzaj alarmu oznacza także uszkodzenia żarnika świecy, zatem lepiej najpierw sprawdzić stan świec żarowych. Edytowane 27 Stycznia 2010 przez Ryś48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość doktorkidler Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Uszkodzony żarnik świecy świeci na czerwono, wiem bo to przerabiałem w P12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 dokladnie masz walnieta swiece filtra nie dotykaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rsarelo Opublikowano 29 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2010 Gdy kupiłem P12 (stała jakieś 3 miesiące nie jeżdzona) na dzieńdobry zapaliła mi się czerwona kontrolk "check engine" i była to żeczywiście woda w filtrze paliwa. Rozwiązanie było proste, przegoniłem moją primerke po autostradzie i wszystko przeszło. Niestety w zeszłym tygodniu ponownie się zapaliła i okazało się, że zdechła świeca żarowa koszt wymiany w ASO 243zł Dodatkowo pojawiły się takie objawy jak mocniejsze niż zwykle drgania silnika, skoki obrotów na biegu jałowym (co prawda nie duże ok 50 rpm, alw zawsze). Jeśli nie chcesz wydawać kasy na test świec zrób prosty test, jak zagrzeje się silnik wyłacz go i włącz od od nowa. Komora spalania będzie już rozgrzana do normalnej temperatury i nie powinna zapalić się. Przynajmniej tak było u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek19 Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 jak samemu sprawdzić stan świec żarowych nissan primera p12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 2 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2010 Najprościej: podpinasz kabel taki do odpalania auta do plusa baterii, z drugiej strony chwytasz śrubokręt i dotykasz świecę wkręconą. Oczywiście przedtem ściągasz z nich kable. Jeśli iskrzą to jest OK, jeśli nie iskrzy to trup. Uważaj żeby nie dotknąć listwy wtrysku ani silnika. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ewela177 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 mam nissana primere 1995 roku i nie wiem co sie dzieje jak jade ponad 100 to zaczyna mi sie dusic podejrzewam ze moze to byc filtr paliwa ale nie wiem na 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 a ja podejrzewam ze piszesz w dziale dla p12 a te wychodziły po 2002 roku , mysle ze jak napiszesz w odpowiednim dziale to napewno ci pomogą pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Kolega Ryś 48 ma rację , paląca się czerwona lampka oznacza spaloną którąś świecę lub zawodnione paliwo ( jest to to w instrukcji obsługi komputera pokładowego ) jest o tym na tym forum , poszukać , poczytać nie zaszkodzi. Jeżeli świece są dobre spuszczamy paliwo z filterka a potem pompujemy pompką która jest po prawej stronie przed filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KonyDriver Opublikowano 15 Lipca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2018 Panowie pomocy od niedawna mam P12 1.9diesel kupilem od razu padło turbo dostala nowe turbo ale teraz wariuje raz jedzie raz nie ... komputer pokazywał przeładowanie turbo i za durzę dawkę paliwa potem komputer nic nie pokazywał co zaobserwowałem : Gdy zatankuje jedzie potem przestaje dławi się itd im więcej paliwa w zbiorniku tym większe prawdopodobieństwo ze czasem jedzie normalnie Zaobserwowałem jeszcze bombelki powietrza w układzie paliwa na przewodzie doprowadzającym ropę do pomy pomocy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.