creativesb Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam, mam primerę na gaźniku, od kiedy są te mrozy to jeżdżę nim dopiero kilka dni, wcześniej stal bo musiałem wymienić gaźnik. Więc sprawa wygląda tak, że nie mam ssania, więc odpalam, i trzymam gaz kilka minut na 1500 - 2000tyś. obr., i w tym momencie słyszę stukanie...jakby młotkiem...lub jakby ruszać z leciutkim gazem gdy aż budą trzęsie...., obroty trzyma przyzwoicie i potem w czasie jazdy ten dźwięk dalej jest aż do lekkiego rozgrzania...i to czuć na silniku..powiedzmy jadąc emeryt-style przy 40 wrzucając 4 bieg i przyspieszając szarpie w rytm stukania..., wszystko ustaje gdy temperatura podniesie się na jakieś 30-40 stopni... silnik ga16ds bez lpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomek8301 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam, mam primerę na gaźniku, od kiedy są te mrozy to jeżdżę nim dopiero kilka dni, wcześniej stal bo musiałem wymienić gaźnik. Więc sprawa wygląda tak, że nie mam ssania, więc odpalam, i trzymam gaz kilka minut na 1500 - 2000tyś. obr., i w tym momencie słyszę stukanie...jakby młotkiem...lub jakby ruszać z leciutkim gazem gdy aż budą trzęsie...., obroty trzyma przyzwoicie i potem w czasie jazdy ten dźwięk dalej jest aż do lekkiego rozgrzania...i to czuć na silniku..powiedzmy jadąc emeryt-style przy 40 wrzucając 4 bieg i przyspieszając szarpie w rytm stukania..., wszystko ustaje gdy temperatura podniesie się na jakieś 30-40 stopni... silnik ga16ds bez lpg Witam ...to trochę dziwne, bo wydaje mi się ze w tym roku produkcji który podajesz (1994) nie było gaznika tylko elektryczny wtrysk paliwa...? Ale do rzeczy , z tego co opisałeś to moim zdaniem jest to objaw "spalania stukowego zaworów" - w wielu samochodach przy niskich temp. i zimnym silniku zdarza się stukanie po odpaleniu,ale w kilka sekund ustaje... W Twoim przypadku jest to już na tyle "zaawansowane" że hałasuje trochę dłużej. Spróbuj wymienić olej, ale nie wiem czy to coś pomoze...? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creativesb Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Tak w 94r. były już na wtrysku, ale to jest chyba jakaś ostatnia partia tych gaźnikowych mi się zdaje bo jest ze stycznia...właśnie przypomina mi to trochę spalanie stukowe, bo jak przyśpieszyłem za mocno zapłon to podobny dźwięk był..ale opóźniłem go dosyć mocno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 jak tyle stał i spalanie stukowe to zalej mu paliwka do pełna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komatsuA1GR Opublikowano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2010 Witaj !!! mam Prime P 10 2.0 16v i mam podobne objawy ! Tak jak pisał kolega powodem może być olej - za gęsty !! Co powoduje że regulatory zaworów ciasno się poruszają gdy są zimne !! W moim przypadku były zabrudzone złym olejem, a po rozebraniu i umyciu w benzynie ( dwa dni namoczenia ) pomogło !! jeśli chcesz uniknąć stuków pomyśl o oleju ?! Myślę że to pomoże !!! POZDRAWIAM !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
creativesb Opublikowano 5 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 Ok, spróbuje najpierw z tym olejem Witam po przerwie, wymieniłem olej, stuki są już bardzo krótko może z 15 sekund max, ale czy to może mieć związek z tym że zakopci delikatnie na niebiesko zimny, tylko jakieś 2 sekundy, i bierze sporo oleju , a potem już nie kopci, trochę cieknie z czujnika oleju, i z boku miski, ale nie zostawia śladów pod sobą, od wymiany już 2 albo 3 litr dolałem..a zrobiłem jakieś 6 tyś. olej Mobil super S 10w40. Aha, przy ostrzejszej jeździe spala szybciej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.