Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Stuki na zimnym silniku


creativesb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam primerę na gaźniku, od kiedy są te mrozy to jeżdżę nim dopiero kilka dni, wcześniej stal bo musiałem wymienić gaźnik. Więc sprawa wygląda tak, że nie mam ssania, więc odpalam, i trzymam gaz kilka minut na 1500 - 2000tyś. obr., i w tym momencie słyszę stukanie...jakby młotkiem...lub jakby ruszać z leciutkim gazem gdy aż budą trzęsie...., obroty trzyma przyzwoicie i potem w czasie jazdy ten dźwięk dalej jest aż do lekkiego rozgrzania...i to czuć na silniku..powiedzmy jadąc emeryt-style przy 40 wrzucając 4 bieg i przyspieszając szarpie w rytm stukania..., wszystko ustaje gdy temperatura podniesie się na jakieś 30-40 stopni... silnik ga16ds bez lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam primerę na gaźniku, od kiedy są te mrozy to jeżdżę nim dopiero kilka dni, wcześniej stal bo musiałem wymienić gaźnik. Więc sprawa wygląda tak, że nie mam ssania, więc odpalam, i trzymam gaz kilka minut na 1500 - 2000tyś. obr., i w tym momencie słyszę stukanie...jakby młotkiem...lub jakby ruszać z leciutkim gazem gdy aż budą trzęsie...., obroty trzyma przyzwoicie i potem w czasie jazdy ten dźwięk dalej jest aż do lekkiego rozgrzania...i to czuć na silniku..powiedzmy jadąc emeryt-style przy 40 wrzucając 4 bieg i przyspieszając szarpie w rytm stukania..., wszystko ustaje gdy temperatura podniesie się na jakieś 30-40 stopni... silnik ga16ds bez lpg

Witam

...to trochę dziwne, bo wydaje mi się ze w tym roku produkcji który podajesz (1994) nie było gaznika tylko elektryczny wtrysk paliwa...? Ale do rzeczy , z tego co opisałeś to moim zdaniem jest to objaw "spalania stukowego zaworów" - w wielu samochodach przy niskich temp. i zimnym silniku zdarza się stukanie po odpaleniu,ale w kilka sekund ustaje... W Twoim przypadku jest to już na tyle "zaawansowane" że hałasuje trochę dłużej. Spróbuj wymienić olej, ale nie wiem czy to coś pomoze...?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w 94r. były już na wtrysku, ale to jest chyba jakaś ostatnia partia tych gaźnikowych mi się zdaje bo jest ze stycznia...właśnie przypomina mi to trochę spalanie stukowe, bo jak przyśpieszyłem za mocno zapłon to podobny dźwięk był..ale opóźniłem go dosyć mocno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komatsuA1GR

Witaj !!! mam Prime P 10 2.0 16v i mam podobne objawy ! Tak jak pisał kolega powodem może być olej - za gęsty !! Co powoduje że regulatory zaworów ciasno się poruszają gdy są zimne !! W moim przypadku były zabrudzone złym olejem, a po rozebraniu i umyciu w benzynie ( dwa dni namoczenia ) pomogło !! jeśli chcesz uniknąć stuków pomyśl o oleju ?! Myślę że to pomoże !!! POZDRAWIAM !!! :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Ok, spróbuje najpierw z tym olejem

 

Witam po przerwie, wymieniłem olej, stuki są już bardzo krótko może z 15 sekund max, ale czy to może mieć związek z tym że zakopci delikatnie na niebiesko zimny, tylko jakieś 2 sekundy, i bierze sporo oleju , a potem już nie kopci, trochę cieknie z czujnika oleju, i z boku miski, ale nie zostawia śladów pod sobą, od wymiany już 2 albo 3 litr dolałem..a zrobiłem jakieś 6 tyś. olej Mobil super S 10w40. Aha, przy ostrzejszej jeździe spala szybciej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...