Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wymiana pompy wodnej i świec


Gość kiki99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moje pierwsze pytanie dotyczy wymiany pompy wodnej w silniku 3.5 V6. Jak się do niej dostać i czy jej wymiana jest skomplikowana bo z tego co wiem napędzana jest łańcuchem więc czy trzeba zdejmować całą pokrywę łańcucha aby się dostać do pompy? Auto ma 7 lat i przebieg 80tys więc nie wiem czy wogóle ruszać pompę? Jaki teoretycznie przebieg wytrzymuje bądz wytrzymała u Was pompa? Drugie pytanie dotyczy wymiany świec. Czy dostęp do nich jest bezproblemowy czy też by wymienić swiece to muszę zdejmować kolektor czy jakieś inne rzeczy ? Z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Witam. Moje pierwsze pytanie dotyczy wymiany pompy wodnej w silniku 3.5 V6. Jak się do niej dostać i czy jej wymiana jest skomplikowana bo z tego co wiem napędzana jest łańcuchem więc czy trzeba zdejmować całą pokrywę łańcucha aby się dostać do pompy? Auto ma 7 lat i przebieg 80tys więc nie wiem czy wogóle ruszać pompę? Jaki teoretycznie przebieg wytrzymuje bądz wytrzymała u Was pompa? Drugie pytanie dotyczy wymiany świec. Czy dostęp do nich jest bezproblemowy czy też by wymienić swiece to muszę zdejmować kolektor czy jakieś inne rzeczy ? Z góry dziękuje za informacje i pozdrawiam

kiki99! Co do pompy to nie wiem jak się do niej dostać. Ale świece wymienili mi w ASO bo jest z tym troszkę zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiki99 - a po co sie czepiasz pompy wodnej jezli nie masz z nia problemow? Daj sobie spokoj i jej nie ruszaj, tego sie nie wymienia "tak sobie" tylko wtedy kiedy pojawia sie ewentualnie problem. Nie slyszalem, zeby ktos mial klopot z pompa wodna. Jezeli jednak bardzo chcesz to instrukcje demantazu i montazu masz tutaj:

http://uploads24.com/pobierz/53

 

Wg instrukcji serwisowej z ktorej pochodzi powyzszy fragment, pompa wody jest nierozbieralna i powinna byc wymieniona w calosci jako osobna czesc.

 

Odnosnie wymiany swiec.

Swiece powinno wymieniac sie co 90 tys km lub co 72 miesiace, co wczesniej nastapi. Tak wiec w Twoim przypadku powinienes juz to zrobic ze wzgledu na wiek auta.

Jest z tym troche zabawy, wymiana swiec jest opisana tutaj:

6dfdc6d1c5c82c4cm.jpg

 

Nie jest nic napisane na temat koniecznosci demontazu kolektora, zgodnie z tym co w zalaczniku nalezy jesynie zdemontowac oslone silnika (banalnie proste trzyma sie to na 4-ech srubach).

 

Swiece sa platynowe, OEM-owe swiece w Murano to:

NGK PLRF5A-11 (swieca standardowa)

mozna tez w razie potrzeby stosowac zamienniki(czyli wtedy kiedy swiece standardowe sie nie sprawdzaja):

NGK PLRF4A-11 (swieca goraca)

NGK PLRF6A-11 (swieca zimna).

 

 

Nie ma problemu z dostepnoscia swiec, koszt okolo 50 zl/ szt (oczywiscie w normalnym sklepie, a nie w serwisie)

 

W powyzszym zalaczniku jest takze krotka informacja kiedy nalezy przestawic sie na swiece zimne lub gorace.

 

Jeszcze troche o swiecach zimnych i goracych ponizej:

"Mało, kto rozumie sformułowanie "świeca zimna" czy "swieca gorąca" i wie, kiedy powinniśmy odstąpić od używania świecy polecanej przez producenta, dlaczego oraz jaką świecę wybrać by silnik pracował lepiej. Trudność ta powiększa wielość oznaczeń swiec różnych producentów.

Postaram sie miarę możliwości szybko przybliżyć te informacje...

 

Podczas pracy silnika elementy robocze świecy muszą osiągnąć temperaturę roboczą w zakresie 500-800 stopni Celsjusza. Średnia temperatura tych elementów nie powinna spadać poniżej 500 stopni, ponieważ poniżej tej temperatury nie następuje zjawisko samooczyszczania. Natomiast górna granica tj. 800 stopni jest wyznaczona przez występowanie zjawiska samozapłonów.

 

Im wyższa jest wartość cieplna świecy tym większa jest jej odporność na przegrzanie i skłonność do zanieczyszczania się nagarem - świece "zimne”.

Im niższa jest wartość cieplna świecy tym łatwiej się przegrzewa i powoduje samozapłony, ale też tym łatwiej wypala nagar na niej sie gromadzący- świece "gorące".

W silnikach słabo wysilonych należy stosować wobec tego świece "gorące”, czyli takie, które się łatwo nagrzewają.

Wynika z powyzszego również, że do silników zuzytych, zarzucających świece olejem również powinniśmy stosować świece "gorące". To samo dotyczy silników eksploatowanych w zimie na krótkich odcinkach.

W skrajnych przypadkach użytkowanie silnika ze świecą zbyt "zimną" powoduje zanik iskry w warunkach panujacych w komorze spalania."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za cenne informacje. Ze świecami sobie poradze bo widzę, że sprawa nie jest wielce skomplikowana. Z pompą już jest więcej roboty ale dzięki tej instrukcji okazuje się, że jest to możliwe do wykonanania ;) To jeśli tylko ktoś mi jeszcze powie jaki jest minimalny (teoretyczny) przebieg w tys km lub zywotnosc w latach pompy w Murano? Jaki też jest typowy objaw gdy pompa "pada"...wycieki płynu do oleju? jakieś dziwne dzwięki?...na co zwrócić uwagę? Może moje pytania wydają się Wam dziwne ale czasem wolę wymienić coś już na zapas niż w trasie się zdziwić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...