Gość marheva Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Witam, posiadam Nissana X-Traila 2,2dCi z 2004 roku. Mam następujący problem: na biegu jałowym silnik pracuje niestabilnie, obroty delikatnie wahają się w granicach 800-900 obrotów, czasami do 1000. Po nagrzaniu silnika problem się utrzymuje, chociaż wahania wydają się jakby trochę mniejsze. Zdarzają się momenty (30-40 s.) że silnik pracuje stabilnie i potem znowu zaczynają się wahania. Dodam, że poza tym nie ma żadnych problemów, samochód jest bardzo dynamiczny i mocny podczas jazdy, tylko te wahania są dość irytujące. Wymieniłem filtr paliwa (co prawda na dość tani odpowiednik, zastanawiam się czy nie powinienem był kupić Knechta), ale problem pozostał. Co może być tego przyczyną? Poszperałem na forum i znalazłem, że rozwiązaniem problemu może być przeczyszczenie elektrozaworu. Tyle tylko, że nie wiem gdzie on się znajduje. W warsztacie poradzono mi, aby spróbować 'domowym sposobem' zresetować auto poprzez odłączenie akumulatora na noc. Co o tym sądzicie? Aha, i jeszcze jedno, czy spotkał się ktoś może z firmowo zamontowanym Webastem w tym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Aha, i jeszcze jedno, czy spotkał się ktoś może z firmowo zamontowanym Webastem w tym modelu? Ja sie spotkałem z tematem z forum dotyczącym Webasto link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raulkrakow Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 Witam, posiadam Nissana X-Traila 2,2dCi z 2004 roku. Mam następujący problem: na biegu jałowym silnik pracuje niestabilnie, obroty delikatnie wahają się w granicach 800-900 obrotów, czasami do 1000. Po nagrzaniu silnika problem się utrzymuje, chociaż wahania wydają się jakby trochę mniejsze. Zdarzają się momenty (30-40 s.) że silnik pracuje stabilnie i potem znowu zaczynają się wahania. Dodam, że poza tym nie ma żadnych problemów, samochód jest bardzo dynamiczny i mocny podczas jazdy, tylko te wahania są dość irytujące. Wymieniłem filtr paliwa (co prawda na dość tani odpowiednik, zastanawiam się czy nie powinienem był kupić Knechta), ale problem pozostał. Co może być tego przyczyną? Poszperałem na forum i znalazłem, że rozwiązaniem problemu może być przeczyszczenie elektrozaworu. Tyle tylko, że nie wiem gdzie on się znajduje. W warsztacie poradzono mi, aby spróbować 'domowym sposobem' zresetować auto poprzez odłączenie akumulatora na noc. Co o tym sądzicie? Aha, i jeszcze jedno, czy spotkał się ktoś może z firmowo zamontowanym Webastem w tym modelu? Witam Problem który opisywałem udało mi się dłuższy czas temu rozwiązać. Usterka to regulator ciśnienia paliwa. Niewielki element zabudowany na pompie. Wymiana bez wyjęcia pompy jest ciężka, ale możliwa. Po wymianie ustąpiły również wszelkie kłopoty z rozruchem w niskich temperaturach. Ostatnie -27 nie zrobiło wiekszego wrażenia. Regulator kosztuje ok 500 zł. Pompa znajduje się od strony kabiny. Regulator przykręcony jest banalnie na 2 imbusach, ale dostęp jest bardzo ciężki. Znam warsztat w Krakowie który potrafi dokonać wymiany, cena ok 200-300zł pp Witam, posiadam Nissana X-Traila 2,2dCi z 2004 roku. Mam następujący problem: na biegu jałowym silnik pracuje niestabilnie, obroty delikatnie wahają się w granicach 800-900 obrotów, czasami do 1000. Po nagrzaniu silnika problem się utrzymuje, chociaż wahania wydają się jakby trochę mniejsze. Zdarzają się momenty (30-40 s.) że silnik pracuje stabilnie i potem znowu zaczynają się wahania. Dodam, że poza tym nie ma żadnych problemów, samochód jest bardzo dynamiczny i mocny podczas jazdy, tylko te wahania są dość irytujące. Wymieniłem filtr paliwa (co prawda na dość tani odpowiednik, zastanawiam się czy nie powinienem był kupić Knechta), ale problem pozostał. Co może być tego przyczyną? Poszperałem na forum i znalazłem, że rozwiązaniem problemu może być przeczyszczenie elektrozaworu. Tyle tylko, że nie wiem gdzie on się znajduje. W warsztacie poradzono mi, aby spróbować 'domowym sposobem' zresetować auto poprzez odłączenie akumulatora na noc. Co o tym sądzicie? Aha, i jeszcze jedno, czy spotkał się ktoś może z firmowo zamontowanym Webastem w tym modelu? Witam, posiadam Nissana X-Traila 2,2dCi z 2004 roku. Mam następujący problem: na biegu jałowym silnik pracuje niestabilnie, obroty delikatnie wahają się w granicach 800-900 obrotów, czasami do 1000. Po nagrzaniu silnika problem się utrzymuje, chociaż wahania wydają się jakby trochę mniejsze. Zdarzają się momenty (30-40 s.) że silnik pracuje stabilnie i potem znowu zaczynają się wahania. Dodam, że poza tym nie ma żadnych problemów, samochód jest bardzo dynamiczny i mocny podczas jazdy, tylko te wahania są dość irytujące. Wymieniłem filtr paliwa (co prawda na dość tani odpowiednik, zastanawiam się czy nie powinienem był kupić Knechta), ale problem pozostał. Co może być tego przyczyną? Poszperałem na forum i znalazłem, że rozwiązaniem problemu może być przeczyszczenie elektrozaworu. Tyle tylko, że nie wiem gdzie on się znajduje. W warsztacie poradzono mi, aby spróbować 'domowym sposobem' zresetować auto poprzez odłączenie akumulatora na noc. Co o tym sądzicie? Aha, i jeszcze jedno, czy spotkał się ktoś może z firmowo zamontowanym Webastem w tym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkowa15 Opublikowano 27 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2010 Witam Problem który opisywałem udało mi się dłuższy czas temu rozwiązać. Usterka to regulator ciśnienia paliwa. Niewielki element zabudowany na pompie. Wymiana bez wyjęcia pompy jest ciężka, ale możliwa. Po wymianie ustąpiły również wszelkie kłopoty z rozruchem w niskich temperaturach. Ostatnie -27 nie zrobiło wiekszego wrażenia. Regulator kosztuje ok 500 zł. Pompa znajduje się od strony kabiny. Regulator przykręcony jest banalnie na 2 imbusach, ale dostęp jest bardzo ciężki. Znam warsztat w Krakowie który potrafi dokonać wymiany, cena ok 200-300zł pp Miałem ten sam problem,bystry elektromechanik zdiagnozował ze zawór SCV trzeba wymienić lub przeczyścić.Zdecydowałem sie na przeczyszczenie.Dostęp fatalny ,pompa z zaworem(srebrny cylindryczny czujnik) umieszczona jest tuż za ścianą grodziowa pasażera....trzeba zdemontować interculer ,bo z dołu auta wymiana jest chyba niemożliwa, zdjąć wtyk z kablami, odkręcić dwie śrubki imbusem (bardzo ciasny dostęp na małe rączki)następnie powoli wysuwamy żeby nie uszkodzić trzpienia i nie zgubić oringa . Po umyciu i przedmuchaniu montaż w odwrotnej kolejności i tu jest jeszcze trudniej. Pomocne w przcy to niewielkie lusterko oraz żmijka jak najdłuższa na imbus. Wazne sprawdź czy dobrze założony jest oring, bo ja robiłem naprawę dwa razy ,paliwo ciekło jak cholera. Foto zaworu Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.