Gość Cronos Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Problem wygląda następująco: jakiś miesiąc temu (były wtedy umiarkowane mrozy) po odpaleniu silnika rano kontrolka ciśnienia oleju paliła się kilka sekund dłużej, niż normalnie. Zrzuciłem winę na niską temperaturę. Jednak ostatnio zaczyna być to normą. Tyle, że sprawa wygląda nieco inaczej. Po odpaleniu silnika rano kontrolka normalnie gaśnie, ale po przejechaniu jakiegoś dystansu i po nawet lekkim rozgrzaniu silnika, gdy go zgaszę i odpalę ponownie to wtedy kontrolka oleju potrafi palić się nawet 10-15 sekund po odpaleniu. Dziwi mnie to, że zachowuje się tak na cieplejszym silniku, gdy olej jest rzadszy, a nie na zimnym, gdy jest gęsty. Sprawdzałem dwa dni temu poziom oleju i mam go obecnie między 1/2, a 1/3 na bagnecie, czyli w normie. Za jakieś 4000 km Almerze stuknie 90.000 km i w związku z tym planuję wymianę oleju. Poprzednią robiłem przy 60.000 km, czyli przy poprzednim przeglądzie. Wiem, że teoretycznie lepiej robić to co 15.000 km, a nie co 30.000 jak jest w instrukcji, ale wtedy jakoś nie miałem do tego głowy. Myślicie, że przebieg między przeglądami i w związku z tym - jakość tego oleju może powodować te wariacje z kontrolką? A jeśli tak, to czy mogę dojeździć do przeglądu, czy lepiej zrobić go wcześniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Witam - wymień olej i koniecznie filtr oleju - polecam Filtron. Lepiej zrób to szybciej niż później :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Odpowiadając na pytanie, tak może. Dlatego zawsze się dziwiłem, że dla tego silnika, sugerują wymianę co 30tkm. Co do samego filtra, prędzej bym się tego spodziewał właśnie po Filtronie, dlatego jeżeli Ci zależy na jakości, a nie cenie, kup mniej piwa na weekend, a dołóż grosza do porządnego filtra i zmieniaj częściej olej ( 10-15 tkm max ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 3 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2010 Przy poprzedniej wymianie zamontowałeś filtr oleju filtron? Czase to właśnie z jego winy są takie cyrki. Taże jeśli masz pod maską filtrona, to przy następnej wymianie wstaw coś innego. No i ja osobiście zmieiałbym olej gdzieś co 20kkm. Szczególnie, jeśli robisz dużo krótkich tras. Także plan działania. Wymiana oleju i filtra (uważać, aby nie kupić filtrona- byćmoże to nie jego wina, ale warto wyeliminować jedną hipotezę) Jak się nie poprawi, to wkręcenie manometru w miejsce czujnika i sprawdzenie co pokaże (lub profilaktyczna wymina czujnika, jeśli nie będzie drogi) Jak to nie pomoże, to będziemy myśleli dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Jesteś z Warszawy więc możesz zakupić online i odebrać osobiście. http://e-autoparts.pl/catalog/filtry-filtr-oleju-c-600_601.html Możesz też jechać do ASO i tam Ci wymienią na oryginalny - pewno nieco droższy filtr. Ja polecam Mann i Knecht, tego drugiego używam od września i jestem zadowolony. Ogólnie filtry Filtrona nie są polecane tu na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cronos Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 Dzięki za odpowiedzi. Dzwoniłem do swojego ASO i powiedzieli, że przejechanie 25.000 km na jednej zmianie oleju nie daje takich objawów (zwłaszcza, że i tak producent przewiduje jego wymianę co 30.000 km). No i jego ilość jest odpowiednia, więc wykluczają niskie ciśnienie spowodowane małą ilością oleju, a jakość oleju nie ma tu znaczenia, bo jest to czujnik jego ciśnienia, a nie jakości. Bardziej chodzi właśnie o to, że czujnik mógł się zaciąć, albo pompa olejowa dogorywa. Tak, czy inaczej po weekendzie podjadę do nich, żeby sprawdzili ten czujnik i pompę. Ciekawe co powiedzą. No a na przyszłość oczywiście zamierzam wymieniać olej co 15.000 km, żeby mieć spokój ducha. Zbyt dobry to samochód, żeby o niego nie dbać, jak należy. Co do kwestii, jaki filtr oleju mam teraz zamontowany to jest to oryginalny Nissana. Szczerze mówiąc nie gustuję w zamiennikach, chyba, że wiem, że daną część wyprodukowała ta sama firma, co tą, która jest dostarczana na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 A ja wręcz przeciwnie... teraz założyłem pierwszy raz filtrona i nie narzekam a wręcz jestem z niego zadowolony, każdy założy co będzie chciał aby tylko nie zakłada jakiegoś taniego badziewia typu JC. Kolego Cronos podejrzewam ,że u ciebie to jest kwestia filtra który już swoje przepracował i zawór zwrotny nie trzyma to tylko guma i ma prawo się zestarze i olej z układu spływa spowrotem do miski olejowej i zanim pompa napompuje olej do filtra i układu to minie te kilka sekund, wymień olej, jakiś dobry filtr i po problemie , najlepiej zrobic to od ręki bo szkoda silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 4 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2010 (edytowane) Filtron, Mann - wg mnie podobnej jakości. Bardziej mi chodziło o to, że jeśli nie chce montować oryginału to niech nie schodzi poniżej Filtrona. Opiekuję się flotą, mamy po 300kkm na silnikach, jakoś dają radę na filtronach :-) A w ogóle to bym dolał oleju do max. poziomu miarki - bo my tu gadu gadu a tamn zaraz silnik wyzionie ducha i trza będzie płacić :-) Edytowane 4 Lutego 2010 przez MICEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marcin_B Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 U mnie pojwiły się ostatnio dokładnie takie same objawy jak w pierwszym poście... Do tej pory nie było problemów. Filtr Filtrona, olej Castrol EDGE TD 5W40... W następnym tygodniu zmieniam olej (aktualny prześmigał 19 tys., Nissan zaleca wymianę co 30 tys. a Castrol 15 tys. i to mi umknęło ) zobaczymy co będzie. Poziom oleju mniej więcej na minimum.... Może to właśnie przez ten poziom oleju - po dłuższym postoju nie ma problemów bo olej zdąży spłynąc do miski.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 (edytowane) Filtron to badziew, nie warto oszczędzać Edytowane 28 Lutego 2010 przez pumba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krisko Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Filtron to badziew, nie warto oszczędzać zgadzam się z kolegą mam z tymi filtrami przykre doświadczenia. Ale wracając do tematu mam podobny objaw w niedawno zakupionej almerze i dodatkowo oprócz wymiany oleju i filtra zdjąlęm miskę wyczyściłem smok, sprawdziłem poprawność działania czujnika(podłączony przez próbnik z żarówką do akumulatora, żarówka gaśnie natychmiast po uruchomieniu silnik czyli sygnał właściwego ciśnienia idzie do sterownika i na deskę z czujnika)Ciśnienie też wygląda na prawidłowe(nie miałem manometru ale to bez znaczenia bo czujnik sprawny i pokazuje właściwie)bo olej bryzga po krzywkach tak samo po uruchomieniu (dodam, że natychmiast) jak i w trakcie pracy już po zgaśnięciu lampki. Dodam, że kupiłem auto z minimalnym stanem bo ciekła turbina ale ją i wszystkie potrzebne rzeczy też już wymieniłem i wyczyściłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 zgadzam się z kolegą mam z tymi filtrami przykre doświadczenia. A To może opiszesz te swoje przykre doswiadczenia? Bo ja wręcz przeciwnie, złego słowa na fitrona powiedzieć nie mogę i jakoś rzadko słyszy się, żeby ktoś narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pataj82 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 (edytowane) witam mam problem dotyczący smarowania w moim nissanie,otóż rano przy minusowej temperaturze około.-10stopni świeci mi się kontrolka smarowania gaśnie dopiero gdy silnik zaczyna się rozgrzewać mniej więcej po przejechaniu 2kilometrów ,morze ktoś miał do czynienia z podobnym problemem ,piszcie czekam na odpowiedzi. Edytowane 5 Grudnia 2010 przez nissann15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 5 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2010 wymień filtr oleju, może zaworek ma zaciety. jak to nie pomoże, to do mechanika, niech najpierw sprawdzi manometrem ciśnienie i jeśli rzeczywiście będzie zerowe* niech rozbiera pompę oleju i zobaczy jej zawór przelewowy. w każdym razie nie jeździj tak, bo zabijesz silnik. *bo moze to być jeszcze wina czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pataj82 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 dzięki za odpowiedzi! jaki filtr oleju najlepiej wymienić czy masz jakiś sprawdzony?jak tak to jakiej firmy , a co do oleju to jezdze na Mobilu S 10W40 ,zastanawiam się czy nie zmienić na jakiś inny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 dzięki za odpowiedzi! jaki filtr oleju najlepiej wymienić czy masz jakiś sprawdzony?jak tak to jakiej firmy , a co do oleju to jezdze na Mobilu S 10W40 ,zastanawiam się czy nie zmienić na jakiś inny ja osobiście od bardzo dawna jeżdżę na filtrach WF Sędziszów. Polskie, niezbyt drogie i bardzo dobrej jakości (idą na pierwszy montaż m.in. do fiatów, a to chyba o czymś świadczy). Oczywiście są też inne dobre filtry, niemniej ja, z przekonania wybieram polskie, jeśli jest równie dobre jak zagraniczne. Co do oleju 10w40 jest jak najbardziej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość thk Opublikowano 9 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2010 Dodam tylko taką ciekawostkę od siebie w temacie "a może to też zależy od filtra oleju" że u mnie przy zmianie z FILTRON OP 595 / OP595 na KNECHT OC 195 / OC195 kontrolka świeci się krócej (bez względu czy zimny czy ciepły, i bez względu na stan oleju*) - "wydaje mi się", że nie jest to autosugestia *kontrolkę obserwowałem od dłuższego czasu gdy natrafiłem na te tematy na forum; Pozdrawiam. THK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piwek_2007 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Witam! Zapalam auto i 20 sekund świeci kontrolka oleju po czym gaśnie i jet ok i tak za każdym razem.Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny silnik.Odpiołem przewody z dwóch czujników i o dziwo po 20 magicznych sekundach kontrolka zgasła.Mechanik zmierzył ciśnienie i jest ok tylko ta cholerna kontrolka.Co robić PROSZĘ POMOCY!!! Mam almerę 1,5 DCI 2004r. Czujników oleju wymieniłem 3szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piorun_ Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Warto zmieniać olej i filtr co roku, bez względu na przebieg. Świerzy olej ma duże lepsze właściwości niż olej spracowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piwek_2007 Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Warto zmieniać olej i filtr co roku, bez względu na przebieg. Świerzy olej ma duże lepsze właściwości niż olej spracowany. Ale ja wszystko powymieniałem olej,filtr i czujnik oleju.i dalej jest to samo chodź po zmianie czujnika pierwsze 4 razy zapalił i kontrolka zgasła od razu nie mam pojęcia o co chodzi z tą kontrolką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.