Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Blokujące hamulce


SlawekS25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mechanik powiedział, że to wada nissanów; chodzi o to, że podczas jazdy przyblokowało mi jedno z kół tylnych. Obracało się, tylko z wielkim oporem do tego stopnia że prędkość max to 80km/h,słyszalne buczenie takie jakby coś się obijało a po zatrzymaniu aż buchało gorące powietrze z koła i rzecz jasna smród przypalonej gumy. Skutkiem tego było pęknięcie i odklejenie okładzin w klocku w tym kole. Przyczyną było zablokowanie się zacisku, wymieniłem więc klocki z tyłu.. 3-4 tygodnie później było to samo tylko w kole przednim z tym i znów wymiana klocków.. Pytałem czy można temu zaradzić ale mechanik powiedział że to jest nieprzewidywalne.. Auto to P11 1,6 99r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kamil1984

Rozmontuj zaciski i sprawdź w jakim stanie jest smar na tłoczku i tulejkach prowadzących. Pewnie jest stary i gęstnieje przy mrozach. Ja bym to przemył spirytusem i posmarował olejem do skrzyń biegów. A na wiosnę (ew.) możesz wrócić do czegoś gęstszego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem czy można temu zaradzić ale mechanik powiedział że to jest nieprzewidywalne.. Auto to P11 1,6 99r.

 

Raczej jest to przewidywalne... otwierasz okno w czasie jazdy i słyszysz czy klocek obciera o tarczę. Z przodu krótka piłka sprawdź w jakim stanie są gumy na tłoczku, czy przypadkiem nie popękane. Kup sobie zestaw naprawczy np. autofren do zacisków Lucas. Może być np od jakiejść sierry, żeby tylko średnicami się zgadzało. Wyciskasz tłoczek, blokujesz wypływ płynu czyścisz tłoczek jeżeli jest pordzewiały, smarujesz tłoczek, dodatkowo dobrze wyczyścić prowadnice zacisku, posmarować i dać tam nowe gumki. Składasz, dolewasz płyn, odpowietrzasz i dolewasz płyn :)

 

Tyłu nie robiłem nigdy, słyszałem że tłoczek się wykręca i dostęp trochę trudniejszy bo hamulec ręczny zwiększa skomplikowanie konstrukcji :)

 

Ogólnie robota na parę godzin ale samemu można w garażu zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zmień mechanika - głupoty gada. Zrób jak radzi RooS. Zestawy naprawcze dedykowane do P11 to koszt ok 100zł za 4 koła i ok 4-6h roboty samemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej zmień mechanika - głupoty gada. Zrób jak radzi RooS. Zestawy naprawcze dedykowane do P11 to koszt ok 100zł za 4 koła i ok 4-6h roboty samemu :)

 

Chyba trzeba zmienić... Jak następnym razem się zwalą to dam do dobrego warsztatu i powiem żeby tak zrobili jak piszecie.

Dzięki za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu może jeszcze wchodzić w gre zapiekająca sie linka ręcznego. To nie musi być tak ze oa wcale nie puszcza - ale może nie do końca. lekkie tarcie +kilometry i może być nieśmiesznie. Ale tak jak mówią koledzy - najpierw sprawdź czy klocki sie nie zapiekły (wystarczy oczyścić ładnie). Przy okazji czy prowadniczki prasują płynnie. Jak tu wszystko gra - to trzeba zajrzeć do zacisków - niby są szczelne a różne rzeczy potrafią sie dziać. korozja blokująca zacisk całkiem lub troche itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. niedawno robilem tylny zacisk i byly wrzery na tloczku i tak jak koledzy podpowiadaja najlepiej kupic kamplet naprawczy. I wcale nie jest tak trudno samemu naprawic ja jeszszcze naprawialem mechanizm hamulca recznego i to dokladnie opisalem na forum Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...