Gość kubanczyx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 W P11 są dwa katalizatory: jeden w kolektorze wydechowym zaraz za silnikiem, drugi za drugą sondą lambda. Wywalony został który? Bo ten drugi to na nic nie powinien mieć wpływu, co najwyżej może byc głośniej od wydechu. Z Twojego opisu to nie do końca załapałem, którego kata wycięli... A spalanie 9l/100km jak na ten silnik to jest raczej norma. Wcześniej palił mniej? Dzięki za odpowiedź. Nie wiedziałem, że są dwa. Wyrzucili ten drugi, czyli przy tłumiku za sondą. Moja primerka paliła 7,5 litra:) Przez ok 2 lata. Gdy zaczęły się problemy z check engine to i moc troszkę straciła i więcej pali 8,8 - 9 litrów jak jadę 150 - 160 to i 11 prawie :\. To jest 2001r. jesli to w czymś pomoże. To, że wycięcie 2 kata nie ma wpływu jest zastanawiające. Jeden mechanik mówi tak drugi inaczej. Jest to sporna kwestia, którą chciałbym rozstrzygnąć, bo jeśli nie, to czekają mnie zakupy ok. 500 zł na kata i 250 zł na sondę. A są wakacje wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Dwie rzeczy trzeba zrobić: sprawdzić, co oznacza check (ale samemu, szkoda kasy na kompa w serwisie) i pomierzyć miernikiem lambdę i może przepływomierz przy okazji. A ten katalizator wycięty to co najwyżej mógł trochę mocy uwolnić, ciekawe tylko, jak z checkiem wtedy było... Po wycięciu kasowali go pewnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubanczyx Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) Dwie rzeczy trzeba zrobić: sprawdzić, co oznacza check (ale samemu, szkoda kasy na kompa w serwisie) i pomierzyć miernikiem lambdę i może przepływomierz przy okazji. A ten katalizator wycięty to co najwyżej mógł trochę mocy uwolnić, ciekawe tylko, jak z checkiem wtedy było... Po wycięciu kasowali go pewnie? Check był kasowany. Chwilowo nie mam z tym problemów. Sondy również mierzy komputer przecież. Są wahania napięcia pierwszej sondy od 210 do 800mv, czy to normalne?A gdyby winowajcą był pierwszy katalizator? Jakie są wtedy objawy?Komputer wykaże błąd?Pozdrawiam. Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez kubanczyx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 (edytowane) Check był kasowany. Chwilowo nie mam z tym problemów. Sondy również mierzy komputer przecież. Są wahania napięcia pierwszej sondy od 210 do 800mv, czy to normalne?A gdyby winowajcą był pierwszy katalizator? Jakie są wtedy objawy?Komputer wykaże błąd?Pozdrawiam. Z tego co jest napisane wcześniej w tym temacie wynika, że Twoja pierwsza sonda działa ok. Twoje podejrzenia co do pierwszego kata moga być trafne - jak pada, to może przytykać wydech, jeśli się tam w środku już wypalił. A druga sonda nie zawsze wychwyci awarię pierwszego katalizatora, bo niektórzy tutaj jeżdżą z podmienionym kolektorem na wersję bez kata i nie mają błędów żadnych. Z tego co czytałem już na forum pamietam, że padnięty pierwszy katalizator daje objawy przede wszystkim na wysokich obrotach, auto robi się wtedy zauważalnie słabsze. Jaki masz przebieg tak w ogóle? Edytowane 3 Sierpnia 2011 przez maius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kubanczyx Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Z tego co jest napisane wcześniej w tym temacie wynika, że Twoja pierwsza sonda działa ok. Twoje podejrzenia co do pierwszego kata moga być trafne - jak pada, to może przytykać wydech, jeśli się tam w środku już wypalił. A druga sonda nie zawsze wychwyci awarię pierwszego katalizatora, bo niektórzy tutaj jeżdżą z podmienionym kolektorem na wersję bez kata i nie mają błędów żadnych. Z tego co czytałem już na forum pamietam, że padnięty pierwszy katalizator daje objawy przede wszystkim na wysokich obrotach, auto robi się wtedy zauważalnie słabsze. Jaki masz przebieg tak w ogóle? Dzięki.Jest to 100% pewny przebieg nie kręcony. Będzie to ok 194 000. Na pewno zamulone ciutkę jest na tych mniejszych obrotach(powoli się wkręca) dopiero od 3500 już fajnie ciągnie. Podlączę kompa dzisiaj i spiszę wszystko co tam pokazuję. Ale to już chyba muszę zrobić w innym temacie?Dzięki jeszcze raz za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreenMan Opublikowano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2011 ja sobie wymieniłem na coś takiego - sonda lambda Boscha, i śmiga jak ta lala. w końcu nie muszę się patrzeć na "Check engine" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam a jaka powinna być 2 sonda przed 2 katalizatorem w p11.144 96 kw ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam a jaka powinna być 2 sonda przed 2 katalizatorem w p11.144 96 kw ? pozdrawiam 4 przewodowa, a po co zmieniasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 cześć jest uszkodzony kabelek przy samej sądzie trzyma się na słowo honoru pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2011 w sumie ona do niczego nie jest potrzebna, dlatego pytałem aby nie iść w koszty, a który kabelek??? grzałka, masa czy sygnał??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2005 Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam sygnał się trzyma na słowo honoru co myślicie o takiej sondzie http://allegro.pl/uniwersalna-nowa-sonda-lambda-4-przewodowa-ngk-ntk-i1773347561.html niby do niczego druga sonda nie jest potrzebna to po co Japończyki ją wstawili ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 to po co Japończyki ją wstawili ? do diagnostyki, czyli aby kontrolować stan I KATA, ewentualnie jak ma się LPG to wiadomo, że coś źle wyregulowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweljk8 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Witam, Drodzy koledzy i koleżanki jestem zielony w temacie a trochę mi szkoda wydawać kasy na obie sondy. Czy jesteście w stanie mi powiedzieć ile kabli/przewodów ma sonda lambda 2 w primerze p11 1.8 z 2001r ? W sklepie mi powiedzieli że są jakieś różne i zależności czy 1 czy 2 to daną ilość kabli ma. Pomożecie? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.