Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

uszkodzona pompa hamulcowa


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wygląda na to ze mi pompa hamulcowa umiera - po pewnym czasie pedał wchodzi głębiej, jak depnę szybko i mocno to hamuje ale musze w pelni odpuścić żeby zahamować znowu, nigdzie nie ma wycieków a płynu nie ubywa.

 

aa a jeszcze zobaczyłem ze jak tak posiedzę trochę i podepcze w pedał to zaczyna mi się zapalać kontrolka od płynu hamulcowego .. mimo że płyn jest w zbiorniczku bez zmian. jest to ta sama kontrolka co ręczny, czy coś jeszcze więcej pokazuje, ??

 

czy pompę da się jakoś reanimować? wymienić uszczelki - w sensie czy jest sens?

czy kupić nową - jaką ?

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy objaw wyglada na walnieta pompe, ja kiedys w innym aucie tez tak mialem ze pedal "mieknal" i opadal nizej a hamulca nie bylo i trzeba bylo jeszcze raz nacisnac, na pewno pomagalo zdecydowane wcisniecie.

 

drugi objaw pokazuje jednak problem z podcisnieniem w ukladzie wspomagania. Zaczalbym od tego. Ile razy naciskasz zanim sie zapali kontrolka ? jak wiecej niz 3 ostro to mysle ze OK, u mnie tez sie po kilku zapala a normalnie hamuje jak trzeba.

 

wg mnie naprawa pompy to nie jest dobre rozwiazanie, poza tym ze bedziesz mial zdechle gumki, na pewno pojawia sie wewnatrz wzery a za tym nieszczelnosci nawet jak zalozysz nowe gumki. Wiec chyba bezpieczniej dla Ciebie i innych uzytkownikow zakupic nowa pompe (nie ze szrotu!!!!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą kontrolką to się nie przejmuj. Diesel sam nie generuje podciśnienia tylko specjalna pompka.

 

Co do wpadania pedału, to spróbuj najpierw wymienić płyn hamulcowy. Ja mam stary i też mam taki efekt - hamulce działają jak trzeba dopiero za 2 razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapala się zdecydowanie więcej niż po 3 razach,

czyli to pokazuje brak podciśnienia ?

pompa oczywiście nowa i oczywiście nie z nissana, cenny sa od 250 (BGR) za do 1000 chyba TRW, która

 

No właśnie już mam butelkę 1l i czeka, znalazłem ze komplet gumek kosztuje koło 20zł, a roboty prawie tyle samo co przy wymianie płynu.. i się zastanawiam czy przypadkiem ich od razu nie wymienić? Z drugiej strony to wiem .. tyczy się to wszystkiego jeżeli urządzenie ma już swój wiek to nie należy zaglądać gdzie nie ma potrzeby bo potem skutki są opłakane.. i dlatego mnie trochę to powstrzymuje przed wyminą gumek w pompie. Odkręcanie wężyków hamulcowych i odpowietrzników w aucie w tym wieku dostarcza już odpowiednio mocnych wrażeń...

 

a i jeszcze powiem że problemy w zasadzie się zaczęły przy niskich temperaturach to by sugerowało gumki pompy

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

No i jak tak z hamulcami? Moje serwo czy pompa podciśnienia, nie wiem jak się fachowo określa chyba co raz bardziej niedomaga i zastanawiam się jakie są koszty wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie jestem po wymianie pompy hamulcowej kupiłem BGR za 240. ale jeszcze mam problem z hamulcami musze sprawdzic vacu i serwo bo pedał przy wysokich obrotach silnika działa ok jest twardy i bardzo skutecZny a na niskich miękki i słabo hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki, pierwsza rzecz do sprawdzenia,

generalnie u mnie raczej pompa kiepska, ale na razie nowej specjalnie nie szukam, od tamtego czasu dołożyłem akumulator podciśnienia i jest lepiej, jak się trafi okazyjnie pompa to ją kupie ale najlepiej od razu z nowym silnikiem :)

puki co trochę rozwiązałem problem akumulatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, 3 pompy wymieniłem i nic to nie dało, wkońcu załozyłem pompe z almery n16 wersji z abs i problemy się skończyły, a jeszcze załozyłem z tyłu hamulce tarczowe.

Przyczyną jest że w orginalnej pompie od terrano iest 3 cia sekcja która wspomaga regulator cisnienia tylnych hamulców. Zamienniki mają ta sekcje bardzo kiepskiej jakosci a do orginałów niema reperaturek

Edytowane przez Mandor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może założyłeś pompę o większej wydajności ?

Nie , taka sama średnica i skok tłoków, rozmawiałem ze specjalistami z Ate w UK-ju i oni potwierdzili moją teorje.

Tylko terrano ma tak skonstruowaną pompe, i wiecej tego błedu nie popełnili...

 

Edytowane przez Mandor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty założyłeś tarczowe z tyłu w terrano bo samochód masz wpisaną almerę i nie wiem,

bo właśnie założyłem watek o tarczach w terrano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ty założyłeś tarczowe z tyłu w terrano bo samochód masz wpisaną almerę i nie wiem,

bo właśnie założyłem watek o tarczach w terrano

 

Musze to zmienić bo almere ma moja kobita. Opis montażu moich tarcz masz na forum rajdy 4x4 mój nick Myke.

Mam wzory kotwic wyciete z mdf do zacisków lukasa VW-audi jak byś chciał, i ogólnie służę pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, 3 pompy wymieniłem i nic to nie dało, wkońcu załozyłem pompe z almery n16 wersji z abs i problemy się skończyły, a jeszcze załozyłem z tyłu hamulce tarczowe.

Przyczyną jest że w orginalnej pompie od terrano iest 3 cia sekcja która wspomaga regulator cisnienia tylnych hamulców. Zamienniki mają ta sekcje bardzo kiepskiej jakosci a do orginałów niema reperaturek

 

Yo. Mam taki sam objaw z wpadającym hamulcem. Rozumiem ze jak kupie sobie pompę od almery N 16 to to rozwiąże ten kłopot?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się wtrącę ponownie. U mnie ten efekt braku hamowania ponownym 3-cim wciśnięciu pedała mocno się nasila wraz ze wzrostem temp. otoczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może słabe podciśnienie albo wydajnośc pompy, smarowana jest olejem silnikowym im cieplejszy tym żadszy czyli słabiej uszczelnia łopatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wrzuć fotę tej pompy z almery ?

pasuje do serwo od terrano czy razem z nim wymieniłeś?

o ile i wiadomo to były 2 średnice pomp i tokico albo nabco, którą miałes wcześniej ? to pomoże na przyszłość wszystkim

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

może wrzuć fotę tej pompy z almery ?

pasuje do serwo od terrano czy razem z nim wymieniłeś?

o ile i wiadomo to były 2 średnice pomp i tokico albo nabco, którą miałes wcześniej ? to pomoże na przyszłość wszystkim

 

Pompa od almery pasuje plug and play, pompę miałem tokico ale nic mi nie wiadomo aby były różnice w średnicy, muszę to głebiej sprawdzić.

Fotkę wrzucę jak wrócę do domu za tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

pompe wymieniałem na ashike już dawno ...

mnie od zawsze zastanawia jak sprawdzić czy to serwo czy pompa podciśnienia bo mi sie wspomaganie hamowania konczy szybko po kilkukrotnym depnięciu, wartości podciśnienia sa ok, tylko że szybko znika. albo pompa ma za małą wydajność albo serwo za dużo wyciąga, jak już gdzieś pisałem poprawiłem dokladając aku podciśnienia ale i tak nie jest jak bym chiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

odgrzewam kotleta...

 

urlop miałem, a z racji małego dziecka urlop był bliski na wiosce

 

Więc postanowiłem się uporać z moim słabym hamulcem, "wpadającym" jak to określili koledzy. Zapatzryłem się profilaktycznie w reperaturki wszystkiego co się da reperaturkować w hamulcach i namierzyłem kilka podstawowych elementów układu hamulcowego u hien.

 

Pompa vacu sprawdzona niedawno przez speców od alternatorów... jest ok, więc podejrzenie padło na pompę hamulcową. Kupiłem zestaw gumek z frenkita...

 

Morał jest jeden... ta pompa jest imho nierozbieralna, i jako taka powinna być traktowana... Owszem da się ją rozebrać ale wiąże się to z uszkodzeniem plastikowego kołnierza który uszczelnia ją w servie... z poharatanym kołnierzem nie ma szans na szczelne połączenie servo - pompa. Oczywiście reperaturki nie przewidują tego kołnierza... Pompę rozebrałem dla sportu, uszczelki wymienione, kołnierz reanimowany iglakami i silikonem... o dziwo uszczelnienie trzyma więc póki co nie wymieniłem jej jeszcze na nową... ale drugi raz bym się w gumki nie bawił.

 

Pooglądałem potem zaciski i bardzo się zaskoczyłem... tłoczki w stanie super... gumki w stanie super... natomiast prowadnice (te śrubko-bolce) zapieczone z jarzmem na amen... kompletny amen...

 

młot kowalski, imadła, super penetratory... nic tego nie było w stanie ruszyć... pomógł dopiero piec... 

 

Pierwszy raz w życiu widziałem tak zapieczone elementy... aż wstyd się przyznać że tak to zapuściłem...

 

reasumując... nowe prowadnice, nowe uszczelki pompy i hamuje jak szatan... 

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem prowadnice na nowe i po 2 latach mają chyba większe luzy niż stare .... zestaw z ic nie pamiętam dokładnie jakiś brejkmaster czy cos to chyba było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...