Thespian Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 te prowadnice... bo się "wżerają".... to chyba nie jest aż tak bardzo "pasowne" żeby ocynku nie zmieściło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 aaaa ocynk to odpada - miękki jest, na tego typu elementy, jedynie chromowanie mogło by być, ale to by trzeba nałożyć chrom techniczny na nowe były by trwalsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 a że tak jeszcze pomęczę "fachowców metalowców" jakby chcieć to wytoczyć ze śruby...bo tak chyba najprościej... to iść w twardość? czy z umiarem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 nie ma co tego robić ze śruby szkoda zabawy, to powinien być materiał utwardzany powierzchniowo coś mi się widzi i szlifowany ... zrobienie tego na zamówienie ale dobrze będzie kosztowało oj sporo sporo, taniej wyjdzie co chwile wymieniać na nowe ... tylko nie kojarze teraz czy tam w zacisku siedzą jakieś panewki - pierścionki które z tym pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) mam teścia który przy tokarce robi całe życie, rozrysowałem mu to ładnie i jutro idę pogadać czy ogarnie temat... Teściu toczy w przeróżnych materiałach, bo robi przy szerokopojętych narzędziach górniczych... z tymi panewkami to chyba nie za bardzo... ślizg pracuje w otworze jarzma. do zacisku jest przyrkęcony nieruchomo śrubką 6mm, która przechodzi przez otwór z zacisku i wkręcona jest w otwór nagwintowany w główce ślizgu. serwisówka na stronie 22 mówi coś o jakimś "pin coverze" ale w naturze tego nie znalazłem o dziwo w serwisówce ślizg wygląda ciut inaczej niż ten który wyjąłem z auta, główkę ma inną, nie sześciokąt... takie jak na obrazku da się wyczarować z allegro po 2 dyszki... ponoć wchodzą do skylinea i r50... pogrzebię w numerach części czy r50 i r20 miały te same... http://terranoirk.ru/man/R20_93/BR%20-%20Brake%20System.pdf w nissan partsie oczywiście dla ułatwienia element nie ma osobnego numeru Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiszaAT Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Stawiałbym na to, że pin cover to nic innego jak gumowa uszczelka tegoż elementu, która jak nic powinna tam być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 to by raczej pisali o seal... a nie cover... cover to cover... nakładka, przykrywka... kapturek to chyba uszczelnia się smarem... w oryginale to dość pasowne elementy z nafrezowanymi rowkami na kawałku długości... rowki zapewne na smar z jednej strony ślizg siedzi w jarzmie, z drugiej nachodzi na niego harmonijkowa uszczelka (dostępna bez problemu w reperaturce frenkita) jeden koleś w IC wymiękł... mój znajomy dostawca tajli wymiękł.. ale mówi że szuka... z kilku popularnych aut oglądałem, nie podejdą... kolega, kolegi znajomego teścia od strony prababki mówi że z fordów będą git... z mondeo... czy cuś robi się ciekawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 (edytowane) u mnie były jakieś kapturki / uszczelniacze jeżeli nie ma panewek to prawdopodobnie prowadnice nie są utwardzane po to żeby to się one zużywały a nie korpus, jak masz taki luksus z tokarzem to jeszcze jak ma możliwość to rozwiertakiem otwory poprawić w korpusie, faktycznie dorobić prowadnice na wymiar, ale musiałby mieć szlifierkę na tokarce aby było jak trzeba znalazłem foty mam taki zacisk założyłem taki zestaw (a rowek jest po to żeby to nie pracowało jak tłoczek i się nie przysysało) Edytowane 31 Sierpnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Zapytaj w Chorzowie na ul.Gałeczki14 ,,Jadar" sprzedają części do japońców i koreańczyków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Jadar to może być dobry trop... koreańczyki ogarniali bezbłędnie. Zacisk z Twojej foty Hugh wygląda "na oko" tak jak mój, ale już same prowadnice mam troszkę inne. zarówno gumki osłaniające prowadnice zastane na aucie, jak i z zestawu frenkita są harmonijkowe a nie "teleskopowe", prowadnica ma inny łepek (sześciokąt), łepek chowa się w zacisku, wkręcana śrubka 6mm jest u mnie krótsza... (no bo gwintuje się w "łebku"), rowki czy tam fazki na prowadnicy są dużo delikatniejsze. moje stare prowadnice z dużymi wżerami o dziwo po oczyszczeniu chodzą w tych otworach dość pasownie i bez większych luzów (poza jedną), zużycie scianek jest jednak duże, gładź scianek w otworze jarzma wygląda całkiem nieźle, faktycznie może to być tak wymyślone że prowadnice biorą na siebie zużycie wynalazłem dziś jakąś mądrą stronę producenta tajli do hamulców z UK, i tam do r20 podają aż 3 różne rodzaje tych prowadnic i informują żeby sprawdzić... te 3 rodzaje dotyczą chyba 4 rodzajów (kodów) zacisków które występują w całej "rodzinie" z okresu, podają tam średnice (podaje z pamięci) 10; 7,2; 6,7 W ostateczności jeśli w poniedziałek nic nie wymyśli żaden dostawca części "z katalogów" to wykręce jedno takie ustrojstwo i podjadę do jakiejś większej hurtowni pogrzebać im po półkach... obrzydliwie standardowy element... coś musi podpasować... ze skróceniem jakby co problemu być nie powinno... chyba że teściu coś wymyśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2013 wyślij mi vin na prv znajdę ci nr części może to ułatwi poszukiwania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 1 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 taptalkiem walcze... lap mi umarł vin maverikowy...vsknxxwgunrs15962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2013 oj to ja nie uradze fordowemu bo mam tylko soft nissanowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 4 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2013 papierowy katalog quick brake twierdzi że jest zestaw do r20... o dziwo nie wiedzę o tym w IC ani nigdzie indziej gdzie sprawdzają to w ekatalogach w weekend zweryfikuje to i dam znać jaki to numer produktu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 No niestety musisz sie zdać na teścia bo w Jadarze tych bolców nie dostaniesz. One w sumie żadnych sił nie przenoszą, mają tylko utrzymać zacisk i zapewnić mu swobodny przesów to i materiał nie musi być jakiś specjalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 5 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 No niestety musisz sie zdać na teścia bo w Jadarze tych bolców nie dostaniesz. One w sumie żadnych sił nie przenoszą, mają tylko utrzymać zacisk i zapewnić mu swobodny przesów to i materiał nie musi być jakiś specjalny jak ci to wyszło że sił nie przenoszą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 No właśnie jakie!? Cała siła w momencie hamowania przekazywana jest na jażmo zacisku , w jażmie siedzą klocki a zacisk je tylko obejmuje i dociska do tarczy a w pozostałym czasie lata sobie na tych bolcach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 5 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2013 mam ustalony dzięki kumplowi nr zestawu Quick Brake który ma pasować do r20 (papierowy katalog QB tak twierdzi) o dziwo są to prowadnice o główkach takich jak pokazał Hugh z dodatkową gumeczką na jednej prowadnicy (tak jak jest w patrolu) dziś widziałem na podnośniku innego rozebranego mavericka i prowadnice w nim są takie jak w moim, główka sześciotkąt... dziwny jest ten świat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2013 No właśnie jakie!? Cała siła w momencie hamowania przekazywana jest na jażmo zacisku , w jażmie siedzą klocki a zacisk je tylko obejmuje i dociska do tarczy a w pozostałym czasie lata sobie na tych bolcach . A wiesz że chyba jednak masz rację, pomyliłem się . Przez chwile mi się wydawało że przez prowadnice idą siły od jednej ze szczęk. Z innej bajki to zastanawiam się bo u mnie jest zacisk jedno-tłoczkowy jakby wymienić na dwu-tłoczkowy to czy muszę zmienić pompę na tą z inną średnica tłoczyska ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 a to się nie da policzyć? z jakiegoś mądrego wzoru z liczbą pi? fi tłoczka dla zacisku dwutłoczkowego to cirka obout 43mm dobra dostałem te prowadnice... quick brake 113-1393X, to właśnie te do xtriala i pathfindera... główki jak u hugh_h'a, fi 10, jedna prowadnica z rowkami, druga bez rowka ale z gumową uszczelką (takie rozwiązanie widziałem już kiedyś w y60) do prowadnic wkręcane śrubki, tylko że zamiast moich 6mm tu są 8mm, śrubki o twardości 10.9 gumki które to mają uszczelnić to harmonijki... kształem średnio pasują to tego co jest potrzebne, ja poratuje się gumkami z reperaturki zacisku frenkita... generalnie to standardowo w t2 są takie jak opisywałem wcześniej, jak przestanie padać to zerknę czy quick brake'i podejdą http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-terrano-ii-przod-prawy-i3472764668.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 (edytowane) Z innej bajki to zastanawiam się bo u mnie jest zacisk jedno-tłoczkowy jakby wymienić na dwu-tłoczkowy to czy muszę zmienić pompę na tą z inną średnica tłoczyska ? z almery n16 załóż, będzie hulać, jak robiłem swoje hamulce to gdzieś miałem ten wzór do przeliczania,jak go znajdę to wkleję Edytowane 13 Września 2013 przez Mandor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 ale zaciski czy pompka z almery ? pompkę mam akurat niestety prawie nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 rynek wchłonie... za pół ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 pompke, a zaciski z TI dwutłoczkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 14 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2013 jak zaciski dorwę to będziemy kombinować ... kto ma tanio zaciski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.