Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

uszkodzona pompa hamulcowa


hugh_h
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

te prowadnice... bo się "wżerają"....

 

to chyba nie jest aż tak bardzo "pasowne" żeby ocynku nie zmieściło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaa ocynk to odpada - miękki jest, na tego typu elementy, jedynie chromowanie mogło by być, ale to by trzeba nałożyć chrom techniczny na nowe były by trwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a że tak jeszcze pomęczę "fachowców metalowców"

 

jakby chcieć to wytoczyć ze śruby...bo tak chyba najprościej... to iść w twardość? czy z umiarem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma co tego robić ze śruby szkoda zabawy, to powinien być materiał utwardzany powierzchniowo coś mi się widzi i szlifowany ... zrobienie tego na zamówienie ale  dobrze będzie kosztowało oj sporo sporo, taniej wyjdzie co chwile wymieniać na nowe ... tylko nie kojarze teraz czy tam w zacisku siedzą jakieś panewki - pierścionki które z tym pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam teścia który przy tokarce robi całe życie, rozrysowałem mu to ładnie i jutro idę pogadać czy ogarnie temat... Teściu toczy w przeróżnych materiałach, bo robi przy szerokopojętych narzędziach górniczych... 

 

z tymi panewkami to chyba nie za bardzo... ślizg pracuje w otworze jarzma. do zacisku jest przyrkęcony nieruchomo śrubką 6mm, która przechodzi przez otwór z zacisku i wkręcona jest w otwór nagwintowany w główce ślizgu. serwisówka na stronie 22 mówi coś o jakimś "pin coverze" ale w naturze tego nie znalazłem :)

 

o dziwo w serwisówce ślizg wygląda ciut inaczej niż ten który wyjąłem z auta, główkę ma inną, nie sześciokąt... takie jak na obrazku da się wyczarować z allegro po 2 dyszki... ponoć wchodzą do skylinea i r50... pogrzebię w numerach części czy r50 i r20 miały te same...

 

http://terranoirk.ru/man/R20_93/BR%20-%20Brake%20System.pdf

 

w nissan partsie oczywiście dla ułatwienia element nie ma osobnego numeru :D 

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to by raczej pisali o seal... a nie cover... cover to cover... nakładka, przykrywka... kapturek :D 

 

to chyba uszczelnia się smarem... w oryginale to dość pasowne elementy z nafrezowanymi rowkami na kawałku długości... rowki zapewne na smar z jednej strony ślizg siedzi w jarzmie, z drugiej nachodzi na niego harmonijkowa uszczelka (dostępna bez problemu w reperaturce frenkita)

 

jeden koleś w IC wymiękł... mój znajomy dostawca tajli wymiękł.. ale mówi że szuka...

 

z kilku popularnych aut oglądałem, nie podejdą... kolega, kolegi znajomego teścia od strony prababki mówi że z fordów będą git... z mondeo... czy cuś

 

robi się ciekawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie były jakieś kapturki / uszczelniacze

jeżeli nie ma panewek to prawdopodobnie prowadnice nie są utwardzane po to żeby to się one zużywały a nie korpus,

jak masz taki luksus z tokarzem to jeszcze jak ma możliwość to rozwiertakiem otwory poprawić w korpusie, faktycznie dorobić prowadnice na wymiar, ale musiałby mieć szlifierkę na tokarce aby było jak trzeba

znalazłem foty

mam taki zacisk

P1060201.JPG

 

założyłem taki zestaw

P1060187.JPG

 

(a rowek jest po to żeby to nie pracowało jak tłoczek i się nie przysysało)

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadar to może być dobry trop... koreańczyki ogarniali bezbłędnie.

 

Zacisk z Twojej foty Hugh wygląda "na oko" tak jak mój, ale już same prowadnice mam troszkę inne. zarówno gumki osłaniające prowadnice zastane na aucie, jak i z zestawu frenkita są harmonijkowe a nie "teleskopowe", prowadnica ma inny łepek (sześciokąt), łepek chowa się w zacisku, wkręcana śrubka 6mm jest u mnie krótsza... (no bo gwintuje się w "łebku"), rowki czy tam fazki na prowadnicy są dużo delikatniejsze.

 

moje stare prowadnice z dużymi wżerami o dziwo po oczyszczeniu chodzą w tych otworach dość pasownie i bez większych luzów (poza jedną), zużycie scianek jest jednak duże, gładź scianek w otworze jarzma wygląda całkiem nieźle, faktycznie może to być tak wymyślone że prowadnice biorą na siebie zużycie

 

wynalazłem dziś jakąś mądrą stronę producenta tajli do hamulców z UK, i tam do r20 podają aż 3 różne rodzaje tych prowadnic i informują żeby sprawdzić... te 3 rodzaje dotyczą chyba 4 rodzajów (kodów) zacisków które występują w całej "rodzinie" z okresu, podają tam średnice (podaje z pamięci) 10; 7,2; 6,7 

 

W ostateczności jeśli w poniedziałek nic nie wymyśli żaden dostawca części "z katalogów" to wykręce jedno takie ustrojstwo i podjadę do jakiejś większej hurtowni pogrzebać im po półkach...

 

obrzydliwie standardowy element... coś musi podpasować... ze skróceniem jakby co problemu być nie powinno...

 

chyba że teściu coś wymyśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

papierowy katalog quick brake twierdzi że jest zestaw do r20...

 

o dziwo nie wiedzę o tym w IC ani nigdzie indziej gdzie sprawdzają to w ekatalogach

 

w weekend zweryfikuje to i dam znać jaki to numer produktu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety musisz sie zdać na teścia bo w Jadarze tych bolców nie dostaniesz. One w sumie żadnych sił nie przenoszą, mają tylko utrzymać zacisk i zapewnić mu swobodny przesów to i materiał nie musi być jakiś specjalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety musisz sie zdać na teścia bo w Jadarze tych bolców nie dostaniesz. One w sumie żadnych sił nie przenoszą, mają tylko utrzymać zacisk i zapewnić mu swobodny przesów to i materiał nie musi być jakiś specjalny

 

jak ci to wyszło że sił nie przenoszą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :) jakie!? Cała siła w momencie hamowania przekazywana jest na jażmo zacisku , w jażmie siedzą klocki a zacisk je tylko obejmuje i dociska do tarczy a w pozostałym czasie lata sobie na tych bolcach :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ustalony dzięki kumplowi nr zestawu Quick Brake który ma pasować do r20 (papierowy katalog QB tak twierdzi) o dziwo są to prowadnice o główkach takich jak pokazał Hugh z dodatkową gumeczką na jednej prowadnicy (tak jak jest w patrolu)

 

dziś widziałem na podnośniku innego rozebranego mavericka i prowadnice w nim są takie jak w moim, główka sześciotkąt... 

 

dziwny jest ten świat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie :) jakie!? Cała siła w momencie hamowania przekazywana jest na jażmo zacisku , w jażmie siedzą klocki a zacisk je tylko obejmuje i dociska do tarczy a w pozostałym czasie lata sobie na tych bolcach :) .

A wiesz że chyba jednak masz rację, pomyliłem się :( . Przez chwile mi się wydawało że przez prowadnice idą siły od jednej ze szczęk.

 

Z innej bajki to zastanawiam się bo u mnie jest zacisk jedno-tłoczkowy jakby wymienić na dwu-tłoczkowy to czy muszę zmienić pompę na tą z inną średnica tłoczyska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to się nie da policzyć? z jakiegoś mądrego wzoru z liczbą pi? 

 

fi tłoczka dla zacisku dwutłoczkowego to cirka obout 43mm



dobra dostałem te prowadnice... quick brake 113-1393X, to właśnie te do xtriala i pathfindera...

 

główki jak u hugh_h'a, fi 10, jedna prowadnica z rowkami, druga bez rowka ale z gumową uszczelką (takie rozwiązanie widziałem już kiedyś w y60)

 

do prowadnic wkręcane śrubki, tylko że zamiast moich 6mm tu są 8mm, śrubki o twardości 10.9 

 

gumki które to mają uszczelnić to harmonijki... kształem średnio pasują to tego co jest potrzebne, ja poratuje się gumkami z reperaturki zacisku frenkita...

 

generalnie to standardowo w t2 są takie jak opisywałem wcześniej, jak przestanie padać to zerknę czy quick brake'i podejdą

 

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-terrano-ii-przod-prawy-i3472764668.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Z innej bajki to zastanawiam się bo u mnie jest zacisk jedno-tłoczkowy jakby wymienić na dwu-tłoczkowy to czy muszę zmienić pompę na tą z inną średnica tłoczyska ?

z almery n16 załóż, będzie hulać, jak robiłem swoje hamulce to gdzieś miałem ten wzór do przeliczania,jak go znajdę to wkleję

Edytowane przez Mandor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...