hugh_h Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 (edytowane) wygląda na to ze mi pompa hamulcowa umiera - po pewnym czasie pedał wchodzi głębiej, jak depnę szybko i mocno to hamuje ale musze w pelni odpuścić żeby zahamować znowu, nigdzie nie ma wycieków a płynu nie ubywa. aa a jeszcze zobaczyłem ze jak tak posiedzę trochę i podepcze w pedał to zaczyna mi się zapalać kontrolka od płynu hamulcowego .. mimo że płyn jest w zbiorniczku bez zmian. jest to ta sama kontrolka co ręczny, czy coś jeszcze więcej pokazuje, ?? czy pompę da się jakoś reanimować? wymienić uszczelki - w sensie czy jest sens? czy kupić nową - jaką ? Edytowane 5 Lutego 2010 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigi Opublikowano 5 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2010 pierwszy objaw wyglada na walnieta pompe, ja kiedys w innym aucie tez tak mialem ze pedal "mieknal" i opadal nizej a hamulca nie bylo i trzeba bylo jeszcze raz nacisnac, na pewno pomagalo zdecydowane wcisniecie. drugi objaw pokazuje jednak problem z podcisnieniem w ukladzie wspomagania. Zaczalbym od tego. Ile razy naciskasz zanim sie zapali kontrolka ? jak wiecej niz 3 ostro to mysle ze OK, u mnie tez sie po kilku zapala a normalnie hamuje jak trzeba. wg mnie naprawa pompy to nie jest dobre rozwiazanie, poza tym ze bedziesz mial zdechle gumki, na pewno pojawia sie wewnatrz wzery a za tym nieszczelnosci nawet jak zalozysz nowe gumki. Wiec chyba bezpieczniej dla Ciebie i innych uzytkownikow zakupic nowa pompe (nie ze szrotu!!!!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slayer17 Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Z tą kontrolką to się nie przejmuj. Diesel sam nie generuje podciśnienia tylko specjalna pompka. Co do wpadania pedału, to spróbuj najpierw wymienić płyn hamulcowy. Ja mam stary i też mam taki efekt - hamulce działają jak trzeba dopiero za 2 razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 7 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 (edytowane) Zapala się zdecydowanie więcej niż po 3 razach, czyli to pokazuje brak podciśnienia ? pompa oczywiście nowa i oczywiście nie z nissana, cenny sa od 250 (BGR) za do 1000 chyba TRW, która No właśnie już mam butelkę 1l i czeka, znalazłem ze komplet gumek kosztuje koło 20zł, a roboty prawie tyle samo co przy wymianie płynu.. i się zastanawiam czy przypadkiem ich od razu nie wymienić? Z drugiej strony to wiem .. tyczy się to wszystkiego jeżeli urządzenie ma już swój wiek to nie należy zaglądać gdzie nie ma potrzeby bo potem skutki są opłakane.. i dlatego mnie trochę to powstrzymuje przed wyminą gumek w pompie. Odkręcanie wężyków hamulcowych i odpowietrzników w aucie w tym wieku dostarcza już odpowiednio mocnych wrażeń... a i jeszcze powiem że problemy w zasadzie się zaczęły przy niskich temperaturach to by sugerowało gumki pompy Edytowane 7 Lutego 2010 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 No i jak tak z hamulcami? Moje serwo czy pompa podciśnienia, nie wiem jak się fachowo określa chyba co raz bardziej niedomaga i zastanawiam się jakie są koszty wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kylo_k2 Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 ja właśnie jestem po wymianie pompy hamulcowej kupiłem BGR za 240. ale jeszcze mam problem z hamulcami musze sprawdzic vacu i serwo bo pedał przy wysokich obrotach silnika działa ok jest twardy i bardzo skutecZny a na niskich miękki i słabo hamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 wężyki, pierwsza rzecz do sprawdzenia, generalnie u mnie raczej pompa kiepska, ale na razie nowej specjalnie nie szukam, od tamtego czasu dołożyłem akumulator podciśnienia i jest lepiej, jak się trafi okazyjnie pompa to ją kupie ale najlepiej od razu z nowym silnikiem puki co trochę rozwiązałem problem akumulatorem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) Ja miałem to samo, 3 pompy wymieniłem i nic to nie dało, wkońcu załozyłem pompe z almery n16 wersji z abs i problemy się skończyły, a jeszcze załozyłem z tyłu hamulce tarczowe. Przyczyną jest że w orginalnej pompie od terrano iest 3 cia sekcja która wspomaga regulator cisnienia tylnych hamulców. Zamienniki mają ta sekcje bardzo kiepskiej jakosci a do orginałów niema reperaturek Edytowane 30 Lipca 2012 przez Mandor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 może założyłeś pompę o większej wydajności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 (edytowane) może założyłeś pompę o większej wydajności ? Nie , taka sama średnica i skok tłoków, rozmawiałem ze specjalistami z Ate w UK-ju i oni potwierdzili moją teorje. Tylko terrano ma tak skonstruowaną pompe, i wiecej tego błedu nie popełnili... Edytowane 30 Lipca 2012 przez Mandor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 31 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 ale ty założyłeś tarczowe z tyłu w terrano bo samochód masz wpisaną almerę i nie wiem, bo właśnie założyłem watek o tarczach w terrano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 ale ty założyłeś tarczowe z tyłu w terrano bo samochód masz wpisaną almerę i nie wiem, bo właśnie założyłem watek o tarczach w terrano Musze to zmienić bo almere ma moja kobita. Opis montażu moich tarcz masz na forum rajdy 4x4 mój nick Myke. Mam wzory kotwic wyciete z mdf do zacisków lukasa VW-audi jak byś chciał, i ogólnie służę pomocą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gramek Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Ja miałem to samo, 3 pompy wymieniłem i nic to nie dało, wkońcu załozyłem pompe z almery n16 wersji z abs i problemy się skończyły, a jeszcze załozyłem z tyłu hamulce tarczowe. Przyczyną jest że w orginalnej pompie od terrano iest 3 cia sekcja która wspomaga regulator cisnienia tylnych hamulców. Zamienniki mają ta sekcje bardzo kiepskiej jakosci a do orginałów niema reperaturek Yo. Mam taki sam objaw z wpadającym hamulcem. Rozumiem ze jak kupie sobie pompę od almery N 16 to to rozwiąże ten kłopot? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Tak się wtrącę ponownie. U mnie ten efekt braku hamowania ponownym 3-cim wciśnięciu pedała mocno się nasila wraz ze wzrostem temp. otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2012 może słabe podciśnienie albo wydajnośc pompy, smarowana jest olejem silnikowym im cieplejszy tym żadszy czyli słabiej uszczelnia łopatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2012 Tak tylko trójnik na przednie ham musisz założyć bo almerowska pompa ma 2 wyjścia tylko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 (edytowane) może wrzuć fotę tej pompy z almery ? pasuje do serwo od terrano czy razem z nim wymieniłeś? o ile i wiadomo to były 2 średnice pomp i tokico albo nabco, którą miałes wcześniej ? to pomoże na przyszłość wszystkim Edytowane 13 Sierpnia 2012 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandor Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 może wrzuć fotę tej pompy z almery ? pasuje do serwo od terrano czy razem z nim wymieniłeś? o ile i wiadomo to były 2 średnice pomp i tokico albo nabco, którą miałes wcześniej ? to pomoże na przyszłość wszystkim Pompa od almery pasuje plug and play, pompę miałem tokico ale nic mi nie wiadomo aby były różnice w średnicy, muszę to głebiej sprawdzić. Fotkę wrzucę jak wrócę do domu za tydzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2012 tak pytam bo w mojej są 2 sekcje - 2 wyjścia .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2013 bardziej by się zamiennik serva przydał Pompę można ogarnąć normalnej kasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 4 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2013 pompe wymieniałem na ashike już dawno ... mnie od zawsze zastanawia jak sprawdzić czy to serwo czy pompa podciśnienia bo mi sie wspomaganie hamowania konczy szybko po kilkukrotnym depnięciu, wartości podciśnienia sa ok, tylko że szybko znika. albo pompa ma za małą wydajność albo serwo za dużo wyciąga, jak już gdzieś pisałem poprawiłem dokladając aku podciśnienia ale i tak nie jest jak bym chiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 (edytowane) odgrzewam kotleta... urlop miałem, a z racji małego dziecka urlop był bliski na wiosce Więc postanowiłem się uporać z moim słabym hamulcem, "wpadającym" jak to określili koledzy. Zapatzryłem się profilaktycznie w reperaturki wszystkiego co się da reperaturkować w hamulcach i namierzyłem kilka podstawowych elementów układu hamulcowego u hien. Pompa vacu sprawdzona niedawno przez speców od alternatorów... jest ok, więc podejrzenie padło na pompę hamulcową. Kupiłem zestaw gumek z frenkita... Morał jest jeden... ta pompa jest imho nierozbieralna, i jako taka powinna być traktowana... Owszem da się ją rozebrać ale wiąże się to z uszkodzeniem plastikowego kołnierza który uszczelnia ją w servie... z poharatanym kołnierzem nie ma szans na szczelne połączenie servo - pompa. Oczywiście reperaturki nie przewidują tego kołnierza... Pompę rozebrałem dla sportu, uszczelki wymienione, kołnierz reanimowany iglakami i silikonem... o dziwo uszczelnienie trzyma więc póki co nie wymieniłem jej jeszcze na nową... ale drugi raz bym się w gumki nie bawił. Pooglądałem potem zaciski i bardzo się zaskoczyłem... tłoczki w stanie super... gumki w stanie super... natomiast prowadnice (te śrubko-bolce) zapieczone z jarzmem na amen... kompletny amen... młot kowalski, imadła, super penetratory... nic tego nie było w stanie ruszyć... pomógł dopiero piec... Pierwszy raz w życiu widziałem tak zapieczone elementy... aż wstyd się przyznać że tak to zapuściłem... reasumując... nowe prowadnice, nowe uszczelki pompy i hamuje jak szatan... Edytowane 29 Sierpnia 2013 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 ja wymieniałem prowadnice na nowe i po 2 latach mają chyba większe luzy niż stare .... zestaw z ic nie pamiętam dokładnie jakiś brejkmaster czy cos to chyba było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 a że tak spytam z naiwności... nie miało by sensu dać to ocynkować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 ale co ocynkować ? bo nie widzę związku z tematem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.