Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

ESP i 4x4 - pytanie do posiadających 4x4


Gość breezer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Posiadam QQ 2.0 4x4 zakupiony ze względu na miejsce zamieszkania - koniec wsi, droga gruntowa, las.

Jak zapewne zauważyliście zima w tym roku nas docenia. W związku z powyższym kwestia dojazdu do mojego domu staje się nie lada wyzwaniem.

Muszę powiedzieć, że Nissan daje sobie wyśmienicie radę. Nie miałem żadnych problemów z poruszaniem się w kopnym śniegu, wyślizganej drodze itp.

Mam jednak pytanie dotyczące trybu 4x4 i esp. W trudnych warunkach zawsze blokuje napęd i wyłączam ESP. Zauważyłem, że mimo iż esp jest wyłączone w trakcie przebijania się przez np. nieodśnieżoną drogę lub zaspę zapala się kontrola trakcji na prędkościomierzu. Czy Wy też tak macie? Czy to jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam bo w X'sie zapala się ESP nawet jak jest wyłączony ale nigdy nie zapaliło mi się ASR.

 

Z tego co wiem to nie da się do końca wyłączyć ani ESP ani ASR.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP wyłączamy przyciskiem, zaświeca się kontrolka ESP off. ESP pozostaje wyłączone na stałe. Migająca kontrolka "samochodu w poślizgu" to kontrolka sygnalizująca działanie systemu kontroli trakcji - tego wyłączyć się nie da. Poza tym, wydaje mi się, ze tą samą kontrolką jesteśmy informowani o działaniu systemu ABLS czyli eloektronicznej blokady dyferencjału (przyhamowuje ślizgające się koło dzięki czemu więcej momentu obrotowego trafia na koło posiadające przyczepność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada dyferencjału? ;] ABLS - active brake limited slip

Już była na ten temat dyskusja w innym temacie; system taki jak EDS w VW - system zapewnia EFEKT taki jak blokada dyferencjału, nie jest nią w takim kształcie jaki znamy z terenówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Chyba nie da się tak całkowicie wyłączyć ESP, być może jak koła długo nie mogą złapać przyczepności to włącza się jakoś samoczynnie kontrola trakcji - ta sama kontrolka jest zarówno od ESP jak i TC (traction control), a to wszystko z ABS tworzy jeden system. Poza tym nawet jak wyłączymy ESP to i tak samoczynnie włącza się powyżej jakiejś prędkości. Generalnie myślę, że nie ma się czym przejmować.

 

Wczoraj jak popadał śnieg wyłączyłem przyciskiem ESP (zapaliła się kontrolka slizgającego się autka z napisem OFF). Auto reagowało na dodanie gazu w zakręcie pięknymi bokami, ASR (TC) się nie załączał, ABS działał normalnie. Niby wszystko ok, ale nie wiem czy po przekroczeniem pewnej prędkości (a może kąta wychylenia auta), coś mnie przyhamowywało (jak by ESP) i mrugała kontrolka obok tej zapalonej z napisem OFF (też takie slizgające się autko).

 

Nie idzie całkowicie wyłączyć ESP ? Napęd 4x4 miałem w trybu AUTO.

 

Nie czytałem jeszcze w instrukcji w sumie, ale może ktoś wie coś więcej.

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@maniujr

 

duma nie ma tu nic do rzeczy.

 

Pytanie było czy można wiec powiedziałem w jak najprostszy sposób można to zrobić.

 

Czy boli cie fakt że wymyślenie takiego rozwiązania przewyższało twoje możliwości intelektualne?

 

proponuje żebyś w ramach podniesienia swojej wartości wytknął mi jeszcze literówkę.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maniujr

 

duma nie ma tu nic do rzeczy.

 

Pytanie było czy można wiec powiedziałem w jak najprostszy sposób można to zrobić.

 

Czy boli cie fakt że wymyślenie takiego rozwiązania przewyższało twoje możliwości intelektualne?

 

proponuje żebyś w ramach podniesienia swojej wartości wytknął mi jeszcze literówkę.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

brnij w to ;)

 

widzę masz bardzo ubogie życie...

Toż sam sobie odpowiedziałeś, że nie da się całkowicie - większość obecnie produkowanych samochodów tak ma. Całkowicie wyłączyć da się w takich samochodach jak: Megane RS i 370Z chociażby....

 

Nie jest to takie oczywiste, bo może trzeba użyć kombinacji przycisków, albo np przytrzymać przycisk na 10sekund (słynny odcinek TopGear z Jaguarem). Do tej pory nie spotkałem się z wyłącznikiem ESP, który wyłącza ESP, ale w sumie nie wyłącza tylko kastruje... w MINI robię DSC off i po temacie. W wielu innych autach też tak działało.... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...