Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] DCI Drążek zmiany biegów


Dani
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przeglądałem trochę forum ale nic podobnego nie znalazłem wiec dlatego nowy temat.Mam problem z drążkiem zmiany biegów,chodzi o to ze po wybiciu biegu nie wraca na środek. Wygląda to tak ze jak silnik jest zimny to wszystko jest ok,po wyrzuceniu biegu drążek automatycznie wraca na środek lecz po tym jak auto się nagrzeje drążek zaczyna nie wracać na środek i trzeba szukać biegów. Ktoś wie co może być tego przyczyna,co trzeba sprawdzić ewentualnie nasmarować.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego też mam ten problem z biegami i zadałem już raz pytanie na forum, ale to jest chyba za poważna sprawa jak na to forum i chyba nikt nie da jakiejkolwiek odpowiedzi. Czekam jak będzie trochę cieplej aby wejść pod samochód i sobaczyć co się tam dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod samochodem nic nie znajdziesz :-)

 

Odkręć gałkę, zdejmij mieszek i zajrzyj tam co się dzieje. Dwie linki które tam są biegną przez ścianę grodziową do skrzyni i tam są zamocowane.

 

Jak będziesz miał rozkręcone to przyjrzyj się, jeśli nic nie znajdziesz to wina może już być tylko po stronie samej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj kolego też mam ten problem z biegami i zadałem już raz pytanie na forum, ale to jest chyba za poważna sprawa jak na to forum i chyba nikt nie da jakiejkolwiek odpowiedzi. Czekam jak będzie trochę cieplej aby wejść pod samochód i sobaczyć co się tam dzieje.

 

A co dokładnie się dzieje u ciebie kolego,czy masz te same objawy co ja?

 

Pozdrawiam

 

Pod samochodem nic nie znajdziesz :-)

 

Odkręć gałkę, zdejmij mieszek i zajrzyj tam co się dzieje. Dwie linki które tam są biegną przez ścianę grodziową do skrzyni i tam są zamocowane.

 

Jak będziesz miał rozkręcone to przyjrzyj się, jeśli nic nie znajdziesz to wina może już być tylko po stronie samej skrzyni.

 

dzięki kolego za pomoc,ale co do tych linek biegnących przez ścianę to wiem. Sprawdzałem już i nie widzę tam nic co może być powodem. Mówiąc przyjrzyj się masz coś konkretnego na myśli na co powinienem zwrócić uwagę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak pirzesz to mam takie same objawy. Mianowicie jak silnik jest zimny to biegi chodzą normalnie, a jak się rozgrzeje to lewarek stoi w miejscu w jakim go zostawiam czyli nie powraca do środkowego położenia. Rozbierałem już środkowy tunel i rozpinałem cięgna i sam lewarek chodzi normalnie. Czyli musi się blogować gdzieś na cięgnach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarioemP10

Miałem kiedyś podobny problem ze skrzynią ale w Passacie,jak był zimny to biegi lekko chodziły a jak się zagrzał musiałem szukać biegu.

Z tego co słyszałem bo sprzedałem auto mechanikowi,to on twierdził że jest to wina czujnika jałowego biegu i trzeba to ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak pirzesz to mam takie same objawy. Mianowicie jak silnik jest zimny to biegi chodzą normalnie, a jak się rozgrzeje to lewarek stoi w miejscu w jakim go zostawiam czyli nie powraca do środkowego położenia. Rozbierałem już środkowy tunel i rozpinałem cięgna i sam lewarek chodzi normalnie. Czyli musi się blogować gdzieś na cięgnach.

 

Cześć

 

Te cięgna rozpinałeś na ciepłym czy zimnym silniku,bo jeżeli na ciepłym to wiemy ze nie jest to wina drążka skoro napisałeś ze drążek chodzi normalnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpinałem na ciepłym. Ze środka to nic nie widać po idą od razu pod podłogę. trzeba patrzeć pod samochodem.

 

Dzięki za info.Skoro na ciepłym to na pewno nie wina drążka.Jak zrobi się cieplej to wjadę na podnośnik i będę patrzał co widać z dołu.

Jak znajdę przyczynę usterki to na pewno dam ci znać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dołu nic nie zobaczysz, szukaj głęboko za silnikiem na skrzyni biegów mocowania linek - może tam się coś haczy.

Edytowane przez MICEN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

W p11 przy biegach z dołu jest jakas sprężyna co lubi pekac i trzeba jakąś dopasować wielkością i wstawić nową ,a przy skrzyni są tuleje gumowe co lubia się wyrobic i trzeba naprawić luzy.A sa tam dwie rurki metalowe co zmieniają biegi.

Ale widzę że w p12 są linki jak koledzy piszą to juz może być inne rozwiazanie niz modelach p11.Może też jest jakas sprężyna pod tłumikiem i pęknieta jest że tak sie dzieje i trzeba ja rozkrecic zeby cos było widac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jeżeli chodzi o problem z biegami to właśnie naprawiłem i znowu jazda przyjemnością się stała.

Otóż skrzynia jest połączona linkami z cięgnami i problem był z likną która stanęła w pancerzu i jakieś wahadełko które jest przy skrzyni stanęło i jak się wszystko nagrzewało to stawało. Naprawa polegała na wyjęciu linki i tego wahadełka i wrzuceniu go w oleje i odrdzewiacze aby rozruszać i naoliwić. Teraz jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...