Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] Czknięcia silnika + problem ze skrzynią


Gość pp_1

Rekomendowane odpowiedzi

Może to nie najszczęśliwszy temat, ale ciężko mi wymyśleć inny zwięzły- sytuacja wygląda tak: podczas przyspieszania (dość delikatnego, gaz w 1/4-1/3) czasem zdarza się jakby silnik zapomniał, że ma ciągnąć. Zupełnie, jakby spokojnie płynęło paliwo-nagle jakiś paproch-znów płynie. To 'zapomnienie' trwa mniej więcej pół sekundy i zdarzyło mi się już kilka razy przy obrotach rzędu 2-3k. Nie przeszkadza to w ogóle w jeździe, ale jest raczej niepokojące. Paliwo zawsze z Pb95 z Lotosa. Co to może oznaczać? Jeżdżę Almerą 1.4'98.

 

I druga sprawa- podczas redukcji na 2 bieg zaczął przestać chcieć wchodzić. Zwalniam do prędkości +- 20-25kph, chcę wrzucić 2. i ciężko. Próbuję jeszcze raz i wchodzi. Raz nawet coś zazgrzytało, jakbym nie docisnął właściwie sprzęgła (zaręczam, że było wbite do oporu). Dzieje się tak od niedawna i raczej często bo mniej więcej raz na każdy 20km odcinek po mieście. Z jedynką było tak zawsze (trzeba było zwolnić do naprawdę niedużej prędkości), ale teraz doszła dwójka. Sprzęgło działa bez zarzutu. Pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dławienia się silnika to może być brudny lub walnięty przepływomierz powietrza. możesz go wykręcić i przeczyścić wtedy zobaczysz czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy problem to tez bym powiedział ze raczej brudna przepływka a jezeli chodzi o skrzynie to albo zmarzniety olej czyli stary i gesty może mimo wszystko być też i sprzęgło bo nie wiem w jaki sposób sprawdzałeś albo wyrobione synchronizatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to albo zmarzniety olej czyli stary i gesty może mimo wszystko być też i sprzęgło bo nie wiem w jaki sposób sprawdzałeś

fakt, olej stary. sprzegło sprawdzam podczas jazdy, tzn nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy da sie regulować wysokość sprzęgła to znaczy czy regulując długością lunki od sprzęgła wysokość włączania i wyłaczania sprzegła jest różna czy też bierze przy samym dole i od razu jeżeli jest tak i nie można podnieść wysokości wysprzęglania to trzeba sie szykować do jego wymiany i dlatego nie możesz włozyć drugiego biegu po mału będzie tak z trzecim i dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do biegu, to stawiałbym na synchronizator , u mnie "chrupie" czasami przy jedynce, albo na uszkodzony docisk, choć w tym drugim przypadku problem powinien dotyczyć większych kłopotów, np okresowego zaniku możliwości wbicia jakiegokolwiek biegu na włączonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...