Gość martinnus Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Witam Próbowałem podpiąć Patrola do kompa za pomocą interfejsu ELM 327, który obsługuje między innymi protokół ISO 9141-2. Niestety nie udało się. Sprawdziłem piny w samochodzie i okazało się, że na pewno nie pasują do powyższego protokołu. Czy ktoś wie jaki protokół ma Patrol ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 10 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2010 Czy mógłbyś coś więcej napisać o metodzie jaką sprawdzałeś piny w złączu? Również mógłbyś rozjaśnić co masz na myśli pisząc, że "(...) piny w samochodzie i okazało się, że na pewno nie pasują do powyższego protokołu(...)". Ale żeby nie było, że tylko bym coś chciał od Ciebie, to wspomnę, że na początku powinieneś rozpoznać jakie masz złącze OBD1 (starszy typ), czy OBD2 (nowsze-młodsze), a poniżej nieco lektury z zakresu diagnostyki, kodów, złączy: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/ http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/31623-sprawdzanie-i-kasowanie-kodow-usterek-almera-primera/ http://www.nissanklub.pl/index.php/zrob-to-sam/46-inne/81-autodiagnostyka-elektroniki-silnika-sr20-ga16-ga14 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41621-n16-fotorelacja-diagnozowanie-almerki-i-aut-z-eobdobd2/ Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość martinnus Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 Dziękuję za szybką reakcję. Piny w złączy sprawdzałem organoleptycznie, czyli albo są, albo ich nie ma. Po porównaniu ich z materiałami, które posiadam okazało się, że taki układ pinów nie pasuje do żadnego protokołu, który jest obsługiwany przez ELM-a. Wieczorem konkretnie podeślę zdjęcie układu pinów i wycinki z materiałów Złącze w 2000 roku to oczywiście OBD2. Bardzo dziękuję za lekturę, ale nigdzie nie ma opisanych protokołów i układu pinów w złączu. Wieczorem spróbują auto-diagnostyki może się uda.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 11 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2010 No i sprawdza się to, co podejrzewałem, tzn auto z roku 2000 i złączem OBD2 (autodiagnostyka - metoda błyskowa powinna zadziałać). Coś musi być na rzeczy, bo już wcześniej jeden Patrol z 2000r, i tak samo Primerka P11.144 z 2000r, wyposażone w OBD2 nie chciały gadać z ELM'em. Jeśli dobrze pamietam w 2000r (moge się mylić, bo może rok wczesniej), wchodziły w życie przepisy ustanawiające złącze OBD2 jako ogólnie obowiązujący standard. Wychodzi na to, że pierwsze auta wyposażone w nowe złącze, mogą mieć "stary" (z OBD1), lub jeszcze inny, układ sugnałów na pinach (bo nie chcą gadać z ELM'em, natomiast bezproblemowo uaktywnia się w nich diagnostykę błyskową), i dopiero późniejsze roczniki zachowują się "normalnie" w komunikacji z ELM'em. Nie miałem do czyniania z rocznikami 2001-2002, i nie pomnę czy wujek_trzcina w swej publikacji wspominał na jakim(-ich) roczniku sprawdzał ELM323, to nie wiem jak w przypadku tych roczników sprawa wygląda, w rocznikach 2003 i młodszych powinno być wszystko OK. Jeżeli sprawdziłyby sie moje podejrzenia odnośnie aut z 2000r i zastosowania w nich diagnostyki z OBD1 na złączu OBD2, to trzebaby dorwać interfejs na OBD1 i zmontować kabelkową przejściówkę na OBD2 - no ale tu terzeba sprawdzić układ i sygnalizację na OBD1, na OBD2, i rozpracować układ pinów i sygnalizację zastosowaną w złączu OBD2 w roczniku 2000r. Tak bym to widział na moją skromna makówkę Aha, zapomniałbym. Co nie co o wykorzystywanych protokołach było w fotorelacji wujka_trzyciny, ale zdaje sobie sprawę, ze może byc "za mało". Myslę, że jak chcesz znaleźć coś więcej o standardzie złącza OBD2 (rozkład sygnałów na pinach), i protokołach to już się kłaniają stronki na "elektrodzie", tudzież "google Twoim przyjacielem", bo być może znalazłbyś coś w serwisówce do auta, ale też podejrzewam, że mogłoby być za mało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sp7foy Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Jeżeli sprawdziłyby sie moje podejrzenia odnośnie aut z 2000r i zastosowania w nich diagnostyki z OBD1 na złączu OBD2, to trzebaby dorwać interfejs na OBD1 i zmontować kabelkową przejściówkę na OBD2 - no ale tu terzeba sprawdzić układ i sygnalizację na OBD1, na OBD2, i rozpracować układ pinów i sygnalizację zastosowaną w złączu OBD2 w roczniku 2000r. Tak bym to widział na moją skromna makówkę Witam. Ja tak najpierw chciałbym się ze wszystkimi przywitać bo jest to mój pierwszy post na forum. Znalazłem to forum właśnie szukając informacji o diagnostyce identycznego Patrola. W sumie szkoda, że tak późno, ale może nadrobię zaległości ELM się nie łączy od dawna, ale przez pewien czas mi się nie chciało a teraz postanowiłem to dokończyć. Z moich Googlań doszedłem do jednego, że nikt nie wie jak do podłączyć i do czego Wszystkie opisy mówią, że złącze w tym modelu powinno być 14 pin. Ale jest inne. A skoro jest takie jak w OBD2 to musi być OBD2, ale nie jest. Tylko na ukraińskiej stronce trafiłem na informacje, że nie jest to złącze OBD2 ale też nie trafiłem na rozpiskę co na nim tak na prawdę jest Gniazdo jest typowe dla OBD2. A połączenia w nim są takie (w moim Patrolu Y61 3.0Di z 2000): 1 - Niebieski 3 - Czerwono biały 4 - Czarny 5 - Czarny 8 - Biało czarny 9 - Zielono czerwony 12 - Żółto czerwony 13 - Żółto zielony 14 - Żółty 16 - Biało czerwony Jak widać żadnego standardu to nie spełnia, ale jednocześnie zasilania są poprawne. Wniosek, że faktycznie OBD2 wchodziło i trochę zrobili zgodnie a trochę nie. Czy da się to przekabelkować z OBD1 to nie wiem, bo nie wiem co jest na pinach 1, 3, 8, 9, 12, 13, 14. Dużo tych sygnałów Gdybym gdzieś trafił na takie dane to bym spróbował eksperymentu, ale w ciemno to za dużo możliwości. Też bardzo liczę, że wspólnymi siłami coś w tym temacie osiągniemy. Gdybym gdzieś trafił na takie dane to bym spróbował eksperymentu, ale w ciemno to za dużo możliwości. Też bardzo liczę, że wspólnymi siłami coś w tym temacie osiągniemy. Nie ładnie tak sobie odpowiadać, ale udało się połączyć komputer z samochodem. Konkrety jakby ktoś potrzebował w odpowiednim dziale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 8 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2010 Cieszy ta wiadomość, a i gratulacje za dociekliwość No i nie wyrzucaj sobie tej małej aktualizacji (pisania do samego siebie), skoro nikt Ci tu nie odpisał w miedzyczasie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość calibra217 Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 witam wiecie morze gdzie znajduje sie gniazdo obd2 w patrolu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sp7foy Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 wiecie morze gdzie Od Świnoujścia po Hel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość milczas Opublikowano 9 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2012 Może ktoś podłączył p11.144 TD 2.0 2000r pod komputer złączem obd jeśli tak to na jakim kabelku i oprogramowaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.