Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Problem z ksenonami i w ogóle z elektryką


Gość Poltergeist
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Poltergeist

Witam;

Niedawno nabyłem drogą kupna P11.144.

Niestety, okazało się, że jeden z ksenonów "mróży" zapalając się na początku, potem po paru minutach gaśnie, potem znowu się włącza...

Czy mówią Wam coś te objawy? Obawiam się, że to coś więcej niż wymiana żarówki.

 

Wcześniej migała kontrolka poduszki (w warsztacie ją zgasili), nie działał też klakson (naprawili) i otwieranie bagażnika przyciskiem (dalej nie działa). Może mam to jakiś związek?

 

Będę wdzięczny za wskazówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pana

 

Proponuję sprawdzić masę - lub nawet dołączyć dodatkową pod śrubkę od mocowania przetwornicy.

 

Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Poltergeist

Dziękuję, jutro spróbuję.

 

No niestety, to nie masa.

Znajomy elektryk straszył (przez telefon), że to może być przetwornica - czyli ponad 300 zł.

Podobno to jakaś typowa usterka - mieliście coś takiego u siebie?

Dowiedziałem się też, że ten ksenon był niedawno wymieniany przez poprzedniego właściciela - to nawet widać, bo świeci innym kolorem niż ten drugi. A może tu tkwi przyczyna, może trzeba je wymieniać parami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zarowki sa takie same a swieca innym kolorem to ta ciemniejsza sie konczy

 

a jesli mruzy albo nie odpala to przetwornica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Podlacze sie do tematu co by nie zakladac nowego.

 

Autko WP11.144,

2 problemy:

- przy wlaczonych swiatlach mijania (xenony) bardzo czesto dochodzi do zagluszania radia (w szczegolnosci

jak jest slaby sygnal emitowany przez stacje), po wylaczeniu swiatel radio zacyzna grac normalnie - wina przetwornicy ?

- przypuszczam,z eproblem byl juz gdzie opisywany ale tez napisze: radio CB i slyszalny gwizd przy dodawaniu gazu

pomoze dolozenie kondensatora (jezeli tak to o jakiej wartosci) przeciwzaloceniowego przy alternatorze

czy lepiej pociagnac osobne zasilanie od samego akumulatora (radio nie bierze duzo ale...).

 

Pozdr.

PL

Edytowane przez hippi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasilanie do CB najlepiej podciągnij osobnym kablem, ale nawet takie rozwiązanie nie gwarantuje że zakłócenia znikną jeśli altek ma gdzieś przebicie.

 

co do xenonów to niestety się nie znam więc nie podpowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość maleczek

Witam mam problem w swojej p11. Spaliła mi się przetwornica, którą zastąpiłem zamiennikiem który się również spalił i to w bardzo szybkim czasie. Co może być przyczyna palenia się przetwornic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam u wielu osób które sprowadziły Primery po lifcie jest problem z ksenonami. Miedzy innymi tanie "chinskie" przetwornice nie posiadaja filtrów przeciwzakłóceniowych. Dodatkowo problemem może byc za duże napiecie , które idzie na przetwornice.  Niektórzy mają tez problemy z LEDami do jazdy dziennej które tez zagłuszają radia -szumy trzaski i pierdzenie słychać. Rozwiązaniem jest albo wymienic na dobrej marki przetwornice np. PHilips ksenony ori lub zainstalowac stabilizator napiecia L7812 CV 12V na 1A miedzy zasilaniem + na ksenon a ksenonem .

Cytuje z pdf pod tytułem zakłócenia: Różne marki – szum przy włączeniu świateł – przetwornice od lamp ksenonowych. Bardzo trudne do odkłócenia źródło zakłóceń ze względu na dużą amplitudę. Trzeba zastosować solidne filtry (tryfilarny wraz z kondensatorem 470 nF sprawdzi się) między przetwornicami a zasilaniem, możliwie blisko przetwornicy. Należy sprawdzić połączenie obudowy przetwornic z masą. Można także zaekranować kable wysokiego napięcia między przetwornicą a lampą. Najwięcej zakłóceń przenosi się przez zasilanie, filtr przy zasilaniu CB radia także pomaga znacząco.



Brzęczenie i trzaski podczas jazdy zależne od ukształtowania terenu – autopoziomowanie świateł. Pomaga założenie pierścieni ferrytowych na przewody od serwa do silniczków w reflektorach. Można także zastosować filtr przy radiu.

Odkłócanie na przewodach
Urządzenia w samochodzie generujące zakłócenia można odkłócać dodatkowo instalując pierścienie ferrytowe przeznaczone do zaciskania na przewodzie zasilającym. Pierścień taki składa się z dwóch połówek ferrytu w plastikowej obudowie z zatrzaskiem. Po włożeniu przewodu wewnątrz połówki rdzenia należy zatrzasnąć obudowę dociskając pierścień do przewodu. Całość jest dość skuteczna, zmniejsza zakłócenia o około 1S.

wszystkie marki – trzeszczenie i brzęczenie przy włączeniu wycieraczek – silnik wycieraczek. Można go odkłócić za pomocą typowych kondensatorów przeciwzakłóceniowych instalowanych blisko silnika, ale wymaga to doświadczenia i nie każdy elektryk wykona to dobrze.


Z pliku pdf : porady nie ponosze odpowiedzialności za szkody. Nie próbowałem tych metod .

Odkłócanie bardzo trudnych urządzeń
na przykładzie przetwornic do zasilania palników biksenonowych D2R

Wprowadzenie
Modelowe przetwornice oryginalnie były przeznaczone do zasilania lamp zespolonych z palnikiem D2S przeznaczonych do samochodów na rynek amerykański, całość miała specjalną kieszeń mieszczącą przetwornicę, zaś tył lampy był metalowy. Ze względu na inny kształt snopa świateł nie mogłem zastosować całego kompletu lamp w moim samochodzie, zatem zmuszony byłem do zastosowania palnika dedykowanego do właściwej osłony D2R hi/lo z elektromagnetyczną przesłoną. Palniki posiadają mechanizm elektromagnetyczny, który zapewnia podniesienie wiązki przy włączeniu świateł drogowych. Chociaż mój samochód posiada osobne żarówki świateł drogowych, wolę, by snop z palników ksenonowych był podnoszony, gdyż lampy wyładowcze dają naprawdę dużo światła i znacznie poprawiają widoczność nocą.
Stan zakłóceń
Brak metalowej obudowy i wbudowanego filtra spowodował przenikanie zakłóceń generowanych przez pracujące impulsowo przetwornice.
Po montażu całości w samochodzie, zakłócenia w radiu CB osiągały poziom między S9+10dB a S9+20 dB, zatem całkowicie blokowały odbiór jakichkolwiek sygnałów w normalnej eksploatacji radiostacji CB. Zakłócenia były na tyle duże, że nie był możliwy odbiór stacji UKF ani łączności w paśmie 145 MHz.
Działania:
1)ekranowanie kabli wysokiego napięcia – na przewód w.n. od przetwornicy do palnika został nałożony ekran z oplotu solidnego polskiego kabla koncentrycznego 75 om. Miał akurat taką średnicę jak trzeba. Ekran po nałożeniu na kabel został opleciony taśmą izolującą samowulkanizującą, zaś wyprowadzony przewód został dołączony do masy
2)na przewody zasilające przetwornicę został nałożony pierścień ferrytowy
3)przylutowałem kondensatory przeciwzakłóceniowe 0,25 mikrofarada.
Te działania spowodowały obniżenie poziomu zakłóceń do rzędu S7-S9, co dyskwalifikowało dalsze łączności redukując zasięg do około kilometra, ale umożliwiało użycie radia CB na zasadzie – „jak cię widzę to cię słyszę”.
Dalsze działania
1)poprawiłem umasienie obudowy przetwornic
2)zakupiłem cztery pierścienie ferrytowe o średnicy ok 4 cm zewn, 3 cm wewn, wykonane z bardzo ciemnego ferrytu.
3)Na tym rdzeniu nawinąłem bifilarnie dwa przewody o przekroju 0,75 mm2 w izolacji, ile się zmieściło, wyszło około 8-9 zwojów.
4)Na wejściu i na wyjściu zastosowałem dwa komplety kondensatorów: 1000μF/63V, 470μF/63V, 470nF styrofleksowy, 4n7 ceramiczny (po jednej sztuce w komplecie, wszystko równolegle) zachowując prawidłową polaryzację elektrolitów. Całość przedstawia rysunek poniżej. Uwaga na temperaturę pracy kondensatorów, musi być jak najwyższa.
5)Przeciąłem przewody zasilające przetwornicę i praktycznie wprost na wtyczce zainstalowałem ten filtr.
Zakłócenia spadły do 3S, czasem osiągając 5S
Dalsze działania
1)taki sam filtr jak wyżej zainstalowałem przy zasilaniu radiostacji
2)wewnątrz rdzeni filtrów przy przetwornicach dowinąłem kilka zwoi cienkiego przewodu, które zwarłem rezystorem 47Ω.
3)przy wejściu filtru od strony przetwornic wlutowałem rezystor 1 kΩ/0,5W
4)na kablach od silniczków autopoziomowania założyłem zapinane pierścienie ferrytowe
5)założyłem pierścienie ferrytowe na kablu antenowym CB
Zakłócenia spadły do 2S, czasem osiągając 3S. Szumy obecne w dużych miastach a także zakłócenia w rodzaju tramwaju z tyrystorowym zespołem rozruchowym są znacznie mocniejsze.
Obecnie zestaw ma taką samą czułość jak typowe radio CB obecnie dostępne w handlu (około 1μV), chociaż nadal widać i słychać różnicę przy włączaniu świateł. Przy pracy na SSB miewałem zasięgi rzędu 30 km samochód – samochód, co jest nie najgorszym osiągnięciem. Wszystko przy przepisowej mocy nadajnika i antenie Lemm AT 1200 zamocowanej w otworze w pokrywie bagażnika.
Co zamierzam zrobić dalej
1)założyć pierścienie ferrytowe i jakiś filtr na przewodach sterujących przesłoną elektromagnetyczną świateł (przypuszczam, że tamtędy część zakłóceń się jeszcze wydostaje z obwodu w.n.)
2)poprawić ekranowanie palników w lampie.
3)poprawić odfiltrowanie silniczków autopoziomowania świateł za pomocą kondensatorów odkłócających. Jest to utrudnione z racji na konstrukcję, która zawiera serwo. Wpięcie kondensatorów o znacznej pojemności spowodowałoby prawdopodobnie naruszenie warunków pracy serwa.
4)poprawić odkłócenie „gwiżdżącego” cicho alternatora.
Co jeszcze można zrobić
w przypadku tak „opornego” źródła zakłóceń
1)zastosować znacznie większą indukcyjność i pojemność.
2)zastosować filtr zaporowy dostrojony do częstotliwości pracy przetwornicy.
Ze względu na brak odpowiedniego przyrządu pomiarowego, nie mogłem zastosować filtru strojonego.

Edytowane przez Cropec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

?

:rolleyes:

 

Przyznam, że wykład kolegi Cropec też nieco mnie przerósł.

Ale wracając do tematu. To i umnie jest problem z xenonami. Żarówki były wymieniane jakies 2 lata temu i ogólnie bylo ok. Natomiast od niedawna przerywa mi jedna z lamp i nie jest to takie stroboskopowe mruganie jak przy kończącej się żarówce ksenonowej tylko takie dłuższe zaniki światła (ok.3s). Nie chce inwestować w całą przetwornicę dopuki nie będę miał pewności że to ona jest winna. Może da się to jakimś mniejszym kosztem naprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak, ja miałem najpierw lekkie rozbłyski od czasu do czasu na lewej lampie, potem coraz częściej aż mrugało dosłownie co pare minut a czasem nawet gasło i zapalało się dopiero po ponownym włączeniu świateł, więc się wkurzyłem i w celu sprawdzenia zamieniłem żarniki stronami i od tamtej pory nic nie mruga i nie gaśnie;]

widocznie coś nie łączyło na stykach i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. 

Mam pytanko do bardziej zorientowanych kolegów: w mojej Primerce eksplodował żarnik w lewej lampie, wymieniłem najpierw na chiński zamiennik ale okazało się że wymieniony żarnik miga a po kilku- kilkunastu minutach lampa gaśnie całkiem i dopiero po ponownym włączeniu zapala się znowu na kilka minut i znowu gaśnie i tak w kółko. Pomyślałem że to wina żarnika więc wymieniłem na oryginalne Osram Xernac D2S, ale problem nie zniknął więc to nie wina żarnika. Z drugą lampą nie ma żadnych problemow tzn. świeci cały czas i nie mruga. Czy to wina przetwornicy? A jeśli tak to gdzie ją znajdę w aucie i jak ją można zdiagnozować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...