CyberDe@th Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Witam! Przeszukałem forum i nie znalazłem tematów, które rozwiałyby moje wątpliwości. Na wstępie napiszę, że sprawa dotyczy silnika CD20 w Primerze W10. Mianowicie: mam problem ze wskaźnikiem temperatury. Na zimnym silniku wskazówka "opiera się" o ten pręcik poniżej skali. Gdy silnik się trochę nagrzeje to wskazówka wędruje na zero na skali - to maksymalne wskazania jakie mogę odczytać. Powiedzmy, że to nie jest poważny problem. Niestety, nie mam pewności czy wentylatory się włączają (nie jestem w stanie ich usłyszeć), gdyż nawet jak je zepnę na "krótko" są naprawdę ciche (nie to co wentylator w Astrze F ). Jest to dla mnie o tyle ważne, że Primerę wykorzystuję w pracy, w której co chwilę muszę się zatrzymywać i ruszać. Coś jak jazda po mieście w korkach, ale bardziej męczące dla samochodu. Z dwóch serwisówek, do których mam dostęp, nie udało mi się wyciągnąć dokładnych informacji na temat działania wskaźnika na desce i wentylatorów przy silniku Diesla. Na chwilę obecną udało mi się zlokalizować dwa elementy, które mogą być czujnikami temperatury. Jeden jest na obudowie termostatu (tak myślę) z dwoma kabelkami. Drugi znajduje się na samym dole chłodnicy z lewej strony (patrząc od przodu samochodu) z trzema(?) przewodami. Może ktoś z Was będzie w stanie mi pomóc rozwikłać tę zagadkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 (edytowane) to wchłodnicy odpala wentyle a to w termostacie w dislu chyba tylko idzie na zegar może i bez stresów ale warto to mieć sprawne a jedna rzecz to podepnij pod ten czujnik koło termostatu omomierz i zobacz jaki odczyt na zimnym silniku kuzyn to wymieniał z w10 z 91 na coś nowszego czujnik przekręcił a ten co mu został jest identyczny jak w moim benzyniaku przy tem 20 st opór wynosi ...hm.... coś chyba ponad 2kOHMy i się zmienia ze wzrostem temp ... możesz jeszcze sobie zrobić tak że ten czuj w chłod jak sie silnik przegrzewa to daje masę na sygnał przekaznika radiatorów jak sie przepniesz w to i pojedziesz z kabelkiem do kabiny podepniesz sobie byle jaki przełącznik i na drógim kablu dasz mase to bedziesz sam odpalał wentyle wrazie co czujnik z czerwoną końcówką mamy Edytowane 15 Lutego 2010 przez Tofu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarioemP10 Opublikowano 15 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2010 Opcji jest taka,może masz zapowietrzony układ,albo czujnik znajdź tak jak pisałeś i wymień,albo wskaźnik ci siad.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Mi to wyglada jakbys nie mial termostatu i dlatego temperatura nie podskakuje do gory i dlatego wentylatory nie maja sie po co odpalac ogrzewanie w srodku masz mocne ? czy slabe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chemik Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 tak jest,po pierwsze sprawdz jak wyzej napisał kolega czy masz termostat Po drugie mozliwe ze wina lezy po stronie wzkaznika,akurat ja ten przypadek miałem,nameczyłem sie wymieniłem termostat,czujniki a tu lipa,no i akurat natrafiłem na zegary z obrotomierzem do mojej primerki,zmieniłem cieczac sie ze bede miał obrotka,patrze a tu temperatura na wzkazniku ok do dzis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Raczej nie mam problemu z ciepełkiem. Sprawdzałem na trasie, ale wentylator kabiny był ustawiony na 4, a ciepełko na maksa. Było zdecydowanie za ciepło. Choć nie wykluczam, że termostatu brak lub jest cały czas otwarty. Za to dodam (dla potomnych), że czujnik w silniku CD20 ma tylko jedno złącze/pin. To drugie co widziałem na silniku, to nie wiem co to jest. Sam czujnik jest sprawny, ale nie potrafię powiedzieć na ile... Jak samochód postał z zapalonym silnikiem do omomierz wykazał 1k ohm, a później coś koło 800 ohm (jeden i drugi pomiar jak silnik był dość ciepły). Z serwisówki wynika, że na wskazówka na tablicy powinna być podniesiona przynajmniej do 1/4 zakresu, a nie pokazywać zero. Gdzieś na tu forum doczytałem, że w tych zegarach występuje stabilizator napięcia (na 8V). Ja z kolei na złączce do czujnika zmierzyłem 6.7V, więc zdecydowanie za mało (oczywiście czujnik odłączony). Jak mi się uda wyciągnąć dzisiaj zegary, to obadam temat na biurku. Żałuję, że nie mam zewnętrznego termometru na 120 stopni C, ale może się coś uda zdziałać bez niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 (edytowane) Obstawiam, ze masz tekturke przed chlodnica, jesli tak to dlatego moze nie byc problemow z ciepelkiem. Jeden pin to pewnie ma czujnik od temp na zegarach, ten nad termostatem zgadza sie ? dotknij nim masy a wskazowka na zegarach wychyli sie do maxa Nizej przy termostacie jest na dwa piny. Masz jakies czujnki na chlodnicy albo obok ? u mnie nie ma - wtedy ten na dwa piny wlacza wentyle Sprawdz ten termostat Edytowane 18 Lutego 2010 przez Friday71 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 Obstawiam, ze masz tekturke przed chlodnica, jesli tak to dlatego moze nie byc problemow z ciepelkiem. Nie ma tekturki. Jeden pin to pewnie ma czujnik od temp na zegarach, ten nad termostatem zgadza sie ? dotknij nim masy a wskazowka na zegarach wychyli sie do maxa Zegary miałem w domu i przeprowadziłem drobny eksperyment, z którego wynika że na bank walnięty jest wskaźnik. Otóż po podłączeniu masy do pinu odpowiedzialnego za odczyt z czujnika wskazówka wychyla się na maksa. Niestety po podłączeniu opornika 470ohm wskazówka poszła na zero (podniosła się z podpórki) zamiast na około połowę (tak wynika z serwisówki). Nizej przy termostacie jest na dwa piny. Masz jakies czujnki na chlodnicy albo obok ? u mnie nie ma - wtedy ten na dwa piny wlacza wentyle Sprawdz ten termostat Zgadza się - jest czujnik na dwa piny przy termostacie, ale mam też czujnik w samej chłodnicy (na samym dole po lewej jak patrzy się od przodu). Termostatu jako takiego nie mam jak teraz sprawdzić, choć jak zmusi mnie życie nie będę mieć wyboru. Zastanawiam się jedynie czy ten samochód dojedzie do Polski w marcu W planie mam wymianę płynu, termostatu i czujników oraz oczywiście rozrząd (paski i rolki)... Nie zapomniałem o oleju Może i sprzęgło wymienię, ale wolę zrobić to wszystko w Polsce ze względu na koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 U mnie tez nie ma tekturki i slabo sie nagrzewa - to w taim razie twoj termostat dziala lepiej niz moj. jednak zegary tez padaja jak chemikowi To jak zmoskujesz czujnik na dole w chlodnicy to powinny sie odpalic wentylatory w zimowych warunkach sie nie odpalaja samedojedzie to japonczyk pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CyberDe@th Opublikowano 18 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 (edytowane) U mnie tez nie ma tekturki i slabo sie nagrzewa - to w taim razie twoj termostat dziala lepiej niz moj. jednak zegary tez padaja jak chemikowi To jak zmoskujesz czujnik na dole w chlodnicy to powinny sie odpalic wentylatory w zimowych warunkach sie nie odpalaja samedojedzie to japonczyk pozdro Niestety mam tam kiepski dostęp :/ Najlepiej byłoby od spodu, ale nie mam dostępu do kanału :/ Ale coś wymyślę - miałem pewien patent w Astrze to i tu się pomyśli Natomiast co do samych zegarów... Znalazłem jedne od wersji angielskiej ale czy one będą pasować elektrycznie? Sam moduł ze wskaźnikiem prędkości wziąłbym z moich, ale co z resztą? Zegary też od Diesla ale z obrotomierzem Do pokonania jest około 1200km w jedną stronę. Robiłem ten dystans latem Astrą F 1.6 z zamkniętym termostatem :/ Dlatego wolałbym, żeby ten się nie zamknął. Tak czy inaczej tutaj dostęp do tego ustrojstwa jest znacznie łatwiejszy, co mnie niezmiernie cieszy, bo w Opelku trzeba było rozrząd zdejmować. Edytowane 18 Lutego 2010 przez CyberDe@th Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.