piotrektrium Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam. Od pewnego czasu zauważyłem niepokojący objaw w mojej almerce. Gdy przyspieszam to na biegu czwartym i piątym najlepiej czuć jak po osiągnięciu 4500 obrotów nagle przestaje jechać, dostaje zamułki i znacznie wolniej przyspiesza, wcześniej nie miałem takich objawów, do 4500 jest żwawa i przyspiesza jak dawniej. Co może być przyczyną takiego zachowania, zawsze dzieje sie to przy okolo 4500 obrotów. Dodam że wcześniej na pewnym odcinku drogi bez problemu osiągała 180 km/h, teraz 160 i juz nie przyspiesza. Silnik 1,8 beznyzna roczniki 2000 przebieg 140000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam. Od pewnego czasu zauważyłem niepokojący objaw w mojej almerce. Gdy przyspieszam to na biegu czwartym i piątym najlepiej czuć jak po osiągnięciu 4500 obrotów nagle przestaje jechać, dostaje zamułki i znacznie wolniej przyspiesza, wcześniej nie miałem takich objawów, do 4500 jest żwawa i przyspiesza jak dawniej. Co może być przyczyną takiego zachowania, zawsze dzieje sie to przy okolo 4500 obrotów. Dodam że wcześniej na pewnym odcinku drogi bez problemu osiągała 180 km/h, teraz 160 i juz nie przyspiesza. Silnik 1,8 beznyzna roczniki 2000 przebieg 140000. może być sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 może być sprzęgło. To napewno nie sprzegło, trzyma bardzo dobrze. Efekt jest taki że do 4500 przyspiesza płynnie a po osiągnieciu tych obrotów traci moc i przyspieszenie spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 To napewno nie sprzegło, trzyma bardzo dobrze. Efekt jest taki że do 4500 przyspiesza płynnie a po osiągnieciu tych obrotów traci moc i przyspieszenie spada. Miałem bardzo podobnie tyle że u mnie dochodzil problem z przyspieszaniem na 3,4,biegu pod górę(obroty rosły a auto nie bardzo przyspieszalo.)a filtry paliwa i powietrza??przeplywomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzech Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 To napewno nie sprzegło, trzyma bardzo dobrze. Efekt jest taki że do 4500 przyspiesza płynnie a po osiągnieciu tych obrotów traci moc i przyspieszenie spada. Obstawiam przepływomierz. Filtr powietrza czysty? Wymienić jak dawno nie wymieniany, przed wymianą przepływki. U mnie ostatnio pomógł spray do czyszczenia gaźników. Latem czyszczony bo autko też zaczęło mulić. Do dziś objawy nie wróciły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Obstawiam przepływomierz. Filtr powietrza czysty? Wymienić jak dawno nie wymieniany, przed wymianą przepływki. U mnie ostatnio pomógł spray do czyszczenia gaźników. Latem czyszczony bo autko też zaczęło mulić. Do dziś objawy nie wróciły. Co ma do tego przepływomierz?, filtr powietrza nowy. co z tym spreyem robiles? ja mam silnik 16 zaworowy na wtrysku , nie mam gaznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Co ma do tego przepływomierz?, filtr powietrza nowy. co z tym spreyem robiles? ja mam silnik 16 zaworowy na wtrysku , nie mam gaznika jak to co?Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj. komputera. Komputer reguluje odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i liczby obrotów silnika (czujnik obrotów ), czas wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzech Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Przepływomierz mierzy ilość powietrza... A że powietrze czyste nie jest, więc i przepływomierz czasem się zasyfić może. To jest oczywiście optymistyczna wersja - do wyczyszczenia:) Pesymistyczna - nowy a pośrednia - w intercarsie chyba regenerują za mniejszą kasę niż nówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 17 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 jak to co?Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj. komputera. Komputer reguluje odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i liczby obrotów silnika (czujnik obrotów ), czas wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa. W takim razie spróbuje znaleźć ten przepływomierz i wyczyścić, dam znać jak efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś pan Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Zanim dobierzesz sie do przepływomierza i zaczniesz w nim dłubać radzę kupić płyn do czyszczenia gaźników w aerozolu odkryć przepływomierz i spryskać gi płynem następnie uruchomić silnik i na uruchomionym powtórzyć to kilka razy silnik może zgasnąć wiec zwieksz obroty nawet do 3 tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Zanim dobierzesz sie do przepływomierza i zaczniesz w nim dłubać radzę kupić płyn do czyszczenia gaźników w aerozolu odkryć przepływomierz i spryskać gi płynem następnie uruchomić silnik i na uruchomionym powtórzyć to kilka razy silnik może zgasnąć wiec zwieksz obroty nawet do 3 tyś no i zdemontowałem przepływomierz, który był czyściutki siknąłem tym płynem i z ciekawości uruchomiłem silnik bez niego, (o ja głupi) zaświeciła się kontrolka check engine i mimo że poskręcałem wszystko i popodpinałem, kontrolka nie zgasła, poza tym silnik chodzi tak jak przedtem tzn. zamula przy 4500 obr. Tak przy okazji można ten błąd jakoś skasować we własnym garażu czy czeka mnie servis?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kipps Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 no i zdemontowałem przepływomierz, który był czyściutki siknąłem tym płynem i z ciekawości uruchomiłem silnik bez niego, (o ja głupi) zaświeciła się kontrolka check engine i mimo że poskręcałem wszystko i popodpinałem, kontrolka nie zgasła, poza tym silnik chodzi tak jak przedtem tzn. zamula przy 4500 obr. Tak przy okazji można ten błąd jakoś skasować we własnym garażu czy czeka mnie servis?? spróbuj odpiąc akumulator na 24 godziny, powinien sie skasowac. jesli to nic nie da i metody kasowania chec engine z przyklejonego tematu tez nie, to wtedy u mechanika skasowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 jak to co?Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj. komputera. Komputer reguluje odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i liczby obrotów silnika (czujnik obrotów ), czas wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa. To w N16 jest przepływomierz klapowy!? Pierwsze słyszę. A może pokażesz jeszcze fotki kolego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 23 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 (edytowane) To w N16 jest przepływomierz klapowy!? Pierwsze słyszę. A może pokażesz jeszcze fotki kolego? no właśnie żadnej klapki nie było, nie mam pojecie jak go wyczyścić, znajdowały się w nim tylko sztywne elementy, wiec troche zdziwiła mnie ta porada aby jakims sprayem do gazników pryskać. co do kasowania błędu który przez te eksperymenty moje się pojawił, to wyłączenie akumlatora na 24 godziny nie dało rezultatu, tzn po uruchomieniu nadal pali sie CE, znalazłem na forum sposoby kasowania błędów, ten 1 bez zwory u mnie nie działa, jutro bede probował ze zworką. no właśnie żadnej klapki nie było, nie mam pojecie jak go wyczyścić, znajdowały się w nim tylko sztywne elementy, wiec troche zdziwiła mnie ta porada aby jakims sprayem do gazników pryskać. co do kasowania błędu który przez te eksperymenty moje się pojawił, to wyłączenie akumlatora na 24 godziny nie dało rezultatu, tzn po uruchomieniu nadal pali sie CE, znalazłem na forum sposoby kasowania błędów, ten 1 bez zwory u mnie nie działa, jutro bede probował ze zworką. sposób ze zworą zadziałał, tak więc wróciłem do pkt wyjścia Edytowane 21 Lutego 2010 przez piotrektrium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość liwek Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Witam. Od pewnego czasu zauważyłem niepokojący objaw w mojej almerce. (...) Chyba nikt nie sugerował wymiany świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom102 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 U mnie tez cos sie pokopało i wlasnie tak ok 4500 zaczyna szarpac i koniec. Na nizszych obrotach pod wiekszym obciazeniem, tez czasami taki efekt szarpniecia mam. Silnik i nawet rok identyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 U mnie tez cos sie pokopało i wlasnie tak ok 4500 zaczyna szarpac i koniec. Na nizszych obrotach pod wiekszym obciazeniem, tez czasami taki efekt szarpniecia mam. Silnik i nawet rok identyczne. Znalazłem tu na forum taką wypowiedź "Ja mogę się wypowiedzieć na temat 1.8.. W dłuższą trasę jak bede jechal na pewno kupię na zapas Cewke zapłonową - Jedna z czterech padła mi pół roku temu.. Jazda jest możliwa, ale szkodliwa dla kata i jak i samego silnika. Mysle, że predzej czy pozniej nastepne zaczna padac.. w koncu mają po 10 lat prawie.. Padająca sonda lambda pierwsza i druga to norma.. ja już jestem po wymianie jednej z nich.. Moja jednostka nie bierze w ogóle oleju, ale wiem że ludzie maja z tym problemy.. Problemy z braniem oleju pojawiaja się gdy zaniedbuje się długo stan oleju.. max wchodzi 3.0L (zalecane 2.7) jednak gdy mamy minimum na bagnecie to juz jest tylko 2.0 .. Kiedyś w primerze 1.8 przetestowano tak dwa silniki .. Rozciągający sie łańcuch to głownie problem tylko w 1.5 poza tym tak jak wspomniałeś.. opadające drzwi.. i rdzewiejaca klapa i nadkola tylnie.. ranty wewnetrzne mmnie nigdy nie zawiodło tak bym nagle stanął... pojechałem w zeszlym roku w trase bez problemu 2 x 2500km.. lałem paliwo sprawdzałem stan oleju i jechałem.. kupiłem autko jak miał0 90k w tej chwili mam 132k i wymieniłem - przepływomierz (juz jak kupiłem miał dziury od 2200-2600 i 4400-4600) (150zl) - sonda tylna (NGK ~400zł) - cewka zapłonowa (~450zł) - sprzegło kpl. (LUK ~400zł) - złacze elastyczne tłumika naprawiłem - spawania rury wydechowej i pozniej tlumika do wymiany mam tarcze juz wszystkie ale jeszcze zimę przejeżdzę bo klocki latem wstawiałem.. Co do spalania 1.8 to tak: w miescie 10-10,5 to standard.. jade jak chcę zawsze mi taka srednia wyjdzie. jak cały jezdze ekonomicznie i nie ma korków to da rade zejsc do 8,5 - 9,0L na trasie: przy 60-70km/h - 5.2 - 5.5 /100 przy 90km/h - 6.0 - 6.5 /100 przy 120km/h - 7.0 - 7.5 /100 przy 150-160km/h - 8.5 - 9.0 /100 przy 180-200km/h - 12-13 /100 z bagaznikiem i boxem na dachu przy 110-130km/h - 8.0 - 9.0 przy 140-160km/h - 11,5 - 13L " Autor wspomniał o przepływomierzu, wiec prawdopodobnie w moim i Twoim przypadku właśnie to bedzie problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tom102 Opublikowano 2 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2010 (edytowane) wylaczenie LPG ewidentnie pomoglo, bylo deko lepiej, narazie tego nie uzywam, niech ma noPB Ale czyszenie przepływki w moim wykonaniu ja dobiło i od dzisiaj jest nowa. Nie ten samochod - zap.. jak ta lala Dawno to moglem wymienic. ups. skasowalem poprzedni post, nie wiedzialem ze laczy jeden pod drugim i sie zakrecilem. Edytowane 2 Marca 2010 przez tom102 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrektrium Opublikowano 22 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2016 Przypadkowo po latach znalazłem mój stary problem Temat czas skończyć jak należy. Powodem problemu spadku mocy był przepływomierz. Gdzieś na youtubie jest pokazane w które przewody trzeba wpiąć miernik i zmierzyć napiecie. Sprawny ma przy wysokich obrotach mieć około 4 V moj miał 2,5 V. Wymieniłem przepływomierz auto śmiga jak nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.