Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] spadek mocy


piotrektrium
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem niepokojący objaw w mojej almerce. Gdy przyspieszam to na biegu czwartym i piątym najlepiej czuć jak po osiągnięciu 4500 obrotów nagle przestaje jechać, dostaje zamułki i znacznie wolniej przyspiesza, wcześniej nie miałem takich objawów, do 4500 jest żwawa i przyspiesza jak dawniej. Co może być przyczyną takiego zachowania, zawsze dzieje sie to przy okolo 4500 obrotów. Dodam że wcześniej na pewnym odcinku drogi bez problemu osiągała 180 km/h, teraz 160 i juz nie przyspiesza. Silnik 1,8 beznyzna roczniki 2000 przebieg 140000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od pewnego czasu zauważyłem niepokojący objaw w mojej almerce. Gdy przyspieszam to na biegu czwartym i piątym najlepiej czuć jak po osiągnięciu 4500 obrotów nagle przestaje jechać, dostaje zamułki i znacznie wolniej przyspiesza, wcześniej nie miałem takich objawów, do 4500 jest żwawa i przyspiesza jak dawniej. Co może być przyczyną takiego zachowania, zawsze dzieje sie to przy okolo 4500 obrotów. Dodam że wcześniej na pewnym odcinku drogi bez problemu osiągała 180 km/h, teraz 160 i juz nie przyspiesza. Silnik 1,8 beznyzna roczniki 2000 przebieg 140000.

może być sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być sprzęgło.

To napewno nie sprzegło, trzyma bardzo dobrze. Efekt jest taki że do 4500 przyspiesza płynnie a po osiągnieciu tych obrotów traci moc i przyspieszenie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napewno nie sprzegło, trzyma bardzo dobrze. Efekt jest taki że do 4500 przyspiesza płynnie a po osiągnieciu tych obrotów traci moc i przyspieszenie spada.

Miałem bardzo podobnie tyle że u mnie dochodzil problem z przyspieszaniem na 3,4,biegu pod górę(obroty rosły a auto nie bardzo przyspieszalo.)a filtry paliwa i powietrza??przeplywomierz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To napewno nie sprzegło, trzyma bardzo dobrze. Efekt jest taki że do 4500 przyspiesza płynnie a po osiągnieciu tych obrotów traci moc i przyspieszenie spada.

 

Obstawiam przepływomierz.

Filtr powietrza czysty? Wymienić jak dawno nie wymieniany, przed wymianą przepływki.

U mnie ostatnio pomógł spray do czyszczenia gaźników. Latem czyszczony bo autko też zaczęło mulić.

Do dziś objawy nie wróciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam przepływomierz.

Filtr powietrza czysty? Wymienić jak dawno nie wymieniany, przed wymianą przepływki.

U mnie ostatnio pomógł spray do czyszczenia gaźników. Latem czyszczony bo autko też zaczęło mulić.

Do dziś objawy nie wróciły.

Co ma do tego przepływomierz?, filtr powietrza nowy. co z tym spreyem robiles? ja mam silnik 16 zaworowy na wtrysku , nie mam gaznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma do tego przepływomierz?, filtr powietrza nowy. co z tym spreyem robiles? ja mam silnik 16 zaworowy na wtrysku , nie mam gaznika

jak to co?Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj. komputera. Komputer reguluje odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i liczby obrotów silnika (czujnik obrotów ), czas wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz mierzy ilość powietrza...

 

A że powietrze czyste nie jest, więc i przepływomierz czasem się zasyfić może.

To jest oczywiście optymistyczna wersja - do wyczyszczenia:)

Pesymistyczna - nowy a pośrednia - w intercarsie chyba regenerują za mniejszą kasę niż nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to co?Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj. komputera. Komputer reguluje odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i liczby obrotów silnika (czujnik obrotów ), czas wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa.

W takim razie spróbuje znaleźć ten przepływomierz i wyczyścić, dam znać jak efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim dobierzesz sie do przepływomierza i zaczniesz w nim dłubać radzę kupić płyn do czyszczenia gaźników w aerozolu odkryć przepływomierz i spryskać gi płynem następnie uruchomić silnik i na uruchomionym powtórzyć to kilka razy

silnik może zgasnąć wiec zwieksz obroty nawet do 3 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim dobierzesz sie do przepływomierza i zaczniesz w nim dłubać radzę kupić płyn do czyszczenia gaźników w aerozolu odkryć przepływomierz i spryskać gi płynem następnie uruchomić silnik i na uruchomionym powtórzyć to kilka razy

silnik może zgasnąć wiec zwieksz obroty nawet do 3 tyś

no i zdemontowałem przepływomierz, który był czyściutki siknąłem tym płynem i z ciekawości uruchomiłem silnik bez niego, (o ja głupi) zaświeciła się kontrolka check engine i mimo że poskręcałem wszystko i popodpinałem, kontrolka nie zgasła, poza tym silnik chodzi tak jak przedtem tzn. zamula przy 4500 obr. Tak przy okazji można ten błąd jakoś skasować we własnym garażu czy czeka mnie servis??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i zdemontowałem przepływomierz, który był czyściutki siknąłem tym płynem i z ciekawości uruchomiłem silnik bez niego, (o ja głupi) zaświeciła się kontrolka check engine i mimo że poskręcałem wszystko i popodpinałem, kontrolka nie zgasła, poza tym silnik chodzi tak jak przedtem tzn. zamula przy 4500 obr. Tak przy okazji można ten błąd jakoś skasować we własnym garażu czy czeka mnie servis??

 

spróbuj odpiąc akumulator na 24 godziny, powinien sie skasowac. jesli to nic nie da i metody kasowania chec engine z przyklejonego tematu tez nie, to wtedy u mechanika skasowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to co?Przepływomierz mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik.W obudowie przepływomierza znajduje się przysłona która wychylana est przez strumień powietrza w określone położenie i utrzymywana jest w tym położeniu.Wychylenie kątowe przysłony jest miarą ilości zasysanego przepływającego powietrza.Potencjometr ten przekazuje sygnały do sterownika tj. komputera. Komputer reguluje odpowiednio do zmierzonej ilości powietrza i liczby obrotów silnika (czujnik obrotów ), czas wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa.

To w N16 jest przepływomierz klapowy!? Pierwsze słyszę. A może pokażesz jeszcze fotki kolego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w N16 jest przepływomierz klapowy!? Pierwsze słyszę. A może pokażesz jeszcze fotki kolego?

no właśnie żadnej klapki nie było, nie mam pojecie jak go wyczyścić, znajdowały się w nim tylko sztywne elementy, wiec troche zdziwiła mnie ta porada aby jakims sprayem do gazników pryskać.

co do kasowania błędu który przez te eksperymenty moje się pojawił, to wyłączenie akumlatora na 24 godziny nie dało rezultatu, tzn po uruchomieniu nadal pali sie CE, znalazłem na forum sposoby kasowania błędów, ten 1 bez zwory u mnie nie działa, jutro bede probował ze zworką.

 

no właśnie żadnej klapki nie było, nie mam pojecie jak go wyczyścić, znajdowały się w nim tylko sztywne elementy, wiec troche zdziwiła mnie ta porada aby jakims sprayem do gazników pryskać.

co do kasowania błędu który przez te eksperymenty moje się pojawił, to wyłączenie akumlatora na 24 godziny nie dało rezultatu, tzn po uruchomieniu nadal pali sie CE, znalazłem na forum sposoby kasowania błędów, ten 1 bez zwory u mnie nie działa, jutro bede probował ze zworką.

sposób ze zworą zadziałał, tak więc wróciłem do pkt wyjścia :)

Edytowane przez piotrektrium
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cos sie pokopało i wlasnie tak ok 4500 zaczyna szarpac i koniec.

Na nizszych obrotach pod wiekszym obciazeniem, tez czasami taki efekt szarpniecia mam.

Silnik i nawet rok identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez cos sie pokopało i wlasnie tak ok 4500 zaczyna szarpac i koniec.

Na nizszych obrotach pod wiekszym obciazeniem, tez czasami taki efekt szarpniecia mam.

Silnik i nawet rok identyczne.

 

Znalazłem tu na forum taką wypowiedź

 

"Ja mogę się wypowiedzieć na temat 1.8..

 

W dłuższą trasę jak bede jechal na pewno kupię na zapas Cewke zapłonową :) - Jedna z czterech padła mi pół roku temu.. Jazda jest możliwa, ale szkodliwa dla kata i jak i samego silnika. Mysle, że predzej czy pozniej nastepne zaczna padac.. w koncu mają po 10 lat prawie..

 

Padająca sonda lambda pierwsza i druga to norma.. ja już jestem po wymianie jednej z nich..

 

Moja jednostka nie bierze w ogóle oleju, ale wiem że ludzie maja z tym problemy.. Problemy z braniem oleju pojawiaja się gdy zaniedbuje się długo stan oleju.. max wchodzi 3.0L (zalecane 2.7) jednak gdy mamy minimum na bagnecie to juz jest tylko 2.0 .. Kiedyś w primerze 1.8 przetestowano tak dwa silniki ..

 

Rozciągający sie łańcuch to głownie problem tylko w 1.5

 

poza tym tak jak wspomniałeś.. opadające drzwi.. i rdzewiejaca klapa i nadkola tylnie.. ranty wewnetrzne

 

mmnie nigdy nie zawiodło tak bym nagle stanął... pojechałem w zeszlym roku w trase bez problemu 2 x 2500km.. lałem paliwo sprawdzałem stan oleju i jechałem..

 

kupiłem autko jak miał0 90k

 

w tej chwili mam 132k

 

i wymieniłem

- przepływomierz (juz jak kupiłem miał dziury od 2200-2600 i 4400-4600) (150zl)

- sonda tylna (NGK ~400zł)

- cewka zapłonowa (~450zł)

- sprzegło kpl. (LUK ~400zł)

- złacze elastyczne tłumika

 

naprawiłem

- spawania rury wydechowej i pozniej tlumika

 

do wymiany mam tarcze juz wszystkie ;)

ale jeszcze zimę przejeżdzę bo klocki latem wstawiałem..

 

Co do spalania 1.8 to tak:

 

w miescie 10-10,5 to standard.. jade jak chcę zawsze mi taka srednia wyjdzie.

 

jak cały jezdze ekonomicznie i nie ma korków to da rade zejsc do 8,5 - 9,0L

 

na trasie:

 

przy 60-70km/h - 5.2 - 5.5 /100

przy 90km/h - 6.0 - 6.5 /100

przy 120km/h - 7.0 - 7.5 /100

przy 150-160km/h - 8.5 - 9.0 /100

przy 180-200km/h - 12-13 /100

 

z bagaznikiem i boxem na dachu

przy 110-130km/h - 8.0 - 9.0

przy 140-160km/h - 11,5 - 13L "

Autor wspomniał o przepływomierzu, wiec prawdopodobnie w moim i Twoim przypadku właśnie to bedzie problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wylaczenie LPG ewidentnie pomoglo, bylo deko lepiej, narazie tego nie uzywam, niech ma noPB

Ale czyszenie przepływki w moim wykonaniu ja dobiło i od dzisiaj jest nowa.

Nie ten samochod - zap.. jak ta lala :)

Dawno to moglem wymienic.

 

ups. skasowalem poprzedni post, nie wiedzialem ze laczy jeden pod drugim i sie zakrecilem.

Edytowane przez tom102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Przypadkowo po latach znalazłem mój stary problem

 

Temat czas skończyć jak należy.

 

Powodem problemu spadku mocy był przepływomierz. Gdzieś na youtubie jest pokazane w które przewody trzeba wpiąć miernik i zmierzyć napiecie. Sprawny ma przy wysokich obrotach mieć około 4 V moj miał 2,5 V. Wymieniłem przepływomierz auto śmiga jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...