skawin Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) Witam. Powiedzcie mi jak poznać, iż pasek alternatora jest do wymiany. Ostatnio zauważyłem, iż po zapaleniu silnika z rana jest taki dziwny hałas/szum cos jakby świergot z lewej strony gdy stoję przed maską - nie jest to jakoś bardzo uciążliwe i jestem jakoś przekonany że albo wymiana albo naciągnięcie paska - ale może sie myle, może to jakieś łożysko? Obroty są ok, nic nie faluje, żaden błąd na rozdzielce się nie pojawia,olej w porządku. Może po zimie coś sie tam poluzowało i tylko mi sie wydaje, że może to być pasek - jednak musze sie wybrać do znajomego na kanał i zobaczyć. Edytowane 19 Lutego 2010 przez skawin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Obroty nie będą Ci falowały, jeżeli dźwięk jest zbliżony do piszczenia, żadne naciąganie nie pomoże, tylko wymiana. Wymieniałem u siebie i z tego co zauważyłem, oznaczenie w katalogu jest błędne, trzeba porównać stary pasek z nowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 19 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) No nic jestem dziś ugadamy z kumplem mechanikiem ma sprawdzić co i jak Herson powiedz mi czy mymieniałeś tylko pasek alternatora czy ten wielorowkowy też? aa i czy pamiętasz może rozmiary albo oznaczenia tych pasków Edytowane 19 Lutego 2010 przez skawin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dareckus Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 Też miałem problem z piszczącym paskiem i to bardzo długo.Myślałem na początku, że to łożyska ale na całe szczęście było inaczej. Najpierw mi piszczał pasek od klimy więc przy tej okazji wymieniłem też pasek od alternatora. Długo się nie nacieszyłem nowym pasiek bo po jakiś 3tyg. zaczął znowu piszczeć a mechanik przed świętami nie miał czasu i musiałem jeździć z taką dyskoteką. Ale wystarczyło naciągnąć i jak na razie mam spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R35 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 N16 z silnikeim HR16 wyprodukowane przed 11/08/2008 maja problem z tym paskiem. Jesli auto jest na gwarancji wymiana nie jest problemmem ale jesli nie jest to nalezy wymienic pasek na 11720****C. Paski 11720****B mogo powodowac ten dzwiek. ( wiazdki oznaczja numer czesci zgodny z Euro/Web FAST ) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theant Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 N16 z silnikeim HR16 wyprodukowane przed 11/08/2008 maja problem z tym paskiem. Z tego co wiem to wszystkie Almery były produkowane przed rokiem 2008... Bo produkcję zakończono w roku 2006. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R35 Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) Racja data dotyczy K12 E11 C11 i J10. biletyn jest o wszytkim i poprostu zle spojzalem.... Edytowane 19 Lutego 2010 przez R35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woocash Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 TO ja się podepnę jakiś czas temu kupiłem oba paski ale ostatnio zauważyłem że jeden z nich jest 5mm dłuższy niż ten z katalogu. Czy nic się nie stanie jak taki zamontuje? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 No nic jestem dziś ugadamy z kumplem mechanikiem ma sprawdzić co i jak Herson powiedz mi czy mymieniałeś tylko pasek alternatora czy ten wielorowkowy też? aa i czy pamiętasz może rozmiary albo oznaczenia tych pasków Wymieniałem oba, pamiętac nie pamiętam, ale od czego są faktury? CONTITECH 13X975 13X950 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 (edytowane) Witam. Wczoraj byłem u znajomego mechanika, obejrzał, posłuchał - silnik chodzi bez zarzutu, cichutko, co do pasków to mówił ze można wymienić ten mniejszy pk4 ale przy okazji wymienie już oba. Z tego co mi mówił mają oznaczenia PK4 i PK6 - poprawcie mnie jeśli źle zapamiętałem. Mówił że taki swiergot może być spowodowany łańcuchem zaraz po zapaleniu silnika, dopóki nie dotrze olej i poprawi się jego gęstość. Dzięki Herson za wymiary będe takich szukał ale z tego co widzę Ty masz 2.2 diesla orientujesz sie czy pod 1.5 bezn. też podejdą bo 4pk i 6pk jest bardzo duży wybór w rozmiarach. Edytowane 20 Lutego 2010 przez skawin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 A widzisz, z rozpędu nie zwróciłem uwagi na to, jaki masz silnik. Podejrzewam, że będzie inaczej, ale od czego sa katalogi w internecie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2010 Co do katalogów masz jakiś dobry namiar na takowy Może ktoś w intsrukcji serwisowej takowe paski do 1.5 bezn. po lifcie szukał i zna wymiary - wg strony Bosha: 4 PK 850, do roku prod.: 11/2006, nr kat: 1 987 947 895 cena ok 18 zł Urządzenia napędzane: agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego, Ilożć żeber: 4 6 PK 1100 do roku prod.: 11/2004, nr kat: 1 987 948 437 cena ok 37 zł Urządzenia napędzane: agregat napędzany: alternator, agregat napędzany: kompresor klimatyzacji, Ilożć żeber: 6 to chyba raczej te paski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woocash Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Wg katologu gates 4PK850 oraz w zależności czy masz klimę czy też nie: 6PK1098 (z klimą) albo 6PK818 (bez klimy). Z tego co wiem to wszystkie Almery były produkowane przed rokiem 2008... Bo produkcję zakończono w roku 2006. A ja dziś widziałem Almere Sedan N16 2008 (na bank bo tu[irlandia] numery rej. zaczynają się od roku produkcji). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Kupiłem z Gatesa 4PK 850 u 6PK 1102, w piątek jestem umówiony na wymiane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Kupiłem z Gatesa 4PK 850 u 6PK 1102, w piątek jestem umówiony na wymiane. Gates to dobry wybór. Przede wszystkim nie piszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woocash Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Gates to dobry wybór. Przede wszystkim nie piszczą Mój 4pk850 to 4pk855 czyli 5mm dłuższy czy to bedzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 25 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Powinien być ok, 5mm zawsze można chyba podregulować Między 6PK Gatesem a Boshem jest 4mm różnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość woocash Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 3 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Paski wczoraj wymienione, wymiarami dobrze spasowały. Dziś póki co odpukać w aucie nastała cisza. Było jeszcze chrobotanie metaliczne przy dodawaniu gazu i troche sie bałem że to coś poważnego ale okazało się że osłona tłumika była luźna i wystarczyło dokręcić spinke. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość monik Opublikowano 5 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2010 Witam. Powiedzcie mi jak poznać, iż pasek alternatora jest do wymiany. Ostatnio zauważyłem, iż po zapaleniu silnika z rana jest taki dziwny hałas/szum cos jakby świergot z lewej strony gdy stoję przed maską - nie jest to jakoś bardzo uciążliwe i jestem jakoś przekonany że albo wymiana albo naciągnięcie paska - ale może sie myle, może to jakieś łożysko? Obroty są ok, nic nie faluje, żaden błąd na rozdzielce się nie pojawia,olej w porządku. Może po zimie coś sie tam poluzowało i tylko mi sie wydaje, że może to być pasek - jednak musze sie wybrać do znajomego na kanał i zobaczyć. u mnie było słychać właśnie świergolenie. oba paski po tym wymieniłam na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 u mnie też świergotało metalicznym głosem po odpaleniu auta, tak ze 4 tygodnie temu wymieniłem i teraz jest jeszcze gorzej. Na zimnym silniku paski piszczą jak diabli, szczególnie przy zmienianiu biegów, czuję się jak w 25 letnim Ikarusie. Teraz pytanie, czy mechanik założył właściwe paski czy nie. Bo ktoś pisał wcześniej, że katalogowo nie pasują, trzeba porównać "na oko" stare z nowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skawin Opublikowano 26 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 hmm masz wyszczególnione tu do diesla oraz do benzyny przez nas - jeśli po wymianie dalej ci piszczy to jedź podciągnąć paski, ja kilka po założeniu musiałem je też podciągnąć i teraz jest spoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lewy5475 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 ja też wymieniłem i piszczały i dopiero drugie które kupiłem Continental przestały, na pierwsze naciąganie nie działało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Już po kłopocie, mechanik naciągnął pasek i jest cisza tera. Powiedział, że paski tak mają i po ułożeniu za jakiś czas trzeba naciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 30 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2010 Już po kłopocie, mechanik naciągnął pasek i jest cisza tera. Powiedział, że paski tak mają i po ułożeniu za jakiś czas trzeba naciągnąć. Bzdura, mnie jakoś nic nie piszczało po wymianie. Jakość paska jest ważna, taki np. Contitech lubi piszczeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.