Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pasek alternatora


skawin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Powiedzcie mi jak poznać, iż pasek alternatora jest do wymiany.

Ostatnio zauważyłem, iż po zapaleniu silnika z rana jest taki dziwny hałas/szum cos jakby świergot z lewej strony gdy stoję przed maską - nie jest to jakoś bardzo uciążliwe i jestem jakoś przekonany że albo wymiana albo naciągnięcie paska - ale może sie myle, może to jakieś łożysko?

Obroty są ok, nic nie faluje, żaden błąd na rozdzielce się nie pojawia,olej w porządku.

Może po zimie coś sie tam poluzowało i tylko mi sie wydaje, że może to być pasek - jednak musze sie wybrać do znajomego na kanał i zobaczyć.

Edytowane przez skawin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty nie będą Ci falowały, jeżeli dźwięk jest zbliżony do piszczenia, żadne naciąganie nie pomoże, tylko wymiana.

Wymieniałem u siebie i z tego co zauważyłem, oznaczenie w katalogu jest błędne, trzeba porównać stary pasek z nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic jestem dziś ugadamy z kumplem mechanikiem ma sprawdzić co i jak

Herson powiedz mi czy mymieniałeś tylko pasek alternatora czy ten wielorowkowy też?

 

aa i czy pamiętasz może rozmiary albo oznaczenia tych pasków

Edytowane przez skawin
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem problem z piszczącym paskiem i to bardzo długo.Myślałem na początku, że to łożyska ale na całe szczęście było inaczej. Najpierw mi piszczał pasek od klimy więc przy tej okazji wymieniłem też pasek od alternatora. Długo się nie nacieszyłem nowym pasiek bo po jakiś 3tyg. zaczął znowu piszczeć a mechanik przed świętami nie miał czasu i musiałem jeździć z taką dyskoteką. Ale wystarczyło naciągnąć i jak na razie mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N16 z silnikeim HR16 wyprodukowane przed 11/08/2008 maja problem z tym paskiem. Jesli auto jest na gwarancji wymiana nie jest problemmem ale jesli nie jest to nalezy wymienic pasek na 11720****C. Paski 11720****B mogo powodowac ten dzwiek.

( wiazdki oznaczja numer czesci zgodny z Euro/Web FAST )

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N16 z silnikeim HR16 wyprodukowane przed 11/08/2008 maja problem z tym paskiem.

 

Z tego co wiem to wszystkie Almery były produkowane przed rokiem 2008... Bo produkcję zakończono w roku 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TO ja się podepnę jakiś czas temu kupiłem oba paski ale ostatnio zauważyłem że jeden z nich jest 5mm dłuższy niż ten z katalogu. Czy nic się nie stanie jak taki zamontuje?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic jestem dziś ugadamy z kumplem mechanikiem ma sprawdzić co i jak

Herson powiedz mi czy mymieniałeś tylko pasek alternatora czy ten wielorowkowy też?

 

aa i czy pamiętasz może rozmiary albo oznaczenia tych pasków

Wymieniałem oba, pamiętac nie pamiętam, ale od czego są faktury? :D

CONTITECH

13X975

13X950

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wczoraj byłem u znajomego mechanika, obejrzał, posłuchał - silnik chodzi bez zarzutu, cichutko, co do pasków to mówił ze można wymienić ten mniejszy pk4 ale przy okazji wymienie już oba. Z tego co mi mówił mają oznaczenia PK4 i PK6 - poprawcie mnie jeśli źle zapamiętałem.

Mówił że taki swiergot może być spowodowany łańcuchem zaraz po zapaleniu silnika, dopóki nie dotrze olej i poprawi się jego gęstość.

Dzięki Herson za wymiary będe takich szukał ale z tego co widzę Ty masz 2.2 diesla orientujesz sie czy pod 1.5 bezn. też podejdą bo 4pk i 6pk jest bardzo duży wybór w rozmiarach.

Edytowane przez skawin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, z rozpędu nie zwróciłem uwagi na to, jaki masz silnik. Podejrzewam, że będzie inaczej, ale od czego sa katalogi w internecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do katalogów :) masz jakiś dobry namiar na takowy

Może ktoś w intsrukcji serwisowej takowe paski do 1.5 bezn. po lifcie szukał i zna wymiary

- wg strony Bosha:

 

4 PK 850, do roku prod.: 11/2006, nr kat: 1 987 947 895 cena ok 18 zł

Urządzenia napędzane: agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego, Ilożć żeber: 4

 

 

6 PK 1100 do roku prod.: 11/2004, nr kat: 1 987 948 437 cena ok 37 zł

Urządzenia napędzane: agregat napędzany: alternator, agregat napędzany: kompresor klimatyzacji, Ilożć żeber: 6

 

to chyba raczej te paski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg katologu gates 4PK850 oraz w zależności czy masz klimę czy też nie: 6PK1098 (z klimą) albo 6PK818 (bez klimy).

 

Z tego co wiem to wszystkie Almery były produkowane przed rokiem 2008... Bo produkcję zakończono w roku 2006.

 

A ja dziś widziałem Almere Sedan N16 2008 (na bank bo tu[irlandia] numery rej. zaczynają się od roku produkcji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski wczoraj wymienione, wymiarami dobrze spasowały. Dziś póki co odpukać w aucie nastała cisza.

Było jeszcze chrobotanie metaliczne przy dodawaniu gazu i troche sie bałem że to coś poważnego ale okazało się że osłona tłumika była luźna i wystarczyło dokręcić spinke.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Powiedzcie mi jak poznać, iż pasek alternatora jest do wymiany.

Ostatnio zauważyłem, iż po zapaleniu silnika z rana jest taki dziwny hałas/szum cos jakby świergot z lewej strony gdy stoję przed maską - nie jest to jakoś bardzo uciążliwe i jestem jakoś przekonany że albo wymiana albo naciągnięcie paska - ale może sie myle, może to jakieś łożysko?

Obroty są ok, nic nie faluje, żaden błąd na rozdzielce się nie pojawia,olej w porządku.

Może po zimie coś sie tam poluzowało i tylko mi sie wydaje, że może to być pasek - jednak musze sie wybrać do znajomego na kanał i zobaczyć.

u mnie było słychać właśnie świergolenie. oba paski po tym wymieniłam na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

u mnie też świergotało metalicznym głosem po odpaleniu auta, tak ze 4 tygodnie temu wymieniłem i teraz jest jeszcze gorzej. Na zimnym silniku paski piszczą jak diabli, szczególnie przy zmienianiu biegów, czuję się jak w 25 letnim Ikarusie. Teraz pytanie, czy mechanik założył właściwe paski czy nie. Bo ktoś pisał wcześniej, że katalogowo nie pasują, trzeba porównać "na oko" stare z nowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm masz wyszczególnione tu do diesla oraz do benzyny przez nas - jeśli po wymianie dalej ci piszczy to jedź podciągnąć paski, ja kilka po założeniu musiałem je też podciągnąć i teraz jest spoko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po kłopocie, mechanik naciągnął pasek i jest cisza tera. Powiedział, że paski tak mają i po ułożeniu za jakiś czas trzeba naciągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już po kłopocie, mechanik naciągnął pasek i jest cisza tera. Powiedział, że paski tak mają i po ułożeniu za jakiś czas trzeba naciągnąć.

 

Bzdura, mnie jakoś nic nie piszczało po wymianie. Jakość paska jest ważna, taki np. Contitech lubi piszczeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...