Gość barbituran Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów mam primerę rocznik 98 wp11 w dieslu. przy ostatniej zimie spadła strasznie moc silnika (angielska zima i ma się nijak do polskiej ale pare nocy było z temp -15 stopni). jest to uciążliwe szczególnie z rana, mieszkam na lekkie górce i z parkingu wyjeżdżam od razu pod górę i zazwyczaj kończy się to tamowaniem ruchu i uciążliwym trąbieniem "tych za mną" i budzeniem sąsiadów . błąd 18 czyli nieszczęsny nastawnik dawki paliwa hdk (chyba tak to zwą) pojawia się i znika odkąd kupiłem auto czyli ok 2,5 roku. auto zawsze pali na dotyk, przy ostatnich większych mrozach podgrzewałem dwa razy na świecach ale tylko profilaktycznie gdyż jedno podgrzanie w zupełności wystarczało. przepływomierz wymieniony na nowy 2 lata temu (kupiłem nieoryginalny i jutro sprawdzę miernikiem czy czasem nie padł). ostatnimi czasy staram się grzać auto na parkingu parę minut i wtedy jako tako jedzie jednak niestety nieraz mi się spieszy i nie mam na to czasu. silnik po uzyskaniu odpowiedniej temp jest dużo żwawszy jednak nie jest to już to samo co np pół roku temu. czy oprócz przepływomierza jest jeszcze coś co mogę sprawdzić we własnym zakresie? z części serwisowych podejrzewam że tylko świece żarowe nie były wymieniane więc może to one powodują ten zamęt? z góry dzięki za podpowiedzi PS. zapomnialem dodać że silnik zaczął brać olej i to dość sporo gdyż wcześniej nie zdarzyło mi się dolewać pomiędzy jednym serwisem a drugim (czyli rok). od lipca kiedy był ostatni serwis dolewałem już dwa razy po setce. auto nie kopci jakoś zanadto, nie zauważyłem też żadnych zacieków. jedno co mnie zastanawia to to że moment włączenia się turbiny przesunął się w górę w okolice 3tys obrotów, wcześniej było to 2.5tys , dziwna sprawa. Edytowane 19 Lutego 2010 przez barbituran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baciarek Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 (edytowane) Ja bym sprawdził 3 rzeczy : 1. Zaślepił EGR - mógł się zawiesić w pozycji otwartej wtedy masz pojemniejszy dolot i z tej okazji większy lag w załączeniu turbo. 2. Sprawdziłbym czy turbina nie ma luzów i nie spala ci oleju na niej. 3. Sprawdź czy te dolewki oleju nie są związane z uszczelką pod głowicą czy samą głowicą. Czyli sprawdź sam olej (kolor) zbiorniczek wyrównawczy czy nie bulgocze i nie ma tam oleju. Co do samego nastawnika to spróbował bym wlać ze 2-3 tankowania syfu do oczyszczania układu paliwowego. Jeśli nie pomorze to pewnie będzie do roboty. Standardowo filtr powietrza co 3-5 tyś km w zależności w jakich warunkach jeździsz. Same świece żarowe odpowiadają za uruchomienie silnika. Grzeją niby po uruchomieniu aż do osiągnięcia jakiejś tam temperatury, ale do dynamiki raczej mało mają wspólnego. Poza tym piszesz, że odpalają za 1 razem więc jest ok. Na razie tyle mi przychodzi do głowy. Pozdrawiam Edytowane 19 Lutego 2010 przez baciarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 19 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2010 W pierwszej chwili to przychodzi mi na myśl filtr powietrza i paliwa oraz czystość oleju. Tak jak pisze baciarek sprawdź EGR (może jeździsz na spalinach a nie powietrzu). Zobacz czy nie cieknie turbawka i czy nie dmucha w kosmos (szczelność przewodów) Traktor lubi ciepełko Mój też czasem się buntuje nawet na niewielkiej zaspie jak się rano śpieszę do roboty. Była ostatnio akcja ze śpiewaniem wlazł kotek na płotek do mycia zębów, może zaczniemy też nucić przy rannym odpalaniu PS wyłączenie klimy z rana dodaje kopyta (czytaj odmula osła ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 dzięki za szybką odpowiedź tak po kolei: Egr zaślepiłem dzisiaj metodą prostszą czyli uciąłem wężyk i wkręciłem dwie śrubki, samochód jakby troszkę żwawszy ale bez wodotrysków, zrobiłem autodiagnostykę i wywala mi teraz błąd "86 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – circuit malfunction - tłum. recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) elektromagnetyczny - awaria obwodu "......tak ma być po zaślepieniu? Jak sprawdzić czy turbina nie ma luzów i nie spala oleju? . osadzenie węża wchodządzego do turbiny patrząc od góry od strony chłodnicy jest przybrudzone olejem, nie wiem czy tak ma być czy nie? Dziś znowu musiałem dolać oleju bo jakby ubyło. poza tym silnik w miarę suchy (nie licząc nieszczęsnego wężyka do vacum pompy) nic nie kapie, nie ma plam pod autem jak postoi dłużej. Nastawnik mam plan wyczyścić jak dojadę do Polski bo tu niestety nie mam warunków. płyny do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego leję regularnie i nic nie dają. Serwis robiony we wrześniu 2009, olej i filtry do tego filtr paliwa dwa razy. raz podczas serwisu i drugi raz tydzień po kiedy to włączył mi się tryb awaryjny i myślalem że filtr zapchany. potem silnik sam wrócił do normy i więcej nieprzyjemności nie było. Filtr powietrza sprawdziłem organoleptycznie i wygląda wporządku. Dziś udało mi się pobieznie sprawdzić przepływkę (rozpadało się i nie skończyłem) i autodiagnostykę. wnioski z przepływki - odłączenie wtyczki nie zmienia nic w pracy silnika, miernik pokazuje straszne herezje, przewód sygnałowy (niebiesko biały) pokazuje napięcie akumulatora 12-13V a nie 1.9-2.3V Autodiagnostyka pokazała błędy: 12 Przepływka 18 Nastawnik 86 EGR 95 -??? i tu nie wiem Ma ktoś jakiś pomysł co oznacza błąd 95? Macie może numer przepływki do cd20t 98r. ? niestety moja jest nieoryginalna a starą wyrzuciłem i teraz za cholere nie pamiętam czy to był bosh czy hitachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 EGR- nie powinno być musisz coś mieć na kostkach: wtyczka przewód Turbo- trzeba zdjąć ten gruby wąż i zobaczyć w środku czy nie jest mokro w wężu i na wiatraczku Dodatki do paliwa nie usuną opiłków które przyklejały się do cewek i powłaziły w wirnik w nastawniku. Zamiast tego lepiej użyć płuczki ultradżwiękowej, a do przesmarowania MIXOLU tego syntetycznego lub innego oleju do kos i pilarek. Można przepłukać układ zasilając go mieszanką 3 części oleju na 7 ropy, wpuszczając przewód zasilający fi 8 i powrotny fi 6, do butelki z mieszanką i uruchomić silnik bawiąc się gazem. Przewody dajesz drugie igelitowe na czas płukania Przepływka HITACHI ma inny kształt niż Bosch oraz inną liczbę przewodów Hitachi-3 wtyczka z boku Bosch-4 wtyczka z góry Mogłeś się wpiąć w zły przewód i stąd te wskazania (poczytaj temat. Numer Bosch i nissan Bosch 0281002207 Bosch 0281002208 Nissan 226807F400 Nissan 226807F425 Błąd 95-moze coś źle sczytałeś albo jest to samo cholerstwo co w poliftingowej kod 114, który wywala zawsze z 18 i jest ogólnie przysłowiowy czeski film Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 spróbuje jutro skasować błędy i pojeździć trochę, być może komp je wywala bo wyciągałem wtyczki od egr i przepływki na włączonym silniku żeby sprawdzić czy jest jakaś reakcja. co do przepływki to wychodzi na to że mam bosha (wtyczka od góry) i na bank sprawdzałem dobry kabelek. w każdym razie jutro pomajstruję trochę i dam znać, podjadę na szrot i może uda mi się kupić jakąś przepływkę to podmienię i będę wiedział na czym stoję (o ile będzie dobra oczywiście) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Po co płacić dwa razy. Przepływka obecnie to nie majątek i nie warto kupować podróbek czy używek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 no właśnie trochę szkoda, ostatnio diler wycenił mi auto na 500-600funtów a przepływka bosha kosztuje 100 zamiennika już nie chcę bo obecny kupiłem nowy w wakacje 2008 i długo nie wytrzymał (jutro się okaże czy padł ale takie mam przeczucie). już wiem dlaczego miał gwarancji tylko rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 o joj Widzę że jeżdzisz po lewej stronie, a tam ponoć serwis okrutnie goli Jak wytrzymasz to kupisz ją nową w Polsce już za 160 PLNów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 autko już po wymianie przepływomierza. kupiłem zamiennik i uwaga, pomimo że dostałem nową przepływkę o numerze 0281002207 to nie podeszła. tunel w którym siedzi sam czujnik był dużo mniejszy. sprzedawca uczynnie sam przekręcił czujniki do stargo tunelu i po obejrzeniu starego czujnika doszedł do wniosku że jest spalony na amen (pewnie stąd napięcie 12V na kablu sygnałowym). z nową przepływką i zablokowanym EGR wrażenia z jazdy niezapomniane autko ma dobre odejście i powyżej 1800 obrotów jest niesamowicie dynamiczne w porównaniu z wcześniej. teraz parę rzeczy które mogą komuś pomóc i które warto by dołożyć do przyklejonych tematów: błąd 95- obwod 2 czujnika temp.powietrza wlotowego (według autodaty) - błąd wystąpił razem z błędem 12 (awaria przepływomierza) i mój mechanik podejrzewa że czujnik temp o którym mowa znajduje się w przepływce. oba błędy nie pojawiły się więcej po zmianie przepływomierza. tematy i stronki dotyczące testowania przepływomierza: http://sgorka.prz.rzeszow.pl/nissan/przep1.jpg http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/26955-przepywomierz-powietrza/page__p__314155__hl__przep%C5%82ywomierz%20cd20t__fromsearch__1entry314155 jeszcze raz dzięki za pomoc pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Temat o przepływcejest tak stary jak Primery i wystarczy bzajrzeć do FAQ dla CD20T a znajdziesz tam obszerny temat dtyczący wszelkich problemów z przepływką dla TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barbituran Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Temat o przepływcejest tak stary jak Primery i wystarczy bzajrzeć do FAQ dla CD20T a znajdziesz tam obszerny temat dtyczący wszelkich problemów z przepływką dla TD link z FAQ o przepływomierzu nie działa dlatego podałem jakby ktoś szukał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 Właśnie zauważyłem że nie działa.Pewnie znowu coś z techniką, bo i uśmieszków też nie można dodać i inne linki tęż nie trybią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.