Gość pawelek Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Witam wszystkich.od sierpnia zeszlego roku jestem posiadaczem primerki 2.0TD 98r.mam pytanie.czy reguluje sie tam luz na zaworach czy nie trzeba.auto ma 160tys.km.przynajmniej tyle na liczniku.nie jest powycierane w srodku wiec moze oryginalny przebieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 20 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 Zawory są regulowane płytkami. Był tu temat o tym, ale nie mogę znależć. Opis jest w serwisówce. Osobiscie nie czepiałbym sie tego, bez wymiany wałka rozrządu.. Uszczelkę pokrywy zaworów trzeba po zabiegu przelecieć konicznie kitem do misek lub sylikonem bo będzie na 100% ciekła pomimo tego że jest nowa. Nawet manual mówi o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 Zawory są regulowane płytkami. Był tu temat o tym, ale nie mogę znależć. Opis jest w serwisówce. Osobiscie nie czepiałbym sie tego, bez wymiany wałka rozrządu.. Uszczelkę pokrywy zaworów trzeba po zabiegu przelecieć konicznie kitem do misek lub sylikonem bo będzie na 100% ciekła pomimo tego że jest nowa. Nawet manual mówi o tym. Zawory są regulowane płytkami. Był tu temat o tym, ale nie mogę znależć. Opis jest w serwisówce. Osobiscie nie czepiałbym sie tego, bez wymiany wałka rozrządu.. Uszczelkę pokrywy zaworów trzeba po zabiegu przelecieć konicznie kitem do misek lub sylikonem bo będzie na 100% ciekła pomimo tego że jest nowa. Nawet manual mówi o tym. dzięki.a co ile km się reguluje te zawory?i wymieniać jeszcze wałek rozrządu?dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 23 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2010 (edytowane) Witam wszystkich.od sierpnia zeszlego roku jestem posiadaczem primerki 2.0TD 98r.mam pytanie.czy reguluje sie tam luz na zaworach czy nie trzeba.auto ma 160tys.km.przynajmniej tyle na liczniku.nie jest powycierane w srodku wiec moze oryginalny przebieg. NIC SIE NIE REGULUJE!!!!!!!!!! i nic nie wymienia!!!! lejesz i jezdzisz!!!! w dieselach cd20 sa hydrauliczne popychacze zaworow plytki sa w benzyniakach and szanowny Panie and_pec skad Ty takie rewelacje bierzesz??? Edytowane 23 Lutego 2010 przez jacek_178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) Jacek_178 Takie samo pytanie mogę zadać tobie. Wystarczy zajrzeć do "komiksu" w plik em sekcja CD20T temat cylinder head gdzie masz wyraźnie podane luzy zaworowe i sposób ich regulacji. Zawory mają popychacze szklankowe a nie hydrauliczne i luzy się same nie kasują tak jak w SR20DE (benzyna 2,0 ) Jednostki QG też mają popychacze szklankowe Wiem że kilka osób tu na forum juz twierdziła że są hydrauliczne, ale nikt nie podał sensownej odpowiedzi jak te zawory są tam zbudowane. Moja teoria (a sądzę że nawet fakt ) została też poparta przez kilku dociekliwych użytkowników traktora. Jeśli uważasz inaczej to daj mi tego dowody.Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób są kasowane luzy w CD20 , gdzie znajduje się regulator. CD20 de facto jest nie uturbioną wersją CD20T AUTO data też podaje wartości luzów zaworowych Po co,skoro niby kasują się same. Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych Edytowane 24 Lutego 2010 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Jacek_178 Takie samo pytanie mogę zadać tobie. Wystarczy zajrzeć do "komiksu" w plik em sekcja CD20T temat cylinder head gdzie masz wyraźnie podane luzy zaworowe i sposób ich regulacji. Zawory mają popychacze szklankowe a nie hydrauliczne i luzy się same nie kasują tak jak w SR20DE (benzyna 2,0 ) Jednostki QG też mają popychacze szklankowe Wiem że kilka osób tu na forum juz twierdziła że są hydrauliczne, ale nikt nie podał sensownej odpowiedzi jak te zawory są tam zbudowane. Moja teoria (a sądzę że nawet fakt ) została też poparta przez kilku dociekliwych użytkowników traktora. Jeśli uważasz inaczej to daj mi tego dowody.Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób są kasowane luzy w CD20 , gdzie znajduje się regulator. CD20 de facto jest nie uturbioną wersją CD20T AUTO data też podaje wartości luzów zaworowych Po co,skoro niby kasują się same. Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 pawelek - usuń tego posta albo dopisz coś od siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 czyli rozumiem ze jednak sie reguluje.a co ile km?i po co wymieniać wałek rozrządu?kolego and_pec jesteś z lublina?a nie wiesz czy w okolicach puław jest jakiś dobry mechanik do niego?słyszałem ze w skrobowie koło lubartowa jest dobry fachowiec do diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jurgenik Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) A czy szklanka zaworu to nie to samo co popychacz hydrauliczny? Zawsze tak to rozumiałem. Przecież jej budowa na to właśnie wskazuje - płyn (olej) wewnątrz pomiędzy membranami i jego właściwości sprężyste przenosza siły z krzywki wałka na zawór. Edytowane 24 Lutego 2010 przez jurgenik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek_178 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) Jacek_178 Takie samo pytanie mogę zadać tobie. Wystarczy zajrzeć do "komiksu" w plik em sekcja CD20T temat cylinder head gdzie masz wyraźnie podane luzy zaworowe i sposób ich regulacji. Zawory mają popychacze szklankowe a nie hydrauliczne i luzy się same nie kasują tak jak w SR20DE (benzyna 2,0 ) Jednostki QG też mają popychacze szklankowe Wiem że kilka osób tu na forum juz twierdziła że są hydrauliczne, ale nikt nie podał sensownej odpowiedzi jak te zawory są tam zbudowane. Moja teoria (a sądzę że nawet fakt ) została też poparta przez kilku dociekliwych użytkowników traktora. Jeśli uważasz inaczej to daj mi tego dowody.Najbardziej interesuje mnie to w jaki sposób są kasowane luzy w CD20 , gdzie znajduje się regulator. CD20 de facto jest nie uturbioną wersją CD20T AUTO data też podaje wartości luzów zaworowych Po co,skoro niby kasują się same. Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych and_pec bo ja mam cd20 i wiem ze w nich sie nic nie ustawia i nie wymienia po uruchomieniu silnika po dlugim postoju zawory Ci zagraja i za chwile cisnienie oleju momentalnie kasuje i ustawia luzy na takie jakie maja byc ps kolega jurgenik widac wie w czym rzecz i takich glupot nie pisze:))) Może myślisz że SR20DE to diesel (końcówkę DE traktujesz jako diesel), bo dla tego jedynego silnika akurat nie znajdziesz nigdzie wartości luzów z racji popychaczy hydraulicznych sr20 ma hydrauliczna regulacje luzu zaworowego tak samo jak diesle cd20 to ze nie podaja wartosci luzow to nie znaczy ze ich nie ma zaden silnik nie bedzie chodzil bez luzow zaworowych sr20 tez ma odpowiednie wartosci luzu zaworowego tylko pewnie nissan nie podal w danych i stad nie maja w autodata z ksiazki etzholda czy jak mu tam: "Silnik wysokopreny 2,0 dm3 jak równie silnik GTi 1,6 dm3 maja popychacze hydrauliczne, które kompensuja samoczynnie luzy zaworów. W tych silnikach luzów zaworów nie reguluje sie. W razie nienormalnych odgłosów pracy napedu rozrzadu, naley sprawdzic popychacz hydrauliczny (praca do wykonania w warsztacie). W silniku benzynowym 2,0 dm3 hydrauliczne kompensatory wyrównuja luzy zaworów. Miedzy dzwignia i trzonkiem zaworu znajduje sie dodatkowo podkładka regulacyjna, która musi byc dopasowana, jesli zostały wymienione zawory, głowica cylindrów, os dzwigni lub gniazda zaworów." co prawda to z ksiazki o sunnym ale moge sie zalozyc ze w primie napewno jest tak samo Edytowane 24 Lutego 2010 przez jacek_178 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 dobra.dzięki panowie.w takim razie skoro nie trzeba ustawiać a samo autko chodzi jak burza to nie ustawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Friday71 Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Potwierdzam, nie reguluje sie - wymienia sie szklanki jesli zacznie klekotac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 (edytowane) Wiecie ja już zgłupiałem Też na początku uważałem że są hydrauliczne i nie ma potrzeby regulować, a jedynie wymieniać całą szklankę jeśli zawór zaczyna kłapać. Parę osób wytknęło mi to, że skoro są szklanki to trzeba regulować. W zasadzie to mieli trochę racje. Bo w zwykłych szklankach to faktycznie należy ustawiać luzy co 10-20tys. Tak na mnie siedli że zacząłem twierdzić, że jednak mają rację ale..... Te nasze popychacze są zbudowane zupełnie inaczej jak zwykłe szklanki. Posiadają ten rowek obwodowy i kulowy zaworek zwrotny, po to aby dzięki niemu i komorze podwyższonego ciśnienia kasować luzy. W tej chwili jestem przekonany i pewny że zaworów się nie reguluje w traktorach a luzy podane są jedynie po to aby ustawić je jedynie w przypadku wymiany popychaczy Tyle odemnie w tej kwestii. Obecnie będę głosił wszem i wobec że zaworów się w traktorze nie reguluje. Jedynie ustawia luz przy wymianie popychaczy Co do silnika 1,6 to Haynes (poradnik dla P11) opisuje procedurę regulacji luzów dla tego silnika,ale dotyczy to gaźnikowego GA16DS i z jednopunktem GA16DE Edytowane 25 Listopada 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelek Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 no i wspólnymi siłami doszliśmy do tego że sie nie reguluje.dzieki wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.