Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Dynamika silnika


Michał Marek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jeżdżę samochodami Nissan Primera P10 '95r. z przebiegiem ok. 180 kkm i P11 '97r. z przebiegiem ok. 110 kkm. Oba wyposażone są według mojej wiedzy w ten sam silnik GA16DE 1.6 16V 66kW oraz w tą samą skrzynię biegów. I tutaj moje pytanie, co może być powodem wyczuwalnej różnicy w dynamice oraz elastyczności prowadzenia pojazdów na korzyść P10? W obu samochodach spalanie jest w normie. Jeśli potrzebujecie jakieś dodatkowe informacje odnośnie w/w pojazdów, które pozwoliłyby pomóc w określeniu takiego zachowania P11 pytajcie śmiało, w miarę możliwości i wiedzy odpowiem.

 

Pozdrawiam,

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna pojazdów:

P10 1170 kg (sedan)

P11 1260 kg (liftback)

 

Moim zdaniem nie jest to na tyle duża różnica, by powodowała tak odczuwalne różnice w dynamice. Może jakieś inne sugestie co należałoby sprawdzić bądź wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno powoduje przy tej mocy :) Tylko, ze na twoje odczucia sklada sie jeszcze cos, moze p11 ma wieksze kola, , moze w p10 masz nowy filtr powietrza a w p11 stary, moze cos jeszcze ;) cisnienie w oponach przy tej mocy tez odgrywa role

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawiązując do tego, co napisał Friday71:

Rozmiar opon w obu Primerach jest identyczny, są to R14, ciśnienie jest prawidłowe, około 2.2 na przodzie i 2.0 na tyle. P10 jak i P11 posiadają nowe filtry powietrza.

Może jeszcze macie jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia w skrzyni biegów.

Może najlepiej sprawdź jakie są w rzeczywistości te różnice w dynamice, podaj jakiś konkret, na przykład zmierz: przyspieszenie 0-100 km/h, elastyczność 60-100 na IV biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie musialbys troche pomierzyc 0-100 50-150 60-100(4) 0-max masz duzo mozliwosci zeby to porownac

W jedenym fotelu moze cie przechyli jak depniesz w innym nie poczujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego blisko 100kg w masie auta jest odczuwalne. Często przekłada sie to na 1 s do 100kmh. To tylko samo wystarczy aby p10 wydawało sie i było realnie szybsze. Myślę że dalej szukać nie musisz. 100kg to co - 8% różnicy w masie - to jak 8 koni ekstra na rzecz p10. załaduj do p10 kogoś kto waży 90 kg i wtedy spróbuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za sugestie. Postaram się posprawdzać zaproponowane przez Was rzeczy w weekend, gdy będę miał trochę wolnego czasu. Z moich obserwacji wynika, że skrzynie biegów są identyczne (porównując odpowiadające sobie: prędkość samochodu i liczbę obrotów na minutę). Może faktycznie lepiej będzie, gdy przemówią konkretne wartości. Choć moje odczucia nie są bezpodstawne, bo inni użytkownicy tych konkretnych egzemplarzy zauważyli, że P10 jest bardziej dynamiczna. Może faktycznie przy tej mocy te 90kg robi taką różnicę. W każdym bądź razie jeśli jeszcze coś by się Wam nasunęło, chętnie to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...