Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] LED do jazdy dziennej


Gość badger79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość badger79

Czołem koledzy!

Tak jak w temacie - czy ktoś z Was założył już może światła do jazdy dziennej w technologii LED? Na alledrogo aż roi się od tych lampek, sam się nad tym również zastanawiam, ale jestem ciekawy jak wyglądałoby to na N16, szczególnie po lifcie, bo taką wersję posiadam. Zdjęcia i opinie z użytkowania mile widziane.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem koledzy!

Tak jak w temacie - czy ktoś z Was założył już może światła do jazdy dziennej w technologii LED? Na alledrogo aż roi się od tych lampek, sam się nad tym również zastanawiam, ale jestem ciekawy jak wyglądałoby to na N16, szczególnie po lifcie, bo taką wersję posiadam. Zdjęcia i opinie z użytkowania mile widziane.

Pozdrawiam!

 

ciekawie to wygląda ale na razie się wstrzymuję z zakupem mogę tylko przestrzec żeby kupować zestaw z atestem,kolega kupił do Audi i miał pecha bo na drugi dzień mu zabrali dowód :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednostce po lifcie, to chyba bez "wycinki" w kratce sie nie obejdzie. Auta przed liftem bardziej przyspodobione są do zakładania LEDów. Sam do swojego (zderzak "przedliftowy")chyba założę LEDy, ale jak/jeśli bedę to robił, to dokładnie się im (zasadzie działania) przyjrzę, bo te tanie, proste z alledrogo a'la "podepnij pod aku i pozycyjne", jakoś mnie nie przekonują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, szkoda, że nie przeczytałem tego tematu kilka dni wcześniej. Przez ostatnie prawie trzy tygodnie jeździłem z synkiem na rehabilitację do Dziekanowa i w okolicy Starych Babic zawsze natykałem się na Fiata Ducato, który miał bardzo ciekawie zamontowane LEDy, jako światła dzienne.

Nie była to prosta listwa, tylko montaż naokoło fabrycznych halogenów w zderzaku. Nie były to takie małe, drobne LEDy z Allegro, tylko duże (jak w Audi) i jasnoniebieskie. Od razu pomyślałem o montażu takich u siebie. Ducato ma identyczną wielkość halogenów, jak Almera i też okrągłe. :) Chciałbym je zamontować tak samo, okręcić je naokoło halogenów i podpiąć pod zapłon (bez potrzeby włączania pozycyjnych). W takim układzie niepotrzebne będzie cięcie kratki wlotu powietrza. :)

 

Fotki tego Ducato niestety ani razu nie zrobiłem, bo nie wiedziałem, że może być potrzebna. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Światełka kupione na allegro za około 250zł. Producent Mycarr, 4 Ledy na jedną oprawę o średnicy 7cm.Link do aukcji na allegro

Do tego koszt plastikowego czarnego kątownika z którego zrobiłem okrągły pierścień wklejony w wyciętą kratkę.

Trochę jest przy tym dłubania (cała dniówka) ale efekt wydaje mi się całkiem przyzwoity.

 

Pozdrawiam

post-698-1271617494,6339_thumb.jpg

post-698-1271617508,3358_thumb.jpg

post-698-1271694059,4865_thumb.jpg

Edytowane przez Yankee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światełka kupione na allegro za około 250zł. Producent Mycarr, 4 Ledy na jedną oprawę o średnicy 7cm.Link do aukcji na allegro

Do tego koszt plastikowego czarnego kątownika z którego zrobiłem okrągły pierścień wklejony w wyciętą kratkę.

Trochę jest przy tym dłubania (cała dniówka) ale efekt wydaje mi się całkiem przyzwoity.

 

Pozdrawiam

 

Takie swiatła jak u Ciebie (oczywiście z homologacją) można zanabyć juz za 30zł/sztukę. Od polskigo prodcenta Wesem tu stronka

Tyle, że są jeszcze na normalne żarówki, nie ledowe.

 

PS

dużo dłubania w kratce, zeby ładnie wyglądało?

w jaki sposób zrobieś te ramki, zeby przyzwoicie wyglądało, bo zdjęcia nie pokazują dokładnie sposobu montażu.

 

 

 

edit

pytanie dodatkowe: Czy dolna krawędź lampy jest na wysokosci większej niż 25cm od ziemi? Jeśli nie, to łamiesz prawo i przy nabliższej kontroli możesz stracić dowód rejestracyjny.

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie swiatła jak u Ciebie (oczywiście z homologacją) można zanabyć juz za 30zł/sztukę. Od polskigo prodcenta Wesem tu stronka

Tyle, że są jeszcze na normalne żarówki, nie ledowe.

 

PS

dużo dłubania w kratce, zeby ładnie wyglądało?

w jaki sposób zrobieś te ramki, zeby przyzwoicie wyglądało, bo zdjęcia nie pokazują dokładnie sposobu montażu.

 

 

 

edit

pytanie dodatkowe: Czy dolna krawędź lampy jest na wysokosci większej niż 25cm od ziemi? Jeśli nie, to łamiesz prawo i przy nabliższej kontroli możesz stracić dowód rejestracyjny.

 

Po pierwsze te światła które podałeś to tak jak napisałeś nie LEDy, po drugie brak w pełni zautomatyzowanego włącznika, po trzecie uciążliwe montowanie z powodu braku blaszek jak w tych które ja zamontowałem.

Zdjęcie szczegółowe "obrobienia" kratki dzisiaj załączę dla jasności sytuacji.

Co do wysokości to Almera nie jest ferrari :-) Jest więcej niż 25 cm. Jest też zachowane 40 cm od krawędzi lampy do boku auta oraz rozstaw pomiędzy nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johnny_21_fingaz

A działają poprawnie? Tzn czy mógłbyś stestować je wieczorkiem gdy będzie widać ich poświatę, rozpędź się do 90/100 km/h i puść na parę sekund pedał gazu i nie wrzucaj luzu, by auto się toczyło. Chodzi mi o to czy nie wyłączają się na 1sek po 3-5sek po puszczeniu pedału gazu na biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A działają poprawnie? Tzn czy mógłbyś stestować je wieczorkiem gdy będzie widać ich poświatę, rozpędź się do 90/100 km/h i puść na parę sekund pedał gazu i nie wrzucaj luzu, by auto się toczyło. Chodzi mi o to czy nie wyłączają się na 1sek po 3-5sek po puszczeniu pedału gazu na biegu.

Z tego co zauważyłem to działają poprawnie... zastanawiam się dlaczego powiązujesz toczące się koła z wyłączaniem się świateł? Równie dobrze można przygazować auto a potem puścić nogę z gazu. Przecież w w tych autach nie ma dynama jak w rowerach :-)

Światło to się wyłączy jedynie wtedy kiedy dostanie napięcie na trzeci kable, który podpięty jest do postojówek. Nie ma możliwości żeby zgasło także przy jakimś minimalnym wahnięciu napięcia. Skąd takie pytanie ? Miałeś jakieś doświadczenia z tym związane ? Co to były za lampy i jaką miały automatykę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yankee - bardzo ładne dzienne. W Bluebirdzie też mam dzienne(sam montowałem) i jestem bardzo zadowolony że nie idzie w błoto 200W a jedynie 12W. Myślę o zakupie podobnych do Twoich na nowego autka żony. Pamiętać należy o tym że dziennych używamy zamiast mijania a nie razem z nimi (widziałem już kretynów którzy świecą jednymi i drugimi, albo np nową Insignię która ma fabryczne dzienne a jechała na ksenonach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johnny_21_fingaz

Z tego co zauważyłem to działają poprawnie... zastanawiam się dlaczego powiązujesz toczące się koła z wyłączaniem się świateł? Równie dobrze można przygazować auto a potem puścić nogę z gazu. Przecież w w tych autach nie ma dynama jak w rowerach :-)

Światło to się wyłączy jedynie wtedy kiedy dostanie napięcie na trzeci kable, który podpięty jest do postojówek. Nie ma możliwości żeby zgasło także przy jakimś minimalnym wahnięciu napięcia. Skąd takie pytanie ? Miałeś jakieś doświadczenia z tym związane ? Co to były za lampy i jaką miały automatykę ?

Mam dokładnie takie jak twoje i mam właśnie taką sytuację jaką ci opisuję. Czy możliwe, że coś nie tak podłączyłem? Nie chodzi oczywiście to toczące się koła bo to nielogiczne, ale o chwilowe skoki napięcia. Ja podłączyłem tak, że palą mi się razem z postojówkami a gasną dopiero po włączeniu świateł mijania - czyli wnioskuję, że źle podłączyłem 3 kabel i powinienem go wpiąć pod postojówki? Co do lamp, to dokładnie takie jak twoje, łącznie z takim samym sterownikiem :)

 

EDIT:

przepiąłem sterownik pod postwojówki, pojeździmy, zobaczymy :)

Edytowane przez johnny_21_fingaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie jak twoje i mam właśnie taką sytuację jaką ci opisuję. Czy możliwe, że coś nie tak podłączyłem? Nie chodzi oczywiście to toczące się koła bo to nielogiczne, ale o chwilowe skoki napięcia. Ja podłączyłem tak, że palą mi się razem z postojówkami a gasną dopiero po włączeniu świateł mijania - czyli wnioskuję, że źle podłączyłem 3 kabel i powinienem go wpiąć pod postojówki? Co do lamp, to dokładnie takie jak twoje, łącznie z takim samym sterownikiem :)

 

EDIT:

przepiąłem sterownik pod postwojówki, pojeździmy, zobaczymy :)

 

Sprawdź, i daj znać. Dzisiaj trochę gazowałęm auto w garażu i nic mi się nie wyłączało ani na sekundę.

Trzeci kabelek powinien być do postojówek (to chyba kabelek czerwono fioletowy - ten najdalej od czarnego na kablu dochodzącym wtyku do reflektora) gdyż w innym przypadku w razie takiej konieczności nie da się włączyć samych świateł postojowych.

Nie sądzę żeby to była wina podpięcia się do świateł mijania ... nie jestem elektrykiem ale może problem z ładowaniem, akumulatorem lub wadliwym "przekaźnikiem" do tych świateł dziennych?

 

Pozdrawiam

 

PS. załączyłem do mojego wcześniejszego posta zdjęcie obróbki lampek w kratce :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johnny_21_fingaz

Sprawdź, i daj znać. Dzisiaj trochę gazowałęm auto w garażu i nic mi się nie wyłączało ani na sekundę.

Trzeci kabelek powinien być do postojówek (to chyba kabelek czerwono fioletowy - ten najdalej od czarnego na kablu dochodzącym wtyku do reflektora) gdyż w innym przypadku w razie takiej konieczności nie da się włączyć samych świateł postojowych.

Nie sądzę żeby to była wina podpięcia się do świateł mijania ... nie jestem elektrykiem ale może problem z ładowaniem, akumulatorem lub wadliwym "przekaźnikiem" do tych świateł dziennych?

 

Pozdrawiam

 

PS. załączyłem do mojego wcześniejszego posta zdjęcie obróbki lampek w kratce :-)

Pojezdziłem i sprawdziłem. Wniosek - jest jeszcze gorzej. O ile gdy było podpięte do mijania, wyłączało się tylko na sekunde i właczalo ponownie, o tyle gdy jest podpiete pod postojówki też się wyłacza, ale już nie włącza. Za to jak sie doda gazu choćby lekko znowu, moment sie wlaczaja. Chyba bede musiał podjechać do elektryka. Z autem nie było problemów jeśli chodzi o odpalanie. Co do gazowania w miejscu i czekania az zgasną podczas gdy obroty maleją, to nie działa. Dzieje się to tylko podczas jazdy. Co do przekaźnika [chodzi o sterownik, jak ja to okreslam?] to nie wykluczam. Najpierw podepnę na chwilę pod drugi reflektor i zobacze a potem pod inne auto. Co do poprawnego podpiecia pod postojówki, to w n15 sa dwa kabelki idace bezposrednio pod zarowke we wtyczce [kolorowy i czarny chyba], wiec podpinam po kolorowy prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poprawnego podpiecia pod postojówki, to w n15 sa dwa kabelki idace bezposrednio pod zarowke we wtyczce [kolorowy i czarny chyba], wiec podpinam po kolorowy prawda?

Oczywiście podpinasz do tego kolorowego :-) Nie zwróciłem uwagi że kolega ma N15.

Proponuję od razu podpiąć pod inne auto żeby wykluczyć lub potwierdzić uszkodzenie przekaźnika(sterownika).

Możesz jeszcze podjechać sobie do dobrego sklepu (serwisu) z akumulatorami żeby sprawdzili ładowanie i stan aku.

Przepinanie z jednej do drugiej lampy nie ma sensu - szkoda zachodu.

 

życzę powodzenia i szybkiej diagnozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To mój pierwszy post.

Chcę zainstalować światła dzienne LED-owe do mojej Almery N16 po liftingu. Chodzi o podłączenie elektryczne: z minusem nie ma problemu, tak samo z podłączeniem pod postojówki. Te lampy nie mają automatycznego włącznika i trzeba plusa lampy podpiąć pod plusa ze stacyjki.

Pytanie brzmi: czy pod maską jest gdzieś jest łatwo dostępny kabel z plusem ze stacyjki w który się można wpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To mój pierwszy post.

Chcę zainstalować światła dzienne LED-owe do mojej Almery N16 po liftingu. Chodzi o podłączenie elektryczne: z minusem nie ma problemu, tak samo z podłączeniem pod postojówki. Te lampy nie mają automatycznego włącznika i trzeba plusa lampy podpiąć pod plusa ze stacyjki.

Pytanie brzmi: czy pod maską jest gdzieś jest łatwo dostępny kabel z plusem ze stacyjki w który się można wpiąć?

 

Błąd - a jak będziesz je wyłączał ? Zgodnie z przepisami nie wolno używać jednocześnie świateł mijania i dziennych.

Mój zestaw jaki zamontowałem posiada automat wyłączający i poleciłbym jednak tego typu światła zamontować a jeśli nie to niestety wyłącznik mechaniczny w kabinie auta. Minusem tego jest to że taki wyłącznik nie będzie zapewne jakoś estetycznie komponował się w resztę nie wspominając o pamiętaniu żeby go włączyć czy wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd - a jak będziesz je wyłączał ? Zgodnie z przepisami nie wolno używać jednocześnie świateł mijania i dziennych.

Mój zestaw jaki zamontowałem posiada automat wyłączający i poleciłbym jednak tego typu światła zamontować a jeśli nie to niestety wyłącznik mechaniczny w kabinie auta. Minusem tego jest to że taki wyłącznik nie będzie zapewne jakoś estetycznie komponował się w resztę nie wspominając o pamiętaniu żeby go włączyć czy wyłączyć.

 

Przecież podobny "automat" można zrobić samemu ze zwykłego przekaźnika, który łatwo kupic w sklepie moto za kilka zł.

Tylko ciągle jest potrzebny kabel z plusem po stacyjce. Gdzie go znaleźć pod maską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież podobny "automat" można zrobić samemu ze zwykłego przekaźnika, który łatwo kupic w sklepie moto za kilka zł.

Tylko ciągle jest potrzebny kabel z plusem po stacyjce. Gdzie go znaleźć pod maską?

to nie lepiej kupić sobie coś takiego http://allegro.pl/item916834692_dzienne_drl_modul_sterujacy_wlacznik_automat.html i nie kombinować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie lepiej kupić sobie coś takiego http://allegro.pl/item916834692_dzienne_drl_modul_sterujacy_wlacznik_automat.html i nie kombinować ?

 

to wszystko zależy jak kto lubi majsterkować. Twój moduł jest prostszy w podłączeniu (nie trzeba się wogóle znać na elektryce), ale droższy.

Można to zrobić taniej na zwykłym przekaźniku, ale trzeba wtedy poszukać kabla z plusem po stacyjce i umiejętnie podłączyć przekaźnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd - a jak będziesz je wyłączał ? Zgodnie z przepisami nie wolno używać jednocześnie świateł mijania i dziennych.....

Nie ma błędu, zakupione lampy LED (oczywiście z RL, a nie żadnymi DRL-ami) posiadają trzy kable: -(masa); +po stacyjce; oraz kabel sterujący podłączany pod postojowe - kiedy postojówki się zapalą LEDy-gasną. Ponieważ postojówki palą się zawsze z mijania lub długimi światłami, NIE ma możliwości aby LEDy paliły się jednocześnie z mijania (lub długimi).

 

to nie lepiej kupić sobie coś takiego http://allegro.pl/item916834692_dzienne_drl_modul_sterujacy_wlacznik_automat.html i nie kombinować ?

Trzymając się dokładnie litery prawa to ten wyłącznik jest NIELEGALNY gdyż:

wg Sprzedawcy:cyt"MODUŁ WŁĄCZY LAMPY DZIENNE NATYCHMIAST PO URUCHOMIENIU SILNIKA I WYŁĄCZY PO PRZEŁĄCZENIU NA ŚWIATŁA POSTOJOWE/OBRYSOWE LUB PO WYŁĄCZENIU SILNIKA."

a powinien zgodnie Dz.U. 75/2009 poz 639 cyt") ....powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika....".

Czyli jak np. przy ruszaniu silnik zgaśnie to wg Ustawodawcy światła dzienne MUSZĄ się dalej palić, a w module z Allegro światła zgasną!

Ale jak już pisałem jest to dzielenie włosa na czworo.

Edytowane przez lazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymając się dokładnie litery prawa to ten wyłącznik jest NIELEGALNY gdyż:

wg Sprzedawcy:cyt"MODUŁ WŁĄCZY LAMPY DZIENNE NATYCHMIAST PO URUCHOMIENIU SILNIKA I WYŁĄCZY PO PRZEŁĄCZENIU NA ŚWIATŁA POSTOJOWE/OBRYSOWE LUB PO WYŁĄCZENIU SILNIKA."

a powinien zgodnie Dz.U. 75/2009 poz 639 cyt") ....powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika....".

Czyli jak np. przy ruszaniu silnik zgaśnie to wg Ustawodawcy światła dzienne MUSZĄ się dalej palić, a w module z Allegro światła zgasną!

Ale jak już pisałem jest to dzielenie włosa na czworo.

również nielegalne z uwagi na to że światła zgasną w przypadku gdy auto eksploduje a kluczyk będzie w pozycji umożliwiającej pracę silnika.

To jest interpretacja chyba producentów żarówek.

Po cholerę komu kto jeździ na światłach dziennych w przypadku zgaśnięcia silnika włączone światła postojowe? Dziennych używasz w dzień jak jest jasno a postojowe w nocy.

Interpretując ten przepis tak jak ty to moje urządzenie typu rozrusznik czy stacyjna zawsze są w tym samym położeniu - nigdy ich z auta nie wyciągam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...