Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] LED do jazdy dziennej


Gość badger79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

Po cholerę komu kto jeździ na światłach dziennych w przypadku zgaśnięcia silnika włączone światła postojowe?

 

Widzę, że nie rozumiesz przesłania kolegi.

 

Chodzi o to, że gdyby wszystko miało być w 100% zgodne z prawem, to światła dzienne powinny świecić się już po właczeniu zapłonu (przekręceniu kluczyka w stacyjce, gdyż przekręcony kluczyk pozwala już na pracę silnika). Dlaczego tak to ustawodawca wymyślił?

Powiedzmy jedziesz z górki, wrzucisz luz i silnik ci zgaśnie, a razem z silnikiem twoje ledowe światła dzienne. I stajesz się niewidoczny ;) . Tymczasem światła pomimo zatrzymanego silnika powinny świecić sie tak długo, jak długo kluczyk pozostanie włączony (czyli jak długo będą świeciły kontrolki na desce rozdielczej, zakładając, że silnik zgasł).

 

teraz jasne?

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie rozumiesz przesłania kolegi.

 

Chodzi o to, że gdyby wszystko miało być w 100% zgodne z prawem, to światła dzienne powinny świecić się już po właczeniu zapłonu (przekręceniu kluczyka w stacyjce, gdyż przekręcony kluczyk pozwala już na pracę silnika). Dlaczego tak to ustawodawca wymyślił?

Powiedzmy jedziesz z górki, wrzucisz luz i silnik ci zgaśnie, a razem z silnikiem twoje ledowe światła dzienne. I stajesz się niewidoczny ;) . Tymczasem światła pomimo zatrzymanego silnika powinny świecić sie tak długo, jak długo kluczyk pozostanie włączony (czyli jak długo będą świeciły kontrolki na desce rozdielczej, zakładając, że silnik zgasł).

 

teraz jasne?

Przestańcie tworzyć jakieś komiczne teorie :-) Jak ci auto zgaśnie to brak włączonych świateł będzie najmniejszym problemem. Kierownicy żona nie ruszy nie mówiąc już o zahamowaniu :-)

To co piszecie to nadinterpretacja.

Jak mi zgaśnie auto to albo od razu zapalam albo się zatrzymuję na poboczu.

 

PO DRUGIE, jeśli już się cytuje jakiś przepis to należy to cytować włącznie z odnośnikami które mówią, że:

"... powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika...45)".

"45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."

 

a więc z powyższego wynika - skoro mam auto zarejestrowane parę lat temu - że połączenie jakie mam jest jak najbardziej w porządku :-)

Akty prawne należy czytać w całości.

 

Pozdrawiam

 

teraz jasne? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem Nowy na tym forum. Zadałem proste pytanie:

"Gdzie znajdę pod maską Almery N16 kabel "+" po stacyjce pod który chcę podłączyć LEDY dzienne?"

 

Bywalec tego forum Yankee od razu mi zarzucił Błąd, że chcę używać jednocześnie mijania i dzienne, na jakiej podstawie wysnuł te wnioski nie mam pojęcia. Grzecznie tłumaczę, że znam przepisy i wiem, że kiedy światła dzienne święcą to NIE mogą się świecić światła: pozycyjne, mijania, drogowe (w wyjątkiem sygnału ostrzegawczego-świetlnego).

 

Kiedy cytuję przepisy dotyczące Momentu włączenia świateł to zarzuca mi, że nie podaję całości przepisu. Następnie podaje nie cytowany przez mnie fragment który nie ma nic wspólnego z omawianą sprawą (gdyż dotyczy on starego sposobu podłączania =dzienne z tylnymi pozycyjnymi, który był powszechnie krytykowany i był niezgodny z wytycznymi UE), Ustawodawca wprowadził ten zapis aby chronić interesy tych co dokonali podłączenia na "starych zasadach".

 

Dziękuje Koledze Nunu85 za zrozumienie i wsparcie. Tak Ustawodawcy chodziło o to aby światła dzienne były automatycznie zapalone kiedy kluczyk jest w pozycji zapłon lub rozruch (włączenie rozrusznika).

 

I ponawiam pytanie:

Gdzie znajdę pod maską almery kabel +po stacyjce.

 

p.s.Piszę na różnych forach nie tylko polskich, ale tak Gorącego powitania to nigdzie jeszcze nie otrzymałem.

Edytowane przez lazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy cytuję przepisy dotyczące Momentu włączenia świateł to zarzuca mi, że nie podaję całości przepisu. Następnie podaje nie cytowany przez mnie fragment który nie ma nic wspólnego z omawianą sprawą (gdyż dotyczy on starego sposobu podłączania =dzienne z tylnymi pozycyjnymi, który był powszechnie krytykowany i był niezgodny z wytycznymi UE), Ustawodawca wprowadził ten zapis aby chronić interesy tych co dokonali podłączenia na "starych zasadach".

 

Ma i to bardzo wiele wspólnego. Piszesz że trzeba to tak podłączać aby przy kluczyku w pozycji start włączały się światła - racja ... ale z dopełnienia przeze mnie Twojego cytatu wynika że dotyczy to NOWYCH aut - przepis stworzony praktycznie dla producentów samochodów. Z tego co się orientuję to Almer już nie produkują od 2007(?) roku więc przepis ten nas nie dotyczy - ale tego już nie dopisałeś we własnym cytacie.

 

Pozdrawiam

 

p.s. Jeśli odebrałeś tę dyskusję jako atak na Twoją osobę to bardzo mi z tego powodu przykro.

Edytowane przez Yankee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ściągnąłem instrukcje serwisową i znalazłem + po stacyjce w komorze silnika.

Może jeszcze komuś się przyda. +po stacyjce jest w komorze silnika po lewej stronie na podszybiu. Wchodzi tam wiązka do sterowania wycieraczkami. W wiązce jest pięć kabli (zielony, zielony z czerwonym paskiem, zielony z białym paskiem, pomarańczowy, czarny z białym paskiem). +po stacyjce jest w kablu zielonym. Dla wyjaśnienia sterowanie wycieraczkami odbywa się odpowiednim przełączaniem na masę.

 

Próbowałem wcześniej z alternatora - lampka ładowania. Ale żarzyła się kontrolka i wolałem nie ryzykować. Można było jeszcze spod czujnika ciśnienia oleju,nie próbowałem. Tak samo nie dotykałem instalacji zapłonowej.

Edytowane przez lazy
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukrol

 

PO DRUGIE, jeśli już się cytuje jakiś przepis to należy to cytować włącznie z odnośnikami które mówią, że:

"... powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika...45)".

"45) Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."

 

a więc z powyższego wynika - skoro mam auto zarejestrowane parę lat temu - że połączenie jakie mam jest jak najbardziej w porządku :-)

Akty prawne należy czytać w całości.

 

Pozdrawiam

 

teraz jasne? :D

 

Chciałbym podsumować: Twoja instalacja Yankee działa tak, że po przekręceniu kluczyka pala sie TYLKO ledy do jazdy dziennej i tylnie pozycyjne sie nie palą? - nawiązuje do punktu 45, mowiący że DOPUSZCZA sie instalacje dla starszych samochodów by przednie ledy paliły sie RAZEM z tylnimi postojowymi- co elektrycznie juz jest trudniejsze do zrobienia.

 

Zastanawia sie mnie czy słowo DOPUSZCZA daje nam tę dowolność ze można instalacje zrobić tak jak Yankee - czyli jak dla samochodów od 31 grudnia 2009, czy tez dla starszych TRZEBA tylnie postojowe dołączać.

 

Poprawcie mnie proszę jeśli sie mylę!

 

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem przepis jest zły, dużo lepiej byłoby jeździć na postojówkach + dzienne w warunkach do tego przeznaczonych. W obecnym prawie jeździ się przez tunele za takimi "cichociemnymi" ... :/ Inna sprawa, że kierowcy korzystający z tego dobrodziejstwa powinni przełączać na mijania, z tym że tego nie robią!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johnny_21_fingaz
Chciałbym podsumować: Twoja instalacja Yankee działa tak, że po przekręceniu kluczyka pala sie TYLKO ledy do jazdy dziennej i tylnie pozycyjne sie nie palą? - nawiązuje do punktu 45, mowiący że DOPUSZCZA sie instalacje dla starszych samochodów by przednie ledy paliły sie RAZEM z tylnimi postojowymi- co elektrycznie juz jest trudniejsze do zrobienia.

 

Ja tylko dodam od siebie odnosnie powyzszego:

w instalacji ktorej uzywa kolega @Yankee i jak rowniez ja sam jest to tak trudne do zrobienia, ze wymaga wpiecia sie ,zamiast pod kabelek swiatel postojowych, pod swiatla mijania. Zajmuje to cale 2 minuty, z powtorna izolacja 5-7 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam od siebie odnosnie powyzszego:

w instalacji ktorej uzywa kolega @Yankee i jak rowniez ja sam jest to tak trudne do zrobienia, ze wymaga wpiecia sie ,zamiast pod kabelek swiatel postojowych, pod swiatla mijania. Zajmuje to cale 2 minuty, z powtorna izolacja 5-7 minut.

Dokładnie, montaż takiego zestawu można wykonać dowolnie podpinając się albo pod światła postojowe albo pod mijania i wtedy mamy wersję światła dzienne z przodu i ciemność z tyłu albo światła dzienne i postojówki z przodu i z tyłu.

Do wyboru do koloru.

Nawiasem mówiąc trochę lepszym rozwiązaniem wydaje się 2 wariant gdyż wtedy nie mamy wątpliwości czy w gorszej pogodzie przełączyć na światła mijania czy zostać tylko na dziennych. Jest tylko jeden problem - w przypadku wpięcia się w kabel świateł mijania tak naprawdę nie mamy wtedy świateł postojowych bo razem z nimi świecą się nam dzienne a takie coś chyba nie jest dopuszczalne co ?

Amatorzy dłubania mogą się jeszcze pokusić i do zestawu jaki ja mam i "johnny 21 fingaz" dołożyć sobie kabelki i diody led do tylnych świateł ale tu jest już trochę za dużo kombinacji.

Ja osobiście przy gorszej pogodzie jak np opady deszczu używam świateł mijania - tak jak zawsze się to robiło zanim wprowadzono ten durny przepis jazdy cały rok na światłach.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Yankee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dodam od siebie odnosnie powyzszego:

w instalacji ktorej uzywa kolega @Yankee i jak rowniez ja sam jest to tak trudne do zrobienia, ze wymaga wpiecia sie ,zamiast pod kabelek swiatel postojowych, pod swiatla mijania. Zajmuje to cale 2 minuty, z powtorna izolacja 5-7 minut.

W pełni rozumiem drogi kolego, że instnieją te dwa rozwiązania które wymieniłeś. Ale pierwsze z nich (wpicięcie sie w postojowe) jest nie zgodne z przepisem bo nie palą sie tylnie mijania, a drugie (wpięcie sie pod światła mijania) jak sam kolega Yankee zauważył w swoim wpisie może również być nie zgodne bo uniemożliwia włączenie samych postojowych...

 

Prosze poprawcie sie jeśli źle myśle i mące Wam w głowach,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pełni rozumiem drogi kolego, że instnieją te dwa rozwiązania które wymieniłeś. Ale pierwsze z nich (wpicięcie sie w postojowe) jest nie zgodne z przepisem bo nie palą sie tylnie mijania, a drugie (wpięcie sie pod światła mijania) jak sam kolega Yankee zauważył w swoim wpisie może również być nie zgodne bo uniemożliwia włączenie samych postojowych...

 

Prosze poprawcie sie jeśli źle myśle i mące Wam w głowach,

pozdrawiam

 

A więc jeśli chodzi o tylne to nie są one wymagane aby się świeciły razem z przednimi dziennymi zgodnie z nowymi przepisami. W nowych autach nieraz widziałem już oryginalne światła dzienne włączone a z tyłu nic się nie świeciło.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ściągnąłem instrukcje serwisową i znalazłem + po stacyjce w komorze silnika.

Może jeszcze komuś się przyda. +po stacyjce jest w komorze silnika po lewej stronie na podszybiu. Wchodzi tam wiązka do sterowania wycieraczkami. W wiązce jest pięć kabli (zielony, zielony z czerwonym paskiem, zielony z białym paskiem, pomarańczowy, czarny z białym paskiem). +po stacyjce jest w kablu zielonym. Dla wyjaśnienia sterowanie wycieraczkami odbywa się odpowiednim przełączaniem na masę.

 

 

Dzięki wielkie kolego, że sam sobie odpowiedziałeś;)

 

Właśnie dziś montowałem sobie lampy Wesem (te o których wcześniej wspomniałem, że takowe istnieją) i także zastał mnie problem znalezienia plusa po stacyjce pod maską.

 

 

Napiszę jeszcze dla potomnych, jakby ktoś chciał sobie montować światła dzienne z użyciem przekaźnika 561.

 

gniazdo 85 - masa

87a - plus po stacyjce, wiec podpinamy pod ten zielony kabel o ktorym wspominał kolega lazy (stąd idzie zasilanie świateł, więc dobrze dodać jakiś dodatkowy mały bezpiecznik. Niby nie jest to konieczne, ale...),

30/51 podłączamy żarówki świateł dziennych

86 podpinamy pod postojówki (kabelek idący do lampy umiejscowiony najniżej w kostce przyłączeniowej)

Edytowane przez nunu85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mija 5 miesięcy używania LEDów dziennych. W tym czasie przeszedłem jedną wyrywkową kontrolę policyjną prowadzona przez policjantów "wyspecjalizowanych" z drogówki i dwa badania na stacji technicznej.

Panowie Policjanci po stwierdzeniu, że są RL+E na kloszu zakończyli kontrolę. Stwierdzili tylko, że jestem

wyjątkiem posiadającym homologację na dzienne. Dwie wizyty na stacji technicznej (jedna przegląd, druga ustawienie świateł po wymianie wypalonych reflektorów) tu jeden z Panów był bardziej dociekliwy, tu już nie wystarczyło sprawdzenie homologacji, wnikliwie spawdzono sposób podłączenia elektrycznego (u mnie palą się tylko LEd-y, a z tyłu jest ciemno). Sprawdzono czy przy postojowych, mijania, długich gasną dzienne, a na koniec przy włączonych LED-ach chytre pytanie o sygnał świetlny (wtedy mimo włączenia długich LED-y dalej mają się palić). Dla ciekawości zapytałem o zasilanie LED-ów, u mnie są spod +ze stacyjki, Pan powiedział, że to jest jedyne legalne rozwiązanie. A ten automatyczny włacznik (podłączany do +akumulatora) włączający LED-y po uruchomieniu silnika (alternator zaczyna łądować akumulator) jest niepoprawnym rozwiązaniem. I okazało się, że głównym argumentem na NIE nie jest "a co będzie jak samochód będzie jechał z góry i zgaśnie silnik) tylko to, że jest coraz więcej samochodów z funkcją Auto Start/GO, czyli takie, w których w korkach, na skrzyżowaniach, chwilowo wyłączany jest silnik.

 

Moje spostrzeżenia: mniej piesi wchodzą bezpośrednio pod auto.

 

Jeszcze zdjęcie: pogodny dzień, auto w zacienionej alejce.

dsc00598af.jpg

Edytowane przez lazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...I okazało się, że głównym argumentem na NIE nie jest "a co będzie jak samochód będzie jechał z góry i zgaśnie silnik) tylko to, że jest coraz więcej samochodów z funkcją Auto Start/GO, czyli takie, w których w korkach, na skrzyżowaniach, chwilowo wyłączany jest silnik.

...

Co się stanie jak zgaśnie silnik ? po kilku sekundach jak nie odpalisz silnika LEDy zgasną. Oprócz tego przestaniesz mieć możliwość skręcania kierownicą jak i utracisz swobodną możliwość hamowania. Wtedy masz czas na włączenie świateł postojowych, awaryjnych.

Równie dobrze można zapytać a co się stanie jak Ci się żarówka spali w światłach mijania. Zatrzymujesz się i ją wymieniasz. Tak samo ledy. Jak zgasną włączasz mijania lub postojowe tyle że one nie gasną od razu po wyłączeniu silnika. Spokojnie zdążysz przełączyć.

Jak dla mnie argument co najmniej idiotyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yankee.czytaj dokładnie co piszą koledzy,Jakoś nie widzę nic o światłach dziennych i mijania(razem)pozycyjne i dzienne to tak.A jak silnik zgaśnie to i tak światła się palą.WSZYSTKIE. Po wyłączeniu stacyjki jest różnie(pozycyjne są zawsze)Chyba ,że masz automat do świateł,i wyłącza ,ale to już inna sprawa.

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie nieco odbiegające od tematu, jednak z nim związane. Czy przy wyciąganiu kratki ze zderzaka przedniego almery n16 po lifcie, należy zachować jakąś szczególną procedurę? Wyciągać do środka czy na zewnątrz?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie nieco odbiegające od tematu, jednak z nim związane. Czy przy wyciąganiu kratki ze zderzaka przedniego almery n16 po lifcie, należy zachować jakąś szczególną procedurę? Wyciągać do środka czy na zewnątrz?

 

Pozdrawiam,

Trzeba wejść pod auto i podważać zatrzaski kratki wypychając ją całą na zewnątrz. Trochę z tym zabawy ale dla sprawnej ręki to nie problem. Miejscami bywa ciasno ale da się ją wyjąć. Ciężko tam coś popsuć.

 

Yankee.czytaj dokładnie co piszą koledzy,Jakoś nie widzę nic o światłach dziennych i mijania(razem)pozycyjne i dzienne to tak.A jak silnik zgaśnie to i tak światła się palą.WSZYSTKIE. Po wyłączeniu stacyjki jest różnie(pozycyjne są zawsze)Chyba ,że masz automat do świateł,i wyłącza ,ale to już inna sprawa.

 

Widzę że kolega ma problemy z czytaniem ze zrozumieniem ?;-)

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Ściągnąłem instrukcje serwisową i znalazłem + po stacyjce w komorze silnika.

Może jeszcze komuś się przyda. +po stacyjce jest w komorze silnika po lewej stronie na podszybiu. Wchodzi tam wiązka do sterowania wycieraczkami. W wiązce jest pięć kabli (zielony, zielony z czerwonym paskiem, zielony z białym paskiem, pomarańczowy, czarny z białym paskiem). +po stacyjce jest w kablu zielonym. Dla wyjaśnienia sterowanie wycieraczkami odbywa się odpowiednim przełączaniem na masę.

 

Próbowałem wcześniej z alternatora - lampka ładowania. Ale żarzyła się kontrolka i wolałem nie ryzykować. Można było jeszcze spod czujnika ciśnienia oleju,nie próbowałem. Tak samo nie dotykałem instalacji zapłonowej.

 

Witam! dzisiaj również zabudowałem ledy do jazdy dziennej i spotkałem się z tym samym problemem ,tz + po stacyjce w kom. silnika żeby było bliżej.

Dzięki za instrukcję wszystko się zgadzało, jestem Ci bardzo wdzięczny .Ledy dają niezły efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Światełka kupione na allegro za około 250zł. Producent Mycarr, 4 Ledy na jedną oprawę o średnicy 7cm.Link do aukcji na allegro

Do tego koszt plastikowego czarnego kątownika z którego zrobiłem okrągły pierścień wklejony w wyciętą kratkę.

Trochę jest przy tym dłubania (cała dniówka) ale efekt wydaje mi się całkiem przyzwoity.

 

Pozdrawiam

 

 

hmmm światełka wygladają super, jak już będę grzebał w kratce to przy okazji zamontuję chyba halogeny okrągłe, co by to wszystko ładnie wyglądało, a co do dziennych to myślę o takich, co Wy na to ?

 

http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-smd-okragle-homologacja-rl-i1417656846.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Światełka kupiłem w zeszłym roku, a zamontowałem w maju roku bieżącego.

 

Jak widać w avatarze, nie miałem halogenów przeciwmgielnych, wymieniłem kratkę w zderzaku i zamontowałem światła jak na zdjęciach. Praca to niepełna dniówka.

 

Ogólnie jestem zadowolony, jednak bardziej komfortowo czułbym się, jakby świeciły z postojowymi (przód + tył).

Zamontowałem zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r. - Dziennik Ustaw z 20 maja 2009 Nr 75 poz. 639 , które mówi że: "przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się,jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej".

 

 

Pozdrawiam,

post-30709-0-98497800-1308513083_thumb.jpg

post-30709-0-68978000-1308513091_thumb.jpg

Edytowane przez AdS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladnie to wyglada,ale... z tego co wiem to swiatla do jazdy dziennej powinny byc w okreslonym miejscu ustawione, tzn odpowiednia odleglosc od podloza, od krawedzi pojazdu i okreslona odleglosc pomiedzy soba;/ a tak w ogole swiatla te nie musze swiecic sie z postojowkami:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ladnie to wyglada,ale... z tego co wiem to swiatla do jazdy dziennej powinny byc w okreslonym miejscu ustawione, tzn odpowiednia odleglosc od podloza, od krawedzi pojazdu i okreslona odleglosc pomiedzy soba;/ a tak w ogole swiatla te nie musze swiecic sie z postojowkami:)

 

... no Ameryki nie odkryłeś, te określone miejsca i to że nie muszą się świecić z postojówkami wynika z podłączonego przeze mnie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i opisane jest pewnie we wcześniejszych postach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Światełka kupiłem w zeszłym roku, a zamontowałem w maju roku bieżącego.

 

Jak widać w avatarze, nie miałem halogenów przeciwmgielnych, wymieniłem kratkę w zderzaku i zamontowałem światła jak na zdjęciach. Praca to niepełna dniówka.

 

Ogólnie jestem zadowolony, jednak bardziej komfortowo czułbym się, jakby świeciły z postojowymi (przód + tył).

Zamontowałem zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r. - Dziennik Ustaw z 20 maja 2009 Nr 75 poz. 639 , które mówi że: "przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się,jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej".

 

 

Pozdrawiam,

 

Witajcie

Mam Almerkę N16 2006r i zastanawiam się nad montażem dziennych Ledów. Chciałem aby nie było widać jakichkolwiek przeróbek. Zastanawiałem się właśnie nad takim rozwiązaniem żeby zmienić kratkę na oryginalną do halogenów i podłączyć Led. Czy to jest taka kratka???? http://www.moto-portal.pl/sklep/mp/auto_czesci/czesci_nadwozia/NISSAN/ALMERA_03_/Zderzaki_i_ich_czesci/275727-1.php Jaka jest tam średnica halogenów żebym mógł dopasować Led? Może macie jakieś namiary gdzie to kupić w miarę tanio. Czy montaż jest bardzo skomplikowany czy można to zrobić samemu? Czy te lampy włączają się automatycznie czy trzeba dokupić jeszcze automat do włączania świateł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...