Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] ABS ciągle ten sam problem;/


Gość mlodykulka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość damiano1718

to mam zajechac podłączyc do komputera czy sprawdzić błedy metodą na spinacz?

 

a mnie dalej to nurtuje ze dmuchalem sprezarka w kazda dziurke w pompie i moze nawdmuchiwałęm tam powietrza! bo koledzy jak ostatniio hamowałem ze 100km/h po mokrym asfalcie to wdusilem hamulec MOCNO i pusciłem i w momencie gdy mialem puszczony juz całkowicie pedał hamulca to auto hamowało jeszcze SAMO przez jakieś 3 sekundy :| i dalej tak samo wszystkie kola dzialaly (abs) a prawe kolo suneeeeeeeło i wszystkie odpuściły! ja myśle ze to zapowietrzona pompa albo tłoczki nieodbijaja!!! tylko jak odpowietrzyc pompe?:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyke zrob na spinacz, odepnij kostke przy pompie i spryskaj czyms zeby lepiej kontaktowalo i sproboj ponownie odpowietrzyc, pompy sie nie odpowietrza, ja odpowietrzalem w kolejnosci: prawy tyl, lewy tyl, prawy przod, lewy przod. U mnie bylo tego powietrza dosc sporo, przy kazdym kole zabieg powtarzalem 5 razy, na odpowietrznik zakladalem wezyk i wkladalem do sloika z plynem hamulcowym i bylo widac kiedy konczylo sie powietrze. To zrob ta diagnostyke, mi sie wydaje ze ktorys elektrozawor nie dziala, do kazdego kola sa 2 wylotowy i dolotowy. A moze to nie problem z absem tylko cos z hamulcami klocki, albo tloczki zapieczone, sprawdz to bo jak bedzie kolo zabieczone to abs nie bedzie dzialal tak jak trzeba.

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

może spryskac WD-40? A PINY KTÓRE MAM ZEWRZEĆ BO MAM KOSTKE Z 14 PINAMI! KLOCKI Z PRZODU NIEDAWNO WYMIENIAŁEM, TYLKO WIDZISZ PROBLEM W TYM ze te hamulce są jak brzytwa bo pedał wcisne tylko 2 cm i już porządnie hamuje, tylko jak chce porzadnie wcisnac ( awaryjnie) i puszczam to samochód dalej sam hamuje:( ok , kupiłem 3 płyny hamulcowe DOT 4 TO 1 POJEMNIK JUZ PRZELAŁEM przez przewody, ok podmucham ta kostke sprezarka moze jakies syfy wyleca, poprywskam wd-40 i odpowietrze wszytkie kola w takiej kolejnosci jak mówisz ''maciek90''! a później zobacze wszystkie tłoczki i przesmaruje je pastą żeby sie nie zapiekały, zobaczymy co z tego bedzie, a może pompa abs nie dobra, ze ma takie opóźnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

mówisz kolego? czyli co wyszyścić prawy tłoczek? i przesmarować pasta? a i jeszcze 1 pytanko do was mam ! tam jak wleziecie pod spód tam gdzie pedały są tam jest jak hamulec łaczy sie z serwem! i jest tam taka śrubka na pedale hamulca! to nią można wyregulować sobie twardość hamulca( czyli ze szybciej bedzie mi hamowal i bedzie twardszy tzn ze bedzie mi wczesniej mi brał) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem właśnie z ABS - mianowicie, zakupiłem jakiś czas temu p11 2,0 i .............

ABS - niby pompa i czujniki są - kontrolka nie świeci - ABS nie działa...

Ma ktoś może możliwość podpięcia pod kompa aby -/+ określić problem? rozumiem, że poprzez forum ciężko będzie się wypowiedzieć na temat, bo możliwości usterki pewnie będzie dość sporo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz miernikiem opor czujnikow przednich, rezepnij kostke i sprawdz, kostki znajduja sie pod maska na kielichach od amortyzatorow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość YaaB P11

Widzę, że bez elektryka się nie obejdzie :D - zagadam do znajomego -> Sprawdz miernikiem opor czujnikow przednich - czego ma szukać? na prądzie trochę się zna - na co ma zwracać uwagę - czy po prostu powinien wiedzieć o co chodzi? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

u mnie kabel od kostki od czujnika do pompy wyglada na wymieniany! jakiś siwy i 1 jest na kielichu a ten pasażera nie jest? to ma jakies znaczenie? chyba stamtad masy nie bierze czy bierze?

 

a tłoczek prawy wypchnołem odchyliłem gume, dałem duużo pasty wcisnołem i wyglada na to że odbija! wiec brak mi juz pomysłów

 

a ktore piny trzeba spinaczem styknac zeby sprawdzic bledy abs-u bo pokazuje mi tylko bledy check engine!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymigaj sobie z kontrolki abs kod błędu i bedziesz wiedział gdzie i co szukać.Jeżeli masz złacze trapezowe OBD2 to zewrzyj 8 pin do masy na 2 sekundy przy załączonym zapłonie,a jak masz starszy typ złacza to zewrzyj 4 pin do masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

ok dzieki kolego! juz sie gubie z tego wszystkiego, ten abs to patrze ze temat RZEKA! jak sobie wymrygam to dam znać!

 

chlopcy na zakrecie szczegolnie w prawo abs mi dziala na te prawe koło :whistle: nie wiem co jest, dodam tylko ze jak skrecam to mi terkocze jak karabin prawy przegób! moze coś ma z tym wspólnego, hmm...

 

nie wiem jakoś nie udaje mi sie wymrygac bledu:( stykałem 4 piny na górze i dole i 8 piny i nic:(

 

moje gniazdo: http://imageshack.us/photo/my-images/100/gniazdoa.jpg/

 

pomożecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc z Twojego zdjęcia wygląda że masz starszy typ złącza diagnostycznego OBD1 i na pewno zwieranie 8pinu w tym przypadku odpada gdyż tyczy się to złącza OBD2 (trapezowe).W wolnym czasie spojrze w servis manualu czy podaje jak wymigać błędy abs dla złącza OBD1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

byłbym wdzięczny kolego ! bo stykałem 4 pin tak i po obróceniu 2! na wszystkie sposoby! i NIC! A CO DO ABS-U TO KONTROLKA MI SIE NIE ZAPALA WOGÓLE A ABS DZIAŁA tylko czasami! na prostej nie zabardzo chce dzialac co zaobserwowałem, działa przewaznie na skreconych kołach!!! a i na prosej jak mu sie tam zechce! jak na lodzie to wogóle gdzieś nie wykrywa ze ślisko! NIE MAM POJECIA CO TO MOZE BYC!!! A NA ZIME CHCE TO ZROBIĆ ZEBYM MIAL CZYM HAMOWAĆ! tylko jak hamuje ( tzn wymusze dzialanie abs-u) i puszczam hamulec to mi hamuje jeszcze wszystkie koła przez jakieś 2-3sekundy! to jest zastanawiajace! klocki ostatnio wymieniałem i tłoczki były smarowane!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damiano1718 przeciez robiles juz kiedys diagnostyke, pisales w ktoryms temacie ze blad pompy i czujnika prawego przedniego ci wyszedl i nagle zapomniales jak sie robi ta diagnostyke? 4 pin z masa, a ta kontrolka to w ogole dziala, zapala sie na chwile po przekreceniu kluczyka i gasnie po chwili?

Edytowane przez Maciek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

kolego robiłem diagnostyke! ale to bylo dawno i nie prawda :whistle: a po przekreceniu zaplonu kotrolka zapala sie na chwile i gasnie! tak jak byc powinno! tylko ze stykam ten 4 pin z masa! i nic! stykałem kawałkiem kabelka o długości ok 15cm 4 pin z masą samochodu! i NIC! tylko jak tak trzymam zwarty ten 4 pin i wylaczam zapłon, później znowu włączam! to kontrolka absu- juz nie gasnie a sie pali na okrągło nawet jak rozłacze kabelek! wtedy musze jeszcze raz zaplon wylaczyc! nie wiem coś to u mnie nie działa, a robiłem tak samo jak kiedyś! chyba ze to musi byc spinacz a nie kabelek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie czy to będzie spinacz czy kabelek nie ma różnicy.Ja to robie w ten sposób że najpierw załączam zapłon,kontrolki świecą i na załączonym zapłonie zwieram pin do masy (w Twoim przypadku tak jak kolega Maciek napisał jest to pin 4 do masy).Błędy powinny być wymigane kontrolką ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość damiano1718

wiem kolego! tylko ze nie działa te zwieranie:(

 

i temat rzeka ustał:( koledzy kiedyś wymrygalem sobie bledy abs-u a teraz poprostu sie nie da! próbowałem 2 dni pokolei! na wszelkie sposoby! a koło jak sie blokowało tak dalej sie blokuje! A moze poprostu kupiłem wadliwą pompe abs :|

 

czyli brak pomysłów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Wszystkich :) czy przy działąjącym absie powinna zapalić sie kontrolka "abs" ? mi nie zapala się przy hamowaniu na sniegu, a wiem że odblokowują sie koła, przynajmniej słysze że coś w trawie piszczy :P abs mi sie zapala przy odpalaniu, kontrolka działą. p11.144 1.8 2000r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek . czytanie instrukcji obslugi sie klania , gdzie jest napisane ze jesli zapali sie kontrolka ABS podczas jazdy to wizyta w ASO lub szukasz problemow z ABS sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano1718

wie ktos jak powinien wygladac kabel abs-u a konkretnie j od kostki czujnika pod maska do pompy abs-u chodzi o ten kawałek! jak powinien wygladać bo u mnie wyglada jak antenowy i chyba ktos coś broił przy nim! jaki przekrój powinien byc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

U mnie też coś nie tak z ABS ale jeszcze nie zajżałem do tego ale objawy są całkiem inne niż piszecie a mianowicie zaczeło śmierdzieć z lewego koła spaloną gumą a ABS działa prawie za każdym razem kiedy naduszę pedał hamulca nawet podjeżdżając pod krawężnik 20 na godzinę ABS przeskakuje zdejmowałem to koło nie raz ale nie widzę żadnych usterek, kontrolka za to się zapala i gaśnie w trakcie jazdy nie zależnie od sytuacji na drodze jesli ma ktoś pomysł co z tym piszcie ja na razie wykonam wszystkie czynności jak w tym temacie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...