Gość mlodykulka Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam, pytanie mam o problem z ABSem poniewaz ABS wogole mi nie dziala.. nieraz zdarzylo sie ze chodzil i jak kontrolka sie zapalila jak zaczalem hamowac to ABS dzialal tylko na prawe kolo... na lewe nie,, co to moze byc? nigdzie takiego problemu nie znalazlem na forum... czujniki niby ok bo sprawdzany byl opór... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Witam, pytanie mam o problem z ABSem poniewaz ABS wogole mi nie dziala.. nieraz zdarzylo sie ze chodzil i jak kontrolka sie zapalila jak zaczalem hamowac to ABS dzialal tylko na prawe kolo... na lewe nie,, co to moze byc? nigdzie takiego problemu nie znalazlem na forum... czujniki niby ok bo sprawdzany byl opór... Pozdrawiam Prawdopodobnie padła pompa/silnik absu. niestety to też jedna z popularnych usterek tych układów bosch'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlodykulka Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 a jak do tego dojsc zebym mial 100% pewnosci? nie chce wydawac pieniedzy nie potrzebnie.. wole byc pewien:) bo przypuszczam ze pompa 50zł nie kosztuje... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Ja mam podobny problem.ABS przeciętnie nie działa,Czasami mu się zdarzy i zapała się ABS tylko na chwilę na postoju wraz z Chekiem, Dotknę lekko pedału gazu i gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarioemP10 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Widzę że problem z ABS jest popularny,u mnie to samo działa jak chce a czujniki wszystkie dobre.Mam zamiar rozebrać i wyczyścić porządnie,może coś da!!!! Słyszałem kiedyś że jak jest zabrudzony to tak się dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 jak masz zabrudzone czujniki to zapala sie kontrolka abs'u. Jeśli jesteś pewny że czujniki są ok - to zostaje Ci albo sterownik abs, albo pompa/silniczek. Niestety sprawdzic samemu jest trudno ;/ może warto pogadac z jakimś diagnostą/elektronikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karmelek Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Nie wiem czy to dotyczy akurat tego problemu natomiast w tych Primerkach (po lifcie i przed) z tego co się dowiedziałem notorycznie pojawia się jeden. Załamują się przewody przednich czujników. U mnie było tak, że przy skręcie kół mocno w prawo zapalała się lampka ABS. Przy zapalonej lampce ABS nie działał w ogóle. Jak zgasiłem silnik i zapaliłem lampka gasła i dopóki nie wykonałem skrętu kół w prawo ABS działał (kopało jak trzeba . Okazało się, że chodzi o przewód czujnika w lewym przednim kole. Po odkręceniu jednej śruby trzymającej przewód (drugi uchwyt od strony koła) i zawieszeniu na w miarę luźniej opasce mam sprawny ABS. Co ciekawe czujnik ten był wymieniany przez poprzedniego właściciela na nowy całkiem niedawno (czujnik BOSH). Jak mi się będzie chciało to może kupię uszkodzony czujnik i wymienię z 20 cm kabla. Może komuś mój opis pomoże. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlodykulka Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Nie wiem czy to dotyczy akurat tego problemu natomiast w tych Primerkach (po lifcie i przed) z tego co się dowiedziałem notorycznie pojawia się jeden. Załamują się przewody przednich czujników. U mnie było tak, że przy skręcie kół mocno w prawo zapalała się lampka ABS. Przy zapalonej lampce ABS nie działał w ogóle. Jak zgasiłem silnik i zapaliłem lampka gasła i dopóki nie wykonałem skrętu kół w prawo ABS działał (kopało jak trzeba . Okazało się, że chodzi o przewód czujnika w lewym przednim kole. Po odkręceniu jednej śruby trzymającej przewód (drugi uchwyt od strony koła) i zawieszeniu na w miarę luźniej opasce mam sprawny ABS. Co ciekawe czujnik ten był wymieniany przez poprzedniego właściciela na nowy całkiem niedawno (czujnik BOSH). Jak mi się będzie chciało to może kupię uszkodzony czujnik i wymienię z 20 cm kabla. Może komuś mój opis pomoże. Pozdrawiam. Powiem tyle ze chyba u mnie jest to samo.. dzisiaj sie przy tym troche bawilem i mam zamiar bawic sie do konca.. gdy mam lekko kierownice skrecona w lewo jest ok, gdy ją rusze udrazu zapala się błąd ABS-u ;/ Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MarioemP10 Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Dzisiaj czyściłem ABS ale nie przyniosło efektu,spróbuje jak kolega radzi zobaczę na przewody czy nie są załamane gdzieś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlodykulka Opublikowano 25 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2010 Dzisiaj czyściłem ABS ale nie przyniosło efektu,spróbuje jak kolega radzi zobaczę na przewody czy nie są załamane gdzieś. Przewody z przodu wymienilem i nadal to samo;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość karmelek Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 To się kolega trochę pospieszył :/ trzeba było najpierw sprawdzić co się będzie działo na luźnych przewodach. Jeśli nadal by się zapalał to najprawdopodobniej oznacza, że to nie to. Gdyby był przełamany na amen to by lampka w ogóle nie gasła. W takim razie jak ktoś wyżej napisał trzeba by sprawdzić pompę i sterownik. Jak pompa to tragedii nie ma z tego co widziałem to na allegro można kupić taniej niż czujnik BOSCH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mlodykulka Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 To się kolega trochę pospieszył :/ trzeba było najpierw sprawdzić co się będzie działo na luźnych przewodach. Jeśli nadal by się zapalał to najprawdopodobniej oznacza, że to nie to. Gdyby był przełamany na amen to by lampka w ogóle nie gasła. W takim razie jak ktoś wyżej napisał trzeba by sprawdzić pompę i sterownik. Jak pompa to tragedii nie ma z tego co widziałem to na allegro można kupić taniej niż czujnik BOSCH. a powiedz mi mistrzu:) pompa jest przy prawej lampie, a gdzie jest sterownik? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Neo09 Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 a powiedz mi mistrzu:) pompa jest przy prawej lampie, a gdzie jest sterownik? Pozdrawiam Ja mam problem ze przy maksymalnym skręcie kół zapala się dioda ABS. To wiem że to kabel. Ale mam również tak że zapala się podczas jazdy na wprost. Za pierwszym razem dolałem płyn hamulcowy i już się nie zapalała podczas jazdy. Tylko czasami na parkingu przy maks. skręcie. Ale aktualnie znów się zapala podczas jazdy na wprost. Czy to pompa albo sterownik? Jak to odróżnić? Jeśli pompa to mniej by "kopało"? Bo kopie b. mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawa Opublikowano 27 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2010 co do ABSu to proponuje przejrzeć temat "kody błędów" jest tam opisana autodiagnostyka ABSu , może to naświetli problem. Ja u siebie miałem problem tego typu że miałem dobre przewody i nawet oporności się zgadzały a kontrolka się zapalała jak zacząłem ruszać. Pewnego razu jak mialem auto podłączone pod kompa okazało się że coś jest nie tak z lewym czujnikiem , sprawdzałem przewody i oporność była książkowa, czyszczenie nie pomogło. Przy próbie wyjęcia poszedł w drobny mak, po wyjęciu co się ikazało... końcówka metalowa , ta która wystaje z czujnika od strony pierścienia była rozklepana , prawdopodobnie przez jakiś kamyk, i z tego powodu czujnik odczytywał jakby pierścień był bez tych przerw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 a powiedz mi mistrzu:) pompa jest przy prawej lampie, a gdzie jest sterownik? Pozdrawiam jeżeli jeszcze tego potrzebujesz to sterownik jest w kabinie u pasażera koło prawej nogi za tym plastikiem jeżeli tam nie ma a chyba nie masz bo masz 1.6 to będziesz miał zintegrowany sterownik razem z pompą abs pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kojotjacek Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Witam,ja niestety tez mam problem z ABS-em ,poniewaz ostatnio moja zonka wpadła w poslizg i wpadła do rowu i troche sie autko zatopiło,tak poza tym absem wszystko jest ok.Lampka pali sie caly czas,wczoraj minął tydzień i lampka na chwilke zaraz po uruchomieniu samochodu gasnie na chwilke i po kilku metrach jazdy na wprost zapala sie ponownie,chcialbym sie dowiedzieć czy te czujnik z przodu mozna wyjac i ponownie założyc czy trzeba kuopic nowe ,bo nie wiem czy was tez tak mocno siedza po odkreceniu srubki?A tak poza tym nie wiem czy to moze byc tez spowodowane tym iz silnik byl zalany woda cała prawa strona moze cos z elektryka.Prosze o podpowiedz i z góry Pozdrawiam. Primera p11 2.0 TD 97.r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MICEN Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 ABS i trakcja to ta sama lampka w P11? Ja miałem tak przy złej zbieżności (żona i krawężnik). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdzichsa Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 witam, W mojej P11 na przestrzeni 6 lat kilkukrotnie naprawialem ABS, a dokladnie uszkodzony przewod do przednich czujnikow. pomogla dopiero wyminana przewodu. laczylem w jednym miejscu a pekal w innym. jest to drobniutka linka, ktora nawet uszkodzona w niektorych pozycjach normalnie przewodzi. w moim przypadku po odpaleniu bylo ok, przejechalem kawalek i swieci ABS. ABS jak zlapie blad swieci do puki nie wylaczy sie silnika. zdazalo sie ze jak dobrze poruszalem przewodem przez miesiac nie mialem problemu. moim zdaniem nie ma sensu szukac jakis specjalnych przewodów- wystarczy zwykla linka np 2x1mm proponuje nie lutowac tylko zaprasowac na tulejkach i dobrze zaizolowac. Ja tak zrobilem i od kilku miesiecy mam spokoj. Cala robota to max 2 godz. jest to zdecydowanie taniej niz 350 PLN za nowy czujnik na Allegro. i tylesamo czasu na wymiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rudi88 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2010 witam, W mojej P11 na przestrzeni 6 lat kilkukrotnie naprawialem ABS, a dokladnie uszkodzony przewod do przednich czujnikow. pomogla dopiero wyminana przewodu. laczylem w jednym miejscu a pekal w innym. jest to drobniutka linka, ktora nawet uszkodzona w niektorych pozycjach normalnie przewodzi. w moim przypadku po odpaleniu bylo ok, przejechalem kawalek i swieci ABS. ABS jak zlapie blad swieci do puki nie wylaczy sie silnika. zdazalo sie ze jak dobrze poruszalem przewodem przez miesiac nie mialem problemu. moim zdaniem nie ma sensu szukac jakis specjalnych przewodów- wystarczy zwykla linka np 2x1mm proponuje nie lutowac tylko zaprasowac na tulejkach i dobrze zaizolowac. Ja tak zrobilem i od kilku miesiecy mam spokoj. Cala robota to max 2 godz. jest to zdecydowanie taniej niz 350 PLN za nowy czujnik na Allegro. i tylesamo czasu na wymiane A możesz dokładnie opisać jak połączyć ten nowy przewód? Czy przy czujniku poprostu łączyłeś uciety stary przewód z nowym? Bo same czujniki chyba sie nie rozbierają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zdzichsa Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Czujnika i kostki nie da sie rozebrać, Ja uciąłem przewód jakieś 15 cm od czujnika i podobnie z wtyczką. Dużo zależy od tego gdzie jest uszkodzony przewód. Nowy przewód włożyłem w miejsce starego (gumy, uchwyty i przepust) Typ przewodu nie ma znaczenia, byle był elastyczny i nie połamał się za szybko od wibracji. Ze względu na wibracje odnoszę wrażenie ze lepiej jest zaprasować łączenie zamiast lutować. Lut może się szybciej łamać. Nie pamiętam dokładnie ale coś mi świta że rezystancja czujnika powinna wynosić ok. 1,5 k Ohma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Jutro bede u siebie naprawial wachacze i moze przy okazji zrobilbym tez abs, na oko kable sa ok, kiedys dzialal przy skreconych kolach teraz juz wogule. Planuje wymienic kable od czujnikow az do miejsca gdzie wchodzi kabel do komory silnika, i tu mam pytanie: Czy dlugosc kabla ma jakies znaczenie, musi byc idealnie tej samej dlugosci czy mm w ta czy we wta nic nie zaszkodzi tzn. nie zakluci sygnalu? Kiedys o tym cos slyszalem ale nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 23 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2011 Dobierz podobną długość przewodu i polecam kupić nowy najlepiej w gumowej izolacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 A tylu to nie dotyczy? Z tylu kable sie nie lamia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Padają przednie przewody od czujników ABS tył raczej bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gromu Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 U mnie nic nie świeci po przekręceniu zapłonu, odkąd go mam - miesiąc czasu, RAZ zatrybił mi ten abs na ostrym hamowaniu....ale ogólnie nie działa. Kontrolka to nawet nie wiem jak wygląda bo nigdy się nie zapaliła. ABS is dead? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.