Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] ABS ciągle ten sam problem;/


Gość mlodykulka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mlodykulka

Witam, pytanie mam o problem z ABSem poniewaz ABS wogole mi nie dziala.. nieraz zdarzylo sie ze chodzil i jak kontrolka sie zapalila jak zaczalem hamowac to ABS dzialal tylko na prawe kolo... na lewe nie,, co to moze byc? nigdzie takiego problemu nie znalazlem na forum... czujniki niby ok bo sprawdzany byl opór...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, pytanie mam o problem z ABSem poniewaz ABS wogole mi nie dziala.. nieraz zdarzylo sie ze chodzil i jak kontrolka sie zapalila jak zaczalem hamowac to ABS dzialal tylko na prawe kolo... na lewe nie,, co to moze byc? nigdzie takiego problemu nie znalazlem na forum... czujniki niby ok bo sprawdzany byl opór...

Pozdrawiam

 

Prawdopodobnie padła pompa/silnik absu. niestety to też jedna z popularnych usterek tych układów bosch'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlodykulka

a jak do tego dojsc zebym mial 100% pewnosci? nie chce wydawac pieniedzy nie potrzebnie.. wole byc pewien:) bo przypuszczam ze pompa 50zł nie kosztuje...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem.ABS przeciętnie nie działa,Czasami mu się zdarzy i zapała się ABS tylko na chwilę na postoju wraz z Chekiem, Dotknę lekko pedału gazu i gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarioemP10

Widzę że problem z ABS jest popularny,u mnie to samo działa jak chce a czujniki wszystkie dobre.Mam zamiar rozebrać i wyczyścić porządnie,może coś da!!!!

Słyszałem kiedyś że jak jest zabrudzony to tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz zabrudzone czujniki to zapala sie kontrolka abs'u.

 

Jeśli jesteś pewny że czujniki są ok - to zostaje Ci albo sterownik abs, albo pompa/silniczek.

Niestety sprawdzic samemu jest trudno ;/ może warto pogadac z jakimś diagnostą/elektronikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karmelek

Nie wiem czy to dotyczy akurat tego problemu natomiast w tych Primerkach (po lifcie i przed) z tego co się dowiedziałem notorycznie pojawia się jeden. Załamują się przewody przednich czujników. U mnie było tak, że przy skręcie kół mocno w prawo zapalała się lampka ABS. Przy zapalonej lampce ABS nie działał w ogóle. Jak zgasiłem silnik i zapaliłem lampka gasła i dopóki nie wykonałem skrętu kół w prawo ABS działał (kopało jak trzeba :). Okazało się, że chodzi o przewód czujnika w lewym przednim kole. Po odkręceniu jednej śruby trzymającej przewód (drugi uchwyt od strony koła) i zawieszeniu na w miarę luźniej opasce mam sprawny ABS. Co ciekawe czujnik ten był wymieniany przez poprzedniego właściciela na nowy całkiem niedawno (czujnik BOSH). Jak mi się będzie chciało to może kupię uszkodzony czujnik i wymienię z 20 cm kabla. Może komuś mój opis pomoże. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlodykulka

Nie wiem czy to dotyczy akurat tego problemu natomiast w tych Primerkach (po lifcie i przed) z tego co się dowiedziałem notorycznie pojawia się jeden. Załamują się przewody przednich czujników. U mnie było tak, że przy skręcie kół mocno w prawo zapalała się lampka ABS. Przy zapalonej lampce ABS nie działał w ogóle. Jak zgasiłem silnik i zapaliłem lampka gasła i dopóki nie wykonałem skrętu kół w prawo ABS działał (kopało jak trzeba :). Okazało się, że chodzi o przewód czujnika w lewym przednim kole. Po odkręceniu jednej śruby trzymającej przewód (drugi uchwyt od strony koła) i zawieszeniu na w miarę luźniej opasce mam sprawny ABS. Co ciekawe czujnik ten był wymieniany przez poprzedniego właściciela na nowy całkiem niedawno (czujnik BOSH). Jak mi się będzie chciało to może kupię uszkodzony czujnik i wymienię z 20 cm kabla. Może komuś mój opis pomoże. Pozdrawiam.

 

 

 

Powiem tyle ze chyba u mnie jest to samo.. dzisiaj sie przy tym troche bawilem i mam zamiar bawic sie do konca.. gdy mam lekko kierownice skrecona w lewo jest ok, gdy ją rusze udrazu zapala się błąd ABS-u ;/

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlodykulka

Dzisiaj czyściłem ABS ale nie przyniosło efektu,spróbuje jak kolega radzi zobaczę na przewody czy nie są załamane gdzieś.

 

 

Przewody z przodu wymienilem i nadal to samo;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość karmelek

To się kolega trochę pospieszył :/ trzeba było najpierw sprawdzić co się będzie działo na luźnych przewodach. Jeśli nadal by się zapalał to najprawdopodobniej oznacza, że to nie to. Gdyby był przełamany na amen to by lampka w ogóle nie gasła. W takim razie jak ktoś wyżej napisał trzeba by sprawdzić pompę i sterownik. Jak pompa to tragedii nie ma z tego co widziałem to na allegro można kupić taniej niż czujnik BOSCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mlodykulka

To się kolega trochę pospieszył :/ trzeba było najpierw sprawdzić co się będzie działo na luźnych przewodach. Jeśli nadal by się zapalał to najprawdopodobniej oznacza, że to nie to. Gdyby był przełamany na amen to by lampka w ogóle nie gasła. W takim razie jak ktoś wyżej napisał trzeba by sprawdzić pompę i sterownik. Jak pompa to tragedii nie ma z tego co widziałem to na allegro można kupić taniej niż czujnik BOSCH.

 

 

a powiedz mi mistrzu:) pompa jest przy prawej lampie, a gdzie jest sterownik? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi mistrzu:) pompa jest przy prawej lampie, a gdzie jest sterownik? Pozdrawiam

Ja mam problem ze przy maksymalnym skręcie kół zapala się dioda ABS. To wiem że to kabel.

Ale mam również tak że zapala się podczas jazdy na wprost. Za pierwszym razem dolałem płyn hamulcowy i już się nie zapalała podczas jazdy. Tylko czasami na parkingu przy maks. skręcie.

Ale aktualnie znów się zapala podczas jazdy na wprost. Czy to pompa albo sterownik? Jak to odróżnić? Jeśli pompa to mniej by "kopało"? Bo kopie b. mocno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ABSu to proponuje przejrzeć temat "kody błędów" jest tam opisana autodiagnostyka ABSu , może to naświetli problem. Ja u siebie miałem problem tego typu że miałem dobre przewody i nawet oporności się zgadzały a kontrolka się zapalała jak zacząłem ruszać. Pewnego razu jak mialem auto podłączone pod kompa okazało się że coś jest nie tak z lewym czujnikiem , sprawdzałem przewody i oporność była książkowa, czyszczenie nie pomogło. Przy próbie wyjęcia poszedł w drobny mak, po wyjęciu co się ikazało... końcówka metalowa , ta która wystaje z czujnika od strony pierścienia była rozklepana , prawdopodobnie przez jakiś kamyk, i z tego powodu czujnik odczytywał jakby pierścień był bez tych przerw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz mi mistrzu:) pompa jest przy prawej lampie, a gdzie jest sterownik? Pozdrawiam

jeżeli jeszcze tego potrzebujesz to sterownik jest w kabinie u pasażera koło prawej nogi za tym plastikiem jeżeli tam nie ma a chyba nie masz bo masz 1.6 to będziesz miał zintegrowany sterownik razem z pompą abs pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kojotjacek

Witam,ja niestety tez mam problem z ABS-em ,poniewaz ostatnio moja zonka wpadła w poslizg i wpadła do rowu i troche sie autko zatopiło,tak poza tym absem wszystko jest ok.Lampka pali sie caly czas,wczoraj minął tydzień i lampka na chwilke zaraz po uruchomieniu samochodu gasnie na chwilke i po kilku metrach jazdy na wprost zapala sie ponownie,chcialbym sie dowiedzieć czy te czujnik z przodu mozna wyjac i ponownie założyc czy trzeba kuopic nowe ,bo nie wiem czy was tez tak mocno siedza po odkreceniu srubki?A tak poza tym nie wiem czy to moze byc tez spowodowane tym iz silnik byl zalany woda cała prawa strona moze cos z elektryka.Prosze o podpowiedz i z góry Pozdrawiam.

Primera p11 2.0 TD 97.r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS i trakcja to ta sama lampka w P11?

 

Ja miałem tak przy złej zbieżności (żona i krawężnik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

witam,

W mojej P11 na przestrzeni 6 lat kilkukrotnie naprawialem ABS,

a dokladnie uszkodzony przewod do przednich czujnikow.

pomogla dopiero wyminana przewodu.

laczylem w jednym miejscu a pekal w innym.

jest to drobniutka linka, ktora nawet uszkodzona w niektorych pozycjach normalnie przewodzi.

w moim przypadku po odpaleniu bylo ok, przejechalem kawalek i swieci ABS.

ABS jak zlapie blad swieci do puki nie wylaczy sie silnika.

zdazalo sie ze jak dobrze poruszalem przewodem przez miesiac nie mialem problemu.

moim zdaniem nie ma sensu szukac jakis specjalnych przewodów- wystarczy zwykla linka np 2x1mm

proponuje nie lutowac tylko zaprasowac na tulejkach i dobrze zaizolowac.

Ja tak zrobilem i od kilku miesiecy mam spokoj. Cala robota to max 2 godz.

jest to zdecydowanie taniej niz 350 PLN za nowy czujnik na Allegro. i tylesamo czasu na wymiane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

W mojej P11 na przestrzeni 6 lat kilkukrotnie naprawialem ABS,

a dokladnie uszkodzony przewod do przednich czujnikow.

pomogla dopiero wyminana przewodu.

laczylem w jednym miejscu a pekal w innym.

jest to drobniutka linka, ktora nawet uszkodzona w niektorych pozycjach normalnie przewodzi.

w moim przypadku po odpaleniu bylo ok, przejechalem kawalek i swieci ABS.

ABS jak zlapie blad swieci do puki nie wylaczy sie silnika.

zdazalo sie ze jak dobrze poruszalem przewodem przez miesiac nie mialem problemu.

moim zdaniem nie ma sensu szukac jakis specjalnych przewodów- wystarczy zwykla linka np 2x1mm

proponuje nie lutowac tylko zaprasowac na tulejkach i dobrze zaizolowac.

Ja tak zrobilem i od kilku miesiecy mam spokoj. Cala robota to max 2 godz.

jest to zdecydowanie taniej niz 350 PLN za nowy czujnik na Allegro. i tylesamo czasu na wymiane :)

 

A możesz dokładnie opisać jak połączyć ten nowy przewód? Czy przy czujniku poprostu łączyłeś uciety stary przewód z nowym? Bo same czujniki chyba sie nie rozbierają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnika i kostki nie da sie rozebrać,

Ja uciąłem przewód jakieś 15 cm od czujnika i podobnie z wtyczką.

Dużo zależy od tego gdzie jest uszkodzony przewód.

Nowy przewód włożyłem w miejsce starego (gumy, uchwyty i przepust)

Typ przewodu nie ma znaczenia, byle był elastyczny i nie połamał się za szybko od wibracji.

Ze względu na wibracje odnoszę wrażenie ze lepiej jest zaprasować łączenie zamiast lutować.

Lut może się szybciej łamać.

Nie pamiętam dokładnie ale coś mi świta że rezystancja czujnika powinna wynosić ok. 1,5 k Ohma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jutro bede u siebie naprawial wachacze i moze przy okazji zrobilbym tez abs, na oko kable sa ok, kiedys dzialal przy skreconych kolach teraz juz wogule. Planuje wymienic kable od czujnikow az do miejsca gdzie wchodzi kabel do komory silnika, i tu mam pytanie: Czy dlugosc kabla ma jakies znaczenie, musi byc idealnie tej samej dlugosci czy mm w ta czy we wta nic nie zaszkodzi tzn. nie zakluci sygnalu? Kiedys o tym cos slyszalem ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobierz podobną długość przewodu i polecam kupić nowy najlepiej w gumowej izolacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie świeci po przekręceniu zapłonu, odkąd go mam - miesiąc czasu, RAZ zatrybił mi ten abs na ostrym hamowaniu....ale ogólnie nie działa.

Kontrolka to nawet nie wiem jak wygląda bo nigdy się nie zapaliła.

ABS is dead?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...